Ze stanice metra přímo do
xxxx
více
ve fotoreportáži
na str. 4
nákupní
galerie Quadrio
12. listopadu 2014 / 20 / XXVI
více ve fotosloupku na str. 2
Ptáme se: Ing. Radovana Aulíka,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Č T R N Á C T I D E N Í K
M E T R O S TAV
A .S.
Zásobníky a bezpečnostní jímky pro
kyseliny v Lovochemii str. 2
Divize 3 revitalizuje historický střed
slovenského města Bajdějov str. 3
Razicí stroj dorazil do Čech
Ústecký plavecký areál v Klíši čeká
rekonstrukce str. 3
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Výhodná nabídka pro zaměstnance
Metrostav Development nabízí pro všechny zaměstnance
Skupiny Metrostav startovní slevu ve výši 5 % na nákup
bytu z II. etapy výstavby Rezidenčního parku Na Vackově
v Praze 3. Projekt, jehož výstavba už začala, zahrnuje
bytové jednotky s dispozicemi 1+kk až 4+kk. Slevu je
možné využít do konce února 2015. Více o projektu najdete
na webu www.navackove.cz a na telefonu 800 266 060.
Stavba u Chebu
V chebském Kulturním
centru Svoboda, které
v roce 2012 přestavěl tým
Jana Mráze z divize 9, se
30. října konalo slavnostní
zahájení optimalizace trati
Cheb – státní hranice SRN.
Symbolického poklepu kolejnice se zúčastnil i obchodní
ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský (foto). Stavbu
ve sdružení s OHL ŽS povede tým Ing. Přemysla Krejsy
z divize 5 a noviny o ní informovaly v čísle 18/2014.
Divize 6 hledá příležitosti v Chorvatsku
Ředitel divize 6 Ing. Jan Cuc a jeho zástupce pro
vodohospodářské projekty Ing. Karel Vojáček se koncem
října zúčastnili v chorvatském městě Cavtat 13. odborně
obchodní konference nazvané Aktuální problematika
zásobování vodou a odpadních vod. Vzhledem k tomu,
že po vstupu Chorvatska do Evropské unie vzrostl počet
chorvatských vodohospodářských projektů, využili tak
příležitost seznámit se s nimi i s místními podmínkami či
s potenciálními investory a dodavateli.
Nejtěžší části konvertibilního plnoprofilového tunelovacího stroje, který by měl vyrazit oba tubusy tunelů Ejpovice, dopluly po Labi do Lovosic. Byl mezi nimi i 75tunový centr
řezné hlavy (foto), která se už začátkem příštího roku zakousne do horniny kopců Homolka a Chlum, aby uvolnila cestu přeložce železniční trati v úseku Rokycany–Plzeň.
Crystal Prague
Při příležitosti dokončení
hrubé stavby administrativní
budovy Crystal Prague
na pražských Vinohradech
umožnil 21. října investor,
společnost GES REAL,
prohlídku objektu novinářům
a možným klientům. Stavbu, jejíž kostru vybetonovali
pracovníci firmy PRAGIS, řídí tým Josefa Majera z divize 9.
Akce se proto zúčastnil i její ředitel Ing. Petr Zábský (foto).
Dvě silniční konference
Za účasti obchodního ředitele Metrostavu Ing. Milana
Veselského a desítky pracovníků z divizí 4 a 5 se
v Olomouci 22. a 23. října konala 22. Silniční konference.
Ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth na ní převzal
bronzovou medaili prof. Špůrka za zásluhy o ČSS v roce
2014. Stejné ocenění získal i Ing. František Polák, mluvčí
Metrostavu. Kolegové konferenci tradičně využili zejména
k setkáním s významnými obchodními partnery. V Krakově
se obdobné jednání specialistů uskutečnilo 5. listopadu.
Druhého ročníku Kongresu polské infrastruktury se zde
zúčastnil ředitel výstavby S8 v Polsku Ing. Radim Čáp.
Rekordní počet 62 kolegyň a kolegů ze všech divizí
Metrostavu přišel 31. října na už 17. akci Daruj krev
s Metrostavem. Šest z nich se přihlásilo i do registru
dárců kostní dřeně. Všem upřímně děkujeme!
Metrostav_20_2014.indd 1
Pochvaly za průběh dopravní stavby ve Varšavě Startovací rám
V polské metropoli mohou motoristé od 7. listopadu
využívat celý rekonstruovaný a rozšířený pravý jízdní
pás silnice S8 Armii Krajowej (AK) v 4,6 km dlouhém
úseku mezi křižovatkami Powązkowska a Modlińska.
Součástí zakázky, kterou vede polsko-český tým v čele
s ředitelem výstavby Ing. Radimem Čápem z divize 4,
je i přestavba mostu Generała Grota Roweckiego.
1
Pravý pás AK se dvěma největšími dopravními uzly
Modlińska (foto č. 1) a Wislostrada a s pěti jízdními pruhy
na rozšířené polovině mostu Grota byl zprovozněn mezi
17. a 19. říjnem. Menší křižovatky – Marymoncka, Broniewskiego a Powazkowska – mají pravou část v provozu
od 7. listopadu. „Převedení dopravy z levé části na pravou nebyl smluvní milník, ale interně jsme věděli, že to
na hlavní trase musíme provést do konce letošního října,
jinak by byl v ohrožení termín zprovoznění celé stavby,
který je 17. října příštího roku,“ říká Ing. Čáp a doplňuje: „Na stavbě jsou tři objekty na kritické cestě: druhý
600metrový protihlukový prosklený tunel, most Grota
a 600 metrů dlouhá nájezdová rampa z hlavní trasy AK
nedaleko Żerańi, která povede vysoko nad ulicemi Jagiellońska a Toruńska, kde není možné přerušit provoz. Včasné dokončení těchto objektů je pro celý projekt zásadní.“
Dílo ve Varšavě se divizi 4 a jejím subdodavatelům,
mezi které patří i tým Ing. Daniela Riedla z divize 3, daří
podle plánu. Tempo prací, které začaly vloni v červenci
a podle smlouvy musí skončit během 27 měsíců, vzbuzuje
uznání u většiny místních obyvatel. Při převedení dopravy
to novinářům potvrdil i zástupce varšavského primátora
Jacek Wojciechowicz, když řekl: „Mám radost z toho, že
2
jsme v polovině a Metrostav dodržel všechny termíny.
Věřím, že práce budou dál postupovat stejně dobře.“
Stavbaři už mají dokončeno zhruba 60 % prací. Na levé části AK už totiž demolují mosty (foto č. 2) a frézují
vozovku na mostě Grota. Zbývající část projektu by sice
měla být pro ně snazší, z formálního pohledu ale bude
složitější, protože do ní přibudou i povolení k užívání celé
trasy, souhrnná závěrečná zpráva či přejímací protokoly.
„Technické problémy řešíme operativně, teď se třeba zabýváme změnou technologie ukládky litého asfaltu na levý
most Grota, protože u pravého došlo vlivem teploty k poškození ložiska. Obtížnější je však boj s neshovívavým
investorem a časem. Máme ale skvěle sehraný tým, který
si zatím se vším poradil. I kvůli němu věřím, že se nám
v Polsku podaří získat další zakázku,“ uzavírá Ing. Čáp.
–red–, foto archiv investora
Modernizaci trati Rokycany–Plzeň sice řídí pracovníci
divize 5 jako lídr ve sdružení se Subterrou, vlastními
silami se na ní ale podílí i řada dalších kolegů. Oceláři
z divize 3 třeba nedávno dokončili výrobu startovacího
rámu s prstencem, o který se na začátku opře TBM.
Startovací rám je masivní prostorová ocelová konstrukce vytvořená ze dvou stojek a horního vodorovného
náběhovaného nosníku (foto), k jejichž spojům jsou přišroubovány šikmé vzpěry. Ve startovací jámě TBM budou
paty stojek zakotveny do základových bloků a vzpěry
vylity betonem. K rámu je zezadu připevněn kruhový
prstenec s vnějším průměrem 9700 mm, který podepírají
diagonály mezi stojkami a nosníkem. Prvky rámu tvoří
uzavřené svařované krabice z 30 nebo 40 mm silného
plechu, které mají obdélníkový profil o rozměrech 600 x
1500–3000 mm a délku přes 14 500 mm. „Celková hmotnost rámu i prstence, které musely být provedeny s tolerancí do 5 mm, dosahuje 95 tun,“ řekl vedoucí střediska
výroby ocelových konstrukcí divize 3 Ing. Kamil Jiránek.
Na ocelový prstenec bude na stavbě připevněn první
prstenec tybinků a o něj se už běžným způsobem opře
15 dvojic tlačných hydraulických lisů. Každá z nich zarazí
řeznou hlavu TBM do masivu silou až 2 meganewtony.
10.11.14 13:31