Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 1
Pochvaly zaprůběh dopravní stavby veVaršavě
V polské metropoli mohou motoristé od 7. listopadu
využívat celý rekonstruovaný arozšířený pravý jízd
s silnice S8 Armii Krajowej (AK) v4,6 km dlouhém
úseku mezi křižovatkami Powązkowska aModlińska.
Soástí zakázky, kterou vede polskoeský tým včele
sředitelem výstavby Ing.Radimem Čápem zdivize4,
je iestavba mostu Generała Grota Roweckiego.
Pravý pás AK se dvěma nejvěími dopravními uzly
Modlińska (foto č. 1) aWislostrada a spěti jízdními pruhy
narozšířené polovině mostu Grota byl zprovozněn mezi
17. a19. říjnem. Menší křižovatky – Marymoncka, Bro-
niewskiego aPowazkowska – mají pravou část vprovozu
od7. listopadu. „Převedení dopravy zlevé části napra-
vou nebyl smluvní milník, ale interně jsme věděli, že to
nahlavní trase musíme provést dokonce letošního října,
jinak by byl v ohrožení termín zprovoznění celé stavby,
který je 17. října příšho roku,“ říká Ing.Čáp adoplňu-
je: „Na stavbě jsou tři objekty na kritické cestě: druhý
600metrový protihlukový prosklený tunel, most Grota
a600 metrů dlouhá nájezdová rampa zhlavní trasy AK
nedalekoŻerańi, která povede vysoko nad ulicemi Jagiel-
lońska aToruńska, kde není možné přerit provoz. Včas-
né dokončení těchto objektů je pro celý projekt zásadní.
lo veVaršavě se divizi 4 ajejím subdodavatelům,
mezi které paí itým Ing.Daniela Riedla zdivize3, daří
podle plánu. Tempo prací, které začaly vloni v červenci
apodle smlouvy musí skončit během 27 měsíců, vzbuzuje
uznání utšiny místních obyvatel. Při převedení dopravy
to novinářům potvrdil istupce varšavského primátora
Jacek Wojciechowicz, když řekl: „Mám radost ztoho, že
jsme v polovině a Metrostav dodržel všechny termíny.
řím, že práce budou dál postupovat stejně dobře.
Stavbaři už mají dokončeno zhruba 60 % prací. Nale-
vé části AK už totiž demolují mosty (foto č. 2) afrézují
vozovku namostě Grota. Zbývající část projektu by sice
la být pro ně snazší, zforlního pohledu ale bude
složitější, protože doní přibudou ipovolení kužívání celé
trasy, souhrnná závěrečná zpráva či přejímací protokoly.
Technické problémy řešíme operativně, teď se třeba za-
váme změnou technologie ukládky litého asfaltu na levý
most Grota, protože upravého došlo vlivem teploty kpo-
škození ložiska. Obžnější je však boj s neshovívavým
investorem ačasem. Máme ale skle sehraný tým, který
si zatím se vším poradil. I kvůli němu věřím, že se nám
vPolsku podaří získat další zakázku,“ uzavírá Ing.Čáp.
red–, foto archiv investora
Výhodná nabídka pro zaměstnance
Metrostav Development nabízí pro všechny zastnance
Skupiny Metrostav startovní slevu ve výši 5 % na nákup
bytu z II. etapy výstavby Rezidenčního parku Na Vackově
vPraze3. Projekt, jehož výstavba už začala, zahrnuje
bytové jednotky s dispozicemi 1+kk až 4+kk. Slevu je
možné využít do konce února 2015. Více o projektu najdete
na webu www.navackove.cz a na telefonu 800 266 060.
Stavba uChebu
Vchebsm Kulturním
centru Svoboda, které
vroce 2012 přestavěl tým
Jana Mráze zdivize 9, se
30. října konalo slavnostní
zahájení optimalizace trati
Cheb – stní hranice SRN.
Symbolicho poklepu kolejnice se zúčastnil iobchodní
ředitel Metrostavu Ing.Milan Veselský (foto). Stavbu
vesdrení s OHL ŽS povede tým Ing.Přemysla Krejsy
zdivize5 a noviny o ní informovaly v čísle 18/2014.
Divize 6 hledá příležitosti vChorvatsku
Ředitel divize 6 Ing.Jan Cuc ajeho zástupce pro
vodohospodářské projekty Ing.Karel Vojáček se koncem
října zúčastnili vchorvatském městě Cavtat 13.odbor
obchodní konference nazvané Aktuální problematika
zásobování vodou aodpadních vod. Vzhledem k tomu,
že povstupu Chorvatska doEvropské unie vzrostl počet
chorvatských vodohospodářských projektů, využili tak
ílitost seznámit se snimi i s místními podmínkami či
spotenciálními investory a dodavateli.
Crystal Prague
i příležitosti dokončení
hrubé stavby administrativ
budovy Crystal Prague
napražských Vinohradech
umnil 21. října investor,
společnost GES REAL,
prohlídku objektu novinářům
amožným klientům. Stavbu, jejíž kostru vybetonovali
pracovníci firmy PRAGIS, řídí tým Josefa Majera zdivize9.
Akce se proto zúčastnil ijejí ředitel Ing.Petr Zábský (foto).
Dvě silniční konference
Zaúčasti obchodního ředitele Metrostavu Ing.Milana
Veselského adetky pracovků zdivizí 4 a5 se
vOlomouci 22. a23. října konala 22. Silniční konference.
Ředitel divize 4 Ing.Josef Neuwirth naní převzal
bronzovou medaili prof.Špůrka zazásluhy oČSS v roce
2014. Stejné ocenění získal i Ing. František Polák, mluvčí
Metrostavu. Kolegové konferenci tradičně vyili zejména
ksetkáním svýznamnými obchodními partnery. VKrakově
se obdobné jednání specialistů uskutečnilo 5.listopadu.
Druhého rku Kongresu polské infrastruktury se zde
častnil ředitel výstavby S8 vPolsku Ing.Radim Čáp.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Razicí stroj dorazil doČech
Startovací rám
Modernizaci trati Rokycany–Plzeň sice řídí pracovníci
divize 5 jako lídr vesdružení se Subterrou, vlastními
silami se naní ale podílí iřada dalších kolegů. Oceláři
zdivize3 třeba nedávno dokončili výrobu startovacího
rámu sprstencem, okterý se na zátku oe TBM.
Startovací rám je masivní prostorová ocelová kon-
strukce vytvořená ze dvou stojek ahorního vodorovného
běhovaného nosníku (foto), kjejichž spojům jsou při-
šroubovány šikmé vzpěry. Vestartovací jámě TBM budou
paty stojek zakotveny do základových bloků a vzpěry
vylity betonem. K mu je zezadu připevněn kruhový
prstenec svnějším průměrem 9700 mm, který podepírají
diagonály mezi stojkami anosníkem. Prvky rámu tvoří
uzavřené svařované krabice z 30 nebo 40 mm silného
plechu, které mají obdélníkový profil orozměrech 600 x
15003000 mm adélku přes 14500 mm. „Celková hmot-
nost rámu iprstence, které musely být provedeny stole-
rancí do5 mm, dosahuje 95 tun,“ řekl vedoucí střediska
výroby ocelových konstrukcí divize 3 Ing.Kamil Jiránek.
Naocelový prstenec bude nastavbě připevn první
prstenec tybinků aoj se už běžným způsobem opře
15 dvojic tlačných hydraulických lisů. Kdá z nich zarazí
řeznou hlavu TBM domasivu silou až 2 meganewtony.
Rekordní počet 62 kolegyň akolegů ze všech divizí
Metrostavu přišel 31. října nauž 17. akci Daruj krev
sMetrostavem. Šest znich se přihlásilo idoregistru
rců kostní dřeně. Všem upřímně děkujeme!
1 2
Ptáme se: Ing. Radovana Aulíka,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Zásobníky a bezpečnostní jímky pro
kyseliny v Lovochemii str. 2
Divize 3 revitalizuje historický sed
slovenského města Bajdějov str. 3
Ústecký plavecký areál v Klíši čeká
rekonstrukce str. 3
Ze stanice metra přímo do
nákupní galerie Quadrio
více vefotosloupku na str. 2
12. listopadu 2014 / 20 / XXVI
Nejtěžší části konvertibilního plnoprofilového tunelovacího stroje, který by měl vyrazit oba tubusy tunelů Ejpovice, dopluly poLabi doLovosic. Byl mezi nimi i75tunový centr
řezné hlavy (foto), která se už zátkem příštího roku zakousne dohorniny kopců Homolka aChlum, aby uvolnilacestu přeložce železniční trati vúseku Rokycany–Plzeň.
Metrostav_20_2014.indd 1 10.11.14 13:31
Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (887 ms)

Rendering Strana 2 (102940): (0/1) (886 ms)

Rendering Strana 1 (102934): (0/1) (918 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3016/vth119297-1.jpg (3x)

 i3016/bg102934.svg

 i3016/vth119308-1.jpg (3x)

 i3016/vth119311-1.jpg

 i3016/vth119316-1.jpg