Ze stanice metra přímo do

xxxx

více

ve fotoreportáži

na str. 4

nákupní

galerie Quadrio

12. listopadu 2014 / 20 / XXVI

více ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: Ing. Radovana Aulíka,

vedoucího projektu z divize 3 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Zásobníky a bezpečnostní jímky pro

kyseliny v Lovochemii str. 2

Divize 3 revitalizuje historický střed

slovenského města Bajdějov str. 3

Razicí stroj dorazil do Čech

Ústecký plavecký areál v Klíši čeká

rekonstrukce str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Výhodná nabídka pro zaměstnance

Metrostav Development nabízí pro všechny zaměstnance

Skupiny Metrostav startovní slevu ve výši 5 % na nákup

bytu z II. etapy výstavby Rezidenčního parku Na Vackově

v Praze 3. Projekt, jehož výstavba už začala, zahrnuje

bytové jednotky s dispozicemi 1+kk až 4+kk. Slevu je

možné využít do konce února 2015. Více o projektu najdete

na webu www.navackove.cz a na telefonu 800 266 060.

Stavba u Chebu

V chebském Kulturním

centru Svoboda, které

v roce 2012 přestavěl tým

Jana Mráze z divize 9, se

30. října konalo slavnostní

zahájení optimalizace trati

Cheb – státní hranice SRN.

Symbolického poklepu kolejnice se zúčastnil i obchodní

ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský (foto). Stavbu

ve sdružení s OHL ŽS povede tým Ing. Přemysla Krejsy

z divize 5 a noviny o ní informovaly v čísle 18/2014.

Divize 6 hledá příležitosti v Chorvatsku

Ředitel divize 6 Ing. Jan Cuc a jeho zástupce pro

vodohospodářské projekty Ing. Karel Vojáček se koncem

října zúčastnili v chorvatském městě Cavtat 13. odborně

obchodní konference nazvané Aktuální problematika

zásobování vodou a odpadních vod. Vzhledem k tomu,

že po vstupu Chorvatska do Evropské unie vzrostl počet

chorvatských vodohospodářských projektů, využili tak

příležitost seznámit se s nimi i s místními podmínkami či

s potenciálními investory a dodavateli.

Nejtěžší části konvertibilního plnoprofilového tunelovacího stroje, který by měl vyrazit oba tubusy tunelů Ejpovice, dopluly po Labi do Lovosic. Byl mezi nimi i 75tunový centr

řezné hlavy (foto), která se už začátkem příštího roku zakousne do horniny kopců Homolka a Chlum, aby uvolnila cestu přeložce železniční trati v úseku Rokycany–Plzeň.

Crystal Prague

Při příležitosti dokončení

hrubé stavby administrativní

budovy Crystal Prague

na pražských Vinohradech

umožnil 21. října investor,

společnost GES REAL,

prohlídku objektu novinářům

a možným klientům. Stavbu, jejíž kostru vybetonovali

pracovníci firmy PRAGIS, řídí tým Josefa Majera z divize 9.

Akce se proto zúčastnil i její ředitel Ing. Petr Zábský (foto).

Dvě silniční konference

Za účasti obchodního ředitele Metrostavu Ing. Milana

Veselského a desítky pracovníků z divizí 4 a 5 se

v Olomouci 22. a 23. října konala 22. Silniční konference.

Ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth na ní převzal

bronzovou medaili prof. Špůrka za zásluhy o ČSS v roce

2014. Stejné ocenění získal i Ing. František Polák, mluvčí

Metrostavu. Kolegové konferenci tradičně využili zejména

k setkáním s významnými obchodními partnery. V Krakově

se obdobné jednání specialistů uskutečnilo 5. listopadu.

Druhého ročníku Kongresu polské infrastruktury se zde

zúčastnil ředitel výstavby S8 v Polsku Ing. Radim Čáp.

Rekordní počet 62 kolegyň a kolegů ze všech divizí

Metrostavu přišel 31. října na už 17. akci Daruj krev

s Metrostavem. Šest z nich se přihlásilo i do registru

dárců kostní dřeně. Všem upřímně děkujeme!

Metrostav_20_2014.indd 1

Pochvaly za průběh dopravní stavby ve Varšavě Startovací rám

V polské metropoli mohou motoristé od 7. listopadu

využívat celý rekonstruovaný a rozšířený pravý jízdní

pás silnice S8 Armii Krajowej (AK) v 4,6 km dlouhém

úseku mezi křižovatkami Powązkowska a Modlińska.

Součástí zakázky, kterou vede polsko-český tým v čele

s ředitelem výstavby Ing. Radimem Čápem z divize 4,

je i přestavba mostu Generała Grota Roweckiego.

1

Pravý pás AK se dvěma největšími dopravními uzly

Modlińska (foto č. 1) a Wislostrada a s pěti jízdními pruhy

na rozšířené polovině mostu Grota byl zprovozněn mezi

17. a 19. říjnem. Menší křižovatky – Marymoncka, Broniewskiego a Powazkowska – mají pravou část v provozu

od 7. listopadu. „Převedení dopravy z levé části na pravou nebyl smluvní milník, ale interně jsme věděli, že to

na hlavní trase musíme provést do konce letošního října,

jinak by byl v ohrožení termín zprovoznění celé stavby,

který je 17. října příštího roku,“ říká Ing. Čáp a doplňuje: „Na stavbě jsou tři objekty na kritické cestě: druhý

600metrový protihlukový prosklený tunel, most Grota

a 600 metrů dlouhá nájezdová rampa z hlavní trasy AK

nedaleko Żerańi, která povede vysoko nad ulicemi Jagiellońska a Toruńska, kde není možné přerušit provoz. Včasné dokončení těchto objektů je pro celý projekt zásadní.“

Dílo ve Varšavě se divizi 4 a jejím subdodavatelům,

mezi které patří i tým Ing. Daniela Riedla z divize 3, daří

podle plánu. Tempo prací, které začaly vloni v červenci

a podle smlouvy musí skončit během 27 měsíců, vzbuzuje

uznání u většiny místních obyvatel. Při převedení dopravy

to novinářům potvrdil i zástupce varšavského primátora

Jacek Wojciechowicz, když řekl: „Mám radost z toho, že

2

jsme v polovině a Metrostav dodržel všechny termíny.

Věřím, že práce budou dál postupovat stejně dobře.“

Stavbaři už mají dokončeno zhruba 60 % prací. Na levé části AK už totiž demolují mosty (foto č. 2) a frézují

vozovku na mostě Grota. Zbývající část projektu by sice

měla být pro ně snazší, z formálního pohledu ale bude

složitější, protože do ní přibudou i povolení k užívání celé

trasy, souhrnná závěrečná zpráva či přejímací protokoly.

„Technické problémy řešíme operativně, teď se třeba zabýváme změnou technologie ukládky litého asfaltu na levý

most Grota, protože u pravého došlo vlivem teploty k poškození ložiska. Obtížnější je však boj s neshovívavým

investorem a časem. Máme ale skvěle sehraný tým, který

si zatím se vším poradil. I kvůli němu věřím, že se nám

v Polsku podaří získat další zakázku,“ uzavírá Ing. Čáp.

–red–, foto archiv investora

Modernizaci trati Rokycany–Plzeň sice řídí pracovníci

divize 5 jako lídr ve sdružení se Subterrou, vlastními

silami se na ní ale podílí i řada dalších kolegů. Oceláři

z divize 3 třeba nedávno dokončili výrobu startovacího

rámu s prstencem, o který se na začátku opře TBM.

Startovací rám je masivní prostorová ocelová konstrukce vytvořená ze dvou stojek a horního vodorovného

náběhovaného nosníku (foto), k jejichž spojům jsou přišroubovány šikmé vzpěry. Ve startovací jámě TBM budou

paty stojek zakotveny do základových bloků a vzpěry

vylity betonem. K rámu je zezadu připevněn kruhový

prstenec s vnějším průměrem 9700 mm, který podepírají

diagonály mezi stojkami a nosníkem. Prvky rámu tvoří

uzavřené svařované krabice z 30 nebo 40 mm silného

plechu, které mají obdélníkový profil o rozměrech 600 x

1500–3000 mm a délku přes 14 500 mm. „Celková hmotnost rámu i prstence, které musely být provedeny s tolerancí do 5 mm, dosahuje 95 tun,“ řekl vedoucí střediska

výroby ocelových konstrukcí divize 3 Ing. Kamil Jiránek.

Na ocelový prstenec bude na stavbě připevněn první

prstenec tybinků a o něj se už běžným způsobem opře

15 dvojic tlačných hydraulických lisů. Každá z nich zarazí

řeznou hlavu TBM do masivu silou až 2 meganewtony.

10.11.14 13:31