Desátý ročník tenisového

turnaje Metrostav Open

8. prosince 2008 / 21 / XX

více na str. 4

Ptáme se: Ing. Ivo Vrbky, výrobního

náměstka divize 8 str. 2

M etrost a v

a .s.

člen

ddm

g roup

Pražská železnice slaví

Týmy na Islandu překonaly rekord

v délce ražby str. 2

Čistá horní Úpa se přehoupla do

druhé poloviny str. 3

Stavba kanalizace v Radlické je

hotová str. 3

Krátce / Aktuálně

Best of Realty

V desátém ročníku

soutěže o nejlepší české

realitní projekty se

dočkaly ocenění i stavby,

na kterých se podílel

Metrostav. Mezi novými

nákupními centry odborná

porota nejvýš ocenila Central Most (foto), který stavěla

divize 8. Corso IIA, jehož stavbu řídila divize 9, se mezi

administrativními centry umístilo druhé. V rezidenčních

projektech obsadily třetí místo bytové domy Na Vyhlídce,

jejichž areál ve třetí etapě právě dostavuje divize 3.

Armádní sportovci

Oštěpařka Barbora

Špotáková a rychlobruslařka

Martina Sáblíková opět

zabodovaly mezi nejlepšími.

Bára se stala nejlepším

armádním sportovcem

ČR za rok 2008 a Martina

(foto), která byla v tomto hodnocení pátá, vede po třech

závodech Světový pohár o 40 bodů. A to i přes to, že

se trápila s virózou a na závodech v Moskvě dojela

na pětikilometrové trati druhá za Claudií Pechsteinovou.

Úspěch v soutěži

Trojnásobného úspěchu

dosáhla divize 4 Metrostavu

v letošním pátém ročníku

soutěže Dopravní stavba

roku. Za rok 2007 obstály

hned dvě její stavby,

na kterých se podílela

ve sdružení. Tým pod vedením Ing. Štědronského řídil

výstavbu monolitických ramp zavěšeného mostu přes

Labe u Nymburka (foto), který získal jak Čestné uznání

poroty, tak i Cenu odborného časopisu Silnice Železnice.

Cenu Státního fondu dopravní infrastruktury obdržela

I. etapa přeložky silnice I/7 Chomutov – Křimov, pro

kterou tým divize 4 vedený Ing. Rozsypálkem vystavěl

půlkilometrovou silniční estakádu. Stejná stavba získala

již dřív Cenu SFDI také v soutěži Stavba roku 2008.

Změny v provozu TZB

Od 1. listopadu byl provoz TZB vyčleněn z divize 9 Metrostavu a bude působit jako samostatná technologická

divize 4 v naší dceřiné společnosti Subterra. Stalo se

tak po dohodě představenstev obou firem.

Veškeré pohledávky a závazky provozu TZB zůstávají v platnosti, včetně dosavadních kontaktů. Divize 4

Subterra se bude i nadále zabývat slaboproudými a silnoproudými elektroinstalacemi, vzduchotechnikou, tepelnou technikou a zdravotně technickými instalacemi. Svou

orientaci zároveň prohloubí na náročné a specializované

technologické projekty nad rámec běžných technických

zařízení budov. Ředitelem nové divize se stal dosavadní

vedoucí provozu Ing. Martin Skořepa, MBA, který před

svým sídlem slavnostně odhalil logo Subterra (foto).

Metrostav_21_08.indd 1

Mnohaletý sen českých železničářů se splnil. Stanice Praha-hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany

a Holešovice propojily tratě tzv. Nového spojení, vyhovující všem požadavkům na moderní kolejovou dopravu.

„Poprvé tak bude možné připravit vlakový grafikon podle potřeby a nebude nutné ohlížet se na nedostatečnou

kapacitu a průchodnost starých tratí,“ zmínil při slavnostním zahájení provozu generální ředitel Správy železniční

dopravní cesty Ing. Jan Komárek. Veřejnost se před Vánocemi dočkala nejen zprovoznění nového železničního

uzlu, ale zároveň i ukončení modernizace západní části hlavního nádraží. Největší železniční projekt v metropoli

za posledních sto let stál ČR více než 10 miliard korun, další miliardou přispěla EU. Na obou právě dokončených

projektech se ve sdružení významně podílel také Metrostav. Více se dozvíte ve fotoreportáži na straně 4.

Divize 9 splnila v Pardubicích předvánoční slib

Na velkoplošné obrazovce na Masarykově náměstí

v Pardubicích se v úterý 25. listopadu v 15 hodin zastavilo odpočítávání času na nule. Konec časomíry

slavnostně otevřel dveře nového nákupního centra davům lidí a rázem proměnil dosavadní staveniště v nový

Palác Pardubice. Divize 9 jej otevřela právě včas pro

letošní předvánoční nákupy.

„Kolaudační rozhodnutí nabylo právní moci dnes

v jedenáct hodin dopoledne,“ prozradil s únavou v hlase vedoucí projektu Ing. Jan Šunka a vysvětlil: „Oproti

původním plánům se investor, izraelská developerská

společnost AFI EUROPE, rozhodl nadstavět nad část

půdorysu další patro s kongresovým sálem. Tento záměr samozřejmě vyvolal změnu projektové dokumentace

v průběhu stavby a zesílení nosných konstrukcí spodních

podlaží. I přes naše zvýšené úsilí a posun původního termínu byly poslední týdny stavby opravdu hektické. Chtěl

bych proto poděkovat všem, kdo se zasloužili, že se nám

Palác Pardubice podařilo otevřít podle plánu.“

Nové multifunkční centrum v Pardubicích však ponese

jiný název, než se původně uvažovalo. Investor buduje podobné objekty po celém světě, a proto pojmenování Palác

Pardubice u nás poprvé vyměnil za ve světě používaný

AFIPALACE, za kterým následují Pardubice jako jméno

města, ve kterém se centrum nachází.

Bezbariérově přístupný AFIPALACE Pardubice už nyní nabízí více než stovku obchodů ve dvou nadzemních

podlažích o celkové ploše téměř 20 000 m². Podzemní

parkoviště rozšíří centrum města o více než 500 par-

kovacích stání. Nákupní galerie s půdorysem do tvaru

písmene L navazuje na jedné straně na stávající obchodní

dům Tesco, na opačné straně budou moci návštěvníci již

brzo navštívit moderní multikino s osmi promítacími sály.

Na otevření se ještě chystá nadchod přes Palackého třídu

a na jaře kongresové centrum, včetně zázemí a restaurace

pro až 400 účastníků ve 3. podlaží nového objektu.

„Všichni nájemci obchodních prostor i mnoha restauračních provozů měli mimořádný zájem otevřít v předvánočním období co nejdřív,“ říká Ing. Jan Šunka. „I proto

některé detailní úklidové práce ještě musíme dokončit

za provozu. Už za týden, 2. prosince, se tu ale uskuteční

slavnostní zahájení, na kterém zástupci izraelského investora přivítají řadu významných hostů. Všichni už budou

moci obdivovat dokonale nablýskanou novostavbu, která

se jistě oblékne i do obvyklé vánoční výzdoby, na kterou

prozatím opravdu nevybyl čas.“

Do Ostravy rychleji

V úterý 25. listopadu pozvaní hosté slavnostně přestřihli pásku a otevřeli nový, více než 15 km dlouhý

úsek dálnice D47 z Lipníka nad Bečvou do Bělotína.

Cesta mezi Prahou, Brnem a Ostravou je tak opět o něco rychlejší. Na stavbě nové dálnice se podílel i tým

Ing. Michaela Dibona z divize 4 Metrostavu, který zde

vybudoval dva velké železobetonové mosty.

„Pro společnost STRABAG jsme subdodavatelsky

zajišťovali výstavbu 310 m dlouhé dálniční estakády budované na posuvné skruži a dálničního mostu přes přivaděč

do Bělotína (foto),“ vysvětluje Ing. Jiří Hájek z divize 4.

Dálnice je v nově otevřeném úseku šestipruhová, celkem se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami, 25 mosty

a s protihlukovými stěnami.

„Otevřením tohoto úseku se dálnice D47 dostává

za polovinu své celkové výstavby, protože v provozu má

již 44 km z celkových osmdesáti,“ vysvětlil při zahájení

generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky

Ing. Alfred Brunclík a doplnil: „Jde o předposlední krok

před dálničním napojením samotné Ostravy na páteřní

komunikaci Praha – Brno.“

Otevření nového úseku dálnice uvítali v proslovech

zejména starostové přilehlých měst a obcí, jejichž obyvatelům odklon tranzitní dopravy přinese velkou úlevu.

Více informací o stavbách Metrostavu na nově otevřeném úseku dálnice přineseme v příštím čísle novin.

12/5/08 1:04:14 PM