Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 1
Mnohaletý sen českých železničářů se splnil. Stanice Praha-hlavnádrí, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany
a Holešovice propojily tratzv. Nového spojení, vyhovující všem požadavkům na moderní kolejovou dopravu.
„Poprtak bude možpřipravit vlakový grafikon podle potřeby a nebude nutohlížet se na nedostatnou
kapacitu a průchodnost starých tratí,“ zmínil při slavnostním zahájení provozu generální ředitel Správy železniční
dopravní cesty Ing. Jan Komárek. Veřejnost se před Vánocemi dočkala nejen zprovoznění nového železničního
uzlu, ale zároveň i ukončení modernizace západní části hlavního nádraží. Největší železniční projekt v metropoli
za posledních sto let stál ČR více než 10 miliard korun, další miliardou ispěla EU. Na obou právě dokončených
projektech se ve sdružení významně podílel také Metrostav. Více se dozvíte ve fotoreportáži na straně 4.
Ptáme se: Ing. Ivo Vrbky, výrobního
náměstka divize 8 str. 2
my na Islandu ekonaly rekord
v délce rby str. 2
Čistá horní Úpa se přehoupla do
druhé poloviny str. 3
Stavba kanalizace v Radlické je
hotová str. 3
Desátý rk tenisového
turnaje Metrostav Open
ce na str. 4
8. prosince 2008 / 21 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Pražská železnice slaví
Best of Realty
V desátém ročníku
soutěže o nejlepší české
realitní projekty se
dočkaly ocení i stavby,
na kterých se polel
Metrostav. Mezi novými
nákupními centry odborná
porota nejvýš ocenila Central Most (foto), který stavěla
divize 8. Corso IIA, jehož stavbu řídila divize 9, se mezi
administrativními centry umístilo druhé. V rezidenčních
projektech obsadily třetí místo bytové domy Na Vyhlídce,
jejichž areál ve třetí etapě pvě dostavuje divize 3.
Armádní sportovci
Ošpařka Barbora
Špotáková a rychlobruslařka
Martina Sábková opět
zabodovaly mezi nejlepšími.
Bára se stala nejlepším
ardním sportovcem
ČR za rok 2008 a Martina
(foto), která byla v tomto hodnocení pátá, vede po třech
závodech Světový pohár o 40 bodů. A to i přes to, že
se trápila s virózou a na závodech v Moskvě dojela
na pětikilometrové trati druhá za Claudií Pechsteinovou.
Úspěch v soutěži
Trojnásobného úspěchu
dosáhla divize 4 Metrostavu
v letošním pátém ročníku
souže Dopravní stavba
roku. Za rok 2007 obstály
hned dvě její stavby,
na kterých se podílela
ve sdružení. Tým pod vedením Ing. Štědronského řídil
výstavbu monolitických ramp zavěšeho mostu přes
Labe u Nymburka (foto), který získal jak Čestné uz
poroty, tak i Cenu odborného časopisu Silnice Železnice.
Cenu Státního fondu dopravní infrastruktury obdržela
I. etapa přeložky silnice I/7 Chomutov – Křimov, pro
kterou tým divize 4 vedený Ing. Rozsypálkem vystavěl
půlkilometrovou silniční estakádu. Stejná stavba získala
již dřív Cenu SFDI také v soutěži Stavba roku 2008.
Divize 9 splnila v Pardubich předvánoční slib
Na velkoploš obrazovce na Masarykově náměs
v Pardubicích se v úterý 25. listopadu v 15 hodin za-
stavilo odpočítávání času na nule. Konec časomíry
slavnostně otevřel dve nového nákupního centra da-
m lidí azem proměnil dosavadní staveniště v nový
Palác Pardubice. Divize 9 jej otevřela právě včas pro
letošní předvánoční nákupy.
„Kolaudační rozhodnutí nabylo právní moci dnes
v jedenáct hodin dopoledne, prozradil s únavou v hla-
se vedoucí projektu Ing. Jan Šunka a vysvětlil: „Oproti
původním plánům se investor, izraelská developerská
společnost AFI EUROPE, rozhodl nadstavět nad část
dorysu další patro s kongresovým sálem. Tento zá-
měr samozřejmě vyvolal změnu projektové dokumentace
v průběhu stavby a zesílení nosných konstrukcí spodních
podlaží. I přes naše zvýšené úsilí a posun vodho ter-
mínu byly poslední týdny stavby opravdu hektické. Chtěl
bych proto poděkovat všem, kdo se zasloužili, že se nám
Palác Pardubice podařilo otevřít podle plánu.
Nové multifunkční centrum v Pardubicích však ponese
jiný název, než se původně uvažovalo. Investor buduje po-
dobné objekty po celém světě, a proto pojmenování Palác
Pardubice u s poprvyměnil za ve svěpoužíva
AFIPALACE, za kterým sledu Pardubice jako jméno
města, ve kterém se centrum naczí.
Bezbariérově ístupný AFIPALACE Pardubice ny-
nabízí ce než stovku obchodů ve dvou nadzemních
podlažích o celko ple měř 20 000 m². Podzemní
parkoviš rozšíří centrum sta o více než 500 par-
kovacích stání. Nákupní galerie s půdorysem do tvaru
písmene L navazuje na jedné straně na stávající obchodní
dům Tesco, na opačné straně budou moci návštěvníci již
brzo navštívit moderní multikino s osmi promítacími sály.
Na otevření se ještě chystá nadchod přes Palackého třídu
a na jaře kongresové centrum, včetně zázemí a restaurace
pro až 400 účastníků ve 3. podlaží nového objektu.
„Všichni nájemci obchodních prostor i mnoha restau-
rních provozů měli mimořádzájem oteít v ed-
nočním období co nejdřív,říIng. Jan Šunka. „I proto
některé detailní úklidové práce ještě musíme dokončit
za provozu. Už za týden, 2. prosince, se tu ale uskuteční
slavnostzahájení, na kterém zástupci izraelského inves-
tora ivítají řadu významných hostů. Všichni budou
moci obdivovat dokonale nablýskanou novostavbu, která
se jistě oblékne i do obvyklé vánoční výzdoby, na kterou
prozatím opravdu nevybyl čas.“
Do Ostravy rychleji
V úterý 25. listopadu pozvaní hosté slavnostně e-
střihli pásku a otevřeli nový, více než 15 km dlou
úsek dálnice D47 z Lipníka nad Bečvou do Bělotína.
Cesta mezi Prahou, Brnem a Ostravou je tak opět o ně-
co rychlejší. Na stavnové dálnice se podílel i tým
Ing. Michaela Dibona z divize 4 Metrostavu, který zde
vybudoval dva velké železobetonové mosty.
„Pro společnost STRABAG jsme subdodavatelsky
zajišťovali výstavbu 310 m dlouhé dálnní estady budo-
vané na posuvné skruži a lničního mostu přes ivaděč
do Bělotína (foto),vysvětluje Ing. Jiří Hájek z divize 4.
lnice je v nově oteeném úseku šestipruhová, cel-
kem se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami, 25 mosty
a s protihlukovými stěnami.
„Otevřením tohoto úseku se dálnice D47 dostává
za polovinu své celkové výstavby, protože v provozu
již 44 km z celkových osmdesáti,vysvětlil i zahájení
generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky
Ing. Alfred Brunclík a doplnil: Jde o předposlední krok
před dálničním napojením samotné Ostravy na páteřní
komunikaci Praha – Brno.“
Otevření nového úseku dálnice uvítali v proslovech
zejména starostové přilehlých měst a ob, jejichž obyva-
telům odklon tranzitní dopravy přinese velkou úlevu.
Více informací o stavbách Metrostavu na nově otevře-
ném úseku dálnice přineseme v příštím čísle novin.
Změny v provozu TZB
Od 1. listopadu byl provoz TZB vyčlen z divize 9 Me-
trostavu a bude působit jako samostatná technologická
divize 4 v naší dceřiné společnosti Subterra. Stalo se
tak po dohodě představenstev obou firem.
Veškeré pohlevky a závazky provozu TZB stá-
vají v platnosti, včet dosavadních kontaktů. Divize 4
Subterra se bude i nadále zabývat slaboproudými a sil-
noproudými elektroinstalacemi, vzduchotechnikou, tepel-
nou technikou a zdravotně technickými instalacemi. Svou
orientaci zároveň prohloubí na nároča specializované
technologické projekty nad rámec běžných technických
zařízebudov. Ředitelem nové divize se stal dosavadní
vedoucí provozu Ing. Martin Skořepa, MBA, který před
svým dlem slavnostodhalil logo Subterra (foto).
Metrostav_21_08.indd 1 12/5/08 1:04:14 PM
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (235 ms)

Rendering Strana 2 (104312): (0/1) (231 ms)

Rendering Strana 1 (104311): (0/1) (261 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3164/vth120982-1.jpg

 i3164/bg104311.svg

 i3164/vth120983-1.jpg

 i3164/vth120984-1.jpg

 i3164/vth120985-1.jpg