Desátý ročník tenisového
turnaje Metrostav Open
8. prosince 2008 / 21 / XX
více na str. 4
Ptáme se: Ing. Ivo Vrbky, výrobního
náměstka divize 8 str. 2
M etrost a v
a .s.
člen
ddm
g roup
Pražská železnice slaví
Týmy na Islandu překonaly rekord
v délce ražby str. 2
Čistá horní Úpa se přehoupla do
druhé poloviny str. 3
Stavba kanalizace v Radlické je
hotová str. 3
Krátce / Aktuálně
Best of Realty
V desátém ročníku
soutěže o nejlepší české
realitní projekty se
dočkaly ocenění i stavby,
na kterých se podílel
Metrostav. Mezi novými
nákupními centry odborná
porota nejvýš ocenila Central Most (foto), který stavěla
divize 8. Corso IIA, jehož stavbu řídila divize 9, se mezi
administrativními centry umístilo druhé. V rezidenčních
projektech obsadily třetí místo bytové domy Na Vyhlídce,
jejichž areál ve třetí etapě právě dostavuje divize 3.
Armádní sportovci
Oštěpařka Barbora
Špotáková a rychlobruslařka
Martina Sáblíková opět
zabodovaly mezi nejlepšími.
Bára se stala nejlepším
armádním sportovcem
ČR za rok 2008 a Martina
(foto), která byla v tomto hodnocení pátá, vede po třech
závodech Světový pohár o 40 bodů. A to i přes to, že
se trápila s virózou a na závodech v Moskvě dojela
na pětikilometrové trati druhá za Claudií Pechsteinovou.
Úspěch v soutěži
Trojnásobného úspěchu
dosáhla divize 4 Metrostavu
v letošním pátém ročníku
soutěže Dopravní stavba
roku. Za rok 2007 obstály
hned dvě její stavby,
na kterých se podílela
ve sdružení. Tým pod vedením Ing. Štědronského řídil
výstavbu monolitických ramp zavěšeného mostu přes
Labe u Nymburka (foto), který získal jak Čestné uznání
poroty, tak i Cenu odborného časopisu Silnice Železnice.
Cenu Státního fondu dopravní infrastruktury obdržela
I. etapa přeložky silnice I/7 Chomutov – Křimov, pro
kterou tým divize 4 vedený Ing. Rozsypálkem vystavěl
půlkilometrovou silniční estakádu. Stejná stavba získala
již dřív Cenu SFDI také v soutěži Stavba roku 2008.
Změny v provozu TZB
Od 1. listopadu byl provoz TZB vyčleněn z divize 9 Metrostavu a bude působit jako samostatná technologická
divize 4 v naší dceřiné společnosti Subterra. Stalo se
tak po dohodě představenstev obou firem.
Veškeré pohledávky a závazky provozu TZB zůstávají v platnosti, včetně dosavadních kontaktů. Divize 4
Subterra se bude i nadále zabývat slaboproudými a silnoproudými elektroinstalacemi, vzduchotechnikou, tepelnou technikou a zdravotně technickými instalacemi. Svou
orientaci zároveň prohloubí na náročné a specializované
technologické projekty nad rámec běžných technických
zařízení budov. Ředitelem nové divize se stal dosavadní
vedoucí provozu Ing. Martin Skořepa, MBA, který před
svým sídlem slavnostně odhalil logo Subterra (foto).
Metrostav_21_08.indd 1
Mnohaletý sen českých železničářů se splnil. Stanice Praha-hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany
a Holešovice propojily tratě tzv. Nového spojení, vyhovující všem požadavkům na moderní kolejovou dopravu.
„Poprvé tak bude možné připravit vlakový grafikon podle potřeby a nebude nutné ohlížet se na nedostatečnou
kapacitu a průchodnost starých tratí,“ zmínil při slavnostním zahájení provozu generální ředitel Správy železniční
dopravní cesty Ing. Jan Komárek. Veřejnost se před Vánocemi dočkala nejen zprovoznění nového železničního
uzlu, ale zároveň i ukončení modernizace západní části hlavního nádraží. Největší železniční projekt v metropoli
za posledních sto let stál ČR více než 10 miliard korun, další miliardou přispěla EU. Na obou právě dokončených
projektech se ve sdružení významně podílel také Metrostav. Více se dozvíte ve fotoreportáži na straně 4.
Divize 9 splnila v Pardubicích předvánoční slib
Na velkoplošné obrazovce na Masarykově náměstí
v Pardubicích se v úterý 25. listopadu v 15 hodin zastavilo odpočítávání času na nule. Konec časomíry
slavnostně otevřel dveře nového nákupního centra davům lidí a rázem proměnil dosavadní staveniště v nový
Palác Pardubice. Divize 9 jej otevřela právě včas pro
letošní předvánoční nákupy.
„Kolaudační rozhodnutí nabylo právní moci dnes
v jedenáct hodin dopoledne,“ prozradil s únavou v hlase vedoucí projektu Ing. Jan Šunka a vysvětlil: „Oproti
původním plánům se investor, izraelská developerská
společnost AFI EUROPE, rozhodl nadstavět nad část
půdorysu další patro s kongresovým sálem. Tento záměr samozřejmě vyvolal změnu projektové dokumentace
v průběhu stavby a zesílení nosných konstrukcí spodních
podlaží. I přes naše zvýšené úsilí a posun původního termínu byly poslední týdny stavby opravdu hektické. Chtěl
bych proto poděkovat všem, kdo se zasloužili, že se nám
Palác Pardubice podařilo otevřít podle plánu.“
Nové multifunkční centrum v Pardubicích však ponese
jiný název, než se původně uvažovalo. Investor buduje podobné objekty po celém světě, a proto pojmenování Palác
Pardubice u nás poprvé vyměnil za ve světě používaný
AFIPALACE, za kterým následují Pardubice jako jméno
města, ve kterém se centrum nachází.
Bezbariérově přístupný AFIPALACE Pardubice už nyní nabízí více než stovku obchodů ve dvou nadzemních
podlažích o celkové ploše téměř 20 000 m². Podzemní
parkoviště rozšíří centrum města o více než 500 par-
kovacích stání. Nákupní galerie s půdorysem do tvaru
písmene L navazuje na jedné straně na stávající obchodní
dům Tesco, na opačné straně budou moci návštěvníci již
brzo navštívit moderní multikino s osmi promítacími sály.
Na otevření se ještě chystá nadchod přes Palackého třídu
a na jaře kongresové centrum, včetně zázemí a restaurace
pro až 400 účastníků ve 3. podlaží nového objektu.
„Všichni nájemci obchodních prostor i mnoha restauračních provozů měli mimořádný zájem otevřít v předvánočním období co nejdřív,“ říká Ing. Jan Šunka. „I proto
některé detailní úklidové práce ještě musíme dokončit
za provozu. Už za týden, 2. prosince, se tu ale uskuteční
slavnostní zahájení, na kterém zástupci izraelského investora přivítají řadu významných hostů. Všichni už budou
moci obdivovat dokonale nablýskanou novostavbu, která
se jistě oblékne i do obvyklé vánoční výzdoby, na kterou
prozatím opravdu nevybyl čas.“
Do Ostravy rychleji
V úterý 25. listopadu pozvaní hosté slavnostně přestřihli pásku a otevřeli nový, více než 15 km dlouhý
úsek dálnice D47 z Lipníka nad Bečvou do Bělotína.
Cesta mezi Prahou, Brnem a Ostravou je tak opět o něco rychlejší. Na stavbě nové dálnice se podílel i tým
Ing. Michaela Dibona z divize 4 Metrostavu, který zde
vybudoval dva velké železobetonové mosty.
„Pro společnost STRABAG jsme subdodavatelsky
zajišťovali výstavbu 310 m dlouhé dálniční estakády budované na posuvné skruži a dálničního mostu přes přivaděč
do Bělotína (foto),“ vysvětluje Ing. Jiří Hájek z divize 4.
Dálnice je v nově otevřeném úseku šestipruhová, celkem se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami, 25 mosty
a s protihlukovými stěnami.
„Otevřením tohoto úseku se dálnice D47 dostává
za polovinu své celkové výstavby, protože v provozu má
již 44 km z celkových osmdesáti,“ vysvětlil při zahájení
generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic České republiky
Ing. Alfred Brunclík a doplnil: „Jde o předposlední krok
před dálničním napojením samotné Ostravy na páteřní
komunikaci Praha – Brno.“
Otevření nového úseku dálnice uvítali v proslovech
zejména starostové přilehlých měst a obcí, jejichž obyvatelům odklon tranzitní dopravy přinese velkou úlevu.
Více informací o stavbách Metrostavu na nově otevřeném úseku dálnice přineseme v příštím čísle novin.
12/5/08 1:04:14 PM