strana 4

Blahopřejeme

i n f o r m a c e / ak t u a l i t y / za j í m avo s t i

Top firemní filantrop

Na š e f o t o r e po r t á ž

Za uplynulý rok Metrostav věnoval na veřejně prospěšné projekty téměř 27,5 milionu korun – o 12 a čtvrt milionu víc, než vloni. Výrazně si tak polepšil i v jediném

českém žebříčku, který firemní dárcovství odráží.

V absolutním objemu postoupil v Top firemní filantrop

o osm míst a stal se sedmou nejštědřejší firmou, podnikající na území ČR. Ještě o stupínek výš se naše společnost

s 2,58 % umístila v pořadí podle poměru investovaných

prostředků k hospodářskému výsledku před zdaněním.

Metrostav je jedním ze zakladatelů klubu firemních

dárců DONATOR a i v budoucnosti hodlá podporovat vybrané dlouhodobé projekty v duchu hesla: Odpovědnost

přináší úspěch a úspěch přináší odpovědnost.

Upřímné přání všeho nejlepšího zasíláme všem našim

spolupracovníkům, kteří v závěru letošního roku oslaví

své životní jubileum. Přejeme jim do dalších let hodně

zdraví, štěstí a spokojenosti nejen v pracovním, ale

také v rodinném životě. Za práci, kterou vykonávají pro

naši společnost, jim děkujeme a přejeme ještě mnoho

dalších pracovních i osobních úspěchů.

50 let

Stanislav Smolík, potrubář z divize 1

Jozef Stolár, mistr z divize 1

Jan Jágerský, stavební dělník z divize 1

Ing. Petr Vondra, stavbyvedoucí z divize 6

Mikulář Valko, řidič z divize 7

Praktické a pohodlné

60 let

Karel Procházka, izolatér z divize 1

Juraj Holovka, jeřábník z divize 5

Vojtěch Demeter, řidič z divize 7

Zdeněk Fichtner, stavební zámečník z divize 9

1

Ing. Ján Papp, specialista na centrále

Ve španělském rytmu

Tradiční předvánoční setkání s partnery a přáteli zahájili v Metrostavu naši developeři. V Hudebním divadle

v Karlíně se při něm představili jako samostatná dceřiná akciová společnost Metrostav Development.

Večer otevřel v broadwayském stylu vyvedený muzikál Carmen, ve kterém nechyběla odvážná cirkusová

vystoupení, včetně dravé zvěře. Setkání se žhavými rytmy

flamenca pokračovalo při následném večírku v podzemní

divadelní kavárně. V jeho úvodu ředitel nové společnosti

Ing. Petr Pujman poděkoval za spolupráci a přítomné

ujistil, že budoucnost Metrostavu Development vidí optimisticky. Do nového roku jemu i všem ostatním popřál

jen to nejlepší. Po slavnostním uvedení do života příjemná

party ve španělském stylu pokračovala dlouho do noci.

Metrostav Open 2008

Sportovní hala v Radonicích hostila v sobotu 29. listopadu 10. jubilejní ročník tenisového turnaje Metrostav

Open. Šestnáct dvojic hráčů z řad zaměstnanců Metrostavu i jeho obchodních přátel při utkáních předvedlo

kvalitní sportovní výkon. Přátelské prostředí, na které

se všichni celý rok těšili, se opět stalo bonusem dne.

Turnaj se hrál ve čtyřech skupinách na čtyřech krytých

dvorcích a pátý sloužil po celou dobu k rozehrání. Dva

nejlepší týmy z každé skupiny postoupily do finále A. Aby

sobota zůstala pro všechny zajímavá až do konce, utkali se

ostatní hráči ve finále B o Cenu útěchy.

Z hráčů Metrostavu se nejdál probojoval loňský vítěz

Jan Cuc. Zatímco před rokem hájil barvy centrály, letos

už bojoval za divizi 6, jejímž je novým ředitelem. Se svým

partnerem Miroslavem Fričem podlehl až po urputném boji

Michalovi Valentovi a Miroslavu Sklenářovi, kteří nakonec

v turnaji skončili na třetím místě.

Závěrečné hry finále A byly plné náročných výměn,

z nichž měli potěšení jak hráči, tak diváci. Po dlouho nerozhodných semifinálových utkáních se ve finále setkali

Miroslav Kos s Miloslavem Šmolíkem a Jan Hybš s Tomášem Réveszem. Teprve výsledek dlouhého tiebreaku rozhodl o tom, že putovní pohár od loňského vítěze převzala

dvojice Hybš, Révesz (foto) a zopakavala tak svůj úspěch

z turnaje Metrostav Open před čtyřmi lety.

Doprovodný program nabídl hráčům zkušební jízdy

v nových modelech vozů značky Mercedes Benz. Kvalitní

občerstvení a tradiční jazz už desátý ročník turnaje jen

podtrhly. Všichni hráči se bavili a už teď přislíbili svou

účast na Metrostav Open v příštím roce 2009.

Lenka Svobodová, foto Ota Mrákota

2

3

4

5

6

7

8

9

Nové spojení a západní část hlavního nádraží začínají sloužit veřejnosti

Nové spojení propojilo dvěma moderními tunely, 25 mosty, železničními estakádami a více než 28 km tratí pět

metropolitních nádraží. Obrovská a náročná stavba skončila díky nasazení všech zúčastněných dva roky před

plánovaným termínem. Jako jedni z prvních si ji v úterý 2. prosince z oken vlaku prohlédli pozvaní hosté, mezi

kterými nechyběli ani zástupci Metrostavu. Hlavní nádraží je po roce stavebních prací přivítalo novými, pohodlně

přístupnými nástupišti (foto č. 1). „Dokončujeme už jen drobnosti ve středním podchodu, ostatní stavební práce ve

veřejnosti přístupných částech máme hotové,“ řekl Ing. Přemysl Krejsa z divize 3 Metrostavu, který modernizaci

západní části nádraží řídí. Projevy na peronu uzavřel vánočním přáním obchodní ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát

(uprostřed na foto č. 2 mezi předsedou Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Miloslavem Vlčkem a ředitelem SFDI

Ing. Gustávem Slamečkou). Přestřižení pásky (foto č. 3) přítomným otevřelo cestu do příjemně vyhřátého vlaku na

okružní cestu Prahou po Novém spojení. Z tunelu pod Vítkovem, jehož stavbu měla na starost divize 5 Metrostavu,

byly logicky vidět jen portály (foto č. 4 a 7). Průjezd tunelem i následnou cestu hostům zpříjemnilo také občerstvení

(foto č. 5). Na cestě Prahou vlak projel snad po všech kolejích Nového spojení (foto č. 6). Po návratu na hlavní

nádraží zbyl čas na sdělení dojmů z cesty i na otázky dalšího rozvoje dopravních staveb (na foto č. 8 náměstek

generálního ředitele Českých drah Ing. Milan Matzenauer a Ing. Pavel Pilát). Ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup

(foto č. 9 uprostřed) na závěr poznamenal: „Po více než čtyřech letech předáváme do provozu jednu z největších

dopravních staveb současnosti. Jsem rád, že jsme při ní obstáli. Už brzy ji bude moci plně ocenit i veřejnost.“

Nový katalog ochranných oděvů a pracovních pomůcek

nabízí na výběr zboží s delší životností, lepší barevnou

stálostí, se střihy i funkčností přizpůsobenými jednotlivým profesím. Oděvy lépe odolávají oděru a roztržení a jejich zvlášť exponovaná místa na ramenou,

loktech a kolenou jsou vyztužena proti mechanickému

poškození. Nová kolekce odpovídá vizuálnímu stylu

Metrostavu, má upravené velikosti a starou nabídku

nahrazuje asi z 80 procent.

„Pracovní oblečení má přímý vliv na kvalitu a rychlost

práce,“ připomíná náměstek Metrosu Bc. Martin Fuksa.

„Když vám není zima ani vedro, nejste promoklý, nic vás

neškrtí, všechno máte po ruce ve správných kapsách, ze

kterých věci snadno vyndáte, aniž by vám třeba mobil

spadl do bláta, můžete se soustředit na práci. Pokud se

třeba razič v neprodyšném oblečení zpotí, venku nastydne, je nemocný a nepřijde do práce, může oblečení ovlivnit

i rychlost práce celého týmu. Často se to totiž v nepříznivých podmínkách stane ne jednomu, ale hned několika

lidem najednou, kteří v malém týmu nejdou nahradit.“

Na novém katalogu OOPP proto pracovala 13členná

výběrová komise, ve které kromě zástupců Metrosu měly

zastoupení všechny divize Metrostavu, které projevily zájem, a také útvary centrály a odborová organizace. Podle

výsledků dotazníkového průzkumu a stanovení šesti

profesních skupin, které potřebují odlišné pracovní oblečení a pomůcky, zajistili pracovníci Metrosu odzkoušení

vybraných vzorků přímo na stavbách.

„Sestavili jsme individuální sety oděvů a obuvi pro

techniky, dělníky, pracovníky v podzemí, svářeče, údržbáře a nově i řidiče,“ vysvětluje Martin Fuksa. „U všech profesí jsme navrhli nový nákupní koš, který zahrnul všechny

jejich oděvy, obuv a pomůcky. Jsou v něm sice některé

jednotlivé kusy, třeba bundy, dražší, než bývaly, většinou

se však celková cena individuálního setu pro jednoho

pracovníka nemění. Tam, kde se zvýšila, zase zaručujeme

delší životnost zboží. Třeba pracovníci v podzemí už nebudou černě neviditelní a promokaví, ale budou mít vysoce

kvalitní prodyšné, vodě, oleji a nečistotám odolné kalhoty,

bundy či kombinézy z fluoreskujícího materiálu a s reflexními pruhy. Dosud je museli obměňovat průměrně jednou

za půl roku. Na Islandu už však máme odzkoušenou novou

kolekci, o které víme, že bez problémů slouží dvakrát déle.

Cena přitom dvojnásobná není.“

Velká změna nastala také v sortimentu pracovní obuvi, kde se nezměnily jen holinky. Ostatní boty jsou lehké,

prodyšné, pokud je potřeba, voduodpudivé a ocelovou

špičku mají nahrazenou kevlarovou kaplí a jsou doplněné

kevlarovou stélkou proti propichu.

„U svářečů jsme nakonec neměnili nic, protože jsme

zjistili, že stále není na trhu nic lepšího, než co používají.

To samé platí i pro ochranné přilby, které jsme jen doplnili

třeba o ochranný štít a chrániče proti hluku (foto).

„Nové oblečení je prostě funkční, pohodlné a navíc

moderní, a proto věříme, že se všem bude líbit a že ho

všichni pracovníci firmy budou rádi nosit,“ uzavřel představení nového katalogu OOPP Martin Fuksa.

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 5,

180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 21/2008 vyšlo 8. 12. 2008 (22/2008 vyjde 18. 12. 2008) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jan Cuc, Ing. Jiří Kavan, Mgr. Jan Kuchař, Pavel Meyer,

Ing. Jaromír Pavlíček, Ing. Jaromír Šob a Ing. Libuše Weinfurtová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 /

Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 /

Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736

Metrostav_21_08.indd 4

12/5/08 1:04:27 PM