Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Blahoejeme
Upřímné přání všeho nejleího zame všem našim
spolupracovkům, ktí v závěru letošho roku osla
své životní jubileum. Přejeme jim do dalších let hod
zdraví, štěstí a spokojenosti nejen v pracovním, ale
také v rodinném životě. Za práci, kterou vykovají pro
naši společnost, jim děkujeme a přejeme ještě mnoho
daích pracovních i osobních úschů.
50 let
Stanislav Smolík, potrubář z divize 1
Jozef Stolár, mistr z divize 1
Jan Jágerský, stavební dělník z divize 1
Ing. Petr Vondra, stavbyvedoucí z divize 6
Mikulář Valko, řidič z divize 7
60 let
Karel Proczka, izolatér z divize 1
Juraj Holovka, jeřábník z divize 5
Vojtěch Demeter, řidič z divize 7
Zdeněk Fichtner, stavební zámečník z divize 9
Ing. Ján Papp, specialista na centrále
Nové spojení a západní část hlavho nádraží začínají sloužit veřejnosti
Nové spojení propojilo dvěma moderními tunely, 25 mosty, železničními estakádami a více než 28 km tratí pět
metropolitních nádraží. Obrovská a náročná stavba skončila díky nasazení všech zúčastněných dva roky před
plánovaným termínem. Jako jedni z prvních si ji v úterý 2. prosince z oken vlaku prohlédli pozvaní hosté, mezi
kterými nechyběli ani zástupci Metrostavu. Hlavní draží je po roce stavebních pra přivítalo novými, pohodlně
ístupmi nástupišti (foto č. 1). „Dokoujeme už jen drobnosti ve středním podchodu, ostatní stavebpráce ve
veřejnosti přístupných částech máme hotové,“ řekl Ing. Přemysl Krejsa z divize 3 Metrostavu, který modernizaci
západní části nádraží řídí. Projevy na peronu uzavřel vánočnímáním obchodní ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát
(uprostřed na foto č. 2 mezi předsedou Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Miloslavem Vlčkem a ředitelem SFDI
Ing. Gustávem Slamečkou). Přesižení pásky (foto č. 3) přítomm otevřelo cestu do příjemně vyhřátého vlaku na
okružní cestu Prahou po Novém spojení. Z tunelu pod Vítkovem, jehož stavbu měla na starost divize 5 Metrostavu,
byly logicky vit jen portály (foto č. 4 a 7). Průjezd tunelem i slednou cestu hostům zíjemnilo taobčerstve
(foto č. 5). Na cestě Prahou vlak projel snad po všech kolejích Nového spojení (foto č. 6). Po návratu na hlavní
nádraží zbyl čas na sdělení dojmů z cesty i na otázky dalšího rozvoje dopravních staveb (na foto č. 8 náměstek
generálního ředitele Českých drah Ing. Milan Matzenauer a Ing. Pavel Pilát). Ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup
(foto č. 9 uprostřed) na závěr poznamenal: Po více než čtyřech letech převáme do provozu jednu z největších
dopravních staveb soasnosti. Jsem rád, že jsme při ní obstáli. Už brzy ji bude moci plně ocenit i vejnost.“
Ve španělském rytmu
Tradiční předvánoční setkání s partnery a přáteli zahá-
jili v Metrostavu naši developeři. V Hudebním divadle
v Karlíně se při něm představili jako samostatná dceři-
ná akciová společnost Metrostav Development.
Večer oteel v broadwayském stylu vyvede mu-
zil Carmen, ve kterém nechyběla odž cirkuso
vystoupení, včetně dravé zvěře. Setkání se žhavými rytmy
flamenca pokračovalo při následném večírku v podzemní
divadelní kavárně. V jeho úvodu ředitel nové společnosti
Ing. Petr Pujman pokoval za spolupráci a přítomné
ujistil, že budoucnost Metrostavu Development vidí op-
timisticky. Do nového roku jemu i všem ostatním popřál
jen to nejlepší. Po slavnostním uvedení do života příjemná
party ve španělském stylu pokračovala dlouho do noci.
Metrostav Open 2008
Sportovní hala v Radonicích hostila v sobotu 29. listo-
padu 10. jubilejní rk tenisového turnaje Metrostav
Open. Šestnáct dvojic hráčů z řad zastnan Met-
rostavu i jeho obchodních átel i utkáních edvedlo
kvalitní sportovní výkon. Přátelské prostředí, na které
se všichni celý rok těšili, se opět stalo bonusem dne.
Turnaj se hrál ve čtyřech skupinách na čtech krytých
dvorcích a pátý sloužil po celou dobu k rozehrání. Dva
nejlepší týmy z každé skupiny postoupily do finále A. Aby
sobota zůstala pro všechny zajímavá do konce, utkali se
ostatní hráči ve finále B o Cenu útěchy.
Z hráčů Metrostavu se nejdál probojoval loňský víz
Jan Cuc. Zatímco před rokem hájil barvy centrály, letos
už bojoval za divizi 6, jejímž je novým ředitelem. Se svým
partnerem Miroslavem Fričem podlehl až po urputném boji
Michalovi Valentovi a Miroslavu Sklenářovi, kteří nakonec
v turnaji skončili na třetím místě.
Závěrečné hry finále A byly plné náročných výměn,
z nichž měli pošejak hráči, tak dici. Po dlouho ne-
rozhodných semifinálových utkáních se ve finále setkali
Miroslav Kos s Miloslavem Šmolíkem a Jan Hybš s Tomá-
šem Réveszem. Teprve výsledek dlouhého tiebreaku roz-
hodl o tom, že putovní pohár od loňského vítěze převzala
dvojice Hybš, Révesz (foto) a zopakavala tak svůj úspěch
z turnaje Metrostav Open před čtyřmi lety.
Doprovodný program nabídl hráčům zkušební jízdy
v nových modelech vozů značky Mercedes Benz. Kvalitní
občerstvení a tradiční jazz desá ročník turnaje jen
podtrhly. Všichni hráči se bavili a teď přislíbili svou
účast na Metrostav Open v příštím roce 2009.
Lenka Svobodová, foto Ota Mrákota
4 5
8 9
Praktické a pohodl
Nový katalog ochranných oděvů a pracovních pomůcek
nabízí na výběr zboží s delší životností, lepší barevnou
slostí, se střihy i funnos přizpůsobenými jed-
notlivým profesím. Oděvy lépe odolávají oděru a roz-
tržení a jejich zvšť exponovaná sta na ramenou,
loktech a kolenou jsou vyztužena proti mechanicmu
poškození. Nová kolekce odpoví vizuálnímu stylu
Metrostavu, upravené velikosti a starou nabídku
nahrazuje asi z 80 procent.
„Pracovoblečení má přímý vliv na kvalitu a rychlost
práce,ipomíná náměstek Metrosu Bc. Martin Fuksa.
„Když vám není zima ani vedro, nejste promoklý, nic s
neškrtí, všechno máte po ruce ve správných kapsách, ze
kterých věci snadno vyndáte, aniž by vám třeba mobil
spadl do bláta, žete se soustředit na práci. Pokud se
eba razv neprodyšném oblečezpotí, venku nastyd-
ne, je nemocný a nepřijde do práce, může oblečení ovlivnit
i rychlost práce celého týmu. Často se to totiž v nepříz-
nivých podmínkách stane ne jednomu, ale hned několika
lidem najednou, kteří v malém týmu nejdou nahradit.“
Na novém katalogu OOPP proto pracovala 13členná
výběrová komise, ve které kromě zástupců Metrosu ly
zastoupeechny divize Metrostavu, které projevily zá-
jem, a také útvary centrály a odborová organizace. Podle
výsledků dotazníkového průzkumu a stanovení šesti
profesních skupin, které potřebují odlišné pracovní oble-
čení a pomůcky, zajistili pracovníci Metrosu odzkouše
vybraných vzorků přímo na stavbách.
„Sestavili jsme individuální sety oděvů a obuvi pro
techniky, dělníky, pracovníky v podzemí, svářeče, údržbá-
ře a no i řidiče,“ vystluje Martin Fuksa. „U všech pro-
fesí jsme navrhli nový nákupní koš, který zahrnul všechny
jejich oděvy, obuv a pomůcky. Jsou v něm sice některé
jednotlivé kusy, třeba bundy, dražší, než bývaly, většinou
se však celková cena individuálního setu pro jednoho
pracovníka nemění. Tam, kde se zvýšila, zase zaručujeme
delší životnost zboží. Třeba pracovníci v podzemí už nebu-
dou černě neviditelní a promokaví, ale budou mít vysoce
kvalitní prodyšné, vodě, oleji a nečistotám odolné kalhoty,
bundy či kombinézy z fluoreskucího materiálu a s reflex-
ními pruhy. Dosud je museli obměňovat průměrně jednou
za půl roku. Na Islandu už však máme odzkoušenou novou
kolekci, o které víme, že bez problémů slouží dvakrát déle.
Cena přitom dvojnásobná není.
Velká změna nastala také v sortimentu pracovní obu-
vi, kde se nezměnily jen holinky. Ostatní boty jsou lehké,
prodné, pokud je poeba, voduodpudivé a ocelovou
špičku mají nahrazenou kevlarovou kaplí a jsou doplněné
kevlarovou stélkou proti propichu.
U sřečů jsme nakonec nenili nic, protože jsme
zjistili, že stále není na trhu nic lepšího, než co používají.
To saplai pro ochranné přilby, které jsme jen doplnili
eba o ochranštít a chrániče proti hluku (foto).
No oblení je prostě funkční, pohodlné a nac
moderní, a proto věříme, že se všem bude bit a že ho
ichni pracovníci firmy budou rádi nosit,“ uzavřel ed-
stavení nového katalogu OOPP Martin Fuksa.
6 7
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 5,
180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 21/2008 vyšlo 8. 12. 2008 (22/2008 vyjde 18. 12. 2008) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jan Cuc, Ing. Jiří Kavan, Mgr. Jan Kuchař, Pavel Meyer,
Ing. Jaromír Pavlíček, Ing. Jaromír Šob a Ing. Libuše Weinfurtová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 /
Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 /
Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Top firemní filantrop
Za uplynulý rok Metrostav věnoval na veřejně prospěš-
né projekty téměř 27,5 milionu korun – o 12 a čtvrt mi-
lionu víc, než vloni. Výrazně si tak polepšil i v jediném
českém žebříčku, který firemní dárcovství odráží.
V absolutním objemu postoupil v Top firemní filantrop
o osm míst a stal se sedmou nejštědřejší firmou, podnika-
na území ČR. Jtě o stupínek výš se naše spolnost
s 2,58 % umístila v pořadí podle poměru investovaných
prostředků k hospodářskému výsledku před zdaněním.
Metrostav je jedním ze zakladate klubu firemních
rců DONATOR a i v budoucnosti hodlá podporovat vy-
brané dlouhodobé projekty v duchu hesla: Odpovědnost
přináší úspěch a úspěch přináší odpovědnost.
Metrostav_21_08.indd 4 12/5/08 1:04:27 PM

 

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2008, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (104314): (0/1) (459 ms)

Rendering Strana 3 (104313): (0/1) (461 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3164/vth120984-1.jpg (3x)

 i3164/vth120985-1.jpg (3x)

 i3164/bg104314.svg

 i3164/vth120982-1.jpg

 i3164/vth120983-1.jpg