xxxx
6. prosince 2011 / 21 / XXIII
více ve fotoreportáži na str. 4
Ptáme se: Ing. Romana Čiháka
z firmy Metrostav Development str. 2
Základem dobrého projektu je
správné zadání str. 2
Změny na významných manažerských
pozicích v Metrostavu str. 2
M E T R O S TAV
A .S.
Č L E N
D D M
Po 180 letech se chystá obahnění
vodního díla Jordán str. 3
G R O U P
vyšší o jedno patro
Rychlá rekonstrukce hlavního
dopravního tahu str. 3
Provoz drobné a střední mechanizace
divize 11 Metrostavu str. 3
krÁtce / aktuÁlnĚ
Pour féliciter 2012 na každé obálce
Také letos doprovází každou obálku, která koncem
roku odejde z podatelny Metrostavu v Koželužské ulici,
příležitostné razítko s přáním všeho nejlepšího do nového
roku. Poslední PF 2012 kolegyně natisknou na Tři krále.
Návštěva z Finska
na metru V.A
Ve čtvrtek 10. listopadu
zavítali na stavbu metra
V.A zástupci nejvyššího
vedení finské společnosti
DESTIA OY. Seznámili se
s ražbou traťových tunelů
metodou TBM a navštívili budovanou stanici Petřiny.
Prezident firmy Hannu Leinonen se následně setkal
s prezidentem Skupiny Metrostav Jiřím Bělohlavem. Při
jednání zhodnotili dosavadní součinnost při realizaci
projektu Länsimetro v Helsinkách a rozvinuli další náměty
pro vzájemnou spolupráci na finském stavebním trhu.
Slavnostní konec
projektu v Táboře
Největší dosud prováděná
rekonstrukce kanalizace
na Táborsku byla slavnostně
ukončena 23. listopadu.
V rámci její první stavby na
tomto obsáhlém projektu
pracovali zaměstnanci střediska kanalizací z naší divize 1.
Práce, které za Metrostav ve sdružení řídil stavbyvedoucí
Ing. Martin Cimala, skončily právě před rokem.
Nepřehlédněte
od 1. ledna 2012 dojde k řadě
personálních změn ve vedení divizí
a vedení společnosti metrostav,
firmy metrostav Development
a skupiny metrostav.
Přehled najdete na straně 2.
Vánoční dárek pro nemocné děti
Tak jak vloni slíbili, i letos pracovníci divize 8 věnovali
finanční prostředky původně určené na nákup divizních
vánočních dárků dětem. Symbolický šek na 100 000 korun
převezmou zástupci Dětské psychiatrické kliniky Fakultní
nemocnice v Motole na vánočním koncertě divize 8
ve středu 7. prosince. Nová tradice se ujala, děkujeme.
Už v polovině prosince by mělo být slavnostně ote
vřeno nové servisní a tréninkové centrum společnosti
Škoda Auto, které v Kosmonosech u Mladé Boleslavi
nedávno dokončil tým Ing. Lukáše Zeleného z divize 1.
V současné době se novostavba vybavuje nábytkem.
Školicí středisko (titulní foto) vzniklo hned vedle
nedávno rekonstruované šestipodlažní budovy závodu
servisních služeb Škoda Auto. Z jedné strany k ní stavbaři přistavěli jednopodlažní halu klempírny s užitkovou
plochou přes 200 m², z protilehlé strany pak hlavní objekt,
který měl mít původně čtyři nadzemní a jedno podzemní
podlaží. V průběhu stavby nové představenstvo firmy
rozhodlo ještě o dostavbě jednoho nadzemního podlaží,
v němž se nachází prezentační sál pro 245 osob vybavený
třemi otáčivými točnami pro automobily, promítacím plátnem a scénickým osvětlením. V závěru výstavby pak ještě
divize 1 uspěla v další veřejné obchodní soutěži, a tak tým
Ing. Zeleného zde ještě vybudoval parkoviště, dětské hřiště, chodníky a dokončil sadové úpravy přilehlých ploch.
dací zařízení, odtah spalin a k dispozici i stlačený vzduch.
Vybavení sálu může být ovládáno z něj i z režie.
Na celé stavbě, která začala vloni v říjnu, bylo podle
Ing. Zeleného nejnáročnější stihnout postavit budovu zvýšenou o jedno podlaží za stejnou dobu, jaká byla vymezena pro původně navržený čtyřpodlažní objekt. „Vzhledem
k tomu, že novou součástí nástavby je i shromažďovací
prostor, bylo třeba zvýšit požární odolnost konstrukcí
v celém objektu. Podle nové dokumentace jsme mohli
začít stavět až ve chvíli, kdy nám zbývalo pouhých šest
měsíců do ukončení celé stavby,“ vzpomíná Ing. Zelený.
Díky vysokému nasazení a výborné spolupráci stavbařů s projektantem, architektem a investorem se vše
podařilo dokončit včas. Metrostav tak bude podepsán
pod moderní budovou, která se svou funkcí a významnou
polohou stane v jistém slova smyslu výkladní skříní nejen
servisního areálu největší české automobilky, ale v přeneseném významu i celé společnosti Škoda Auto.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Barborka ve finsku
Vedoucí projektu Ing. Václav Pavlovský z divize 5, vedoucí
zastupitelského úřadu České republiky ve Finsku Martin
Tomčo, Ph.D., a Matti Kokkinen, ředitel výstavby Länsimetro Oy, uložili 4. listopadu do portálu tunelu Karhusaari
vysvěcenou sošku svaté Barbory (foto zleva).
1
Vedle prezentačního sálu se v novostavbě nacházejí
učebny, kanceláře a technické místnosti pro výuku zaměstnanců autorizovaných servisů a prodejců vozidel
Škoda. Jednotlivá patra (foto č. 1) jsou propojena nákladním výtahem tak, aby bylo možné automobily dopravit do
školicích prostor, které se nacházejí v prostředním traktu
a mají výšku přes dvě podlaží (foto č. 2).
Kanceláře a učebny jsou vybaveny v dnes běžném
standardu s bezdrátovým datovým připojením, promítacími plátny, ozvučením a stínicí technikou. Výukové
místnosti, ve kterých budou vozidla, mají mimo jiné zve-
2
Přístavba klempírny
Obestavěný prostor
Zastavěná plocha
novostavba objektu
Obestavěný prostor
Zastavěná plocha
Užitková plocha
Dostavba s prezentačním sálem
Obestavěný prostor
Zastavěná plocha
1278 m³
228,70 m²
29 106 m³
1538 m²
5561 m²
7581,0 m³
1263,5 m²
vynikající konstrukce
Hned dvě stavby Metrostavu – most přes Oparenské
údolí a nádrže na pohonné hmoty v Loukově – získa
ly prestižní ocenění Vynikající betonová konstrukce.
Porota udělení titulů vyhlásila při zahajovací recepci
18. Betonářských dnů 22. listopadu v Hradci Králové.
Česká betonářská společnost ČSSI vypisuje soutěž
Vynikající betonová konstrukce jednou za dva roky a jen
ve třech kategoriích. Letos mohla tituly získat díla dokončená v období od 1. ledna 2009 do 31. prosince 2010.
Metrostav mezi ně přihlásil dvě stavby a obě uspěly.
Mezi mosty získal nejvyšší ocenění ten přes Oparenské údolí na stavbě dálnice D8 (foto), u kterého odborníci
ocenili úsporné konstrukční řešení a inovativní technologický postup výstavby v exponovaných podmínkách chráněného přírodního území. Diplom přebíral Bc. Alexandr
Tvrz z divize 5, který se podílel na řízení jeho stavby.
V kategorii Tunely a ostatní inženýrské stavby nejlépe
uspěly nádrže na pohonné hmoty v Loukově, které odborná porota vybrala pro velmi zdařilou aplikaci předpjatého
betonu při návrhu a realizaci s přihlédnutím k inovativní
technologii zvedání jejich stropní konstrukce. Nádrže,
včetně tenké skořepiny střechy, provedli betonáři z divize 6 Metrostavu pod vedením vedoucího projektu Petra
Hanzlíka a stavbyvedoucího Milana Raka, kteří ocenění
v Hradci osobně převzali. Všem gratulujeme!
Betonářských dnů v Hradci Králové se i letos aktivně
zúčastnila řada našich specialistů z divizí 4, 5 a 6 v čele
s prof. Ing. Janem L. Vítkem z centrály Metrostavu, který
byl i členem jejich Vědeckého výboru.