xxxx

6. prosince 2011 / 21 / XXIII

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Romana Čiháka

z firmy Metrostav Development str. 2

Základem dobrého projektu je

správné zadání str. 2

Změny na významných manažerských

pozicích v Metrostavu str. 2

M E T R O S TAV

A .S.

Č L E N

D D M

Po 180 letech se chystá obahnění

vodního díla Jordán str. 3

G R O U P

vyšší o jedno patro

Rychlá rekonstrukce hlavního

dopravního tahu str. 3

Provoz drobné a střední mechanizace

divize 11 Metrostavu str. 3

krÁtce / aktuÁlnĚ

Pour féliciter 2012 na každé obálce

Také letos doprovází každou obálku, která koncem

roku odejde z podatelny Metrostavu v Koželužské ulici,

příležitostné razítko s přáním všeho nejlepšího do nového

roku. Poslední PF 2012 kolegyně natisknou na Tři krále.

Návštěva z Finska

na metru V.A

Ve čtvrtek 10. listopadu

zavítali na stavbu metra

V.A zástupci nejvyššího

vedení finské společnosti

DESTIA OY. Seznámili se

s ražbou traťových tunelů

metodou TBM a navštívili budovanou stanici Petřiny.

Prezident firmy Hannu Leinonen se následně setkal

s prezidentem Skupiny Metrostav Jiřím Bělohlavem. Při

jednání zhodnotili dosavadní součinnost při realizaci

projektu Länsimetro v Helsinkách a rozvinuli další náměty

pro vzájemnou spolupráci na finském stavebním trhu.

Slavnostní konec

projektu v Táboře

Největší dosud prováděná

rekonstrukce kanalizace

na Táborsku byla slavnostně

ukončena 23. listopadu.

V rámci její první stavby na

tomto obsáhlém projektu

pracovali zaměstnanci střediska kanalizací z naší divize 1.

Práce, které za Metrostav ve sdružení řídil stavbyvedoucí

Ing. Martin Cimala, skončily právě před rokem.

Nepřehlédněte

od 1. ledna 2012 dojde k řadě

personálních změn ve vedení divizí

a vedení společnosti metrostav,

firmy metrostav Development

a skupiny metrostav.

Přehled najdete na straně 2.

Vánoční dárek pro nemocné děti

Tak jak vloni slíbili, i letos pracovníci divize 8 věnovali

finanční prostředky původně určené na nákup divizních

vánočních dárků dětem. Symbolický šek na 100 000 korun

převezmou zástupci Dětské psychiatrické kliniky Fakultní

nemocnice v Motole na vánočním koncertě divize 8

ve středu 7. prosince. Nová tradice se ujala, děkujeme.

Už v polovině prosince by mělo být slavnostně ote­

vřeno nové servisní a tréninkové centrum společnosti

Škoda Auto, které v Kosmonosech u Mladé Boleslavi

nedávno dokončil tým Ing. Lukáše Zeleného z divize 1.

V současné době se novostavba vybavuje nábytkem.

Školicí středisko (titulní foto) vzniklo hned vedle

nedávno rekonstruované šestipodlažní budovy závodu

servisních služeb Škoda Auto. Z jedné strany k ní stavbaři přistavěli jednopodlažní halu klempírny s užitkovou

plochou přes 200 m², z protilehlé strany pak hlavní objekt,

který měl mít původně čtyři nadzemní a jedno podzemní

podlaží. V průběhu stavby nové představenstvo firmy

rozhodlo ještě o dostavbě jednoho nadzemního podlaží,

v němž se nachází prezentační sál pro 245 osob vybavený

třemi otáčivými točnami pro automobily, promítacím plátnem a scénickým osvětlením. V závěru výstavby pak ještě

divize 1 uspěla v další veřejné obchodní soutěži, a tak tým

Ing. Zeleného zde ještě vybudoval parkoviště, dětské hřiště, chodníky a dokončil sadové úpravy přilehlých ploch.

dací zařízení, odtah spalin a k dispozici i stlačený vzduch.

Vybavení sálu může být ovládáno z něj i z režie.

Na celé stavbě, která začala vloni v říjnu, bylo podle

Ing. Zeleného nejnáročnější stihnout postavit budovu zvýšenou o jedno podlaží za stejnou dobu, jaká byla vymezena pro původně navržený čtyřpodlažní objekt. „Vzhledem

k tomu, že novou součástí nástavby je i shromažďovací

prostor, bylo třeba zvýšit požární odolnost konstrukcí

v celém objektu. Podle nové dokumentace jsme mohli

začít stavět až ve chvíli, kdy nám zbývalo pouhých šest

měsíců do ukončení celé stavby,“ vzpomíná Ing. Zelený.

Díky vysokému nasazení a výborné spolupráci stavbařů s projektantem, architektem a investorem se vše

podařilo dokončit včas. Metrostav tak bude podepsán

pod moderní budovou, která se svou funkcí a významnou

polohou stane v jistém slova smyslu výkladní skříní nejen

servisního areálu největší české automobilky, ale v přeneseném významu i celé společnosti Škoda Auto.

Martina Vampulová, foto Josef Husák

Barborka ve finsku

Vedoucí projektu Ing. Václav Pavlovský z divize 5, vedoucí

zastupitelského úřadu České republiky ve Finsku Martin

Tomčo, Ph.D., a Matti Kokkinen, ředitel výstavby Länsimetro Oy, uložili 4. listopadu do portálu tunelu Karhusaari

vysvěcenou sošku svaté Barbory (foto zleva).

1

Vedle prezentačního sálu se v novostavbě nacházejí

učebny, kanceláře a technické místnosti pro výuku zaměstnanců autorizovaných servisů a prodejců vozidel

Škoda. Jednotlivá patra (foto č. 1) jsou propojena nákladním výtahem tak, aby bylo možné automobily dopravit do

školicích prostor, které se nacházejí v prostředním traktu

a mají výšku přes dvě podlaží (foto č. 2).

Kanceláře a učebny jsou vybaveny v dnes běžném

standardu s bezdrátovým datovým připojením, promítacími plátny, ozvučením a stínicí technikou. Výukové

místnosti, ve kterých budou vozidla, mají mimo jiné zve-

2

Přístavba klempírny

Obestavěný prostor

Zastavěná plocha

novostavba objektu

Obestavěný prostor

Zastavěná plocha

Užitková plocha

Dostavba s prezentačním sálem

Obestavěný prostor

Zastavěná plocha

1278 m³

228,70 m²

29 106 m³

1538 m²

5561 m²

7581,0 m³

1263,5 m²

vynikající konstrukce

Hned dvě stavby Metrostavu – most přes Oparenské

údolí a nádrže na pohonné hmoty v Loukově – získa­

ly prestižní ocenění Vynikající betonová konstrukce.

Porota udělení titulů vyhlásila při zahajovací recepci

18. Betonářských dnů 22. listopadu v Hradci Králové.

Česká betonářská společnost ČSSI vypisuje soutěž

Vynikající betonová konstrukce jednou za dva roky a jen

ve třech kategoriích. Letos mohla tituly získat díla dokončená v období od 1. ledna 2009 do 31. prosince 2010.

Metrostav mezi ně přihlásil dvě stavby a obě uspěly.

Mezi mosty získal nejvyšší ocenění ten přes Oparenské údolí na stavbě dálnice D8 (foto), u kterého odborníci

ocenili úsporné konstrukční řešení a inovativní technologický postup výstavby v exponovaných podmínkách chráněného přírodního území. Diplom přebíral Bc. Alexandr

Tvrz z divize 5, který se podílel na řízení jeho stavby.

V kategorii Tunely a ostatní inženýrské stavby nejlépe

uspěly nádrže na pohonné hmoty v Loukově, které odborná porota vybrala pro velmi zdařilou aplikaci předpjatého

betonu při návrhu a realizaci s přihlédnutím k inovativní

technologii zvedání jejich stropní konstrukce. Nádrže,

včetně tenké skořepiny střechy, provedli betonáři z divize 6 Metrostavu pod vedením vedoucího projektu Petra

Hanzlíka a stavbyvedoucího Milana Raka, kteří ocenění

v Hradci osobně převzali. Všem gratulujeme!

Betonářských dnů v Hradci Králové se i letos aktivně

zúčastnila řada našich specialistů z divizí 4, 5 a 6 v čele

s prof. Ing. Janem L. Vítkem z centrály Metrostavu, který

byl i členem jejich Vědeckého výboru.