Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 1
Motoristé se 27. listopadu zaradovali. Spolu s novým,
3km úsekem silnice R35 mezi Sedlicemi a Opatovice-
mi a 4km návaznou částí silnice I/37 z Opatovic do Hro-
bic začali užívat i jednu z největších mimoúrovňových
křižovatek (MÚK) u nás. V subdodávce pro firmu Skan-
ska DS k ní naše divize 4 dvěma rampami připojila no-
vou 200 m dlouhou estakádu na silnici R35 (foto).
„Celá stavba skončí vlastně až v červnu příšho roku
posledními terénními a sadovými úpravami,“ vysvětluje
Ing. Richard Rakouš z divize 4 Metrostavu, který naše
práce na MÚK Opatovice řídí. My máme svou část la
téměř hotovou už dnes, zbývá nám jen dokončit poslední
detaily terénu v oblasti pod estakádou.
Stavba obří křižovatky trvala tři roky. Pracovníci di-
vize 4 při ní vlastními silami vybudovali první, asi 200 m
dlouhou část dvou mostch konstrukcí, které přes i-
žovatku mimoúrovňově evedou rychlostní silnici R35
ve směru na Olomouc. Pravý most estakády je čtyřpolový
a levý třípolový, dvě rampy o délkách 200 a 150 m je pro-
pojují s kruhovým objezdem ve druhém patře MÚK.
Svislé nos konstrukce estakády byly hlubin za-
ložené na vrtaných velkoprůměrových pilotách. echny
vodorovnosné konstrukce jsou spoji, betonové, po-
délně předpjaté s komorovým příčným řezem a pracovníci
naší divize 4 je vybudovali na pevné skruži.
dokončení na str. 2
Stavba dálnho mostu Oparno prohá za zvědavé-
ho dohledu veřejnosti. Přímo pod ní totiž vede naučná
stezka, ze které si postup prací prohlížejí i hezkém
počasí desítky lidí denně. Unikátní most s druhým nej-
ím spodním obloukem v ČR staví nad chráněným
údolím a tratí z Teplic do Lovosic (titulní foto) hned dva
týmy divize 5 proti sobě. Dnes mohou zájemci o je-
jich dílo obdivovat hotové oba nosné oblouky.
Na pram mostě jsme oblouk rektifikovali a zmono-
litnili před pár dny a z něj sjely i oba betonovavozí-
ky,říká vedoucí projektu Milan Špička. „Protože stavba
nesmí zasáhnout údolí, mostovku i přes její malé rozpětí
betonujeme na dvou přesuvných skružích proti sobě.
Postupujeme rychle, a tak dnes je už mostovka na levém
mostě (foto č. 1) hotová. Obě skruže jsme proto emístili
na pravý most, kde je připravujeme pro práci.
Postup stavby umožnil divizi 5 zrušit v předstihu sta-
venišna ústeckém předpolí a pokračovat jen z pražské
strany. Pokud počasí dovolí, v lednu začnou týmy Roma-
na Šimáčka a Miloslava Hrubého proti sobě betonovat
pravou mostovku, která by měla být hotová už v květnu.
„Stavba zam ží rychleji, njsme pnovali,“ spo-
kojeně konstatoval Bc. Alexandr Tvrz, vedoucí provozu
mostů a povrchových dopravních staveb divize 5. „Díky
přístupu a nasazení našich lidí, kteří svou pracovní dobu
přizpůsobují technologickým potřebám, jsme druhý ob-
louk mostu uzavřeli s téměř čtměsíčním předstihem.“
Most Oparno zajínejen turisty a budoucí stave
(foto č. 2), ale i zkušené odborníky. S jeho stavbou se
seznámili na 16. Betonářských dnech v Hradci Králové,
kde velkou pozornost vzbudila edška vedoucího
technické skupiny divize 5 Ing. Roberta Brože, Ph.D.
Ptáme se: Ing. Vladimíra Pánka,
vedoucího provozu divize 6 str. 2
Metrostav vrací krajině přiroze
vzhled str. 3
Obchvat kolem Hladkých Životic
a Fulneku str. 3
Nádraží v Mariánských Lázních znovu
ožilo str. 3
Tradiční předvánoč
koncerty divizí Metrostavu
více ve fotosloupku na str. 2
18. prosince 2009 / 22 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Betonové oblouky na nebi
Nová velká zazka v Ostravě-Porubě
Divize 1 zají na je práce na největší investiční akci
v historii Ostravy-Poruby, která sží provozní náklady
budov v městském majetku. „Devatenáct základních
a mateřských škol zateplíme, vyměníme jim okna a také
vyleíme regulaci vytání. Prostředky na stavbu
v hodnotě 227 milionů korun získala Poruba z operačního
programu Životní prostředí,“ upřesnil oblastní ředitel
Severomoravského regionu Ing. Libor Chlopčík. Smlouvu
s investorem podepsal v pátek 6. listopadu ředitel divize 1
Ing. Milan Veselský. Rekonstrukce skončí v říjnu 2010
a divize 1 je provede ve sdrení s firmou HOCHTIEF CZ.
Slavnostní výkop
Ve sedu 2. prosince byla
oficiálně zahájena výstavba
7km úseku rychlostní silnice
R48 z Rychaltic do Frýdku-
-Místku. Ve sdruže
s firmami Skanska DS
a ODS-Dopravní stavby
Ostrava se na ní Metrostav bude podílet z více než třetiny.
Pracovníci divize 4 pod vedením Ing. Michala Dibona
zde mimo jiné vlastními silami vybudují hloubený 160 m
dlouhý tunel Lyvky a šest mostů. Slavnostního výkopu se
za Metrostav zúčastnil ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth
(foto druhý zleva). Jeho lidé zatím převzali staveniš
a do práce se pustí na jaře, jakmile to pasí umní.
Fandíme Martině!
Červenobílá samolepka
s nápisem (foto) je součástí
tohoto vydání čtrnáctideku
Metrostav, jehož výtisk
právě držíte v ruce.
Za pár týdnů, ve druhé
polovině února 2010,
proběhnou v kanadském Vancouveru zimní olympijs
hry. Žhavou českou kandidátkou na medailový zisk je také
rychlobruslařka Martina Sábková, kterou Metrostav
sponzoruje. Držme jí tedy palce, aby se naše barvy
objevily na stupních vízů. Podpořte Martinu vylepením
samolepky na slební či soukromý automobil.
esun v rámci Skupiny Metrostav
Od 1. prosince 2009 má divize 7 Metrostavu méně o třicet
zaměstnanců. Její sedisko zakládání staveb totiž jako
celek přešlo do firmy Zakládání staveb. Převod prohl
v souladu s racionalizačními kroky ve Skupině Metrostav
a na základě rozhodnutí představenstev obou společností.
CCE Praha slaví deset úspěšných let
Firma CCE Praha, která se letos na konci dubna stala
stoprocentní dceřinou společností Metrostavu, oslavila
v prosinci deset let své úspěšné existence. Ing. Jaroslav
Pohan, který je po celou dobu působení firmy jejím
jednatelem a ředitelem, uspořádal při této příležitosti
17. prosince malou oslavu na pracovišti ve Zdibech.
Zaměstnanci CCE Praha si při ní odpočinuli od vysoce
specializovaných geodetických měření při rozsáhlých
investičních akcích a od inženýrské a zeměměřičské
činnosti, kterou se jinak zabývají. Spolu se svými hosty si
nejen zavzpomínali, ale i pohlédli na cestu do budoucnosti.
Investicí k úsporám
Po 11 sících práce dokončila divize 6 ve Volyni nej-
tší letinvestiční akci Jiheského kraje. Rekon-
strukcí škol a školských zízení snížila jejich energe-
tickou ročnost a zvýšila studentské pohodlí.
Finanční prostředky kraje, státu i z fonEU využili
stavbi, vedení týmem Ing. Petra Šimáka, na rekon-
strukci hlavní kotelny na Děkanském vršku, na moderni-
zaci předávacích stanic a na výměnu otopných soustav
ve všech objektech krajských školních zařízení ve městě.
V domově mdeže zrušili i estav lodžie, a rozší-
řili tak studentské pokoje. Velkou proměnou prošel také
obvodový plášť volyňské průmyslové školy, jejíž budovy
kromě zateplení fasád a střech doplnila i nová okna.Naše
práce přitom podle padavků památkářů v žádném í-
padě nenarušila funkcionalistický ráz školy, ipomněl
výrobní náměstek divize 6 Ing. Zdeněk Ševčík, který spolu
se starostkou Volyně Ing. Lenkou Nestřebovou (foto první
zprava a první zleva) a dalšími představiteli stu i města
v pátek 27. listopadu slavnost přestřihl pásku před
hlavní budovou zrekonstruované průmyslovky.
Dokončení projektu ineslo roční úsporu energie
měř 9500 GJ a sžení emisí CO
2
o více než 3000 t.
–red–, foto Eva Bartoňová
Bez rozkopaných ulic
Porucha inžerských sítí v budoucnosti nevyvo
potřebu rozkopat ulice v centru Prahy. Prádokonče-
kolektor pod clavským náměstím logicky uzavřel
a propojil obdobné podzemní stavby, kteza posled-
ních 15 let iky Metrostavu ukryly ve snadnoístup-
ných tunelech místní potrubní i kabelové rozvody.
„Soustavu kolektorů, kterou se ve středu naší met-
ropole ppodařilo dokoit, oceňui odborci v za-
hraničí,“ připomněl pražský primátor Pavel Bém, který
do podzemí na slavnostní zakonče stavby sestoupil
šachtou přímo z Václavského náměstí (foto).
Pražská kolektorová síť už měří asi 90 km. Její posled-
ní zprovozněný úsek prochází pod Václavským náměstím
od Můstku po křižovatku s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí.
Na všech jeho trasách A, B i C pracovala firma Subterra,
tým divize 5 Metrostavu vedený Ing. Vladimírem Sálusem
se ve sdrení polel na stavbě trasy C, kde ražbou zt-
šoval starý vodovodní kanál do podoby kolektoru.
–red–, foto archiv Magistrátu hl. m. P.
1 2
Klíčová křovatka u Opatovic je v provozu
Za noviny Metrostavu
všem svým čtenářům přejeme
příjemné prožití vánočních svátků
a do nadcházejícího roku 2010
zdraví, štěstí a spokojenost.
Vaše redakce
Metrostav_22_09.indd 1 12/15/09 10:47:04 AM
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (104230): (0/1) (251 ms)

Rendering Strana 1 (104228): (0/1) (286 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3144/vth120899-1.jpg

 i3144/bg104228.svg

 i3144/vth120901-1.jpg