Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 2
Roční hodnocení personálu 2009
Letos se roční hodnocení personálu popr uskuteč-
v jednotném systému a podle jednotných pravidel
hned v sedmi firmách Skupiny Metrostav. Kromě naší
společnosti, kde se hodnocení již stalo dlouholetou
součásfiremkultury, bude obdobně probíhat také
ve společnostech Subterra, Metrostav SK, Metrostav
Development, METROS, SQZ a CCE Praha.
Oproti loňsku dochází k hodnocení ve změněném
termínu. Doposud se hodnotící rozhovory v Metrostavu
prováděly tak, aby je u všech kategor personálu bylo
možné uzavřít dolky prosince. Letos začaly později, až
1. prosince, a skončí do 26. února 2010. Bude tak možné
vyhodnotit výsledky celého roku a ne jen jeho části. Ak-
tualizací, i když ne sadní, prošly talisty hodnocení.
Kvalifikační přípravě hodnotitelů věnuje Metrostav
každoročně velkou pozornost. V úterý 24. listopadu
proběhl v prostorách Školy způsobu řízea práce první
tematický den věnovaný ročnímu hodnocení personálu.
Povinně se jej zúčastnilo 34 manerů naší společnosti,
kteří jsou v rolích hodnotitelů letos poprvé. Seznámili se
při něm s přínosy hodnocení, s jeho hlavními zásadami
a samozřej s ípravou, průběhem a závěrem hod-
notícího rozhovoru. Další tematický den uspořádal útvar
kvalifikačního rozvoje Metrostavu 30. listopadu a byl
určen pro hodnotitele ze společností METROS, SQZ,
Metrostav Development a CCE Praha. V Metrostavu SK,
kde letos roční hodnocení personálu také probípoprvé,
bylo 41 nových hodnotitelů včetně vrcholových manažerů
prkoleno 7. prosince v Bratislavě.
věry z ročního hodnocení personálu budou letos
popr v rámci Skupiny Metrostav jednotné a z jejich
výstupů bude provedena celková anaza na základě
společné metodiky. Shodně bude také stanoven termín
pro ípad mzdové úpravy k 1. dubnu 2010 a stejně
proběhnou i nominace pracovnína ocenění čestnými
tituly a nominace vybraných zastnanců do projektu
přípravy personálních rezerv.
Mgr. Tomáš Zámečník, MBA, zástupce PŘ
Tradiční koncerty
Ke konci roku patří v Metrostavu už trad před-
noční koncerty. Zástupci divizí se při nich setkávají se
svými kolegy a obchodními partnery. Vzpomínají na to,
co se jim v uplynulém období podařilo, a v příjemné
atmosféře se těší na věci, které je čekají.
Na jubilejním, desátém koncertu divize 8 rozezvučel
sál ČNB na Senovážném náměstí v Praze sám Karel Gott
(foto č. 1), legenda české hudební scény. V závěru vystou-
pesi s m zazpíval i ředitel divize Ing. Pavel Šrámek.
O den pozji, 2. prosince, pozval Ing. Miloslav Had-
rava svou divizi 2 a její hosty do Divadla Palace na c-
lavském náměstí. Karel Roden a Jana Krausová (foto
č. 2) jim v komorním představení O lásce čili Parle-moi
amour předvedli manželský duel z pera francouzského
spisovatele Philippa Claudela.
Kaiserštejnský palác na Malé Straně patřil 8. prosince
kolegům z divize 6, kteří spolu s ostatními pozvanými
návštěvníky vyslechli koncert klasického jazzu a swingu
v podání Polydor Sextetu (foto č. 3).
Ve stejný den zněla v Retro Music Hall klasika českého
bigbítu muzika a zpěv Vladimíra Mišíka (foto č. 4) a jeho
skupiny ETC. V předvánočním období rozproudila krev
pracovm divize 5 a jejím hostům.
Naše detka a je ředitel Ing. Petr Zábský si pro
letošní 10. prosinec vybrali folkovou hudbu v po
nestárnoucí skupiny Spirituál kvintet (foto č. 5). Všech-
ny divize, jejichž setdosud prohla, volbou svého
letošního repertoáru potvrdily, že tradice a Metrostav
paí k sobě.
Ing. Vladimíra Pánka,
vedoucího provozu železobetonových
konstrukcí divize 6
Ing. Pánek pracuje v Metrostavu téměř 25 let. I když už
novinám poskytl dva rozhovory, stále má co říct.
Provoz železobetonových konstrukcí řídíte osm let. Jak
se za tu dobu změnil a jak pracuje?
Od roku 2001 se nám podařilo více než čtikrát zvýšit
obrat. V letošním roce, který by měl být náš historicky
nejleí, ulíme na 200 tisíc kubíbetonu a asi 15 ti-
síc tun výztuže. Úměrvýkonům vzrostl i počet mých
kolegů – náš provoz dnes tvoří 74 techniků a 45 dělníků,
převážně tesů a betonářů. Ze statiků, přípravářů a spe-
cialistů jsme vytvořili silnou technickou skupinu, která
poskytuje podporu našim pěti projektovým týmům. Spolu
s rozpočtáři se podílí i na zpracování nabídek. Z celkového
objemu prací realizujeme 80 % pro Metrostav, zbytek
tvoří externí zazky. Veškeré projekty řídí výhradně naši
vlastní technici, což zaručuje, že můžeme odpovědně ga-
rantovat požadovanou kvalitu a dodržení termínů díla.
Se kterými divizemi Metrostavu spolupracujete a kde?
Jsem rád, že se m podařilo prolomit páteční nedů-
věru a že dnes pracujeme téměř pro všechny naše divize.
Myslím, že si v Metrostavu všichni ověřili, že máme
tržní ceny, poskytujeme kompletní servis a jsme schopni
provádět i ty nejnáročnější projekty. Po dokončení nádrží
v Loukově, nemocnice v Kladně a Rezidence Korunní teď
stavíme novou budovu fakulty architektury v Dejvicích
a komplex Galerie Harfa. Ta je dnes naší nejnáročnější
stavbou a zároveň ukázkou, jaký objem a kvalitu jsme
schopni zvládnout v požadovaném termínu. Rozbíhají se
stavby administrativní budovy v Michli a plavební komory
v Českém Vrbném. Na počátku příštího roku zahájíme vý-
stavbu Kauflandu v Modřanech a MVE v Litoměřicích.
Jste uznávam partnerem i pro exter firmy. Pro kte-
ré v současnosti pracujete?
Z externích zakázek dnes největší objemy prací provádíme
na hloubených tunelech Blanka v subdodávce pro OHL ŽS
na Letné a pro Dálniční stavby Praha v Troji. Kvalita naší
práce a garance termínu už jsou známé na celém staveb-
ním trhu, a proto snad žeme věřit, že ky získanému
renomé uspějeme i v dalších soutěžích.
Národní technická knihovna získala před kolika dny
prestiž titul Vynikající betonová konstrukce 2009.
Jak se vám takového úspěchu podařilo dosáhnout?
Podle mého názoru základ úspěchu spočívá v lidech, v je-
jich ochotě pracovat a spolupracovat, ve schopnosti řešit
problémy a ne je pouze vytvářet. Myslím, že se v našem
provozu právě takový stabilní tým lidí podařilo vybudovat.
Získané ocenění nás těší a zakládá v nás profesní hrdost.
Na druhou stranu nás však i zavazuje. Občas totiž také
uděláme chybu a něco se nám nepovede, ale i to je lidské
a v naší betonářské profesi možné.
Systematickou činností dosahujete výborných technic-
kých i ekonomickýchsledků. Co plánujete dál?
Krize ve stavebnictví se projevuje i v nem oboru. Aby-
chom mohli pe čelit a nabízet komplexnější služby,
budou od prvního ledna příštího roku k našemu provozu
přičleněny i divizní tesárna, půjčovna bednění a lešení
a armozávod. Divize 6 tak získá komplexní silný provoz,
který bude schopen lépe odolat tlaku konkurence.
Rok pomalu končí. Co byste siál do toho dalšího?
Nejprve bych chtěl kolegům z celého Metrostavu i všem
našim partnerům poděkovat za projevovanou důvěru
a íležitost realizovat jejich zakázky. Protože betonářů by
nebylo bez dobrého betonu, patří dík i našemu největšímu
dodavateli TBG METROSTAV za jeho nadstandardně kva-
litní služby. Samozřejmě bych chtěl všem kolegům popřát
klidné Vánoce a všechno nejlepší do nového roku. Našim
divizím přeji, aby se jim za příznivé ceny dál dařilo získávat
zazky, na nichž bychom mohli spolupracovat. A hlavně,
aby i nadále platila slušnost v jednáa aby podání ruky
bylo stejně zavazující jako podepsaná smlouva.
strana 2
PTÁME SE
1
Klíčová křovatka u Opatovic je v provozu
dokončení ze str. 1
Ve spodní úrovni obří křižovatky (foto č. 1) nová přeložka
silnice I/37 přechází po mostech železniční vlečku, místní
komunikace a Opatovický kal. Nad ní vede kruhový ob-
jezd s rozpletem, který tuto státní silnici propojí se všemi
přilehlými komunikacemi i s rychlostní silnicí R35, j
dnes pokračuje jen ve směru na MÚK Sedlice na lnici
D11. Naše divize 4 tuto ječást zatím na estakádě zasle-
pila a ukončila dvěma rampami na kruhový objezd (foto
č. 2). V budoucnosti R35 ekocelou ižovatku v je-
jím nejvším patře a bude pokračovat až do Olomouce.
Nově otevřené silnice budou sloužit jako přivaděčl-
nice D11 pro Pardubice a jako její provizorní sjezd ve smě-
ru na Hradec Králové. „Úsek mezi Sedlicemi a Opatovice-
mi klíčový význam pro regionální dopravu i dálkový
tranzit,ipomněl při slavnostním otevření nových cest
generální ředitel Ředitelstsilnic a dálnic ČR Ing. Alfred
Brunclík. „Zprovozněné komunikace by měly navíc snížit
dopravní zatížení obcí a měst kolem Hradce Králové, než
do j bude dokončen posledúsek dálnice D11.
L e n k a S v o b o d o v á
foto MAFA Michal Klíma, Josef Husák
2
1
2
3
4
5
robní sedisko Metrostavu SK uspělo
Portfolio dokončených stavebních zakázek Metrosta-
vu SK doplnila nevno dokončená rekonstrukce Cen-
trální technologic laboratoře Stavební fakulty Slo-
vens technic univerzity v Bratislavě. Vlastními
silami ji provedli pracovci výrobního sediska PSV.
„Při kompletní obnově exteriéru téměř 40leté budovy
bylo nutné za pět měsíců opravit a zateplit obvodové zdivo
na ploše víc než 2500 m² i celou střechu s jejím příslušen-
stvím. Součástí renovace byla také výměna oken, vchodů
a nefunkčních ocelových bran,“ konstatoval vedoucí stře-
diska Stanislav Sajko. „Před začátkem prací jsme museli
nejdřív zkontrolovat původní cihelný podklad a starou
břízolitovou omítku, stejně jako střechu a klempířské
prvky. Začali jsme tedy vlastbouracími pracemi.“
Dvoupodlažní objekt, skládající se z administrativní
a laboratorčasti, dostal obvodový pšť zateplený sys-
témem Baumit a sokl pokryla jednosložková tenkovrst
omítka Granopor. Sešní plášť po vyčištězabezpečila
hydroizolační fólie TPO z termoplastického polyolefinu.
Opravy se dočkal i komín a jeho okolí, nový aktivní systém
Trazor nahradil zastaralý hromosvod, místo poškozených
výstupů vedou na střechu ocelové žebříky. Stará dřevěná
okna a vchodo dve pracovci Metrostavu SK vy-
měnili za plastové výplně s izolačním dvojsklem. Místo
nefunkčních bran laboratorních hal byly nainstalovány
nové, ovládané ručně i elektrickým pohonem.
sledek rekonstrukce potvrdil, že využití vlastních
výrobních kapacit je u menších zakázek výhodné. Proje-
vilo se ve zkvalitorganizace pce, ktebyla prove-
dena v nejkratším možném termínu a s optimalizovanými
náklady. Nově opravený šedooranžový komplex s bílými
okny a hliníkovými parapety (foto) proto už od září slouží
k plné spokojenosti budoucích stavbařů.
Zdroj Metrostav SK, foto Lenka Rajčanová
Metrostav_22_09.indd 2 12/15/09 10:47:08 AM
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (226 ms)

Rendering Strana 3 (104231): (0/1) (220 ms)

Rendering Strana 2 (104230): (0/1) (260 ms)

Rendering Strana 1 (104228): (0/1) (260 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3144/vth120899-1.jpg

 i3144/vth120901-1.jpg

 i3144/bg104230.svg

 i3144/vth120902-1.jpg

 i3144/vth120903-1.jpg