Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 1
Organizní změny vMetrostavu
Nazákladě rozhodnutí představenstva společnosti
dojde k31. prosinci 2015 kezrení divize 2, která řídila
výstavbu tunelového komplexu Blanka. Současně stím
budou vybraní zaměstnanci převedeni donového provozu
nazvaného Blanka, který vznikne od1. ledna 2016 vrámci
divize 8. Dojejí organizační struktury budou kestejmu
datu začleněni ipracovníci zabývající se zakázkami
zoblasti jaderné energetiky.
ZaMěstec čistější
Metrostav jako lídr
sdružení předal
27.listopadu investorovi,
společnosti Vodovody
akanalizace Nymburk,
zrekonstruovanou čistírnu
odpadníchvod vMěstci
Králové.Komorní akce se vedle zástupců divize 6, jejíž
týmvedený Ing.Brožem projekt řídil, zúčastnil ihejtman
Sedočesho kraje Miloš Petera. Otéto vodohospořs
zakázce firemní noviny podrobně informovaly vč. 20/2015.
Zimní sportovní hry Metrostavu 2016
Pokud to pasí neekazí, sejdou se lyži Metrostavu
veVysokém nad Jizerou vpátek 22. ledna 2016 při oím
slalomu avsobotu 23. ledna naběžecké soutěži. Všechny
potřebné informace včetně přihlašovacího formuláře
najdete nafiremm intranetu.
íbramHluboš
Kompletně zrekonstruovaný
úsek silnice II/118 vdélce
1,1 km předala 2. prosince
Středočeskému kraji
divize4, jež tým řídil
Ing.Zdek Ludk. Součástí
prací načásti spojnice
lnice D5 arychlostní silnice R4 byla ivýstavba noho
esypaného mostu suzavřenou rámovou konstrukcí ase
šikmi křídly. Zakázku prol Metrostav vesdruže
se svou dceřinou firmou BES z Benešova.
Letošní rok byl pro nás přelomový. Skončily dvě ne
největší zakázky pro domácí veřejný sektor a Skupina
Metrostav přesáhla hranici 30 procent výkonů vzahraničí.
Vdubnu bylo po šesti letech výstavby uvedeno do pro-
vozu prodloužení linky metra A z Dejvic do Motola.Naše
nejdůležitější stavba, tunelový komplex Blanka, byla po
dlouhém čekání a mnoha strastech uvedena do provozu
19. září. O den pozji jsme s velkým úspěchem předali
polskému veřejnému investorovi zmodernizovaný okruh
S8 ve Varšavě a 25. září oslavili prorážku tunelu Norð-
fjörður na Islandu. Na zahranch projektech jsme po-
kračovali i v Norsku, Německu, Srbsku, Maďarsku avdal-
ších zech. Přestože jsme na počátku roku zali razit
železnní tunel Ejpovice u Plzně, naše zakázková náplň se
ní. Velké projekty pro veřejné investory vČesku nahra-
zují meí stavby v regionech a více zakázek vzahraní.
Výstavba pražského metra pro nás byla vždy prestižní
zálitostí a vlajkovou lodí naší produkce, kterou uměla
ocenit odborná i široká vejnost. Jsem rád, že i stavbu
metra V.A jsme zvdli na výbornou a ke spokojenosti
ech. Díky kolektivu divize 5 Metrostavu se podařilo pro-
kázat účinnost metody ražeb pomocí TBM a zadit ji mezi
naše nosné technologie. Její nasazení dnes pokračuje na
tunelu Ejpovice a rádi bychom se s ní uplatnili i v cizině.
Výstavba Blanky byla pro nás velmi složitá, protože
tunelový komplex byl bojišm politiků a terčem kritiky
jak médií, tak veřejnosti. Kritika se však ukázala jako ne-
oprávněná a neopodstatněná. Jsem rád, že se potvrdilo,
že Blanka je stavba užit, pěkná a kvalitně udělaná.
kterým částem Prahy přinesla jednodušší cestová,
jak jsme očekávali. Nicně se rovněž potvrdil fakt, na
který jsme průběžně poukazovali, že tunelovému kom-
plexu chybí návaznosti. Pro dramatické zlepšení doprav-
ní situace v hlavm městě musí Praha dobudovat sj
vnější avnitřní okruh. Blanka pro nás vždy byla a bude
mimádná reference aší mne, že několik prestch
ocenění získal i Trojský most, který byl její soástí.
V České republice jsme v oboru výkonově nejtší.
Nedostatek velkých projektů na domácím trhu ale způso-
bil, že Skupina Metrostav nyní realizuje přibližně třetinu
výkonů v zahraní. Tam jsme však sle firma menší,
která se musí prosadit oproti lokální a často silněí kon-
kurenci. Hluboce si vážím spolupracovků, ktí dokážou
v zahraničí zakázky získat a pak je navzdory drsné příro-
dě, zejména v severských zech, včas a řádně provést.
Dobře si vedeme i v Polsku, kde jsme letos zaznamenali
fenomenální úspěch, když jsme měsíc před smluvním ter-
mínem předali do užívání páteřní komunikaci ve Varša
a následně podepsali smlouvu na stavbu dálnice uGdaň-
sku. Práci nich týmů vzahraničí hodnotím velmi kladně.
Obstát v cizině znamená i zvdnout tamní legislativu
a zákony, které se ke stavebnictví vážou. A to se nám
postupně daří. V Česku je však situace v oblasti legisla-
tivy nadále mizer. Neodtví us postrádá trans-
parentní řád, koncepci a pravidla. Ta, která platí, ztěžu
investom zadání projektů anám soužení a realizaci.
Oproti ostatním pracuje naše odvětví dlouhodobě
s nízkými maržemi, které často nevyvažují rizikovost
projektů. Přesto panuje představa o jeho silném koru-
ním potenciálu. Platí zde zákon o trestní odpovědnosti
právnických osob, podle nějž nese firma odpovědnost za
chování svých zaměstnanců. My máme vůči porušo
etických norem a nekamu jednání nulovou toleranci.
Počátkem roku jsme vydali Etický kodex Skupiny Met-
rostav, kterým se řídí všichni naši zastnanci a spo-
lupracovníci. V září jsme schválili též skupinovou normu
k trestněprávní prevenci, jež do ní organizačněídi
dokumentace zleňuje program, který chrání firmy Sku-
piny před riziky odpovědnosti podle zmího zákona.
Závěrem mi dovolte říci, že mě těší, že mezi sebou
me schopné a loajální lidi v přípravě, šikovné ekono-
my a další pracovky v řídich týmech firem a divizí, na
kterých můžeme stavět svou budoucnost. Že mezi sebou
me kolegy, kteří se nebojí za nás bojovat v nárch
zakázch i v zahraničí. Věřím, že generační obměna zase
posune naši Skupinu o velký kus doedu.
žení spolupracovníci, přeji vám klidné a spokojené
Vánoce. Těším se, že v příštím roce spolně oslavíme
45let Metrostavu. Jsem přesvěen, že na naše dosavad-
ní úschy ať už u nás či v zahraničí dokážeme navázat
avšechny neíjemnosti, s nimiž se potýkáme či budeme
potýkat, zvládneme tak, jako jsme je zvdli vždycky.
Jiří Bělohlav,
prezident Skupiny Metrostav
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Všem lidem dobré vůle
přejeme klidné a příjemné Vánoce
a do roku 2016 zdraví, práci,
štěstí a spokojenost.
Přá spolupracovkům
Nejvší rychlos
ZChebu doněmecho Schirndingu už od13. prosince
projíždí jednou denně vlak rychlostí až 160 km zahodi-
nu. Má výkyvné skříně, tak si to může dovolit. Ostatní
sice omezuje stodvatka, ale iesto výrazně zrychli-
ly. Umnila jim to modernizace 10km úseku trati, kte-
rou vříjnu vesdružení sOHL ŽS dokoil tým divize5
Metrostavu vedený Ing.Ladislavem Šabachem.
„Stavbu jsem letos vbřeznu převzal odIng.Přemysla
Krejsy. Pracovníci našeho střediska železničních staveb
(foto č. 1), které vede Jí Kovík, už tam vté době měli
hlavní díl práce zasebou. Nejnáročnější zřejmě byla vý-
stavba asi 800 m dlouhé zárubní zdi z gabionů, kterou
bylo zapotřebí vybudovat vúzkém, dole jen necech osm
metrů širokém aaž 15 m hlubokém poloskalním zářezu
(foto č. 2). V závěru díla bylo podstatné úspěšně projít
zkouškami nových systémů zabezpečovacích zařízení,
které na eshranní trati musely spolupracovat s -
meckými,“ zdůrazňuje vedoucí projektu.
Ukoení optimalizace trati Cheb – státní hranice SRN,
jež byla dotovaná zoperačního programu Doprava, pro-
hlo 23. listopadu vKulturním centru Svoboda vChebu,
které vroce 2011 zmodernizovala divize 9. Malé slavnosti
se zúčastnil i obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan
Veselský (foto č. 3), aby si potvrdil, že náročnou výstav-
bu s velkým objemem prací zvdla divize 5 v krátm
ternu anavýbornou. Idíky jemu přisní je průjezd
potéto části III. železnho koridoru nejen rychlejší, ale
takébezpečnější apohodlnější.
Pro představitele všech stavebních firem ale platí, že
raději zakázky zahajují, než koí – byť úsšně. Také
vtomto ohledu mohou být představitelé Metrostavu spo-
kojeni – tým Ing. Šabacha se už přesunul na nový projekt.
Za pomoci kolegů ze sediska železničních staveb zajil
zátkem října modernizaci jednokolejné trati v části úse-
ku RokycanyNezstice, kde už má za sebou práce při
první vlakové výluce, která trvala 45 dní. Stavba by měla
skoit zárem srpna roku 2016 a bližší podrobnosti oní
přineseme vprvních novinách příštího ročníku.
red, foto archiv stavby, Jí Junek
Ptáme se: Vladimíra Pravdy,
vedoucího trhacích prací str. 2
Trestněprávní compliance Skupiny
Metrostav str. 2
Nový areál integrovaného
záchranného systému str. 3
Technický i organizační hlavolam
pod Alpami str. 3
ímý přenos z rekonstrukce
Národního muzea v Praze
více v článku na str. 3
16. prosince 2015 / 22 / XXVII
Developerům se daří
Pracovníci Metrostavu Development uzavírají ob-
chodně úsšný rok. Obytný soubor Na Krutci, Bydlení
na Novém nástí v Uhřívsi či pod Tyršovým vrchem
nebo Alfarezidence už patří jen mezi úsšné reference.
Teď prodávají byty a gažová stání zdalších tří etap vý-
stavby rezideho parku Na Vackově. Oproti lsku se
jim nakonci letho listopadu podilo prodeje u bytů
zvednout téměř třiapůlkrát, garáží prodali dvojnásobek
(graf). Do budoucnosti proto hledí soptimismem.
1
2
3
Prodeje bytových jednotek a garážových stání
0
50
100
2013 2014 2015
150
bytové
jednotky
garážová
stání
Metrostav_22_2015.indd 1 14.12.15 14:26
Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2015, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (598 ms)

Rendering Strana 2 (102793): (0/1) (593 ms)

Rendering Strana 1 (102790): (0/1) (630 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2996/vth119133-1.jpg

 i2996/bg102790.svg

 i2996/vth119136-1.jpg

 i2996/vth119138-1.jpg

 i2996/vth119142-1.jpg