Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 9

Zelené město se rozrostlo o 63 nových bytů

Je potěšující, že naše divize 9 přispívá do statistických ročenek několika desítkami postavených bytů ročně. Tým Ing. Lukáše Březiny nyní dokončuje 90 bytů v pražských Košířích (viz noviny Metrostavu 7/2021), stavbaři pod vedením Ing. Martina Jiroty už zahajují předávání  bytů v rámci další úspěšné, již třetí etapy Zeleného města (foto) na rozhraní Jarova a Hrdlořez v Praze 9. Tam vznikly během dvou let tři bytové domy se 63 byty.

Martina Vampulová, foto Jakub Červenka

V

šechny nové objekty jsou založené na velkoprofilových pilotách a mají členité střechy, kde se v pátém nebo sedmém nadzemním podlaží nacházejí největší byty. Dva z objektů jsou propojené společnými garážemi a poslední, horní dům, je od dvou zbývajících oddělen novou komunikací. Byty zasazené do zeleně, které mají zajistit pohodlné bydlení hlavně mladým rodinám, mají dispozice především 3+kk a 4+kk. V posledních patrech každého domu vznikly penthousy, každý o velikosti přibližně 380 m2. V závislosti na velikosti náleží ke každému bytu jedno nebo dvě parkovací stání.  

Třetí etapu Zeleného města označil developer, společnost Daramis, jako prémiovou. Jaké zvýšené nároky to kladlo na výstavbu? „Snažili jsme pečlivě naslouchat přáním objednatele a architekta a následně dbát na všechny detaily i na vysokou kvalitu prováděných prací. Jsou zde rovněž použity kvalitní materiály a prémiové zařizovací předměty,“ vysvětluje Ing. Jirota. Ať už se jedná o prosklená zábradlí, masivní dubové dřevěné podlahy, bezfalcové dveře nadstandardní výšky, bezpečnostní vstupní dveře s dýhou z amerického ořechu, dřevěná okna s izolačním trojsklem, velkoformátové dlažby na chodbách, multiformátové obklady v koupelnách a na WC, prostorné společné prostory s dekorativní stěrkou na stěnách s nepřímým osvětlením či výtahy ovládané čipy a končící přímo v bytě klientů v posledních patrech. V rámci nadstandardního vybavení si pak mohli budoucí uživatelé bytů své jednotky vybavit i rekuperací, klimatizací všech prostor anebo venkovními žaluziemi.

třetí etapa výstavby na jarově představuje tři komornější domy

Během stavby bylo stanoveno několik důležitých postupových bodů, které se podařilo splnit. A to i přesto, že se vedoucí projektu musel vyrovnat s nedostatkem kapacit při odlivu zahraničních pracovníků v důsledku pandemie covidu–19.

A jak už to většinou bývá u podobných bytových komplexů, neobejdou se bez více či méně složitých klientských změn. Ty nejzajímavější se pak realizují většinou v těch největších a nejdražších bytech. U Zeleného města 3 to byly tři takové zásadnější změny. „Pokud jsou totiž dispozice a standardy vhodně nastaveny od developera, eliminuje se množství klientských změn na minimum, což byl i náš případ,“ uzavírá Ing. Jirota.

Další etapa v plánu

Zelené město 3 je třetí zakázkou, kterou pro developera – společnost Daramis – tým Ing. Martina Jiroty dokončil. Investor již započal s projekční přípravou další etapy v této lokalitě a vedoucí projektu s kolegy doufá, že bude součástí i této již poslední etapy zajímavého projektu Zelené město. Využít přitom může nejen dosavadní zkušenosti z předchozích realizací, ale i dobře nastavený způsob spolupráce s investorem.

Divize 6

Dvě zajímavé zakázky vzdálené necelý kilometr

Tým divize 6 pod vedením Ing. Lubomíra Mika pracuje od března v Hranicích na dvou vodohospodářských projektech na řece Bečvě. První, zahájený už vloni, se týká rozšíření jezu na dolním toku (foto). U druhé zakázky, zhruba o kilometr výš proti proudu řeky, začaly minulý měsíc demoliční práce. Břehy zde budou mít nové protipovodňové zdi a hrázování.

Blanka Růžičková, foto Ing. Lubomír Mik

O

bě díla – rozšíření jezu a protipovodňová opatření (PPO) na úseku o délce 700 m – by měly Hranice lépe chránit před povodněmi. Investorem je v obou případech Povodí Moravy a stavby jsou projektovány tak, aby městu poskytovaly ochranu před padesátiletou vodou.

„PPO v intravilánu města pro nás nejsou novinkou. Podobnou stavbu už máme za sebou ve Svitavách,“ říká vedoucí obou projektů inženýr Mik. Práce na úpravách jezu, které zahrnují jeho rozšíření o další jezové pole, výměnu segmentů a klapek u dvou stávajících polí a výstavbu rybího přechodu, jsou pro něj zatím nejrozsáhlejším projektem, na kterém pracoval. Tuto zakázku zajišťuje Metrostav jako lídr ve sdružení se společností Hochtief CZ, zatímco projekt PPO provádí samostatně jen divize 6.

práce limituje hladina vody 

Nad nové železobetonové jezové pole, které se podařilo vybudovat v loňském roce, osadili stavbaři letos v květnu novou mostní konstrukci. Po více než ročním přerušení se tak opět oba břehy řeky spojily.  „Přestože během loňského roku byla stavba několikrát zaplavena neobvykle častými povodněmi a přes problémy, které se objevily při beranění štětových stěn, se nám stále daří dodržovat plánovaný harmonogram,“ konstatuje Lubomír Mik. „Termíny jsou pro nás klíčové. Limitováni jsme hlavně dobou srážky jezu, která se prakticky nedá měnit, protože se vždy dost složitě vyjednává a podléhá schválení několika úřadů,“ doplňuje. Doba srážky je letos stejně jako vloni naplánována od června do listopadu. Během tohoto období, kdy je jez vyhrazený a voda volně protéká, je přitom nutné stihnout všechny práce na místech, která jsou při běžném provozu pod hladinou stálého nadržení.

Vloni budování štětových stěn komplikovaly kameny a betonové kusy v podloží, kterými bylo nejspíš zasypáno obtokové koryto při výstavbě jezu v roce 1987. Stavbaři je odstraňovali opakovanými prohrábkami a zasypáváním vzniklých prohlubní. Výkopové práce pro nové jezové pole bylo nutné provádět po etapách a průběžně kotvit dosavadní pilíř k podloží, aby nedošlo k jeho odklonu. „Stabilitu pilíře po celou dobu provádění prací sledovala společnost Vodní díla – TBD a také provoz Povodí Moravy,“ vzpomíná inženýr Mik.

Stavba jezu má být dokončena letos v listopadu. Pro Hranice, které leží po proudu jen několik kilometrů za soutokem Vsetínské a Rožnovské Bečvy, jsou neočekávané povodně častým jevem. Stavbaři vloni museli odčerpávat vodu z ohrazených částí staveniště celkem čtyřikrát.

Divize 5

Nový most do městské památkové rezervace

V Horšovském Týnu na Domažlicku lze spatřit stavbaře divize 5. Pustili se do rekonstrukce mostu přes řeku Radbuzu (foto), který spojuje středověké jádro města s jeho jižním předpolím. Práce zde započaly 3. května, kdy se technici pustili do odstranění původní konstrukce.

RED, foto Radomil Šmíd

D

ůvodem oprav je havarijní stav mostu. Dojde ke snesení dosavadní nosné konstrukce, zesílení spodní stavby pomocí mikropilot a osazení nové mostovky z prefabrikovaných železobetonových nosníků. Poté zhotovíme nové římsy, osadíme zábradlí a další příslušenství mostu, vysvětluje vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský.

Původní most byl v minulosti již dvakrát částečně rekonstruován, ale podle odborného průzkumu pokračovala degradace nosné konstrukce. Stavbaři zde tak v podstatě postaví nový most. Zvětší se jeho šířka z původních 5,6 m na 6,5 m a po obou stranách vzniknou chodníky. To výrazně pomůže ke zlepšení dopravní situace v místě, neboť u původního mostu se v některé dny a hodiny tvořily dlouhé kolony. Protijedoucí vozidla si zde musela dávat přednost a projíždět opatrně. Na levém břehu bude také upravena odbočující komunikace Žižkova v délce cca 7 m a nábřežní zeď včetně zábradlí v délce cca 6 m.

Po celou dobu stavby bude na převáděné komunikaci úplná uzavírka provozu. A řidiči musejí počítat s objízdnými trasami. Hotovo by mělo být koncem roku.

 

Metrostav 09/2021, Plzeň
Metrostav 09/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 09/2021, Metrostav stavebniny
Metrostav 09/2021, Ptáme se
Metrostav 09/2021, Fotosloupek
Metrostav 09/2021, Metrostav Slovakia
Metrostav 09/2021, Číslo
Metrostav 09/2021, Divize 9
Metrostav 09/2021, Divize 6
Metrostav 09/2021, Divize 5
Metrostav 09/2021, Lidé Metrostavu
Metrostav 09/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 09/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 09/2021, Fotoreportáž
Metrostav 09/2021, Plzeň

Plzeň

Metrostav 09/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 09/2021, Metrostav stavebniny

Metrostav stavebniny

Metrostav 09/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 09/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 09/2021, Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia

Metrostav 09/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 09/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 09/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 09/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 09/2021, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 09/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 09/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 09/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

9

Sending statistics …

Rendering Divize 5 (172532): (1/3) (0 ms)

Rendering Divize 6 (172530): (2/3) (4 ms)

Rendering Divize 9 (172529): (1/3) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4234/item196232-small.jpg

 i4234/item196156.svg

 i4234/item196233.svg

 i4234/item196241-small.jpg

 i4234/item196239.svg

 i4234/item196263.gif

 i4234/item196243-small.jpg

 i4234/item196244.svg

 i4234/item196242.svg