-
Metrostav
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
Plzeň
9
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. června 2021
ročník 33
historické nádraží v plzni čeká renovace
Dlouholetou přestavbu železniční stanice Plzeň hlavní nádraží dokončí rekonstrukce její památkově chráněné výpravní budovy. Sdružení v čele s týmem Metrostavu DIZ zahájilo práce na její modernizaci koncem letošního dubna a uzavře je 28. listopadu 2023. Dalších šest měsíců bude probíhat zkušební provoz modernizovaného objektu včetně všech nových technických zařízení.
Lenka Svobodová, vizualizace Správa železnic
ílem rekonstrukce je navrácení původní podoby nádraží. „Před měsícem jsme převzali staveniště a teď provádíme přípravné práce. Kromě běžných úkonů se týkají i vymezení zásobovacích koridorů pro první z celkem 11 pracovních záběrů rekonstrukce. Materiály do stavby i vybouranou suť totiž budeme moci kvůli zachování plného provozu nádraží vozit pouze v noci a uvnitř objektu je budeme transportovat ručně. Samotné stavební práce jsme mohli zahájit 24. května, protože už máme z větší části zpracované podrobné harmonogramy činností pro první čtyři záběry díla,“ vysvětluje Ing. Miroslav Kšír, jenž je vedoucím společného realizačního týmu. Ten mimo techniků z Metrostavu DIZ zahrnuje i pracovníky firem OHL ŽS a AVERS.
zvýšení komfortu pro cestující
Během rekonstrukce výpravní budovy proběhne kompletní úprava celého objektu, která umožní optimální využití jeho prostor a přispěje ke zvýšení komfortu a větší bezpečnosti cestujících. Architektonicky hodnotné části objektu stavbaři zachovají, případně jim vrátí původní podobu (vizualizace).
cenná výpravní budova získá novou střechu i fasádu a proběhnou úpravy interiérů
U prostor novodobějších, případně znehodnocených pozdějšími stavebními zásahy, bude nové řešení funkčně i esteticky moderní.
Vzhledem k tomu, že dřevěné vodorovné konstrukce nad přízemím i patrem jsou značně znehodnoceny dřevokaznými houbami a hmyzem, dojde k jejich demolici a náhradě. Spolu se spoustou příček a jiných poškozených nebo nepotřebných konstrukcí zmizí i bývalý biograf v zaklenutém sklepení. Jednou z prvních prací, která na stavbaře čeká, bude zúžení hlavního schodiště, které doplní eskalátory.
V souvislosti s odstraněním později dostavěné halové čekárny a s výstavbou nové, která bude sloužit také jako otevřená pasáž s komerčními jednotkami a obchody, se dočká nové titanzinkové krytiny i 267 m dlouhé třetí nástupiště. To totiž jako poslední ze všech dosud neprošlo opravou v předchozích etapách přestavby železničního uzlu, protože navazuje na fasádu výpravní budovy.
Historie a parametry
Prostorově členitá výpravní budova plzeňského hlavního nádraží byla postavena podle projektu českého železničního inženýra Jana Bašty a slavnostně otevřena 17. července 1907.
Novorenesanční tvarosloví na jejích fasádách doplňovaly módní secesní prvky. V dubnu 1945 shodily spojenecké bombardéry do prostoru nádraží 891 tun bomb, z nichž jedna zasáhla i jihozápadní roh kopule nad vestibulem budovy, prorazila krytinu a po nárazu na obvodové zdivo explodovala. Celá kopule, vážící zhruba 160 tun, se působením tlakové vlny nadzdvihla, vypadla z ložisek a asi o 15 cm se posunula. Střecha střední haly byla prakticky zničená. Obnova nádraží započala ihned, vnitřní prostory vestibulu ale byly dokončeny až v roce 1956, proto byla výzdoba jeho interiéru uzpůsobena požadavkům tehdejšího režimu. V roce 1969 byl vnější plášť kopule obložen měděnými pláty, jinak budova pozvolně chátrala až do roku 2011, kdy prodělala částečnou rekonstrukci týkající se zejména oprav vnitřních štukatérských prvků a výměny dlažby ve spodní části odbavovací haly.
Na hlavním plzeňském nádraží se původně setkávaly tři dráhy tří společností. Jeho unikátnost ale spočívá i v jeho uspořádání – výpravní budova se totiž nachází uprostřed kolejiště a ve dvou výškových úrovních. V první je hlavní ulice, o patro výš pak kolejiště. Dnes zde může až 19 000 cestujících denně využívat šest bezbariérově přístupných nástupišť.
Půdorysné rozměry výpravní budovy: 89 x 41 m
Výška špice kupole nad podlahou hlavní haly přes: 40 m
Zastavěná plocha: 4990 m2
Obestavěný prostor: 66 860 m3
Celková podlahová plocha: 7940 m2
Ostatní nepodlahová plocha: 985 m2
Celková délka zastřešení 3. nástupiště: 267 m
Foto Jakub Červenka
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nové koupaliště v Hriňové na Slovensku připraveno
Tým divize 8 pod vedením stavbyvedoucího Ing. Adriana Hetteše dokončil a předal nové koupaliště v Hriňové (foto). Areál byl 20 let v dezolátním stavu, po jeho rekonstrukci už ale na návštěvníky před nadcházející sezonou čekají tři moderní bazény a vodní atrakce.
Hledáme dobrovolníky pro MHCM 2021
Letošní Metrostav handy cyklo maraton odstartuje v úterý 27. července od centrály firem Metrostav a Subterra. Slavnostní ukončení proběhne v sobotu 31. 7. na koupališti Džbán v Divoké Šárce. Stejně jako v předešlých ročnících se můžete zapojit a přispět k organizaci. Pomoc dobrovolníků uvítáme na startu i v cíli. Více na cyklomaraton@metrostav.cz
Prestižní ocenění
Metrostav získal certifikát Excelentní kvalita v Ratingu stavebních firem za rok 2020. Titul převzal personální ředitel společnosti Ing. Ladislav Profota z rukou Ing. arch. Jana Fibigera, CSc., předsedy správní rady Nadace ABF. Ta hodnocení každoročně zpracovává.
Metrostav stavebniny
Metrostav stavebniny
CO přináší rok 2021?
Metrostav stavebniny, s.r.o. (zkráceně M stavebniny) jsou dnes nejstarší dceřinou společností Metrostavu. Jako METROS, s.r.o. byly založeny již 8. února 1993, tedy před více než 28 lety.
Text a foto společnost M stavebniny
ůvodem založení společnosti bylo zpřehlednění nákladů na rozhodující stavební materiály a zefektivnění systému jejich nakupování. Vyčleněním nákupu do jednoho místa se celý proces stává více transparentní a tím i řiditelný. U velkých koncernů se jedná o běžný postup pro takto specializované činnosti.
Firma pandemii koronaviru zvládla dobře, plánované ekonomické parametry byly překročeny. I letos má společnost zatím dobré výsledky, ale současně dochází k velmi nepříjemnému významnému zdražování některých materiálů (hutní materiály a všechny výrobky, u kterých se podílí na nákladech ropa – tepelné izolace, plastové potrubí). Některých materiálů je takový nedostatek, že ze strany výrobců dochází k pozastavení objednávek i na několik týdnů. Zákazníkům tak radíme objednávat zboží co možná nejdříve, aby předešli nečekaným problémům.
rok 2020 byl i přes potíže způsobené pandemií koronaviru pro M stavebniny příznivý
Současným trendem ve stavebnictví jsou akvizice, kdy dochází k posilování velkých hráčů na trhu, kteří rozšiřují portfolia svých činností (například Skupina DEK). I Skupina Metrostav se neustále rozrůstá a M stavebniny se musejí této situaci přizpůsobovat. Dosud byly rozhodujícími zákazníky Metrostav a Subterra včetně jejich subdodavatelů. Dnes však firma úspěšně dodává i do společností Pragis, BES, Metrostav Infrastructure, Metrostav DS a dalších.
„Vztahy s kolegy z těchto firem jsou většinou na výborné úrovni, ale je třeba nepolevit v kvalitě našeho servisu a snažit se více získávat jako dlouhodobé zákazníky i jejich subdodavatele,“ říká ředitel Ing. Petr Nicek. Pro ty přináší M stavebniny kromě příznivých cen především možnost úhrad za odebraný materiál formou finančních zápočtů s odloženou splatností.
„Do budoucna bychom v M stavebninách společně s dalšími odborníky ze Skupiny Metrostav rádi hledali vhodný systém nakupování, který by lépe dokázal kumulovat objemy nakoupených materiálů a tím zlepšovat vyjednávací pozici Skupiny vůči dodavatelům, zajistit si tím nejen příznivé ceny, ale i dnes velmi důležitou garanci kapacity,“ dodává ředitel. Firma však pracuje i na zdokonalování dalších služeb. Neustále vylepšuje internetový obchod, který je dobře přístupný i z mobilních telefonů. Od jarní sezony se rozšířil počet stání v pneuservisu, čímž se zkrátily objednací termíny. Pomohla také nová přehledná aplikace pro objednání jeho služeb.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. David Stříteský
Oblastní ředitel pro Pardubický a Královéhradecký kraj
Do křesla ředitele oblasti pro Pardubický kraj usedl v únoru 2016. Rok nato dostal na starost i kraj Královéhradecký a jeho tým se během pěti let rozrostl trojnásobně. A nyní zde probíhají náročné rekonstrukce několika zajímavých objektů.
Můžete stručně představit region, ve kterém působíte?
Jak již zaznělo v úvodu, působíme v Pardubickém a Královéhradeckém kraji, což je poměrně rozsáhlý region. Jde o kraje s dvěma hlavními městy v těsné blízkosti u sebe, což vypadá investičně relativně dobře. Stavební zakázky se ovšem koncentrují hlavně kolem těchto velkých měst a převládají investice především do liniových staveb. Až se zprovozní další úsek dálnice D11 a D35, zlepší se dostupnost i odlehlejších částí regionu a mohlo by se zde více stavět.
Jak se oblastnímu zastoupení daří v poslední době?
Během pěti let se povedlo rozšířit a posílit naše zastoupení. Máme pět výrobních týmů a snažíme se je doplňovat. Lidé od nás neodcházejí a když ano, tak se časem vrátí. Aktuálně realizujeme pět staveb a rádi bychom tento počet navýšili. Jsme divize pozemního stavitelství, realizujeme projekty od novostaveb až po rekonstrukce historických objektů a rádi bychom rozšířili působnost i na provádění inženýrských sítí. V současnosti se potýkáme asi jako všichni kolegové v soutěžích s dumpingovými cenami konkurence a v realizacích staveb s enormním nárůstem cen stavebních materiálů. Pomáháme si nákupy přes Metrostav stavebniny a využíváme možností a síly Skupiny jako celku. Obecně se samozřejmě snažíme maximálně využívat subdodavatele a firmy z regionu.
Na kterých zakázkách vaše týmy nyní pracují?
Určitě bych připomněl rekonstrukci bývalého Prioru v Pardubicích. Jde o brutalistní stavbu ze 70. let, která je zajímavá svou nosnou ocelovou konstrukcí i tím, že Metrostav před několika lety stavěl sousední budovu obchodního centra. Velmi zajímavé jsou určitě Winternitzovy automatické mlýny, jedna z mála Gočárových staveb v Pardubicích a dominanta u Chrudimky blízko soutoku s Labem. Ve stejném areálu také stavíme Centrální polytechnické dílny a galerii města Pardubic. Dále bych zmínil rekonstrukci historické budovy Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové a stavbu Návštěvnického centra KRNAP ve Vrchlabí. Je to opravdu složitá monolitická konstrukce, na kterou musel být vypracován 3D model. Monolity realizuje Pragis ze Skupiny Metrostav.
Jak vidíte budoucnost vašeho zastoupení?
Vidím ji především ve stabilizaci personálního obsazení oblasti. Máme poměrně mladý kolektiv, který je do budoucna dobře poskládán. Uvidíme, jaký bude vývoje celkové ekonomiky, kde může dojít ke zhoršení situace v oblasti investic. Byl bych rád, kdyby od nás lidé neodcházeli a vnímali profesní stabilitu a jistotu zaměstnání. A hlavně to pro mnohé stavbaře zásadní a na naší práci to nejvzácnější – že po nich zůstanou hezké stavby...
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Jubilejní konání akce Daruj krev s Metrostavem
Zaměstnanci Skupiny v pátek 14. května opět pomohli dobré věci, když se do Centra vzdělávání v sídle společnosti na pražské Palmovce dostavili k tradičním odběrům krve, které Metrostav organizuje ve spolupráci s transfuzním oddělením ÚVN v Praze ve Střešovicích.
Nyní se tato naše prospěšná akce uskutečnila již potřicáté od svého vzniku v roce 2005. Při letošním jarním opakování se podařilo odebrat celkem přes 22 litrů krve, které budou zachraňovat životy. Děkujeme všem, kteří svou účastí pomohli, i těm, kteří chtěli, ale z různých důvodu krev nakonec darovat nemohli. Kromě dobrého pocitu si dárci odnesli malé pohoštění ve formě dortu s jubilejní třicítkou.
Metrostav Slovakia
Metrostav Slovakia
Výstavba moderních obchodních prostor v Bratislavě
Divize 2 společnosti Metrostav Slovakia pod vedením Ing. Igora Sedláčka podepsala kontrakt s rakouským investorem KARIMPOL a.s. na výstavbu nejmodernějších prodejně–skladových a obchodních prostor Squarebiz Bory v nově vznikající městské části Bory v Bratislavě. Na realizaci projektu bude pracovat společně s divizí 8 Metrostavu.
Text a vizualizace Metrostav Slovakia
reál, kde proběhne výstavba obchodních prostor, se rozprostírá na ploše více než 60 000 m2, z toho zastavět by se mělo více než 25 000 m2. Práce jsou rozděleny na dvě etapy: začátek výstavby je naplánován již na květen tohoto roku a závěrečná kolaudace by měla proběhnout v 1Q roku 2023.
Obchodní centrum nového typu bude sestávat ze sedmi objektů. Nejde o klasické obchodní centrum ani o výrobní haly nebo sklady. Moderní prostory se dokonale přizpůsobí svým budoucím nájemcům. Mohou z nich být obchodní provozy, ale i velkoobchodní sklady s kancelářemi.
Tento unikátní projekt je výjimečný z několika hledisek. Rozvíjející se část Bratislavy Bory má velký potenciál, výborné dopravní spojení díky napojení na dálnici. Dále – prostory jsou variabilní a dokážou se přizpůsobit různorodým záměrům budoucích nájemců. Důležitý je i ekologický aspekt projektu: na budovách jsou plánovány zelené střechy, vysokou energetickou účinnost zajistí použité prvotřídní materiály.
Číslo
číslo
Tolik let uplyne 4. června od poklepání na základní kámen budovy Prioru v Pardubicích, kterou rekonstruuje sdružení Metrostav a Chládek a Tintěra, Pardubice. Původní základní kámen stavbaři našli a zachovali pro zpětné zapracování do stavby.
Divize 9
Divize 9
Zelené město se rozrostlo o 63 nových bytů
Je potěšující, že naše divize 9 přispívá do statistických ročenek několika desítkami postavených bytů ročně. Tým Ing. Lukáše Březiny nyní dokončuje 90 bytů v pražských Košířích (viz noviny Metrostavu 7/2021), stavbaři pod vedením Ing. Martina Jiroty už zahajují předávání bytů v rámci další úspěšné, již třetí etapy Zeleného města (foto) na rozhraní Jarova a Hrdlořez v Praze 9. Tam vznikly během dvou let tři bytové domy se 63 byty.
Martina Vampulová, foto Jakub Červenka
šechny nové objekty jsou založené na velkoprofilových pilotách a mají členité střechy, kde se v pátém nebo sedmém nadzemním podlaží nacházejí největší byty. Dva z objektů jsou propojené společnými garážemi a poslední, horní dům, je od dvou zbývajících oddělen novou komunikací. Byty zasazené do zeleně, které mají zajistit pohodlné bydlení hlavně mladým rodinám, mají dispozice především 3+kk a 4+kk. V posledních patrech každého domu vznikly penthousy, každý o velikosti přibližně 380 m2. V závislosti na velikosti náleží ke každému bytu jedno nebo dvě parkovací stání.
Třetí etapu Zeleného města označil developer, společnost Daramis, jako prémiovou. Jaké zvýšené nároky to kladlo na výstavbu? „Snažili jsme pečlivě naslouchat přáním objednatele a architekta a následně dbát na všechny detaily i na vysokou kvalitu prováděných prací. Jsou zde rovněž použity kvalitní materiály a prémiové zařizovací předměty,“ vysvětluje Ing. Jirota. Ať už se jedná o prosklená zábradlí, masivní dubové dřevěné podlahy, bezfalcové dveře nadstandardní výšky, bezpečnostní vstupní dveře s dýhou z amerického ořechu, dřevěná okna s izolačním trojsklem, velkoformátové dlažby na chodbách, multiformátové obklady v koupelnách a na WC, prostorné společné prostory s dekorativní stěrkou na stěnách s nepřímým osvětlením či výtahy ovládané čipy a končící přímo v bytě klientů v posledních patrech. V rámci nadstandardního vybavení si pak mohli budoucí uživatelé bytů své jednotky vybavit i rekuperací, klimatizací všech prostor anebo venkovními žaluziemi.
třetí etapa výstavby na jarově představuje tři komornější domy
Během stavby bylo stanoveno několik důležitých postupových bodů, které se podařilo splnit. A to i přesto, že se vedoucí projektu musel vyrovnat s nedostatkem kapacit při odlivu zahraničních pracovníků v důsledku pandemie covidu–19.
A jak už to většinou bývá u podobných bytových komplexů, neobejdou se bez více či méně složitých klientských změn. Ty nejzajímavější se pak realizují většinou v těch největších a nejdražších bytech. U Zeleného města 3 to byly tři takové zásadnější změny. „Pokud jsou totiž dispozice a standardy vhodně nastaveny od developera, eliminuje se množství klientských změn na minimum, což byl i náš případ,“ uzavírá Ing. Jirota.
Další etapa v plánu
Zelené město 3 je třetí zakázkou, kterou pro developera – společnost Daramis – tým Ing. Martina Jiroty dokončil. Investor již započal s projekční přípravou další etapy v této lokalitě a vedoucí projektu s kolegy doufá, že bude součástí i této již poslední etapy zajímavého projektu Zelené město. Využít přitom může nejen dosavadní zkušenosti z předchozích realizací, ale i dobře nastavený způsob spolupráce s investorem.
Divize 6
Divize 6
Dvě zajímavé zakázky vzdálené necelý kilometr
Tým divize 6 pod vedením Ing. Lubomíra Mika pracuje od března v Hranicích na dvou vodohospodářských projektech na řece Bečvě. První, zahájený už vloni, se týká rozšíření jezu na dolním toku (foto). U druhé zakázky, zhruba o kilometr výš proti proudu řeky, začaly minulý měsíc demoliční práce. Břehy zde budou mít nové protipovodňové zdi a hrázování.
Blanka Růžičková, foto Ing. Lubomír Mik
bě díla – rozšíření jezu a protipovodňová opatření (PPO) na úseku o délce 700 m – by měly Hranice lépe chránit před povodněmi. Investorem je v obou případech Povodí Moravy a stavby jsou projektovány tak, aby městu poskytovaly ochranu před padesátiletou vodou.
„PPO v intravilánu města pro nás nejsou novinkou. Podobnou stavbu už máme za sebou ve Svitavách,“ říká vedoucí obou projektů inženýr Mik. Práce na úpravách jezu, které zahrnují jeho rozšíření o další jezové pole, výměnu segmentů a klapek u dvou stávajících polí a výstavbu rybího přechodu, jsou pro něj zatím nejrozsáhlejším projektem, na kterém pracoval. Tuto zakázku zajišťuje Metrostav jako lídr ve sdružení se společností Hochtief CZ, zatímco projekt PPO provádí samostatně jen divize 6.
práce limituje hladina vody
Nad nové železobetonové jezové pole, které se podařilo vybudovat v loňském roce, osadili stavbaři letos v květnu novou mostní konstrukci. Po více než ročním přerušení se tak opět oba břehy řeky spojily. „Přestože během loňského roku byla stavba několikrát zaplavena neobvykle častými povodněmi a přes problémy, které se objevily při beranění štětových stěn, se nám stále daří dodržovat plánovaný harmonogram,“ konstatuje Lubomír Mik. „Termíny jsou pro nás klíčové. Limitováni jsme hlavně dobou srážky jezu, která se prakticky nedá měnit, protože se vždy dost složitě vyjednává a podléhá schválení několika úřadů,“ doplňuje. Doba srážky je letos stejně jako vloni naplánována od června do listopadu. Během tohoto období, kdy je jez vyhrazený a voda volně protéká, je přitom nutné stihnout všechny práce na místech, která jsou při běžném provozu pod hladinou stálého nadržení.
Vloni budování štětových stěn komplikovaly kameny a betonové kusy v podloží, kterými bylo nejspíš zasypáno obtokové koryto při výstavbě jezu v roce 1987. Stavbaři je odstraňovali opakovanými prohrábkami a zasypáváním vzniklých prohlubní. Výkopové práce pro nové jezové pole bylo nutné provádět po etapách a průběžně kotvit dosavadní pilíř k podloží, aby nedošlo k jeho odklonu. „Stabilitu pilíře po celou dobu provádění prací sledovala společnost Vodní díla – TBD a také provoz Povodí Moravy,“ vzpomíná inženýr Mik.
Stavba jezu má být dokončena letos v listopadu. Pro Hranice, které leží po proudu jen několik kilometrů za soutokem Vsetínské a Rožnovské Bečvy, jsou neočekávané povodně častým jevem. Stavbaři vloni museli odčerpávat vodu z ohrazených částí staveniště celkem čtyřikrát.
Divize 5
Divize 5
Nový most do městské památkové rezervace
V Horšovském Týnu na Domažlicku lze spatřit stavbaře divize 5. Pustili se do rekonstrukce mostu přes řeku Radbuzu (foto), který spojuje středověké jádro města s jeho jižním předpolím. Práce zde započaly 3. května, kdy se technici pustili do odstranění původní konstrukce.
RED, foto Radomil Šmíd
ůvodem oprav je havarijní stav mostu. Dojde ke snesení dosavadní nosné konstrukce, zesílení spodní stavby pomocí mikropilot a osazení nové mostovky z prefabrikovaných železobetonových nosníků. Poté zhotovíme nové římsy, osadíme zábradlí a další příslušenství mostu, vysvětluje vedoucí projektu Ing. Tomáš Hnojský.
Původní most byl v minulosti již dvakrát částečně rekonstruován, ale podle odborného průzkumu pokračovala degradace nosné konstrukce. Stavbaři zde tak v podstatě postaví nový most. Zvětší se jeho šířka z původních 5,6 m na 6,5 m a po obou stranách vzniknou chodníky. To výrazně pomůže ke zlepšení dopravní situace v místě, neboť u původního mostu se v některé dny a hodiny tvořily dlouhé kolony. Protijedoucí vozidla si zde musela dávat přednost a projíždět opatrně. Na levém břehu bude také upravena odbočující komunikace Žižkova v délce cca 7 m a nábřežní zeď včetně zábradlí v délce cca 6 m.
Po celou dobu stavby bude na převáděné komunikaci úplná uzavírka provozu. A řidiči musejí počítat s objízdnými trasami. Hotovo by mělo být koncem roku.
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
Nejlepší pracovníci
Ředitelé jednotlivých divizí ocenili nejlepší studenty–asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2020. Všem vyznamenaným děkujeme za dobře odvedenou práci, blahopřejeme k ocenění a do dalších let přejeme mnoho úspěchů!
STUDENT–ASISTENT MANAŽERA METROSTAVU
● Zdeněk Řanda, D1, technik student ● Michaela Pachová, D3, technik student ● Tomáš Bubeníček, D5, technik student ● David Boubín, D6, technik student ● Ian Crowther, D6, technik student ● Bc. Mikhail Zheleznikov, D8, technik student ● Bc. Vojtěch Kremláček, D9, technik student ● Tereza Černá, ÚPZ, odborná referentka pro ek. správní obory
MISTR METROSTAVU
● Martin Jalčák, D1 ● Pavel Wiesner, D1 ● Ing. Ondřej Vojtek, D1 ● Karel Vorlíček, D1 ● Radek Kramoliš, D1 ● Michal Gajdoš, D3 ● Antonín Kocourek, D3 ● Filip Radomskij, D3 ● Ing. et Ing. Jiří Stromecký, D3 ● Petr Dvořák, D5 ● Rostislav Heský, D5 ● Radek Janda, D5 ● Bc. David Metelec, D5 ● František Šrédl, D5, stavbyvedoucí ● Martin Vaňkát, D5 ● Ing. Lukáš Lušovský, D6 ● David Janšta, D6 ● Ing. Tomáš Proschek, D6 ● Ing. Richard Biedermann, D6 ● Ing. Libor Pícha, D6 ● Jan Kadeřávek, D6 ● Miroslav Mužík, D8 ● Vítězslav Růžička, D8 ● Daniel Němec, D8 ● Jaromír Kubelka, D9 ● Ing. Robert Křižovič, D9
DĚLNÍK METROSTAVU
● Ivo Papson, D1, tunelář – podzemí ● Josef Lesák, D1, svářeč kovů ● Josef Zapletal, D1, zedník – podzemí ● Marek Krša, D1, tesař ● Roman Kuklínek, D1, řidič silničních motor. vozidel nad 7,5 t ● Ladislav Odehnal, D1, svářeč kovů ● Martin Bačovčin, D3, provozní zámečník ● Tomáš Daněk, D3, svářeč kovů ● Pavel Procházka, D3, zedník ● Miroslav Lejček, D3, provozní zámečník ● Imrich Csollár, D3, provozní zámečník ● Josef Kantor, D3, provozní elektrikář ● Zdeněk Pejla, D3, zedník ● Jiří Hořejší, D3, provozní zámečník ● Rudolf Hamacek, D5, provozní zámečník – podzemí ● David Hofman, D5, provozní zámečník – podzemí ● František Klápště, D5, betonář ● Jaromír Mára, D5, Betonář ● Petr Rudlof, D5, strojník prac. strojů – podzemí ● Josef Sladovník, D5, elektromontér – podzemí ● Josef Staněk, D5, tunelář – podzemí ● Ondřej Vožeh, D5, tesař ● Daniel Zuzaňák, D5, strojník prac. strojů – podzemí ● Jaroslav Houdek, D5, manipulační dělník ● Pavel Žofka, D5, tunelář – podzemí ● Zdeněk Matouš, D6, zedník ● Luboš Holobrada, D6, zedník ● Jan Kopecký, D6, tesař ● Jiří Hušek, D6, tesař ● Ladislav Tileš, D6, zedník ● Miroslav Petr, D8, izolatér ● Petr Kaiser, D8, zedník ● Martin Bernášek, D8, řidič silničních motor. vozidel nad 7,5 t ● Martin Pohlodko, D8, stavební dělník ● Břetislav Pavelka, D9, truhlář ● Jan Šercl, D9, zedník ● Pavel Cicvárek, D11, provozní elektrikář ● Roman Urválek, D11, provozní zámečník
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Jazyková výuka v dalším období
Jak se stalo dobrou tradicí, i v letošním roce ve společnostech Skupiny Metrostav pokračuje podpora jazykového vzdělávání. Od podzimních měsíců v Metrostavu a.s. bude nově podporováno i udržování dosavadní získané certifikované znalosti cizích jazyků za finanční spoluúčasti studentů.
Mgr. Zdeněk Kostříž
edná se ze strany vedení společnosti o velmi podstatné rozšíření podpory jazykové výuky pro další okruh zaměstnanců s výhledem na možné prohlubování jejich znalostí při pokračování studia na vyšší certifikáty v dalších letech.
Právě nyní probíhá v jednotlivých divizích nominace nově přihlášených kolegů a kolegyň do jazykové přípravy. V případě, že máte zájem o nové certifikované studium nebo o podporu dosažené úrovně vašich znalostí, neváhejte se obrátit na své vedoucí nebo přímo na personální manažerky. Centrum vzdělávání Skupiny dlouhodobě zajišťuje jazykovou výuku ve spolupráci s jazykovými školami – Spěváček a Threshold Training Associates. Lektoři partnerských škol jsou připraveni poskytovat výuku, tak jak se o tom již přesvědčili dosavadní úspěšní nositelé certifikátů, ve vysoké kvalitě a na různých místech naší republiky. Také bude jako v uplynulém období zajišťována intenzivní výuka s cílem zdokonalení jazykových dovedností i schopnosti komunikovat v oblasti ekonomiky a stavebnictví. Pro přípravu projektových týmů realizace zakázek v zahraničí bude centrum nabízet také intenzivní týmovou jazykovou výuku.
V případě potřeby dalších bližších informací o jazykovém vzdělávání neváhejte a kontaktujte: petr.furst@metrostav.cz.
Další informace nejen o jazykovém programu naleznete na intranetu Skupiny Metrostav v záložce Vzdělávání. Věříme, že po provedených letních jazykových auditech zahájí úspěšné jazykové studium další zaměstnanci. Přejeme všem účastníkům kurzů radost ze studia.
Pět otázek k padesátinám Metrostavu
PĚT OTÁZEK K PADESÁTINÁM METROSTAVU
Petr Rudlof
V Metrostavu působí od roku 1990 jako strojník razič divize 5. Petr Rudlof (na snímku z roku 2007 u ražby dvou silničních tunelů v kraji Nordurland na Islandu) se zasloužil o celou řadu důležitých staveb.
Kde vás Metrostav vzal?
V roce 1986 jsem nastoupil na SOU Vodní stavby, kde jsem se učil jako strojní mechanik. Po ukončení učiliště jsem začínal na stavbě metra stanice Českomoravská, kde jsem pracoval jako mechanik. Za nějaký čas se razila stanice Vysočanská a na těchto ražbách jsem už začal pracovat jako strojník staničního tunelovacího stroje. Od té doby pracuji u Metrostavu jako strojník razič.
Co vám Metrostav dal?
Práci s lidmi, kteří se nebojí žádných výzev. Je to určitě zajímavé zaměstnání jak u nás, tak i v zahraničí. Metrostav mi dal také možnost se učit novým technologiím od klasických ražeb NRTM přes původní nemechanizované ražby, ražby drill and blast až po moderní ražby technologii TBM. A je to také pocit radosti, že výsledek naší práce usnadňuje lidem život.
Na co jste v práci vždy dbal?
Na základě svých zkušeností se snažím dbát o bezpečnost všech lidí, kteří se mnou spolupracují, a odvádět kvalitní práci, která je v podzemí hodně důležitá. Také dbám na zaučení mladší spolupracovníků a seznámení je s problematikou výstavby tunelů. Důležité je bavit se o práci vždy otevřeně a nebát se řešit problémy.
Co byste rád předal dál?
Přestože je naše práce v podzemí velmi náročná, bych chtěl, aby všichni kolegové k sobě chovali úctu, respekt a snažili se vždy spolupracovat.
Co byste společnosti k padesátinám přál?
Minimálně dalších padesát let působení naší společnosti v České republice a v zahraničí. A samozřejmě nadále dobré a kvalitní lidi s chutí dělat svoji práci srdcem.
RED, foto archiv Petra Rudlofa
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Divize 8 revitalizuje na severu čech trojici jezer
RED, foto Libor Zavoral
Tým pod vedením Bc. Stanislava Zeleného pracuje na zlepšení zpřístupnění jezer Most, Milada a Matylda, která vznikla rekultivací bývalých hnědouhelných lomů. A zakázky právě spějí do finále.
Pohled na hlavní pláž s jednotlivými pozicemi ke vstupu do vody jezera Most (rozloha 311 ha, délka 2,5 km a šířka 1,5 km), které se nacházejí pod vrchem Hněvín. Zde jsou práce již dokončené. Na návštěvníky tu čeká komfortní přístup do vody, břehové linie zdobí kotevní bloky.
Revitalizace břehové linie v místě hlavní pláže proběhla také na jezeře Matylda (rozloha 38,7 ha, délka 1,9 km a šířka 0,3 km). Snímek zachycuje hlavní pláž a část hlavního mola s plovoucími domky.
Předání stavby u jezera Matylda proběhlo minulý týden. U všech jezer platí, že technicky zajímavou součástí stavby jsou kotevní bloky: hlavní váží 14 tun, dva stranové 7 tun. Staticky je to propočítáno tak, aby držely na břehu svou vlastní vahou.
Milada (rozloha 252,2 ha, délka 3,2 km a šířka 0,7 km) je také rekultivační jezero. Vzniklo v bývalé těžební jámě hnědouhelného Dolu Chabařovice nedaleko Ústí nad Labem. Zde ještě probíhá budování kotevních prvků s plovoucími zařízeními.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10 Divize 5 – fotogalerie
Stav mostu je podle poslední hlavní mostní prohlídky provedené v listopadu 2019 ohodnocen jako velmi špatný pro nosnou konstrukci.
Vzhledem k památkové ochraně mostu lze předpokládat zachování dosavadních mostních opěr a středové podpěry.
Most převádí komunikaci II. třídy č. 193 v centru města Horšovský Týn přes řeku Radbuzu.
Práce na rekonstrukci již začaly a řidiči se nyní musejí po několik měsíců obrnit trpělivostí – přes most Radbuzu se v tomto místě nedostanou.
8 Divize 9 – fotogalerie
Bytové domy Zelené město se nacházejí v pražských Hrdlořezích v Praze 9, respektive na rozhraní Prahy 3 a 9 poblíž křižovatky ulici Spojovací, Koněvova a Českobrodská.
Byty zajistí pohodlné bydlení hlavně mladým rodinám, mají dispozice především 3+kk a 4+kk.
V posledních patrech každého domu vznikly penthousy, každý o velikosti přibližně 380 m2.
Bytové jednotky mají také balkon, terasu nebo v přízemí zahradu.
Třetí etapu Zeleného města označil developer, společnost Daramis, jako prémiovou, a tak budoucí majitelé v bytech najdou třeba masivní dubové dřevěné podlahy, bezfalcové dveře nadstandardní výšky či dřevěná okna s izolačním trojsklem.
1 Plzeň – Fotogalerie
Součástí rekonstrukce je oprava vnějšího pláště historického objektu, přičemž stavba navazuje na modernizaci nástupišť a dalších částí stanice v minulých letech.
Horní hala bude přestavěna na otevřenou čekárnu a cestující se mohou těšit na obchodní pasáže s komerčními jednotkami.
Výpravní budova je památkově chráněný objekt, nová okna a dveře tak budou respektovat tvary těch původních. Plzeňské nádraží je charakteristická také svou velkolepou kopulí, která sahá do výšky 40 m.
Architektonicky hodnotné části objektu stavbaři zachovají, případně jim vrátí původní podobu. Přízemí nádraží s prvním patrem nově propojí eskalátory a výtahy.
- 196131.svg
- 196132.svg
- 196135.svg
- 196156.svg
- 196212.svg
- 196213.jpg
- 196214.jpg
- 196215.jpg
- 196216.jpg
- 196217.jpg
- 196218.jpg
- 196219.jpg
- 196220.jpg
- 196221.jpg
- 196222.svg
- 196223.jpg
- 196225.jpg
- 196226.jpg
- 196227.jpg
- 196228.jpg
- 196229.svg
- 196230.jpg
- 196231.gif
- 196232.jpg
- 196233.svg
- 196234.jpg
- 196235.jpg
- 196236.jpg
- 196237.jpg
- 196238.jpg
- 196239.svg
- 196241.jpg
- 196242.svg
- 196243.jpg
- 196244.svg
- 196245.jpg
- 196246.jpg
- 196247.jpg
- 196248.jpg
- 196255.svg
- 196256.jpg
- 196257.jpg
- 196258.jpg
- 196259.jpg
- 196260.jpg
- 196261.jpg
- 196262.jpg
- 196263.gif
- 196264.pdf
- 196265.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007