PĚT OTÁZEK K PADESÁTINÁM METROSTAVU
Petr Rudlof
V Metrostavu působí od roku 1990 jako strojník razič divize 5. Petr Rudlof (na snímku z roku 2007 u ražby dvou silničních tunelů v kraji Nordurland na Islandu) se zasloužil o celou řadu důležitých staveb.
Kde vás Metrostav vzal?
V roce 1986 jsem nastoupil na SOU Vodní stavby, kde jsem se učil jako strojní mechanik. Po ukončení učiliště jsem začínal na stavbě metra stanice Českomoravská, kde jsem pracoval jako mechanik. Za nějaký čas se razila stanice Vysočanská a na těchto ražbách jsem už začal pracovat jako strojník staničního tunelovacího stroje. Od té doby pracuji u Metrostavu jako strojník razič.
Co vám Metrostav dal?
Práci s lidmi, kteří se nebojí žádných výzev. Je to určitě zajímavé zaměstnání jak u nás, tak i v zahraničí. Metrostav mi dal také možnost se učit novým technologiím od klasických ražeb NRTM přes původní nemechanizované ražby, ražby drill and blast až po moderní ražby technologii TBM. A je to také pocit radosti, že výsledek naší práce usnadňuje lidem život.
Na co jste v práci vždy dbal?
Na základě svých zkušeností se snažím dbát o bezpečnost všech lidí, kteří se mnou spolupracují, a odvádět kvalitní práci, která je v podzemí hodně důležitá. Také dbám na zaučení mladší spolupracovníků a seznámení je s problematikou výstavby tunelů. Důležité je bavit se o práci vždy otevřeně a nebát se řešit problémy.
Co byste rád předal dál?
Přestože je naše práce v podzemí velmi náročná, bych chtěl, aby všichni kolegové k sobě chovali úctu, respekt a snažili se vždy spolupracovat.
Co byste společnosti k padesátinám přál?
Minimálně dalších padesát let působení naší společnosti v České republice a v zahraničí. A samozřejmě nadále dobré a kvalitní lidi s chutí dělat svoji práci srdcem.
RED, foto archiv Petra Rudlofa