Metrostav stavebniny
CO přináší rok 2021?
Metrostav stavebniny, s.r.o. (zkráceně M stavebniny) jsou dnes nejstarší dceřinou společností Metrostavu. Jako METROS, s.r.o. byly založeny již 8. února 1993, tedy před více než 28 lety.
Text a foto společnost M stavebniny
D
ůvodem založení společnosti bylo zpřehlednění nákladů na rozhodující stavební materiály a zefektivnění systému jejich nakupování. Vyčleněním nákupu do jednoho místa se celý proces stává více transparentní a tím i řiditelný. U velkých koncernů se jedná o běžný postup pro takto specializované činnosti.
Firma pandemii koronaviru zvládla dobře, plánované ekonomické parametry byly překročeny. I letos má společnost zatím dobré výsledky, ale současně dochází k velmi nepříjemnému významnému zdražování některých materiálů (hutní materiály a všechny výrobky, u kterých se podílí na nákladech ropa – tepelné izolace, plastové potrubí). Některých materiálů je takový nedostatek, že ze strany výrobců dochází k pozastavení objednávek i na několik týdnů. Zákazníkům tak radíme objednávat zboží co možná nejdříve, aby předešli nečekaným problémům.
rok 2020 byl i přes potíže způsobené pandemií koronaviru pro M stavebniny příznivý
Současným trendem ve stavebnictví jsou akvizice, kdy dochází k posilování velkých hráčů na trhu, kteří rozšiřují portfolia svých činností (například Skupina DEK). I Skupina Metrostav se neustále rozrůstá a M stavebniny se musejí této situaci přizpůsobovat. Dosud byly rozhodujícími zákazníky Metrostav a Subterra včetně jejich subdodavatelů. Dnes však firma úspěšně dodává i do společností Pragis, BES, Metrostav Infrastructure, Metrostav DS a dalších.
„Vztahy s kolegy z těchto firem jsou většinou na výborné úrovni, ale je třeba nepolevit v kvalitě našeho servisu a snažit se více získávat jako dlouhodobé zákazníky i jejich subdodavatele,“ říká ředitel Ing. Petr Nicek. Pro ty přináší M stavebniny kromě příznivých cen především možnost úhrad za odebraný materiál formou finančních zápočtů s odloženou splatností.
„Do budoucna bychom v M stavebninách společně s dalšími odborníky ze Skupiny Metrostav rádi hledali vhodný systém nakupování, který by lépe dokázal kumulovat objemy nakoupených materiálů a tím zlepšovat vyjednávací pozici Skupiny vůči dodavatelům, zajistit si tím nejen příznivé ceny, ale i dnes velmi důležitou garanci kapacity,“ dodává ředitel. Firma však pracuje i na zdokonalování dalších služeb. Neustále vylepšuje internetový obchod, který je dobře přístupný i z mobilních telefonů. Od jarní sezony se rozšířil počet stání v pneuservisu, čímž se zkrátily objednací termíny. Pomohla také nová přehledná aplikace pro objednání jeho služeb.