-
Metrostav
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
Hagibor
16
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
14. září 2022
ročník 34
Domy Alfa a Beta na hagiboru ožívají
Tým Jiřího Paulera z divize 9 končí stavbu na Hagiboru (hlavní foto). Po závěrečné prohlídce domů Alfa a Beta vydal koncem dubna stavební úřad kolaudační souhlas a od té doby probíhají v bytech i společných prostorech obou budov jen drobné kosmetické opravy odpovídající postupu předávacího harmonogramu.
Lenka Svobodová, foto Jakub Červenka
tavbu jsme zahájili před třemi lety a většinu dodávek jsme zasmluvnili v době, kdy se už sice o nadcházející stavební krizi hovořilo, ale v cenách či dostupnosti stavebních materiálů se na trhu nic neměnilo. V průběhu prací však dodavatelé začali mít nesnáze kvůli jejich nedostatku i zdražování, a tím nám vznikaly problémy s cenou dodávek. Ty největší se projevily u tepelných izolací střech a podlah. Také komplikace s nedostatkem pracovníků se po vypuknutí války na Ukrajině výrazně zhoršily a jsme rádi, že jsme si s nenadálou nepříznivou situací poradili,“ říká Jiří Pauler.
V nově vznikající čtvrti Hagibor – na pomezí Vinohrad, Strašnic a Žižkova – postavila divize 9 pro developerskou skupinu Crestyl ve dvou domech (foto dole) 168 bytů se stejným počtem parkovacích míst ve společné podzemní podnoži. Obyvatelé Alfy i Bety budou moci podle přání využívat nejmodernější technologie – inteligentní systémy řízení domácnosti, individuální klimatizace, podlahové vytápění, v Betě kvůli hlukovému pozadí i rekuperaci vzduchu a v garážích podle požadavků v rámci klientských změn i nabíječky pro elektromobily. Dispozice dlouho předem vyprodaných bytových jednotek se pohybují od 1+kk po 5+kk a mají rozlohu od 27,3 m2 po 175,2 m2. Každou doplňuje terasa nebo lodžie.
V LOKALITĚ bude městSký les, který navrhl významný krajinář Michel desvigne
Čistě obytná Alfa s půdorysem ve tvaru písmene L vyrostla do výšky 11 podlaží, která od sedmého terasovitě ustupují. Její kostru betonáři divize 6 zvládli s přehledem, různorodě členitá fasáda však dala stavbařům zabrat. Technici z divize 9 se ale mohli spolehnout i na vlastní zednický servis. Ani pracovníci provozu stabilních hasicích zařízení z firmy Subterra nezklamali.
„Po stavební stránce to byla běžná zakázka, s výstavbou bytových domů totiž máme bohaté zkušenosti. Chtěl bych ale vyzvednout spolupráci s architektonickým studiem Ian Bryan Architects a s jeho projektantem Ing. Michalem Němcem. S tak vstřícným přístupem při řešení problémů se většinou nesetkáváme,“ uzavírá vedoucí projektu.
Dodejme, že u Hagiboru se dokončují další bytové projekty divize 9, o nichž se více dočtete v následujících vydáních novin.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nové zázemí pro hasiče na Karlovarsku
V pátek 2. září byla v Ostrově nad Ohří slavnostně zahájena stavba stanice profesionálních hasičů Karlovarského kraje. Novostavbu (vizualizace) realizuje Metrostav DIZ, projekt vede Radek Kučera. Vizualizace: HZS Karlovarského kraje.
Expedice na stavbě lanovky v Turecku
Dva čeští cestovatelé Filip Vodička a Michal Klimeš, kteří s podporou Ministerstva zahraničních věcí absolvují výpravu kolem světa, navštívili v Istanbulu stavbu naší dceřiné společnosti Metrostav Ankara Inşaat. Po stavbě je provedl náš místní stavbyvedoucí p. Mehmet Menekşe. Exkurze, o niž naše kolegy požádal ekonomický konzul Mgr. René Daněk, členy expedice velmi zaujala a potěšila.
Stavíme další přístaviště!
V Roudnici nad Labem byla první zářijový den oficiálně zahájena výstavba veřejného přístaviště, které se nachází nedaleko centra města. Projekt pro Ředitelství vodních cest České republiky zhotoví kolegové z divize 6 pod vedením Ing. Jana Zemana.
Děkujeme za přípravu cyklo maratonu
Organizace Metrostav handy cyklo maratonu obnáší každý rok nespočet aktivit, které běžný divák leckdy ani nepostřehne. Jsou však nedílnou součástí hladkého průběhu každého ročníku a stojí za nimi dobrovolníci (foto) v podobě našich kolegů ze Skupiny Metrostav. Děkujeme!
Soutěž staveb
Soutěž staveb
Nominace Stavby roku 2022
V pondělí 5. září byly v Technickém muzeu v Praze vyhlášeny nominace na prestižní tituly soutěže Stavbu roku 2022. Na úspěch mají našlápnuto čtyři stavby Metrostavu!
RED, foto archiv Metrostavu
aše společnost si odnesla tři nominace na hlavní cenu za projekty rekonstrukce Armádního muzea Žižkov (divize 1 a 3), modernizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hlavní nádraží (divize 5) a úprava ohlaví plavebního kanálu Hořín (divize 6). Jednu nominaci jsme získali také v kategorii zahraniční stavba roku, a to pro výstavbu dálnice D1, Prešov západ – Prešov jih (divize 5).
Za Metrostav se předání nominací zúčastnili výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan (na snímku) a ředitel divize 6 Ing. Jan Šlajs. Anketu organizuje Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství a letos proběhne již 30. ročník. Udělení titulů proběhne 13. října v Betlémské kapli.
TBG Pražské malty
TBG Pražské malty
Cemflow slaví 20 let
CEMFLOW, cementový litý potěr, který vyrábí společnost TBG Pražské malty, se stal běžně používaným materiálem pro roznášecí vrstvy podlahového souvrství. Za posledních 20 let, kdy se s tímto materiálem setkáváme, bylo úspěšně zrealizováno mnoho tisíc m2 jak v bytové, tak komerční výstavbě.
Text a foto TBG Pražské malty
ento cementový litý potěr vykazuje vynikající rovinatost povrchu, lze rychle uskutečnit a realizuje se bez použití ocelové výztuže. Je vhodný do vlhkých prostor a lze kombinovat s podlahovým vytápěním. Použitím dochází k úspoře nákladů díky menší tloušťce potěru oproti zavlhlým směsím a k úspoře času pracovníků.
Všechny tyto výhody jsou podmíněny kvalitním ošetřováním a následným důsledným dodržováním zásad správného vysoušení, jako je zejména pravidelné větrání, které zajistí optimální klimatické podmínky prostředí (příznivá teplota a relativní vlhkost vzduchu). Obroušení povrchových sintrových vrstev, které brání potěru v uvolňování vlhkosti a vyhnutí se skladování stavebního materiálu na podlaze. Dodržení zásad účinného vysoušení litých potěrů CEMFLOW vede prokazatelně k urychlení vysychání roznášecí vrstvy z tohoto materiálu. Naopak nedodržení může vést k vysoké vlhkosti potěru v době pokládky nášlapné vrstvy a k neplánovanému prodloužení technologické pauzy potřebné k řádnému vyschnutí potěru.
S CEMFLOW SE PRACUJE BEZ TRVALÝCH I DRAHÝCH ZÁBORŮ MÍSTA A BEZ SLOŽITÝCH STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ
Doprava, čerpání a ukládka
Potěry CEMFLOW vyrábíme v betonárně na Rohanském ostrově (foto) a autodomíchávači je dopravujeme na místo ukládky. Pomocí stacionárního pístového čerpadla, které je možné si u nás včetně obsluhy objednat, se směs na místo ukládky čerpá gumovými hadicemi standardně o průměru 50 mm. Délka hadic může být až 150 m v horizontálním směru nebo až 50 m ve vertikálním směru (v závislosti na průměru hadic). Po uložení do konstrukce se materiál pouze srovná do roviny nivelační hrazdou. Za den je možné zhotovit plochu až 1000 m2. Hotová podlaha je do 48 hodin pochozí.
TBG Pražské malty
Společnost se zabývá výrobou, dopravou a ukládkou podlahových samonivelačních litých směsí, čerstvých zdicích malt a tepelně-izolačních cementových pěn pro střechy i podlahy. Materiály zásobujeme stavby v Praze a okolí. Centrální provozovnou, kde sídlí i vedení společnosti, je Rohanský ostrov. TBG Pražské malty byla založena roku 2001 jakožto dceřiná společnost TBG Metrostav.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jan Šlajs
ředitel divize 6
Do Metrostavu nastoupil před dvaceti lety jako absolvent Fakulty stavební VUT v Brně, a to do výroby plzeňské oblasti divize 1. Přes pozice asistenta stavbyvedoucího, stavbyvedoucího a vedoucího projektu, v níž působil téměř deset let na stavbách v Plzni, v Praze, v Olomouci a v Košicích, dostal v roce 2015 nabídku do pozice obchodního náměstka divize 6, kde později zastával zároveň funkci zástupce ředitele divize.
Přes dva měsíce sedíte v křesle ředitele šestky. Co především se pro vás změnilo?
Primárně princip řízení a pocit odpovědnosti za divizi jako celek. Na druhé straně znám šestku dobře, což považuji za pozitivní i ve vazbě na kontinuitu jejího vedení. Jinak v křesle moc nesedávám a ani to neplánuji. Divizi chci vést aktivně a rozhodně bych byl rád v četném osobním kontaktu s našimi lidmi, kteří jsou jejím srdcem.
V jaké kondici je podle vás divize?
Milan Veselský mi ji předal ve velmi dobré kondici. Máme zajištěný výrobní program, dobré hospodaření a dobře fungují obě naše regionální zastoupení.
Co by se pod vaším vedením mohlo rozvinout nebo na co byste se v následujícím období rád zaměřil?
I nadále budu usilovat o to, abychom v pozemařině měli zakázky pestré z pohledu jejich charakteru. Dále chci posilovat naši pozici ve vodohospodářských stavbách, a to v segmentu jak malé, tak velké vody. Je to naše dlouhodobá specializace, ve které jsme silným hráčem na trhu. Neméně důležitá je i podpora a další rozvoj našich krajských zastoupení a stejně tak Provozu ŽBK (železobetonových konstrukcí) i jeho podpůrných středisek. Zde plánuji naši působnost více rozšířit i mezi externí zákazníky. Se svými kolegy z vedení divize i obou oblastí dále průběžně a otevřeně diskutujeme, co do našeho portfolia ještě nově zahrnout nebo co změnit. Z pohledu teritoriální působnosti budeme konzervativní a zakázky v zahraničí tak nyní neplánujeme. Mimo Slovensko, kde sice nemáme trvalé zastoupení, ale realizujeme individuální projekty pro naše dlouhodobé zákazníky.
Které projekty jsou pro divizi 6 nyní stěžejní?
Všechny zakázky jsou pro nás důležité, a proto zde žádnou z nich nechci vyzdvihovat. Stavíme krásné, náročné a technicky zajímavé stavby a více než ty vybrané je pro nás stěžejní právě to, že se nám daří výrobní program skládat z velkých, středních, ale i malých zakázek v řádech desítek milionů korun. Máme tak poměrně široké spektrum zákazníků, což z dlouhodobého hlediska a možných výkyvů trhu považuji za správné. Na druhé straně s tím souvisí nadměrné vytížení našich týmů, které se standardně musí věnovat vícero projektům souběžně, a to je potřeba ocenit.
Nestýská se vám někdy po práci přímo na stavbách?
Po sedmi letech v obchodu mi především chybí častější kontakt s výrobou, i když jsem jej ve své předchozí pozici neopomíjel. Jsem proto rád, že nyní mám příležitost se naší práci věnovat komplexně. Šestka má stabilní, kvalitní a zkušený tým a zároveň hodně mladých lidí, v nichž vidím velký potenciál.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Renovace Synagogy míří do finále
Novináři za účasti kolegů z divize 8 a soukromého investora pana Daniela Černého měli možnost si v polovině srpna prohlédnout rekonstrukci památky v Žatci.
V té době stavbaři v objektu dokončovali zámečnické práce. Kompletní obnova synagogy a rabínského domu probíhala pod dohledem památkářů od roku 2019 a týkala se střechy, oken, fasád i interiérů a také opravy rabinátu, kde vznikne muzeum. Během prohlídky zástupců médií dělníci mimo jiné dodělávali dlažbu v synagoze. Dlaždice jsou replikou původní šestihranné dlažby, jejichž formát nikdo nevyrábí a bylo třeba je vyrobit ze standardní čtvercové dlažby – ručně řezat diamantovým kotoučem.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Navštivte odbornÉ technické semináře
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav pro vás připravilo v rámci podzimu nabídku setkání k vybraným odborným tématům.
Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, foto Shutterstock
dborné technické semináře (OTS) jsou také nadále zařazovány do systému celoživotního vzdělávání ČKAIT. Kolegyně a kolegové z úseku výrobně-technického ředitele Metrostavu si pro vás připravili konkrétně tato zajímavá témata:
22. září Časové řízení projektu.
14. října Zajímavosti z termovizních měření.
1. listopadu Poučení z vad projektové dokumentace.
30. listopadu Navrhování a provádění obkladů a dlažeb.
6. prosince Zásady navrhování a realizace střech.
Z ohlasů na dosavadní průběh všech setkání je patrné, že se staly osvědčeným zdrojem informací a také vhodnou platformou sdílení odborných zkušeností.
Pro velký úspěch plánujeme v podzimním období realizovat druhý běh semináře Akustika bytových domů, jehož premiéra úspěšně proběhla na jaře tohoto roku. Termín bude ještě upřesněn.
Sledujte komplexní nabídku Centra vzdělávání na intranetu nebo nám napište své připomínky či dotazy na e-mailovou adresu vzdelavani@metrostav.cz.
Číslo
číslo
Tolik metrů mají průměrnou hloubku vrty pro tepelná čerpadla, jichž bude 70 v místě vyhořelého křídla Průmyslového paláce. Rekonstrukce objektu, kterou realizuje ve sdružení Metrostav DIZ, má za sebou první půlrok. Foto Výstaviště Praha a.s., Jiří Šebek.
Divize 1
Divize 1
Opravené historické domy zdobí náměstí v Karviné
Tři měšťanské domy na karvinském náměstí (foto) získaly opět svou krásu. Neobývané nemovitosti několik let chátraly, až jim tým Ing. Milana Válka z divize 1 náročnou rekonstrukcí, která probíhala pod přísným dohledem památkářů, vrátil podobu, již měly budovy před více než sto lety.
Martina Vampulová, foto Drahoslav Ramík
omy sice zvenčí vypadají stejně jako v minulosti, jejich využití se ale změní. V domě s číslem popisným 33 vznikly čtyři byty a nebytový prostor, kam bude umístěna restaurace. Vedlejší dům č. 34 obsadí informační centrum města Karviná a je zde k dispozici i nebytový prostor k pronájmu. V domě č. 35 jsou nově ve druhém nadzemním podlaží dva byty a v přízemí dva nebytové prostory.
Rekonstrukce začala v říjnu 2020. Poměrně složitá byla výstavba nových stropních konstrukcí u všech tří domů. Dělníci museli nejprve původní konstrukci postupně odlehčovat, aby následně mohli stropy demontovat a poté zrealizovat nové ocelobetonové. Složitostí se v průběhu oprav objevilo víc. „V rámci zemních prací se například zjistilo jiné založení objektů oproti předpokladu v projektové dokumentaci, a tak bylo nezbytné základové konstrukce lokálně doplnit, případně i rozšiřovat. Tato část prací pak měla zásadní dopad na celý termín realizace díla,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Milan Válek.
Stavbaři si museli poradit s atypickými konstrukcemi, mezi něž patří věžička na jednom z domů i několik vikýřů a světlíků.
Domy jsou v památkové zóně, proto rekonstrukce probíhala ve spolupráci s Národním památkovým ústavem. „Největší důraz byl kladen na fasády a vnější výplně otvorů. Okna byla nakonec oproti původnímu záměru vzhledem k jejich špatnému technickému stavu nahrazena novými, kopiemi původních. Kromě toho jsme na střechách použili krytinu odpovídající době stavby domů, tedy keramickou bobrovku, břidlici a titanzinek,“ upřesňuje Ing. Válek.
původní prvky
Na fasádě domů se dochovaly některé historické prvky, nesoudržnou část fasády bylo třeba oklepat a nově doplnit jak plochy, tak i štukové prvky podle pasportizace fasády. Barevné řešení vychází z původního vzhledu objektů, které bylo zachováno a respektovalo provedený průzkum barevnosti fasády včetně jejího členění. Na prostředním domě č. 34 zůstala zachována původní dřevěná veranda se zimní zahradou. V sousedním domě č. 35 jsou odborně repasované původní vnitřní secesní prvky, a to obložky kolem oken a interiérové dveře.
Stavbaři upravovali také okolí domů, kde vznikla zpevněná plocha s parkovacím stáním pro jednotlivé nájemce. A připravili zajímavé překvapení pro budoucí generace: do kopule střechy jednoho z domů zabudovali časovou schránku popisující významné události nejen ve městě, ale i v ČR, které se odehrály v průběhu zdařilé rekonstrukce domů v Karviné.
Archeologické sondy objevily keramické nádoby
Během rekonstrukce byly na různých místech stavebních výkopů plánovány archeologické sondy. Probíhal také stavebně-historický průzkum domovních jader, které pocházejí z 16. století. Díky tomu byl zdokumentován vývoj a zástavba města a objeveny některé cennosti – nejčastější keramické nádoby a jejich zlomky.
Divize 3
Divize 3
Sportovní hala v BardEjově: po rekonstrukci opět v provozu
Přestože tým divize 3 předal dílo po rekonstrukci už začátkem března, slavnostní otevření haly bylo z důvodu protipandemických opatření naplánováno až na první den prázdnin. Městská sportovní hala Mier, stavba z 80. let minulého století, se modernizace (snímky) dočkala po více než čtyřiceti letech nepřetržitého provozu.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
ekonstrukce se týkala sportoviště a přilehlé tribuny, na níž je 1500 míst na sezení. Dále došlo k výměně prosklených konstrukcí, obložení stěn okolo hrací plochy a založení nových sedaček pro diváky. Instalovány byly i SMART prvky, např. inteligentní osvětlení a zařízení pro vozíčkáře. Jedním z cílů modernizace byl důraz na zajištění energeticky hospodárného provozu.
Zakázka byla rozdělena do dvou etap. V první proběhly bourací práce, bylo provedeno zateplení obvodového pláště, pokládala se nová střešní krytina. Došlo k výměně oken a byl vybudován akustický podhled. Ve druhé etapě se pracovalo v interiéru. Rekonstrukcí prošla sociální zařízení, byla vybudována nová ocelová konstrukce tribun, byly instalovány akustické obklady stěn a novou podlahu dostala i sportoviště. „Hrací plochu nyní tvoří vysoce kvalitní palubovka, která splňuje všechny požadavky mezinárodní basketbalové federace FIBA,“ připomíná oblastní ředitel pro Prešovský a Košický kraj Ing. Ján Sekerák.
Navzdory překážkám
Termín dokončení – 300 dní – stavbaři splnili s mírným zpožděním. „Rekonstrukce začala 6. dubna 2021, předání jsme z pohledu dokumentace stihli. K prodloužení o necelý měsíc došlo kvůli zpožděným dodávkám materiálů a krátkému přerušení během zimních měsíců,“ vysvětluje inženýr Sekerák. A pokračuje: „Na místě se musely řešit i další problémy. Značné nerovnosti jsme zjistili například po odstranění starého opláštění budovy. V obvodové nosné konstrukci se objevily výškové rozdíly a viděli jsme, že došlo k poklesu konstrukce střechy. Ten jsme museli nakonec vyrovnat fasádním roštem, který nesměl mít více než šestimilimetrovou odchylku na délce šesti metrů. K tomu jsme navíc museli ještě vyztužit ocelovou konstrukci střešního pláště.“ Fasáda z panelů Trimo Qbiss One power T nicméně alespoň umožnila osazení rohů s využitím 3D technologie. „Chtěl bych poděkovat kolegům, kteří nám pod vedením Ing. Františka Jandeka a pana Miroslava Krause pomohli řešit problémy spojené s obdobím covidu a růstem cen materiálů,“ zdůrazňuje ředitel Sekerák.
Ve městě na seznamu UNESCO
Okresní město Bardejov leží na severovýchodě Slovenska v oblasti Šariše. Pro zachovalé středověké centrum je od roku 2000 zapsáno mezi lokality Světového dědictví UNESCO. Pamětníci ho znají jako lázeňské město, v Bardejovských Kúpelích je veřejnosti zpřístupněných osm pramenů minerální vody. Městská sportovní hala Mier, kterou najdete nedaleko historického centra, zde slouží nejen pro sportovní, ale také pro kulturní a společenské akce.
Metrostav Norge AS
Metrostav Norge AS
Poprvé na Faerských ostrovech
Raziče Metrostavu Norge AS čeká zajímavá zakázka: budou razit silniční tunel o délce 1,2 km na nejjižnějším faerském ostrově Sudurøy (foto). Podzemní dílo spojí vesnice Fámjin a Ørðavíkar a nahradí úzkou horskou cestu, která je zejména v zimním období obtížně průjezdná.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Metrostav
kolem bude vyrazit celkem 80 tisíc kubíků horniny a následně provést izolace na ploše 9 tisíc m2. Ražby budou probíhat tradiční skandinávskou metodou Drill & Blast, kterou metrostaváci úspěšně vybudovali již desítky kilometrů tunelů především v Norsku, Finsku a na Islandu.
„Severní Evropu dobýváme už 16 let a za tu dobu jsme opakovaně zapichovali pomyslné vlaječky v Norsku, Finsku, Švédsku i na Islandu. Úspěchy a dobré reference na těchto prestižních trzích nám umožnily ucházet se o zakázky i v poněkud exotických destinacích, například v Grónsku. První vítězství na Faerských ostrovech jsme však oslavili až teď. Jde sice o zakázku menšího rozsahu, ale velkého významu. Faerské ostrovy jsou pro tuneláře velmi atraktivní lokalita vzhledem k zajímavému množství nově soutěžených tunelových projektů,“ říká Ing. Aleš Richter, obchodní ředitel Metrostavu Norge AS.
Stavba bude zahájena v říjnu letošního roku a měla by skončit v září roku 2023. Samotné ražby zaberou cca 33 týdnů. Společnost Metrostav Norge AS se projektu účastní jako subdodavatel faerské stavební společnosti J&K Petersen. Investorem projektu je společnost Landsverk, faerská obdoba českého ŘSD.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Stavební spolek MTS na velkém projektu v Liberci
V srpnu jsme se s našimi členy vydali do Liberce na stavbu, která má za úkol obnovu Liebiegova paláce (foto). Renovaci této historické památky realizuje sdružení firem Společnost pro Rekonstrukci Liebiegova paláce CL-EVANS a Metrostav.
V pozici generálního dodavatele je tým vedoucího projektu z divize 8 Ing. Ondřeje Holce, který nás provedl stavbou. Dodavatelem dřevěných výplní oken a dveří je specializovaný restaurátorský ateliér divize 9. Stavba samotná je již těsně před kolaudací, a tak se nám „vyloupla“ ve své budoucí podobě s příklady krásné řemeslné práce. Jednalo se třeba o sanace dřevěných konstrukcí napadených houbami mikrovlnnou metodou, fládrování dřevěných konstrukcí, truhlářské opravy okenních špalet, okenic, opravy mramorových parapetů, opravy zlacených mřížek, břidlicová střecha, oprava světlíku nad oranžerií, vitráže do budoucí kavárny. Kolegům držíme palce, aby projekt dotáhli do zdárného konce.
Po stopách Liebiegů
Po obědě následovala druhá část spojená s představením Liebiegů. Tato jedna z nejvýznamnějších rodin, která na přelomu 19. a 20. století významně ovlivnila město a jeho tvář, je tématem libereckého turistického okruhu nazvaného Po stopách Liebiegů. Bylo fascinující dozvědět se o nebývalém vzestupu a rozmachu Liberce, ke kterému tato rodina textilních průmyslníků významně přispěla. V dnešním Liberci po sobě Liebiegové zanechali stopy především v podobě architektury a architektonických celků. Trasa nás zavedla například do Liebiegova městečka nebo na radnici.
Text a foto Radomil Coufal, předseda Stavebního spolku MTS
CENA PRO akci Metrostav 50
Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran v minulém týdnu převzal Mimořádné ocenění organizace Prague Conventional Bureau za podporu kongresového průmyslu v letech 2020 a 2021.
Cena byla předána v rámci Ambassador Awards Evening, který se uskutečnil pod záštitou primátora hl. m. Prahy. Metrostav ocenění získal za uspořádání koncertu k 50. výročí vzniku firmy pro téměř 7 000 stávajících i bývalých zaměstnanců.
Koncert proběhl v hale O2 universum loni v listopadu a zorganizoval jej tým Útvaru vztahů k veřejnosti ve spolupráci s eventovou agenturou Borovka. Těší nás, že se akce podle ohlasů líbila nejen vám zaměstnancům, ale ocenili ji i odborníci.
RED
Letní Letná přivítala světoznámé cirkusové hvězdy
Skupina Metrostav již několik let podporuje festival novodobého cirkusu a i v letošním roce jsme se stali hrdým partnerem této úspěšné akce.
Letní Letná se ve druhé polovině prázdnin těšila velkému zájmu diváků, kteří zde mohli zhlédnout představení od českých i zahraničních hvězd nového cirkusu, divadelníků i hudebníků.
Festivalový areál, který se každoročně od svého začátku nachází v Letenských sadech, nabídl návštěvníkům kromě hlavních večerních představení i spoustu workshopů, programu pro děti, výtvarných dílen a open-air akcí. Organizátoři mysleli i na to, aby v areálu byl dostatek dobrého jídla a pití, proto je možné Letní Letnou navštívit také s rodinou a užít si tak celý den kulturního programu a zábavy.
Mgr. Pavlína Mertl
Golf pro Paraple aneb na handicap nehrajeme
Společnost Metrostav se opět stala hrdým generálním partnerem Golfu pro Paraple, který se konal ve dnech 11. – 12. srpna v areálu Golf & Spa Resortu Cihelny v Karlových Varech.
Letošní dvanáctý ročník charitativního golfového turnaje (foto) proběhl za účasti 100 hráčů, z nichž 15 bylo handicapovaných. Smyslem tohoto turnaje je propojit svět zdravých a handicapovaných osob a zároveň podpořit Centrum Paraple v jejich činnosti.
Golf pro Paraple byl zahájen společenským večerem, jehož součástí byla charitativní aukce a tombola, jejichž prostřednictvím se vybralo přes 703 000 Kč. Akce pořádaná především za účelem získání finančních prostředků na podporu činnosti Centra Paraple vynesla během dvoudenní akce rekordní částku 1 405 000 Kč a byl tak překonán loňský ročník. Patronem byl už tradičně Marek Eben, herec, moderátor a vášnivý golfista.
Jsme silní a chceme pomáhat
„Skupina Metrostav je úspěšná a ví, že se musí o své dobré výsledky dělit s těmi, kteří potřebují pomoc. Podpora Centra Paraple nám velmi dobře zapadá mezi projekty naší společenské odpovědnosti, a tak jsme rádi, že jsme se i v letošním roce stali generálním partnerem této společensky prospěšné akce,“ říká Ing. František Kočí, prezident Skupiny Metrostav.
V charitativní aukci se dražily se například obrazy malíře Drahoslava Šolty, herečky a malířky Ivy Hüttnerové, podepsané dresy hokejistů Jakuba Vrány, Jaroslava Špačka, španělského fotbalisty FC Barcelona Pedra Lopeze přezdívaného Pedri, podepsanou tenisovou raketu věnoval do dražby i Karel Nováček a další.
Celým večerem hosty provázel sportovní komentátor České televize Michal Dusík. Druhý den probíhal golfový turnaj se slavnostním vyhlášením.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Zajímavé rozšíření kapacity škol v Praze 6
RED, foto Petr Adámek
Bubenečské základní školy E. Destinnové a nám. Svobody v Praze 6 (na snímku) přivítaly své žáky v nových prostorách – hned v první školní den proběhlo slavnostní přestřižení pásky, kterým byly oficiálně otevřeny nové učebny a další zázemí pro pedagogy.
Stavbu realizovali kolegové ze společnosti Metrostav DIZ, projekt vedl Ing. Jiří Bukovinský. Nové prostory vznikly půdní vestavbou a kromě nových tříd i odborných učeben se tu nacházejí studovny a knihovna.
Chodby nových prostor jsou prosvětlené a čisté, půdní vestavby jsou také díky novým výtahům umístěných do schodišťových věží a dalším prvkům bezbariérové a tedy přístupné dětem s hendikepem.
Přiznané dřevěné trámy činní prostředí školy méně formální a útulnější. Prostory zpříjemní také zelené prvky. Žáci i učitelé se zde budou určitě cítit dobře.
Po roce stavebních prací mají obě školy, které spolu sousedí a spojuje je budova mateřské školy, nové kmenové učebny pro 240 žáků. Podařilo se tak účelně rozšířit kapacity budov a vedení obou škol oceňuje především možnost zřízení odborných učeben.
Původně se zde nacházely dvě obrovské nezateplené půdy a byla by velká škoda je nevyužít. Výsledek stojí za to.
V půdní vestavbě vznikly učebny s nejmodernějším vybavením.
Nové třídy jsou prosvětlené, zajímavě pojaté a splňují požadavky současného i budoucího směru ve vzdělávání.
Jak je v Praze 6 krásnou tradicí, při slavnostním otevření škol nechyběly oblíbené loutky z Divadla Spejbla a Hurvínka.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
9_Divize 1 – Fotogalerie
Domy se nacházejí v památkové zóně, proto rekonstrukce probíhala ve spolupráci s Národním památkovým ústavem. Největší důraz byl kladen na fasády a vnější výplně otvorů.
Na fasádě domů se dochovaly některé historické prvky.
Barevné řešení vychází z původního vzhledu objektů, které bylo zachováno a respektovalo provedený průzkum barevnosti fasády včetně jejího členění.
V rohové budově bude v přízemí bistro. V prostředním objektu lidé do konce roku najdou informační centrum a galerii.
V domech je připraveno i šest nájemních bytů.
1_Hagibor – Fotogalerie
Sedmipodlažní objekt Beta, kde se kromě bytů budou nacházet v přízemí komerční jednotka a kanceláře.
Obytná Alfa s půdorysem ve tvaru písmene L vyrostla do výšky 11 podlaží, která od sedmého terasovitě ustupují.
Pro bytové domy na Hagiboru je typická různorodě členitá fasáda.
Jako jedna z nejvýše položených lokalit Prahy přináší Hagibor svým obyvatelům pěkné výhledy. Každý byt disponuje balkonem, terasou nebo předzahrádkou.
- 418465.svg
- 418466.svg
- 418468.svg
- 418491.svg
- 418580.svg
- 418581.jpg
- 418582.jpg
- 418583.jpg
- 418584.jpg
- 418585.jpg
- 418586.jpg
- 418587.jpg
- 418588.jpg
- 418595.svg
- 418596.jpg
- 418599.svg
- 418601.jpg
- 418602.jpg
- 420882.jpg
- 420883.svg
- 420884.jpg
- 420891.mp4
- 420892.svg
- 420894.jpg
- 420895.jpg
- 420902.jpg
- 420903.jpg
- 420904.jpg
- 420905.jpg
- 420906.jpg
- 420907.jpg
- 420908.jpg
- 420909.svg
- 420910.svg
- 420911.jpg
- 420912.jpg
- 420913.jpg
- 420914.jpg
- 420915.jpg
- 420916.jpg
- 420917.jpg
- 420918.jpg
- 420919.jpg
- 420920.jpg
- 420921.jpg
- 420922.jpg
- 420929.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007