Metrostav Norge AS
Poprvé na Faerských ostrovech
Raziče Metrostavu Norge AS čeká zajímavá zakázka: budou razit silniční tunel o délce 1,2 km na nejjižnějším faerském ostrově Sudurøy (foto). Podzemní dílo spojí vesnice Fámjin a Ørðavíkar a nahradí úzkou horskou cestu, která je zejména v zimním období obtížně průjezdná.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Metrostav
Ú
kolem bude vyrazit celkem 80 tisíc kubíků horniny a následně provést izolace na ploše 9 tisíc m2. Ražby budou probíhat tradiční skandinávskou metodou Drill & Blast, kterou metrostaváci úspěšně vybudovali již desítky kilometrů tunelů především v Norsku, Finsku a na Islandu.
„Severní Evropu dobýváme už 16 let a za tu dobu jsme opakovaně zapichovali pomyslné vlaječky v Norsku, Finsku, Švédsku i na Islandu. Úspěchy a dobré reference na těchto prestižních trzích nám umožnily ucházet se o zakázky i v poněkud exotických destinacích, například v Grónsku. První vítězství na Faerských ostrovech jsme však oslavili až teď. Jde sice o zakázku menšího rozsahu, ale velkého významu. Faerské ostrovy jsou pro tuneláře velmi atraktivní lokalita vzhledem k zajímavému množství nově soutěžených tunelových projektů,“ říká Ing. Aleš Richter, obchodní ředitel Metrostavu Norge AS.
Stavba bude zahájena v říjnu letošního roku a měla by skončit v září roku 2023. Samotné ražby zaberou cca 33 týdnů. Společnost Metrostav Norge AS se projektu účastní jako subdodavatel faerské stavební společnosti J&K Petersen. Investorem projektu je společnost Landsverk, faerská obdoba českého ŘSD.