Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Skupina Metrostav

Česká Lípa patřila běžcům

Liberecké zastoupení divize 8 podpořilo šestý ročník tradičního závodu City Cross Run & Walk Česká Lípa, který proběhl v sobotu 25. září.

Akci pořádá město Česká Lípa, organizačně jej zajišťuje příspěvková organizace města Sport Česká Lípa, Metrostav je jedním z partnerů.

Na start se postavilo více než 700 běžců a chodců, závodu se účastnily rodiny i školní týmy. Zahájení proběhlo jako vždy na náměstí T. G. Masaryka.

Hlavní závod měřil 21 km, součástí byly i kategorie na kratší vzdálenost. Novinkou v letošním roce byly školní štafety rozdělené podle stupňů základních škol. Na start školních štafet prvního stupně ZŠ se postavila pětice sedmičlenných týmů, každý z běžců absolvoval jednokilometrový úsek se štafetovým kolíkem.

RED


 

Vodácká akce u naší stavby 

V úterý 28. září se uskutečnil závod Napříč Prahou přes tři jezy. Jak název napovídá, trasa vedla přes tři jezy: Šítkovský, Staroměstský a Helmovský. Staroměstský jez opravují stavaři divize 6, kteří vodákům umožnili proplavení vorovou propustí.

Závod organizují skauti, a to tradičně na svátek sv. Václava. Účast byla hojná, v propusti Staroměstského jezu bylo napočítáno 1327 projíždějících lodí! Jde tak o největší vodáckou akci pro skauty a veřejnost u nás, která má navíc dlouhou tradici: závod Napříč Prahou – přes tři jezy poprvé uspořádali vodní skauti už v roce 1939.

RED, foto Martin Holcman


 

Spolupráce se Svazem podnikatelů ve stavebnictví

Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav začíná zabezpečovat, ve spolupráci se vzdělávací agenturou Profima Effective, rozvojové aktivity nabízené Svazem podnikatelů ve stavebnictví (SPS). Pro zaměstnance Metrostavu a.s. je umožněno zapojit se do vybraných kurzů oblasti osobnostního rozvoje, právních informací nebo školení aplikací IT.

Při organizaci účasti našich zaměstnanců spolupracuje tým Centra jak se zaměstnanci externí firmy, tak se opírá o činnost našich kolegů z útvaru IT a podle stanovených pravidel využívá při zabezpečení kurzů i naše interní lektory.

Projekt SPS „Stavíme na vědomostech“ je financován z prostředků Evropského sociálního fondu. Pro účast v těchto aktivitách je nutné dodržet stanovené podmínky a naše zapojení do projektu je plánováno podle dohody mezi SPS a Metrostav a.s. do 30. září 2022. Při realizaci se využívá především distanční forma výuky, která se u některých rozvojových aktivit v minulém období stala osvědčenou metodou.

Ucelenou nabídku všech aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav naleznete na intranetu, kde je vám k dispozici i aktualizovaný Katalog akcí.

Mgr. Zdeněk Kostříž

Výročí

Vzpomínka na ražbu prvního tunelu pod Vltavou

V našich firemních novinách si po celý rok připomínáme důležité momenty v historii naší společnosti. Jedním z nich bylo proražení prvního tunelu pražského metra pod Vltavou. Letos 18. října uběhne 45 let od této události.

RED, foto archiv Metrostavu

P

sal se rok 1976, v hlavním městě byl již v provozu první úsek trasy C a stavbaři pracovali na trase I. A. Ta v oblasti Starého Města podcházela Vltavu a bylo nutné zvolit specifický postup. V této části metropole se nachází břidlice, ale i nepevné horniny. Trhací práce nebylo možné pod Vltavou nebo pod centrem Prahy provádět, a tak se použil sovětský mechanizovaný razicí štít TŠčB-3, což bylo prototypové zařízení konstruované speciálně pro hydrogeologické podmínky v Praze, tedy pro zajištění bezpečné stavby traťových tunelů metra v našem hlavním městě, pod Vltavou i historickou zástavbou. Samotná ražba pravého tunelu postupovala ze staveniště u Mánesova mostu do stanice Staroměstská v délce zhruba 430 m, z toho zhruba 200 m bylo pod řekou. Ražba trvala necelý rok. Předcházela jí ale řada geologických průzkumů.

Velká výzva pro české stavbaře

„Šlo o perfektní přípravu. Geologický průzkum byl velice podrobný, měl několik fází: geologické zmapování a vertikální vrty, geologické štoly, horizontální vrty, předstihovou štolu... A lidé, jak odborníci z výzkumných ústavů, vysokých škol, investoři a projektanti, kteří se na tom podíleli, reagovali na stav geologie s tím, že důkladně vymýšleli zpevnění podloží. Buď z vrchu, tedy z plošin na Vltavě, nebo ze štol, kde se prováděly vrty. Celé to pro nás byla výzva. Ve výstavbě pražského metra šlo o určitou etapu, která do té doby nebyla prozkoumaná,“ shrnuje bývalý generální ředitel Metrostavu Ing. Jindřich Hess, Ph. D., tehdy hlavní stavbyvedoucí.

Stavbaři (foto) na tomto projektu také zvolili pokrokovou metodu, a sice lisovaný beton. Beton se pumpoval do ocelového bednění a tam se lisoval, až získal dostatečnou pevnost, aby unesl horninu. Zaplnil všechny kaverny.

pod Vltavou celkem čtyřikrát 

Lze říct, že ražba první tunelu pod Vltavou s důkladnou přípravou úspěšně ověřila použité technologie a dala mnoho zkušeností pro výstavbu dalších tunelů, které v Praze Vltavu podcházejí na všech třech trasách. Na lince C je to mezi stanicemi Florenc a Vltavská a mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kobylisy. Zde bylo užito unikátní řešení prováděné technologií vysouvaných tunelů. Oba tunely, jeden pro každou kolej zvlášť, byly vystavěny v suchém doku na břehu řeky a poté zasunuty pod dno. Vltavu podchází také trať na lince B mezi stanicemi Karlovo náměstí a Anděl.

Fotoreportáž

demolice komína aneb v hlavní roli naši střelmistři

RED, foto Kateřina Raimová a ČTK/PR/Martin Wenzel, Jablonecká energetická

Měřil 162 m, vážil více než 10 tisíc tun a 45 let byl součástí jabloneckého Brandlu – teplárenského areálu, který již neslouží. Týmy Metrostavu zde od loňského prosince mají za úkol demolice a odklízení. Veškeré práce zde koordinuje stavbyvedoucí Ing. Vlastimil Soukup z libereckého zastoupení divize 8, odstřel komína zajistili střelmistři Metrostavu vedení Vladimírem Pravdou z divize 5.

Good bye, komíne! Pro některé místní byl ikonickou stavbou a dominantou Jablonce nad Nisou.

Odstřelu předcházela tisková konference, během níž se účastníci symbolicky s komínem rozloučili. Lidé mohli přijít a zanechat na komíně svůj vlastní otisk a zhlédnout umělecké graffiti, za kterým stojí vizuální studio Stroy.

Zaječení sirény, rána a komín se v sobotu 25. září zřítil na budovy pod ním. Odstřel byl proveden pomocí trhaviny EURODYN 2000, použito ho bylo celkem 75 kg. Pro odstřel bylo navrtáno přes 250 vývrtů pro uložení náloží.

Vladimír Pravda krátce po demolici, která se vydařila. Komín se položil přesně tam, kam střelmistr plánoval.


ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV

Noviny společnosti Metrostav a.s.

Šéfredaktor 

David Kalců, DiS.

Složení redakční rady

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)

David Kalců, DiS. (místopředseda) 

Ing. Roman Čech 

Ing. Kateřina Hainzová, MBA 

Ing. Aleš Knobloch

Mgr. Jana Kořínková, MBA 

Ing. Jitka Neklanová

Ing. Petr Půta 

Ing. Renáta Zavřelová

Vydává

Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav

Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň

tel: 266 019 245

www.metrostav.cz  

Výroba

Boomerang Communication, s. r. o.

Novinová sazba

Povolena MK ČR E 7121

Neprodejné

 

Metrostav 18/2021, Bazén
Metrostav 18/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2021, Divize 6
Metrostav 18/2021, PRAGIS
Metrostav 18/2021, Ptáme se
Metrostav 18/2021, Fotosloupek
Metrostav 18/2021, LOP divize 3
Metrostav 18/2021, Číslo
Metrostav 18/2021, Divize 9
Metrostav 18/2021, Divize 8
Metrostav 18/2021, Projekt v Turecku
Metrostav 18/2021, Metrostav Infrastructure a divize 5
Metrostav 18/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 18/2021, Výročí
Metrostav 18/2021, Fotoreportáž
Metrostav 18/2021, Bazén

Bazén

Metrostav 18/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 18/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 18/2021, PRAGIS

PRAGIS

Metrostav 18/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 18/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 18/2021, LOP divize 3

LOP divize 3

Metrostav 18/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 18/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 18/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 18/2021, Projekt v Turecku

Projekt v Turecku

Metrostav 18/2021, Metrostav Infrastructure a divize 5

Metrostav Infrastructure a divize 5

Metrostav 18/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 18/2021, Výročí

Výročí

Metrostav 18/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

14

Sending statistics …

Rendering Fotoreportáž (185884): (5/5) (2 ms)

Rendering Výročí (186027): (1/3) (5 ms)

Rendering Skupina Metrostav (185882): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4579/item214628-small.jpg

 i4579/item214632-small.jpg

 i4579/item214634.svg

 i4579/item215361.svg

 i4579/item214643.mp4 (5 ms)

 i4579/item214638-small.jpg

 i4579/item214639-small.jpg

 i4579/item214640-small.jpg

 i4579/item214642-small.jpg

 i4579/item214641-small.jpg