Metrostav Infrastructure a divize 5
Na dálnici D1 od října bez velkých dopravních omezení
V průběhu září končily práce na posledních úsecích v rámci dlouhodobé rekonstrukce hlavní dopravní tepny mezi Prahou a Brnem. Modernizace dálnice D1 (foto) tak byla 1. října oficiálně dokončena.
RED, foto archiv Metrostavu
M
ezi naposledy zprovozněnými úseky byla část Devět křížů – Ostrovačice mezi 168. a 178. km, kterou modernizovali kolegové z Metrostav Infrastructure. Stavbaři zde zvládli za jednu stavební sezonu provést modernizaci obou jízdních pásů v délce 10 km a zprovoznit pět dálničních nadjezdů.Naše dceřiná společnost se podílela celkem na pěti modernizovaných úsecích v souhrnné délce 42 km.
Na české nejdůležitější dálniční tepně pracovali také stavbaři divize 5 Metrostavu, a to například na demolici nadjezdu u obce Kaliště. Práce zde musely být provedeny šetrným způsobem s ohledem na již dokončenou modernizaci v tomto úseku.
V rámci celé rekonstrukce dálnice byla podle údajů ŘSD ČR provedena kompletní rekonstrukce 160 km dálnice v obou směrech, a to včetně mostů (92 dálničních mostů, 35 nadjezdů), mimoúrovňových křižovatek, středního dělicího pásu dálnice, kanalizace a několika odpočívek. Došlo k doplnění telematických zařízení a v celé délce byl položen optický kabel. Zbouráno a nově postaveno bylo 35 dálničních nadjezdů s rezervou na možnost rozšíření dálnice na šestipruhové uspořádání.