Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Projekt v Turecku

tunel pro rychlovlaky v Ulukişle

Firma Ankara Inşaat, A. Ş., která je tureckým partnerem ve společném podniku Metrostav Ankara Inşaat, A. Ş. vyhrála v roce 2017 soutěž na výstavbu tunelu u důležitého železničního uzlu Ulukişla v turecké provincii Niğde. Investorem je Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollari (obdoba našich Českých drah) a dokončení tunelu je naplánováno na rok 2023.

Ing. Marek Gasparovič, hlavní stavbyvedoucí tureckých projektů

T

urecko buduje systém rychlovlaků (rychlost 250–350 km/h), který má spojit 15 nejdůležitějších měst. Zatím má v provozu tratě mezi městy Istanbulem, Ankarou, Eskişehirem a Konyí (mapa). Zahájena byla výstavba trati Ankara – Sivas a Konya – Adana, na níž je i tento pětikilometrový dvoukolejný tunel s plochou výrubu 132 m2.

Tunel navazuje na železniční stanici Ulukişla, kde se bude setkávat dosavadní normální trať s tratí pro rychlovlaky. Jedná se o nejdelší železniční tunel v Turecku, který je budovaný metodou NRTM. Ražby jsou hotovy ze cca 70 %, finální ostění cca ze 40 %. Za Ulukişlou bude muset trať projít pohořím Taurus jedinou úzkou soutěskou (tzv. Kilikijskou bránou) spojující centrální anatolskou plošinu s pobřežním regionem Středozemního moře. To bude znamenat vybudovat pro rychlovlaky řadu dalších tunelů a mostů.

Metrostav Infrastructure a divize 5

Na dálnici D1 od října bez velkých dopravních omezení

V průběhu září končily práce na posledních úsecích v rámci dlouhodobé rekonstrukce hlavní dopravní tepny mezi Prahou a Brnem. Modernizace dálnice D1 (foto) tak byla 1. října oficiálně dokončena.

RED, foto archiv Metrostavu

M

ezi naposledy zprovozněnými úseky byla část Devět křížů – Ostrovačice mezi 168. a 178. km, kterou modernizovali kolegové z Metrostav Infrastructure. Stavbaři zde zvládli za jednu stavební sezonu provést modernizaci obou jízdních pásů v délce 10 km a zprovoznit pět dálničních nadjezdů.Naše dceřiná společnost se podílela celkem na pěti modernizovaných úsecích v souhrnné délce 42 km.

Na české nejdůležitější dálniční tepně pracovali také stavbaři divize 5 Metrostavu, a to například na demolici nadjezdu u obce Kaliště. Práce zde musely být provedeny šetrným způsobem s ohledem na již dokončenou modernizaci v tomto úseku.

V rámci celé rekonstrukce dálnice byla podle údajů ŘSD ČR provedena kompletní rekonstrukce 160 km dálnice v obou směrech, a to včetně mostů (92 dálničních mostů, 35 nadjezdů), mimoúrovňových křižovatek, středního dělicího pásu dálnice, kanalizace a několika odpočívek. Došlo k doplnění telematických zařízení a v celé délce byl položen optický kabel. Zbouráno a nově postaveno bylo 35 dálničních nadjezdů s rezervou na možnost rozšíření dálnice na šestipruhové uspořádání.

Skupina Metrostav

Česká Lípa patřila běžcům

Liberecké zastoupení divize 8 podpořilo šestý ročník tradičního závodu City Cross Run & Walk Česká Lípa, který proběhl v sobotu 25. září.

Akci pořádá město Česká Lípa, organizačně jej zajišťuje příspěvková organizace města Sport Česká Lípa, Metrostav je jedním z partnerů.

Na start se postavilo více než 700 běžců a chodců, závodu se účastnily rodiny i školní týmy. Zahájení proběhlo jako vždy na náměstí T. G. Masaryka.

Hlavní závod měřil 21 km, součástí byly i kategorie na kratší vzdálenost. Novinkou v letošním roce byly školní štafety rozdělené podle stupňů základních škol. Na start školních štafet prvního stupně ZŠ se postavila pětice sedmičlenných týmů, každý z běžců absolvoval jednokilometrový úsek se štafetovým kolíkem.

RED


 

Vodácká akce u naší stavby 

V úterý 28. září se uskutečnil závod Napříč Prahou přes tři jezy. Jak název napovídá, trasa vedla přes tři jezy: Šítkovský, Staroměstský a Helmovský. Staroměstský jez opravují stavaři divize 6, kteří vodákům umožnili proplavení vorovou propustí.

Závod organizují skauti, a to tradičně na svátek sv. Václava. Účast byla hojná, v propusti Staroměstského jezu bylo napočítáno 1327 projíždějících lodí! Jde tak o největší vodáckou akci pro skauty a veřejnost u nás, která má navíc dlouhou tradici: závod Napříč Prahou – přes tři jezy poprvé uspořádali vodní skauti už v roce 1939.

RED, foto Martin Holcman


 

Spolupráce se Svazem podnikatelů ve stavebnictví

Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav začíná zabezpečovat, ve spolupráci se vzdělávací agenturou Profima Effective, rozvojové aktivity nabízené Svazem podnikatelů ve stavebnictví (SPS). Pro zaměstnance Metrostavu a.s. je umožněno zapojit se do vybraných kurzů oblasti osobnostního rozvoje, právních informací nebo školení aplikací IT.

Při organizaci účasti našich zaměstnanců spolupracuje tým Centra jak se zaměstnanci externí firmy, tak se opírá o činnost našich kolegů z útvaru IT a podle stanovených pravidel využívá při zabezpečení kurzů i naše interní lektory.

Projekt SPS „Stavíme na vědomostech“ je financován z prostředků Evropského sociálního fondu. Pro účast v těchto aktivitách je nutné dodržet stanovené podmínky a naše zapojení do projektu je plánováno podle dohody mezi SPS a Metrostav a.s. do 30. září 2022. Při realizaci se využívá především distanční forma výuky, která se u některých rozvojových aktivit v minulém období stala osvědčenou metodou.

Ucelenou nabídku všech aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav naleznete na intranetu, kde je vám k dispozici i aktualizovaný Katalog akcí.

Mgr. Zdeněk Kostříž

 

Metrostav 18/2021, Bazén
Metrostav 18/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 18/2021, Divize 6
Metrostav 18/2021, PRAGIS
Metrostav 18/2021, Ptáme se
Metrostav 18/2021, Fotosloupek
Metrostav 18/2021, LOP divize 3
Metrostav 18/2021, Číslo
Metrostav 18/2021, Divize 9
Metrostav 18/2021, Divize 8
Metrostav 18/2021, Projekt v Turecku
Metrostav 18/2021, Metrostav Infrastructure a divize 5
Metrostav 18/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 18/2021, Výročí
Metrostav 18/2021, Fotoreportáž
Metrostav 18/2021, Bazén

Bazén

Metrostav 18/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 18/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 18/2021, PRAGIS

PRAGIS

Metrostav 18/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 18/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 18/2021, LOP divize 3

LOP divize 3

Metrostav 18/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 18/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 18/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 18/2021, Projekt v Turecku

Projekt v Turecku

Metrostav 18/2021, Metrostav Infrastructure a divize 5

Metrostav Infrastructure a divize 5

Metrostav 18/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 18/2021, Výročí

Výročí

Metrostav 18/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

12

Article Metrostav Infrastructure a divize 5 waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (185882): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Infrastructure a divize 5 (186026): (1/2) (2 ms)

Rendering Projekt v Turecku (185881): (1/2) (18 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4579/item214663.gif

 i4579/item214676.svg

 i4579/item214626-small.jpg

 i4579/item214627.svg

 i4579/item214628-small.jpg

 i4579/vth498141-1.jpg (2x)

 i4579/vth498142-1.jpg (2x)

 i4579/item214626-medium.jpg[p3]

 i4579/vth498143-1.jpg (2x)

 i4579/vth498144-1.jpg (2x)

 i4579/vth498145-1.jpg (2x)

 i4579/vth498146-1.jpg (2x)

 i4579/vth498147-1.jpg (2x)

 i4579/vth498148-1.jpg[p1]

 i4579/vth498149-1.jpg[p1]

 i4579/vth498150-1.jpg[p1]

 i4579/vth498151-1.jpg[p1]

 i4579/vth498152-1.jpg[p1]

 i4579/vth498153-1.jpg[p1]

 i4579/vth498154-1.jpg[p1]

 i4579/vth498155-1.jpg[p1]