-
Metrostav
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
Bazén
18
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
14. října 2021
ročník 33
Nový plavecký bazén v Brně má zelenou
Slavnostním poklepání základního kamene začala na konci září stavba nového plaveckého bazénu v Brně. Naváže na dosavadní Městský plavecký stadion Lužánky. Tým pod vedením Ing. Radovana Jaška z Metrostav DIZ jej postaví do června roku 2023.
Martina Vampulová, vizualizace Starez – Sport
ětadvacetimetrový bazén o šířce 20,7 m a jednotné hloubce 1,4 m bude mít osm plaveckých drah. Kromě toho se v nové bazénové hale bude nacházet i cvičný bazén s délkou 16,6 m a šestimetrovou šířkou. Přístavba naváže na 50metrový bazén, který je největší v Brně. Díky tomu se na plaveckém stadionu, jenž pochází z roku 1978, budou moci konat i velké mezinárodní závody.
Nové sportoviště vznikne v místech, kde byl v minulosti školní šestnáctimetrový bazén a veslařský trenažér. Zaujme i prostory pod nevyužívaným parkem při hlavním vstupu do objektu. Aby objekt na místo dobře vizuálně zapadl, bude mít nová bazénová hala zelenou střechu. Kromě dvou bazénů vznikne také moderní zázemí: strojovny bazénu, šatny s WC pro návštěvníky a příprava pro budoucí bufet.
K padesátimetrovému bazénu přibude za lužánkami další pětadvacítka
„Práce zahájíme kácením porostů a pokračovat budeme zemními pracemi. Proběhnou také demolice venkovních objektů,“ vyjmenovává vedoucí projektu s tím, že následovat bude zajištění stavební jámy pomocí pilot a zemních kotev. „Počítáme s piloty o průměru až 1,2 m a délky 15 m,“ dodává Ing. Jašek.
úprav se dočká celé sportoviště
Součástí stavby bude rekonstrukce vstupních prostor současného bazénu, terasy, přístupová lávka k ulici Sportovní a částečně se zaměří i na zázemí velkého bazénu, kde stavbaři vybudují nové šatny, opraví schodiště či výtahy. Obnova se dotkne také okolí sportoviště, nový kabát dostanou přilehlé plochy, chodníky a parkovací místa před bazénem a podél komunikace, která vede k vedlejší budově posilovny. Vznikne zde i tribuna pro 200 osob.
Zatím budou práce v nové bazénové hale probíhat za provozu velkého plaveckého stadionu. Přibližně po roce, tedy ve chvíli, kdy bude třeba propojit bazénové technologie a zahájit vnitřní rekonstrukci dosavadní haly, se plavecký stadion pro veřejnost uzavře zhruba na osm až devět měsíců.
Po dokončení, které je naplánováno na červen 2023, vznikne v Brně zajímavé místo pro milovníky vody. Menší plovárna poslouží plaveckým klubům, školám i veřejnosti, ve větším bazénu se budou konat velké mezinárodní závody. Při nich pak bude nový bazén sloužit pro rozplavby závodníků.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Vysadili jsme 50 stromů
Ve středočeských Chotýšanech, nedaleko obalovny naší dceřiné společnosti BES, jsme 12. října 2021 zasadili symbolický počet stromů k padesátiletému výročí existence naší společnosti (foto). Akci jsme pořádali ve spolupráci s Českým svazem ochránců přírody Vlašim. Výsadbu ovocné aleje zaštítil prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí. Děkujeme všem!
československá spolupráce
Ve čtvrtek 22. září se uskutečnilo již druhé setkání kolegů Skupiny Metrostav z České a Slovenské republiky zabývajících se silničním stavitelstvím. Akci uspořádala společnost SQZ se zaměřením na nové vyhlášky v oblasti výroby asfaltových směsí, zpracování recyklovaných materiálů a rizikům v technologii pokládky.
Další ražba pod Pankrácí
Kolegové z divize 5 a divize 8 pracují na další ražbě v rámci geologického průzkumu metra D v lokalitě PAD4 na pražské Pankráci. Jde o ražby opěří a dna v části TYPu3 (foto), které navazují na již vyražené části kaloty.
Divize 6
Divize 6
Cena pro jez na Berounce
Projekt Jez Řevnice – výstavba rybího přechodu a vodácké propusti, který realizoval tým divize 6, získal ocenění Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2020 v kategorii Vodní a vodohospodářské stavby.
RED, foto Povodí Vltavy
a slavnostním večeru, který proběhl 30. září v Betlémské kapli, titul převzal Ing. František Kalina, vedoucí útvaru marketingu divize 6. Porota ocenila výstavbu dvou nových betonových rybích přechodů, vybudování nového skluzu pro vodáky a rekonstrukci části jezového pole.
Stavba dvou nových rybích přechodů je příspěvkem k udržení druhové pestrosti vodní fauny na řece Berounce. Pozitivně ovlivňuje ekologickou funkci toku tím, že odstraňuje migrační bariéru a obnovuje říční kontinuum v zájmovém úseku, který patří k ichtyologicky významným. Díky stavbě také došlo ke zvýšení bezpečnosti vodáků při sjíždění jezu pomocí nově vybudovaného skluzu.
PRAGIS
Pragis
PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe
Vodárny Kladno – Mělník zajišťujÍ v současnosti důležitou stavbu – Rekonstrukci vodovodní shybky v Obříství. Generálním dodavatelem je naše dceřiná společnost PRAGIS, která zajišťuje vlastní pokládku vodovodního potrubí, vybudování a demontáž šachet a všechny následné práce.
Text a foto společnost PRAGIS
odovodní shybka pod řekou Labe v blízkosti obce Obříství je součástí páteřního řadu Hostín–Dolany, který je jedním ze základních prvků skupinového vodovodu KSKM (vodovody Kladno–Slaný–Kralupy–Mělník). Vedení vodovodního přivaděče pod korytem řeky tvoří dvouramenné potrubí, přes které denně protéká až 30 milionů litrů pitné vody z pramenišť na Mělnicku. Potrubí bylo vzhledem k jeho stáří i způsobu provedení ve špatném technickém stavu a dlouhou dobu fungovalo již jen jedno rameno shybky. Stoupalo riziko, že dodávky pitné vody pro 200 tisíc lidí na Kladensku a Mělnicku budou ohroženy.
Dlouho připravovanou stavbu se podařilo zahájit na podzim loňského roku díky dotaci poskytnuté Ministerstvem zemědělství ČR. Nově prováděná shybka byla navržena v souběhu s dosavadní z potrubí z tvárné litiny DN 800 zatahovaného do předem provedených ocelových chrániček DN 1200. Projekt zachoval potrubí v současných komorách na obou březích, nové potrubí se napojuje uvnitř komor ihned za obvodovými zdmi.
stavba je provedena unikátní metodou mikrotuneláže pod korytem řeky
Pro provedení chrániček bylo rozhodnuto o použití technologie mikrotunelování zejména s ohledem na význam vodní cesty na Labi v tomto úseku i na ochranu cenných biotopů na obou březích řeky.
Stavba byla zahájena vybudováním startovací a koncové šachty pro provedení protlaků 1. a 2. ramene shybky. Pro zhotovení pažení jam štětovnicemi bylo nutné provést předvrty po celém obvodu jam do hloubky cca 15 m pro startovací jámu a 13 m pro koncovou jámu. Po předvrtech byly zaberaněny štětovnice VL 604 až do pevného podloží.
Mikrotuneláž, kterou jako subdodavatel realizovala Subterra ve spolupráci s firmou Hydrotechnik Praha, byla pro obě chráničky prováděna ze startovací šachty na pravém břehu řeky mechanizovaným, dálkově ovládaným štítem firmy Herrenknecht o průměru 1,3 m (foto).
Celková délka každého ramene je cca 140 m. První rameno již od 24. srpna plně nahradilo původní funkční rameno. Zkušební provoz druhého ramene byl zahájen 30. září 2021. Stavba měla být původně dokončena v březnu 2022, její předání však předpokládáme s předstihem, a to do konce roku 2021.
Ptáme se
Ptáme se...
Pavel Franz, MBA
vedoucí provozu LOP divize 3
V oboru Lehkých obvodových plášťů se Pavel Franz pohybuje již 28 let. V roce 2018 stál u zrodu střediska LOP v divizi 3 a v současné době ve spolupráci s kolegy dokončil prodej části podniku M3 Fasády s.r.o. mateřské společnosti Metrostav a.s.
K 1. říjnu došlo ke spojení M3 Fasády a střediska LOP-divize 3. Co tato změna přináší?
Na jedné straně se jedná o formální záležitost. Poslední krok, který začleňuje výrobní závod a zaměstnance firmy M3 Fasády do struktury společnosti Metrostav a sloučením se střediskem LOP vznik provozu LOP. Na druhé straně jde o jasný signál stavebnímu trhu, že začlenění bývalého výrobního areálu společnosti Nevšímal do organizační struktury Metrostavu je u konce a dopadlo dobře.
Jak tato akvizice probíhala?
Společnost jsme přebírali v okamžiku, kdy realizovala fasádu na projektu Rustonka pro divizi 3. Naši lidé se stali v té době součástí realizačního týmu. Takže akvizice probíhala velmi plynule a přirozeně. Z výrobního závodu v Nymburce odešli jen asi tři lidé, což hodnotím jako jeden z největších úspěchů postupného začleňování.
Co středisko nabízí a čím je na trhu unikátní?
Navázali jsme na šestadvacet let dlouhou tradici rodinné firmy. Někteří lidé jsou ve společnosti po celou dobu její existence, a to i dnes „pod křídly“ Metrostavu. Kombinace technické zdatnosti, zkušenosti, tradice a zázemí společnosti Metrostav je podle mého názoru na českém a slovenském trhu unikátní a jednoznačně chci tuto jedinečnou kombinaci do budoucna plně využít.
Jakým zázemí disponujete?
Výrobní areál v Nymburce má rozlohu 13 000 m2 a je zde aktuálně zaměstnáno 45 lidí, celkem má náš provoz 65 zaměstnanců. Výrobní kapacita se pohybuje kolem 500 milionů Kč a do budoucna je prostor realizovat obraty pohybující se až na dvojnásobku současné kapacity. Dosažení tohoto obratu je také náš střednědobý cíl. Nyní se pohybujeme pod hranicí půl miliardy.
Jaké máte další cíle kromě obratu?
Cíle jsou jednoduché. Chceme realizovat cca 50 % obratu mimo Skupinu Metrostav a cca 50 % do Skupiny. Pracujeme na tom, abychom kolegům z ostatních divizí byli prospěšní a aby s námi chtěli pracovat. Pomáháme v tendrech, při obtížných realizacích, na rozsáhlých projektech. Takto vnímáme naši roli ve Skupině Metrostav. Často řešíme zakázky s architektem nebo investorem dříve, než se spustí tendr na generálního dodavatele. Myslíme, že máme čím přispět i po obchodní stránce.
Na kterých projektech středisko LOP pracuje?
Úspěšně jsme dokončili fasádu na budově ČSOB v Hradci Králové v hodnotě cca 150 mil. Kč pro Syner. Nyní pro sdružení divizí 9 a 3 realizujeme fasádu na hotelu InterContinental, dále v Praze fasádu hotelu Evropa, dokončuje se Armádní muzeum Žižkov a naopak začíná výroba pro provedení zakázky Florenc Gate pro PP53. Mnohé další projekty jsou ve fázi nabídky a probíhají jednání o technologiích a cenách.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Pražské hlavní nádraží a Žižkov spojuje nový podchod
Koncem září se za účasti představitelů vlády ČR, Správy železnic a zástupců Metrostavu veřejnosti otevřel prodloužený severní podchod, který významně usnadní cestu pro pěší mezi centrem Prahy, Vinohrad a Žižkova (foto vlevo).
Zároveň by mělo ustat nebezpečné přecházení kolejí. Nová část propojila vestibul nádraží se Žižkovem. Výstavbu tunelu a nového výstupu (foto vpravo) zajistili kolegové z divize 5 ve sdružení se společností Hochtief. Řešení podchodu je unikátní: celá konstrukce byla provedena z pohledového betonu, v místě svítidel byl vytvořen architektonický tvar „přilbice“. Povedlo se toho docílit pomocí bednění vytištěného na 3D tiskárně.
LOP divize 3
LOP divize 3
Fasáda pro moderní a ekologickou budovu
Středisko LOP divize 3 pod vedením vedoucího projektu Ing. Juraje Šebáně dodávalo fasádu na novou budovu ČSOB v Hradci Králové. Generálním dodavatelem byla společnost Syner s.r.o.
Text a foto středisko LOP divize 3
ro realizaci modulové fasády byl vybrán belgický hliníkový systém Reynaers CW 86 HI (objektové řešení) s otvíravými prvky Masterline 8. Na objekt se dodalo celkem 620 modulů o celkové ploše 4930 m2. Součástí modulů jsou elektricky ovládané venkovní žaluzie a před otevíravými prvky jsou umístěny žaluzie pevné. Okenní křídla v modulech jsou z velké části vybavena elektrickými pohony, které umožňují kompletní odvětrání objektu v nočních hodinách. Šedové světlíky v atriích a kruhový světlík v centrální části objektu přivádějí denní světlo do středu budovy. Jednotlivá nadpodlaží jsou opticky horizontálně rozdělená předsazenými sklobetonovými profilovanými bloky, které zároveň slouží i jako kryt žaluzií.
Podle požadavků investora je parterová část LOP zhotovena v bezpečnostní třídě RC2. Montáž všech prvků byla realizována pomocí stacionárních stavebních jeřábů v kombinaci s mobilními plošinami.
Při předávání naší dodávky byly provedeny velmi podrobné zkoušky deklarovaných parametrů pláště budovy jako termovize, akustická zkouška (interiér-exteriér, interiér-interiér) a zátopové zkoušky světlíků. Ověření potvrdilo deklarované vlastnosti lehkého obvodového pláště.
Číslo
číslo
Tolik metrů krychlových pitné vody se průměrně za den vyrobí v Úpravně vody Želivka. Její modernizace, kterou tým divize 6 dokončil letos, získala v rámci soutěže Stavba roku Středočeského kraje dvě zvláštní ceny.
Divize 9
Divize 9
Nová funkce reprezentativních lázní
Císařské lázně v Karlových Varech oslavily letos 126 let od svého otevření a druhý rok od začátku rekonstrukce (foto), kterou provádí tým Jana Mráze z divize 9 ve sdružení se společností Geosan Group. Původně reprezentativní neorenesanční komplex z 19. století se díky ní proměňuje v multifunkční centrum s technologiemi odpovídajícími současnosti.
Lenka Svobodová, foto Slavomír Kubeš
tavební a restaurátorské práce zatím probíhají podle harmonogramu. Výjimku tvoří pouze ty části díla, u nichž je nutné zohlednit změny vyvolané novými požadavky investora, Karlovarského kraje, či památkářů. Mezi ně patří zejména úpravy atria – původně otevřeného nádvoří s pavlačemi. Podle zadávacího projektu mělo mít prosklené zastřešení a sloužit jako pocitově exteriérová multifunkční dvorana. Dnes je však rozhodnuto, že místo ní stavbaři vybudují plně zakrytý prostor pro interiérový koncertní sál, což s sebou přináší i odlišná řešení spodní stavby, podlah či technologií. Změněné zastřešení má totiž přispět i ke zvýšení tepelného komfortu návštěvníků, k lepšímu odhlučnění okolí a snížení ekonomické náročnosti provozu. Střecha bude navíc nově opatřena velkými vstupními otvory, aby umožňovala instalaci rozměrnějších předmětů, třeba uměleckých děl, která by neprošla běžnými dveřmi. Investor totiž uvažuje i o rozšíření muzejních expozic.
císařské lázně jsou součástí historického centra Karlových varů a od roku 1958 památkově chráněným objektem
nejen v interiéru
Kromě restaurátorů dnes v objektu pracují zejména montéři technologických zařízení budov. Probíhají dokončovací práce na střechách včetně obnovy pasířských prvků ze zinkového plechu. Práce v interiéru se týkají nejen štuků, ale v Zanderově sále i bohatě vyřezávaného dřevěného obložení a nástěnných maleb oslavujících sport a zdraví. Restaurátorský ateliér provádí repase či repliky oken i dveří a finišuje montáž technologie pro vytápění při zimním provozu. „Dokud nedokončíme bílou vanu objektu v místě starého servisního traktu a výtahovou šachtu v Rašelinovém pavilonu, musíme z jejich základů trvale odčerpávat spodní vodu, která sem prosakuje z nedaleké řeky Teplá,“ uvádí stavbyvedoucí Ing. Ludvík Kucharič.
Cílem projektu je navrátit Císařské lázně do původní reprezentativní podoby a celé je ve své kráse a mimořádnosti zpřístupnit veřejnosti. „Zapracování moderních postupů a technologií do lázeňské budovy, která byla prohlášena národní kulturní památkou, je velice složité. Vyžaduje to citlivý koordinovaný postup prací, navíc často konzultovaný se zástupci objednatele a památkáři,“ uzavírá vedoucí projektu Jan Mráz.
Z historie objektu
Lázeňská budova byla vystavěna v letech 1893 až 1895 podle projektu slavných vídeňských architektů F. Fellnera a H. Helmera na pozemcích bývalého měšťanského pivovaru. Otevření objektu se uskutečnilo 5. května 1895. V rakousko-uherské monarchii šlo o lázeňské zařízení s nejmodernějším provozem. Objekt byl využíván k balneologickým účelům do konce 80. let 20. století. Na čas zde fungovalo kasino, od roku 1994 byla budova uzavřena a využívána jen příležitostně pro společenské akce.
Divize 8
Divize 8
Rekonstrukce divadla v České Lípě
Zhruba před rokem se kolegové z divize 8 pustili do rekonstrukce českolipského Jiráskova divadla. Zakázka zahrnuje kompletní rekonstrukci objektu (vizualizace), kde některé části jsou z husitské doby.
Blanka Růžičková, foto Adam Rujbr Architects
ři rekonstrukci se využijí jen obvodové stěny a sklepy. Zbytek bude nový, s novým vstupem z Panské ulice a přístavbou pro šatny a foyer. Součástí dodávky na klíč je také nábytek a jevištní technologie. Tým divize 8 tak v České Lípě čeká poměrně neobvyklý úkol: zajistit a instalovat vybavení interiérů divadla včetně divadelní techniky a její montáže.
práce zpomalují i zpožděné dodávky materiálu
Na stavbě se necelý rok od zahájení prací začalo s omítkami, izolací střechy a sanacemi. Stále probíhají také hrubé zednické práce, montáž sítí pod omítkami – elektro, slaboproud, ZTI, topení. Stavbaři se bohužel zatím nedostali k přístavbě hlavního vstupu, kde je brzdí nesplněné závazky města a společnosti ČEZ. „Přeložka vedení vysokého napětí měla být hotová vloni v listopadu. Ale bude to zřejmě až letos v prosinci. A například elektroinstalaci jsme připomínkovali v květnu a dodnes nemáme finálně předanou verzi,“ konstatuje vedoucí projektu Ing. Aleš Kunca z divize 8.
Původní termín dokončení v srpnu 2022 není reálný kvůli nekvalitnímu projektu i kvůli situaci ve stavebnictví – rostoucím cenám a problémům s dodávkami.
Projekt v Turecku
Projekt v Turecku
tunel pro rychlovlaky v Ulukişle
Firma Ankara Inşaat, A. Ş., která je tureckým partnerem ve společném podniku Metrostav Ankara Inşaat, A. Ş. vyhrála v roce 2017 soutěž na výstavbu tunelu u důležitého železničního uzlu Ulukişla v turecké provincii Niğde. Investorem je Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollari (obdoba našich Českých drah) a dokončení tunelu je naplánováno na rok 2023.
Ing. Marek Gasparovič, hlavní stavbyvedoucí tureckých projektů
urecko buduje systém rychlovlaků (rychlost 250–350 km/h), který má spojit 15 nejdůležitějších měst. Zatím má v provozu tratě mezi městy Istanbulem, Ankarou, Eskişehirem a Konyí (mapa). Zahájena byla výstavba trati Ankara – Sivas a Konya – Adana, na níž je i tento pětikilometrový dvoukolejný tunel s plochou výrubu 132 m2.
Tunel navazuje na železniční stanici Ulukişla, kde se bude setkávat dosavadní normální trať s tratí pro rychlovlaky. Jedná se o nejdelší železniční tunel v Turecku, který je budovaný metodou NRTM. Ražby jsou hotovy ze cca 70 %, finální ostění cca ze 40 %. Za Ulukişlou bude muset trať projít pohořím Taurus jedinou úzkou soutěskou (tzv. Kilikijskou bránou) spojující centrální anatolskou plošinu s pobřežním regionem Středozemního moře. To bude znamenat vybudovat pro rychlovlaky řadu dalších tunelů a mostů.
Metrostav Infrastructure a divize 5
Metrostav Infrastructure a divize 5
Na dálnici D1 od října bez velkých dopravních omezení
V průběhu září končily práce na posledních úsecích v rámci dlouhodobé rekonstrukce hlavní dopravní tepny mezi Prahou a Brnem. Modernizace dálnice D1 (foto) tak byla 1. října oficiálně dokončena.
RED, foto archiv Metrostavu
ezi naposledy zprovozněnými úseky byla část Devět křížů – Ostrovačice mezi 168. a 178. km, kterou modernizovali kolegové z Metrostav Infrastructure. Stavbaři zde zvládli za jednu stavební sezonu provést modernizaci obou jízdních pásů v délce 10 km a zprovoznit pět dálničních nadjezdů.Naše dceřiná společnost se podílela celkem na pěti modernizovaných úsecích v souhrnné délce 42 km.
Na české nejdůležitější dálniční tepně pracovali také stavbaři divize 5 Metrostavu, a to například na demolici nadjezdu u obce Kaliště. Práce zde musely být provedeny šetrným způsobem s ohledem na již dokončenou modernizaci v tomto úseku.
V rámci celé rekonstrukce dálnice byla podle údajů ŘSD ČR provedena kompletní rekonstrukce 160 km dálnice v obou směrech, a to včetně mostů (92 dálničních mostů, 35 nadjezdů), mimoúrovňových křižovatek, středního dělicího pásu dálnice, kanalizace a několika odpočívek. Došlo k doplnění telematických zařízení a v celé délce byl položen optický kabel. Zbouráno a nově postaveno bylo 35 dálničních nadjezdů s rezervou na možnost rozšíření dálnice na šestipruhové uspořádání.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Česká Lípa patřila běžcům
Liberecké zastoupení divize 8 podpořilo šestý ročník tradičního závodu City Cross Run & Walk Česká Lípa, který proběhl v sobotu 25. září.
Akci pořádá město Česká Lípa, organizačně jej zajišťuje příspěvková organizace města Sport Česká Lípa, Metrostav je jedním z partnerů.
Na start se postavilo více než 700 běžců a chodců, závodu se účastnily rodiny i školní týmy. Zahájení proběhlo jako vždy na náměstí T. G. Masaryka.
Hlavní závod měřil 21 km, součástí byly i kategorie na kratší vzdálenost. Novinkou v letošním roce byly školní štafety rozdělené podle stupňů základních škol. Na start školních štafet prvního stupně ZŠ se postavila pětice sedmičlenných týmů, každý z běžců absolvoval jednokilometrový úsek se štafetovým kolíkem.
RED
Vodácká akce u naší stavby
V úterý 28. září se uskutečnil závod Napříč Prahou přes tři jezy. Jak název napovídá, trasa vedla přes tři jezy: Šítkovský, Staroměstský a Helmovský. Staroměstský jez opravují stavaři divize 6, kteří vodákům umožnili proplavení vorovou propustí.
Závod organizují skauti, a to tradičně na svátek sv. Václava. Účast byla hojná, v propusti Staroměstského jezu bylo napočítáno 1327 projíždějících lodí! Jde tak o největší vodáckou akci pro skauty a veřejnost u nás, která má navíc dlouhou tradici: závod Napříč Prahou – přes tři jezy poprvé uspořádali vodní skauti už v roce 1939.
RED, foto Martin Holcman
Spolupráce se Svazem podnikatelů ve stavebnictví
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav začíná zabezpečovat, ve spolupráci se vzdělávací agenturou Profima Effective, rozvojové aktivity nabízené Svazem podnikatelů ve stavebnictví (SPS). Pro zaměstnance Metrostavu a.s. je umožněno zapojit se do vybraných kurzů oblasti osobnostního rozvoje, právních informací nebo školení aplikací IT.
Při organizaci účasti našich zaměstnanců spolupracuje tým Centra jak se zaměstnanci externí firmy, tak se opírá o činnost našich kolegů z útvaru IT a podle stanovených pravidel využívá při zabezpečení kurzů i naše interní lektory.
Projekt SPS „Stavíme na vědomostech“ je financován z prostředků Evropského sociálního fondu. Pro účast v těchto aktivitách je nutné dodržet stanovené podmínky a naše zapojení do projektu je plánováno podle dohody mezi SPS a Metrostav a.s. do 30. září 2022. Při realizaci se využívá především distanční forma výuky, která se u některých rozvojových aktivit v minulém období stala osvědčenou metodou.
Ucelenou nabídku všech aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav naleznete na intranetu, kde je vám k dispozici i aktualizovaný Katalog akcí.
Mgr. Zdeněk Kostříž
Výročí
Výročí
Vzpomínka na ražbu prvního tunelu pod Vltavou
V našich firemních novinách si po celý rok připomínáme důležité momenty v historii naší společnosti. Jedním z nich bylo proražení prvního tunelu pražského metra pod Vltavou. Letos 18. října uběhne 45 let od této události.
RED, foto archiv Metrostavu
sal se rok 1976, v hlavním městě byl již v provozu první úsek trasy C a stavbaři pracovali na trase I. A. Ta v oblasti Starého Města podcházela Vltavu a bylo nutné zvolit specifický postup. V této části metropole se nachází břidlice, ale i nepevné horniny. Trhací práce nebylo možné pod Vltavou nebo pod centrem Prahy provádět, a tak se použil sovětský mechanizovaný razicí štít TŠčB-3, což bylo prototypové zařízení konstruované speciálně pro hydrogeologické podmínky v Praze, tedy pro zajištění bezpečné stavby traťových tunelů metra v našem hlavním městě, pod Vltavou i historickou zástavbou. Samotná ražba pravého tunelu postupovala ze staveniště u Mánesova mostu do stanice Staroměstská v délce zhruba 430 m, z toho zhruba 200 m bylo pod řekou. Ražba trvala necelý rok. Předcházela jí ale řada geologických průzkumů.
Velká výzva pro české stavbaře
„Šlo o perfektní přípravu. Geologický průzkum byl velice podrobný, měl několik fází: geologické zmapování a vertikální vrty, geologické štoly, horizontální vrty, předstihovou štolu... A lidé, jak odborníci z výzkumných ústavů, vysokých škol, investoři a projektanti, kteří se na tom podíleli, reagovali na stav geologie s tím, že důkladně vymýšleli zpevnění podloží. Buď z vrchu, tedy z plošin na Vltavě, nebo ze štol, kde se prováděly vrty. Celé to pro nás byla výzva. Ve výstavbě pražského metra šlo o určitou etapu, která do té doby nebyla prozkoumaná,“ shrnuje bývalý generální ředitel Metrostavu Ing. Jindřich Hess, Ph. D., tehdy hlavní stavbyvedoucí.
Stavbaři (foto) na tomto projektu také zvolili pokrokovou metodu, a sice lisovaný beton. Beton se pumpoval do ocelového bednění a tam se lisoval, až získal dostatečnou pevnost, aby unesl horninu. Zaplnil všechny kaverny.
pod Vltavou celkem čtyřikrát
Lze říct, že ražba první tunelu pod Vltavou s důkladnou přípravou úspěšně ověřila použité technologie a dala mnoho zkušeností pro výstavbu dalších tunelů, které v Praze Vltavu podcházejí na všech třech trasách. Na lince C je to mezi stanicemi Florenc a Vltavská a mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kobylisy. Zde bylo užito unikátní řešení prováděné technologií vysouvaných tunelů. Oba tunely, jeden pro každou kolej zvlášť, byly vystavěny v suchém doku na břehu řeky a poté zasunuty pod dno. Vltavu podchází také trať na lince B mezi stanicemi Karlovo náměstí a Anděl.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
demolice komína aneb v hlavní roli naši střelmistři
RED, foto Kateřina Raimová a ČTK/PR/Martin Wenzel, Jablonecká energetická
Měřil 162 m, vážil více než 10 tisíc tun a 45 let byl součástí jabloneckého Brandlu – teplárenského areálu, který již neslouží. Týmy Metrostavu zde od loňského prosince mají za úkol demolice a odklízení. Veškeré práce zde koordinuje stavbyvedoucí Ing. Vlastimil Soukup z libereckého zastoupení divize 8, odstřel komína zajistili střelmistři Metrostavu vedení Vladimírem Pravdou z divize 5.
Good bye, komíne! Pro některé místní byl ikonickou stavbou a dominantou Jablonce nad Nisou.
Odstřelu předcházela tisková konference, během níž se účastníci symbolicky s komínem rozloučili. Lidé mohli přijít a zanechat na komíně svůj vlastní otisk a zhlédnout umělecké graffiti, za kterým stojí vizuální studio Stroy.
Zaječení sirény, rána a komín se v sobotu 25. září zřítil na budovy pod ním. Odstřel byl proveden pomocí trhaviny EURODYN 2000, použito ho bylo celkem 75 kg. Pro odstřel bylo navrtáno přes 250 vývrtů pro uložení náloží.
Vladimír Pravda krátce po demolici, která se vydařila. Komín se položil přesně tam, kam střelmistr plánoval.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
4 Pragis – Fotogalerie
Nově prováděná shybka byla navržena v souběhu s dosavadní z potrubí z tvárné litiny DN 800, zatahovaného do předem provedených ocelových chrániček DN 1200.
Propoj koncové jámy a komory Obříství.
Vývod ze startovací jámy.
9 Divize 9 – Fotogalerie
Reprezentativní lázeňská budova se nachází v Mariánskolázeňské ulici na jižním okraji Karlových Varů. Dnes kolemjdoucí vidí lešení, které je součástí velké rekonstrukce, aby se Císařské lázně vrátily do původní reprezentativní podoby.
Práce v interiéru se týkají nejen štuků, ale v Zanderově sále i bohatě vyřezávaného dřevěného obložení a nástěnných maleb oslavujících sport a zdraví.
Stavbaři provádějí repase či repliky oken i dveří a finišují montáž technologie pro vytápění při zimním provozu.
Aktuálně probíhají dokončovací práce na střechách včetně obnovy pasířských prvků ze zinkového plechu.
14 Výročí – Fotogalerie
Záběr na okamžiky těsně před prorážkou prvního tunelu pražského metra pod Vltavou dne 18. října 1976.
Proraženo! Tunel má průměr 5,1 m s ostěním z lisovaného betonu, z toho 200 m je pod řekou.
Pohled do zázemí mechanizovaného štítu TŠčB-3. Šlo o prototypové zařízení konstruované speciálně pro hydrogeologické podmínky v historickém jádru Prahy a pod Vltavou.
1 Bazén – Fotogalerie
Zbrusu nová plavecká hala vyroste v místě momentálně nevyužívaného parku vedle vchodu na velký plavecký stadion. Aby objekt na místo dobře vizuálně zapadl, bude mít nová bazénová hala zelenou střechu.
Pětadvacetimetrový bazén o šířce 20,7 m a jednotné hloubce 1,4 m bude mít osm plaveckých drah. Kromě toho se v nové bazénové hale bude nacházet i cvičný bazén s délkou 16,6 m a šestimetrovou šířkou.
Pohled na halu dosavadního padesátimetrového bazénu. Objekt bude s novým areálem propojen. Myšlenka vybudovat v Brně dostatečně kapacitní místo pro milovníky plavání sahá do 60. let minulého století.
2 Krátce Aktuálně – Fotogalerie
Do sázení stromů se zapojili zaměstnanci Metrostavu ve spolupráci s Českým svazem ochránců přírody Vlašim i dobrovolníci z řad veřejnosti.
Výsadbu aleje zaštítil prezident Skupiny Metrostav Ing. František Kočí.
- 214390.svg
- 214391.svg
- 214393.svg
- 214410.svg
- 214415.svg
- 214448.svg
- 214449.jpg
- 214450.jpg
- 214472.jpg
- 214473.jpg
- 214475.jpg
- 214526.jpg
- 214527.jpg
- 214528.jpg
- 214529.svg
- 214534.jpg
- 214535.svg
- 214555.jpg
- 214557.jpg
- 214558.jpg
- 214608.jpg
- 214609.jpg
- 214610.jpg
- 214611.jpg
- 214612.jpg
- 214613.jpg
- 214614.jpg
- 214615.jpg
- 214616.jpg
- 214617.jpg
- 214618.jpg
- 214619.svg
- 214620.svg
- 214621.svg
- 214626.jpg
- 214627.svg
- 214628.jpg
- 214632.jpg
- 214634.svg
- 214635.jpg
- 214636.jpg
- 214637.jpg
- 214638.jpg
- 214639.jpg
- 214640.jpg
- 214641.jpg
- 214642.jpg
- 214643.mp4
- 214644.pdf
- 214657.gif
- 214663.gif
- 214668.jpg
- 214669.jpg
- 214676.svg
- 215361.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007