-
Metrostav
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
Orlík
19
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
1. listopadu 2021
ročník 33
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní
Zabezpečit vodní dílo Orlík před negativními vlivy povodňových průtoků a zajistit převedení desetitisícileté vody pod kontrolu má rozsáhlá modernizace přelivu (vizualizace) na největším, nejvyšším a nejmohutnějším vodním díle v řetězu vltavských přehrad. Během následujících pěti let se o ni postará Ing. Tomáš Beržinský s kolegy z divize 6.
Martina Vampulová, vizualizace Povodí Vltavy, státní podnik, foto Petr Adámek
ekonstrukce, která byla slavnostně zahájena 20. října za účasti ministra zemědělství, zástupců Povodí Vltavy a Metrostavu (foto dole), bude zahrnovat mostní, podzemní i vodohospodářskou část vodního díla. Vtokový objekt, kterým bude zajištěna potřeba kapacit pro převedení kontrolní povodně, bude umístěn na pravém břehu Vltavy v předpolí hráze. Musí být co nejblíže hrázi, aby bylo možné využít pouze krátký odpadní kanál. Vlastní vtok je navržen v blízkosti točny a rampy lodního výtahu, jehož rekonstrukci tým divize 6 nedávno dokončil.
„Konstrukci vtokového objektu budeme provádět z vodostavebního mrazuvzdorného železobetonu. Bude rozdělen na tři samostatné oddilatované části, přičemž každá bude mít samostatný hrazený otvor. Každé pole bude hrazeno jezovým segmentovým uzávěrem, který bude zajištěn proti zamrznutí,“ popisuje Ing. Beržinský. Jednotlivé segmenty bude možné mechanicky ovládat, a to pomocí tzv. Gallových řetězů. Zvedací mechanismy budou umístěny v nových strojovnách. Stavební jímku bude tvořit převrtávaná pilotová stěna, jejíž stabilitu zajistí horninové svorníky ze závitové oceli.
přehrada díky dalšímu přelivu zvládne větší povodeň, než jakou známe z roku 2002
Skluz, jehož profil se bude skládat z obdélníkových profilů se skokově se snižujícími rozměry, bude rozdělen na část krytou a otevřenou. Vyústění do nádrže Kamýk je navrženo ve formě tzv. „lyžařského můstku“. Dno konce vzdutí bude namáháno dynamicky tekoucí vodou, a proto bude potřeba jej opevnit. „Opevnění zajistíme pomocí prefabrikovaných železobetonových desek a i zde využijeme vodostavební mrazuvzdorný železobeton,“ doplňuje Ing. Beržinský. Podobně jako vtokový objekt i skluz bude rozdělen na tři oddilatované celky.
Kromě prací na vlastním vodním díle musí stavbaři divize 6 vybudovat i nové přemostění příjezdové komunikace. Čekají je náročné práce a určitě využijí pomoci kolegů z jiných divizí.
Proč původní přelivy nestačí?
Modernizace přelivu orlické přehrady souvisí především s bezpečnou a spolehlivou funkcí celého vodního díla, které bylo dokončeno před 60 lety.
Přehrada má přelivy samozřejmě od chvíle, kdy byla navržena. Těmi současnými může protékat přibližně 2100 m3 vody, a to je méně než při povodni 2002, kdy byl průtok 3900 m3 za sekundu, čili více než tisíciletá povodeň. Díky doplňkovému přelivu přehrada bezpečně zvládne desetitisíciletou povodeň, která odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.
Bezpečnostní přeliv mimo těleso hráze bude mít tři pole hrazená segmentovými uzávěry, zakrytou část a železobetonový skluz dlouhý 367 m a široký 16 m.
Stavba si vyžádá některá omezení. Od srpna 2022 do března 2023 státní podnik Povodí Vltavy sníží hladinu přehrady. Zároveň bude zhruba od března 2024 do října 2025 omezena doprava po silnici přes korunu hráze.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
další etapa U Staroměstského jezu
Ve čtvrtek 21. října byla provedena technická přejímka prvního úseku rekonstrukce jezu (foto) za účasti zástupce investora státního podniku Povodí Vltavy. Stavbaři z divize 6 pod vedením Ing. Daniela Bodi zde pracují od dubna letošního roku, přičemž rekonstrukce je dělena na pět samostatných úseků po cca 60 m.
Nová lávka pro pěší v Plzni
Kolegové divize 5 dokončují lávku pro pěší, která vznikla jako součást železniční stavby Uzel Plzeň, 5. stavba Lobzy – Koterov. Lávka spojuje městské části Koterov a Bručná a přemosťuje železniční trať a dálniční přivaděč.
vitrína na vysoké škole
Metrostav s radostí využil možnosti, kterou Fakulta stavební ČVUT nabídla svým strategickým partnerům, a instaloval na půdě fakulty vitrínu (foto) ilustrující společnost. Jejím autorem je designér Petr Novague, jenž použil rozmnoženiny díla obkladů z metra. Uvnitř vitríny je pro tento rok také umístěna publikace Metrostav 50 a QR kód odkazující na elektronickou verzi novin Metrostavu.
Metrostav Norge
Metrostav Norge
Nové projekty na ražby tunelů v Norsku
Na začátku roku 2020 vznikla v rámci Skupiny Metrostav norská dceřiná společnost Metrostav Norge AS. Účelem založení nového ryze norského subjektu byla stabilizace dosavadního působení v Norsku a snaha zatraktivnit společnost většímu množství investorů. Předmětem podnikání firmy je ražba tunelů (foto) a výstavba železobetonových konstrukcí a mostů.
Text i foto společnost Metrostav Norge AS
ár měsíců po vzniku této společnosti však vypukla pandemie covidu-19, která Norsko na rok izolovala od okolního světa, a realizace plánů rozvoje společnosti v této zemi musela být posunuta. Vzhledem k nemožnosti do Norska cestovat bylo prakticky neuskutečnitelné společnost vybavit místním personálem a významně se také snížil objem obchodních případů. Řadu plánovaných zakázek totiž investoři posunuli na období po pandemii.
Ve snaze uplatnit volné tunelářské kapacity a zajistit tolik potřebné obraty se společnost začala rozhlížet po obchodních příležitostech i mimo svůj „domovský“ trh. Ve stejné době uspěla společnost SBT Sverige ve výběrovém řízení na realizaci projektu prodloužení trasy metra Järfälla ve švédském Stockholmu a potřebovala doplnit část svých kapacit. V relativně krátké době byla podepsána smlouva mezi švédskou Subterrou a norským Metrostavem na realizaci části ražebních prací. Je ironií osudu, že se první projekt norského Metrostavu začal realizovat ve Švédsku. Tato vzájemná výpomoc je i s odstupem času stále velmi kladně hodnocena zástupci obou společností.
metrostav norge as uspěl v několika výběrových řízeních a může na norském trhu naplňovat své plány
Spolupráce na prodloužení metra i kabelový tunel
V tomto roce, po otevření norských hranic, se postupně začaly uskutečňovat a naplňovat původní plány společnosti na norském trhu. Metrostav Norge uspěl v několika výběrových řízeních. Prvním projektem bude výstavba cyklotunelu v Bergenu, následovaný ražbou přístupového tunelu pro prodloužení trasy metra v Oslu. Úspěch společnost zaznamenala i v rámci projektu optimalizace komunikace E39 nedaleko Molde, kde bude provádět výstavbu několika kratších mostů. V jednání je pak doposud finančně největší Metrostavem realizovaný projekt ve Skandinávii, který zahrnuje ražbu kabelového tunelu v Oslu s délkou ražeb přesahující 7 km a ražbu dvou přístupových tunelů. Nyní společnost nabírá místní kvalifikovaný personál a připravuje se na první realizace na území Norska. Ve firmě už pracuje přes 70 stálých zaměstnanců a obrat společnosti by mohl podle aktuální zasmluvněnosti a objemů v jednání v roce 2022 přesáhnout hodnotu miliardu Kč.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Petr Pultar
vedoucí projektů z divize 3
Do Metrostavu nastoupil v roce 2010 po ukončení studia magisterského programu Fakulty stavební VUT jako mistr stavební výroby, následně přešel do pozice stavbyvedoucího a v roce 2020 byl jmenován vedoucím projektu. Petr Pultar se prakticky od nástupu k naší společnosti pohyboval u zakázek v klasických tepelných elektrárnách.
Věnujete se technologiím v energetice, jak jste se k této oblasti dostal?
Náš tým pod vedením Ing. Zdeňka Hoška se primárně zaměřoval na dodávky a montáže ocelových konstrukcí a zejména na kompletní stavební elektrárenské dodávky. V roce 2015 jsme pak v divizi 3 založili úsek Průmyslové energetiky a teplárenství a plynule navázali na získané pracovní zkušenosti z elektrárenského prostředí. Nejen pro mě bylo výzvou rozšířit naše pracovní dovednosti i na dodávky, ale zejména na provoz technologických celků.
Váš tým pracuje v Elektrárně Tušimice. O jaké jde zařízení?
V Tušimicích realizujeme dvě zakázky, které mají za cíl snížit emise. V prvním případě se jedná o celkovou přestavbu elektrických odlučovačů na systém látkových filtrů, které dokážou snížit emise tuhých znečišťujících látek (jemné prachové částice) až o 90 procent. Tato probíhající zakázka zahrnuje kromě rekonstrukce odlučovačů také úpravy dosavadních kouřovodů, spalinových ventilátorů a dopravy popílku včetně napojení na řídicí systém. Látkové filtry fungují jako obrácený vysavač – jemné prachové částice se usazují na povrchu pytlů a stlačený vzduch zajišťuje jejich oklepání. Druhou zakázku realizujeme ve spolupráci s naší dceřinou firmou Metrostav DIZ. Jde o návrh, dodávku a uvedení do provozu technologického zařízení, které dokáže snížit emise rtuti.
Jaké má Metrostav pro takové práce zkušenosti?
Jak jsem již v úvodu zmínil, v roce 2015 jsme založili úsek průmyslové energetiky a teplárenství, který za těch pět let postavil a zprovoznil celou řadu technologických staveb. Například mohu uvést plynovou kotelnu v Trmicích, rekonstrukci kotlů v teplárně Žatec, „odsíření a odprášení“ v teplárně Plzeň a zejména nové odsíření v elektrárně Mělník. Tam jsme také dodali zařízení první svého druhu v Čechách, které dokáže snížit obsah rtuti ve spalinách.
Co se týká odlučování rtuti, co si pod tím lze představit a kde tohoto bude využito?
Společnost ČEZ, pro kterou na zakázce pracujeme, zvolila v Elektrárně Tušimice technologii vstřikování aktivního uhlí. Funguje to tak, že se práškový sorbent rozprašuje do surových spalin a na něj se naváže část elementární i oxidované formy rtuti. Následně je možné ji odstranit v systému odlučovačů tuhých znečišťujících látek. Tento systém letos realizujeme právě v elektrárně Tušimice a také v Trmicích.
Kdy by zmiňované zakázky měly být hotové?
Přestavba elektrických odlučovačů v Tušimicích je rozdělena na dvě hlavní etapy. Letos proběhla rekonstrukce prvních dvou bloků, v roce 2022 bude provedena rekonstrukce zbývajících dvou bloků. Naši kolegové v Trmicích zakázku na odloučení rtuti dokončí také tento rok.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Metrostav bodoval v soutěži Stavba roku
Velká gratulace! V prestižní anketě ocenění získala hned čtyři díla Metrostavu.
Titul pro naši společnost náleží Rekonstrukci objektu Bubenská 1, divize 3 a 1 (na prvním snímku uprostřed ředitel divize 3 Ing. Martin Plch), stavbě Městské plavecké haly Louny divize 8 (na druhém snímku zleva ředitel divize 8 Ing. Josef Špryňar) a výstavbě Kostela Krista Spasitele a komunitního centra na pražském Barrandově (na třetím snímku zleva stavbyvedoucí Ing. Dalibor Andrlík). Cenu veřejnosti Zahraniční stavba roku si odnesl tým divize 5 za výstavbu silnice Fv. 714 Astfjordkryssinga vč. tunelů Slordal a Mjones v Norsku. Tituly byly vyhlášeny na galavečeru dne 8. října v Betlémské kapli.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
BEMO SE PODÍLÍ NA PŘÍPRAVĚ ULOŽIŠTĚ JADERNÝCH ODPADŮ
Německo buduje dvě úložiště pro jaderný odpad, přičemž jedno z nich se bude nacházet v bývalém dolu železné rudy Konrad. Sdružení ELK složené ze společností BBM Bergbau, Mülheim an der Ruhr a BeMo Tunnelling (BeMo) zde bylo pověřeno výstavbou čtyř odvětrávacích vrtů.
Dietmar Reith, Robert Dostál
ytěžený podzemní prostor dolu Konrad u obce Salzgitter pojme 303 tisíc m3 slabě a středně radioaktivního odpadu. V rámci projektu je nutné instalovat čtyři nové svislé větrací vrty metodou stoupajícího vrtání o průměru 1400 mm a se vzdáleností cca 50 m mezi úložnými komorami a odvětrávací šachtou. Navrtané šachty je potřeba vybavit vzduchotěsně hermeticky uzavřeným pláštěm z oceli přesně podle zadávacích podmínek tamního Úřadu pro jadernou bezpečnost.
Prováděcí projekt předpokládá, že odvětrávací vrty budou realizovány zdola nahoru a vyloženy ocelovými rourami (foto), jež budou mít délku 2000 mm a jejichž stěny budou 12,5 m tlusté. Jako svařovanou konstrukci je stavbaři prodluží do potřebné délky.
Před vtažením profilů do navrtané odvětrávací šachty bude povrch profilů ošetřen tryskáním na PSA 2 ½ a nalakován ochranným prostředkem proti korozi. Kruhový prostor mezi potrubím a provrtanou stěnou bude zaplněn perlitem. Aby se zabránilo výtoku perlitu, bude spodní část potrubí zaizolována stavební pěnou.
Číslo
číslo
Tolik stanic měl první úsek pražského metra B, který byl zprovozněn před 36 lety dne 2. listopadu 1985.
Divize 9
Divize 9
Palác Sylva-Taroucca prochází další rekonstrukcí
V barokním pražském paláci, známém též pod jménem Savarin, se letos v září opět zabydleli stavbaři. Ve společném realizačním týmu s techniky z firmy Syner se kolegové z divize 9 vedení Ing. Markem Janebou soustředí zejména na restaurátorské práce kamenných a truhlářských prvků, štuku i malby.
Lenka Svobodová, foto ČTK
amátkově chráněný komplex z 18. století (foto) nevykazuje zásadní poruchy. Prošel však mnoha přestavbami, které jej esteticky i funkčně znehodnotily. Naším úkolem je odkrýt původní vrstvy, odstranit nekoncepční zásahy z 20. století a budovám navrátit palácový charakter a technicky je přizpůsobit současnosti,“ říká vedoucí projektu Ing. Janeba.
Na podsklepenou třípodlažní budovu Savarinu s průčelím do ulice Na Příkopě navazuje úzká parcela. Po stranách je zastavěna dvoupodlažními dvorními křídly dvakrát propojenými stejně vysokými stavbami s klenutými průjezdy, jež v paláci vytvářejí dvě uzavřená nádvoří. V závěru zastavěného pozemku vzniklo během klasicismu otevřené nádvoří s jednopodlažními konírnami a kočárovnou ústící do zahrady. Většinu budov v první polovině 20. století doplnily půdní vestavby s okny, vikýři a výlezy, které jsou rozmístěné bez ohledu na koncepci paláce i vzhled střech.
Objekt je chráněn jako kulturní památka a jeho přestavba probíhá podle návrhu ateliéru Jakub Cigler Architekti
NÁROČNÁ DOPRAVA MATERIÁLU
„Dnes na stavbě demolujeme vestavby, podlahy a probíhá archeologický průzkum, pasportizace a ochrana vestavěných historických prvků. Vzhledem k tomu, že v objektu je částečně zachovaný provoz, potýkáme se s identifikací funkčních rozvodů, které musíme postupně odpojovat. Problémy nám působí i umístění stavby přímo v centru Prahy. Kromě běžného transportu materiálů sem budeme muset dovézt i rozměrné ocelové konstrukce nových stropů či zpětně nainstalovat kopie soch na průčelí paláce. Náročná bude i výměna pískovcových nosných sloupů ve vstupním průjezdu, rekonstrukce krovu, střechy a barokního schodiště se stropní freskou. Součástí projektu je i zvlněná skleněná stěna, která jako vložená reverzibilní konstrukce s minimálním kotvením do historických prvků oddělí boční lodi ve vstupním vestibulu. Vše proběhne v souladu s požadavky památkářů a pod jejich dohledem,“ uzavírá Ing. Janeba.
Při stavebních úpravách v interiéru stavbaři odstraní novodobé vestavby a po sanacích nosných konstrukcí obnoví vertikální komunikace a vybudují nové dispozice včetně sociálních zařízení. Součástí projektu bude i zpřístupnění objektu pro pohybově postižené – investor zde totiž chce vybudovat moderní obchody, restaurace a kanceláře, které se otevřou veřejnosti v roce 2024.
Divize 9 obnovuje barokní krásu
Palác Sylva-Taroucca, dříve též Nostický, palác Piccolomini nebo Savarin, je pozdně barokní dílo, jehož stavbu pro knížete Ottavia Piccolominiho zahájil v roce 1743 Kilián Ignác Dientzenhofer. V interiéru paláce se dochovalo barokní jednoramenné schodiště, které je považováno za druhé nejkrásnější v Praze hned po schodišti v Clam-Gallasově paláci, jehož sochařskou výzdobu provedl Matyáš Bernard Braun. Také na jeho obnově se dnes podílí Ing. Marek Janeba.
Divize 6 v Jihočeském kraji
Divize 6 v Jihočeském kraji
Divize 6 dokončila výrobní halu a sklad pro Mondi Bupak
Podnik Mondi Bupak v Českých Budějovicích prochází postupně od roku 2010 modernizací, aby v areálu původních papíren vznikl propojený komplex výrobních linek a expedičních hal. Tým divize 6 pod vedením Michala Hryzáka dokončil zatím třetí etapu, během níž byla rozšířena hala na výrobu kartonáže (snímky) a vybudován samostatný sklad paletizace.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
romě toho jsme pro investora prováděli i další stavební úpravy v areálu, například betonové podlahy pro sklad raznic či železobetonové konstrukce pro výrobní linky, doplňuje Michal Hryzák.
Třetí etapa modernizace výrobního areálu významného výrobce inovativních obalových řešení začala loni v červnu demolicí obloukové haly a plynule tím navázala na dokončenou druhou etapu. Nová přístavba dosavadní haly je rozdělena na dvě části, a to na provoz skladu palet a haly kartonáže. Dohromady zaujímá plochu asi 6000 m2. Konstrukční systém haly tvoří kombinace prefabrikovaných sloupů s ocelovou konstrukcí příhradových vazníků firmy Llentab. „Objekt je založen pomocí pilot o průměru 720 a 900 mm,“ říká vedoucí projektu a připomíná, že právě provedení zemních prací a založení objektu bylo nejkomplikovanější částí celé stavby. V místě demolice obloukové haly totiž stavbaři objevili původní koryto řeky Vltavy, které bylo po přesunu staré zvlňovací linky zahrnuto materiálem obsahující nebezpečné látky. „Pro získání potřebných parametrů na založení nové haly jsme museli vytěžit asi 3000 m3 kontaminovaných zemin a nahradit je materiálem z lomu. To vše pod dohledem geotechnika a statika,“ popisuje postup Michal Hryzák. Časovou prodlevu, kterou tím stavba nabrala, se nakonec povedlo dohnat a splnil se tak klíčový milník.
Spolupráce napříč skupinou
Stejně jako v předchozích etapách, i v té zatím poslední využili stavbaři z divize 6 technické pomoci kolegů Romana Vomlela a Pavla Kasala. „Pomohli nám během realizace vyřešit nový návrh požární skladby střešního pláště. Pochvaluji si i spolupráci s firmou Pragis na provedení pilot, kde nám pomohl kolega Pavel Novák zkoordinovat postup při nezbytných změnách profilů za mikropiloty,“ říká Michal Hryzák.
Kromě rozšíření haly na výrobu kartonáže a vybudování samostatného skladu paletizace zvládla divize 6 zrekonstruovat i bývalou jídelnu na moderní centrum pro klíčové zákazníky. Jeho součástí je kromě kanceláří a zasedacích místností i laboratoř pro zkoušky kvality výrobku z celého areálu. Objekt má navíc bezbariérový přístup. „I když se jednalo o zakázku menšího rozsahu, byla rekonstrukce vzhledem k požadavkům architekta a centrály Mondi Bupak ve Vídni náročná. Jsem rád, že jsme investorovi za celou dobu našeho působení v areálu Mondi Bupak předvedli, že i v této složité době dokážeme dodržet požadované termíny a kvalitu odvedené práce. A pevně doufám, že se do ‚našich‘ papíren brzy vrátíme,“ dodává vedoucí projektu. Možná to nebude trvat ani tak dlouho, protože investor plánuje rozšířit závod už v roce 2023.
Divize 9 a 6
Divize 9 a 6
Projekt Hagibor pokračuje podle harmonogramu
V Praze na rozhraní Vinohrad, Strašnic a Žižkova postupně vyroste nová čtvrt. Na místě se již tyčí dvě stavby – jedenáctipodlažní bytový dům Alfa a sedmipodlažní Beta. Oba jsou součástí první etapy ambiciózního projektu developerské společnosti Crestyl pro využití lokality s historickým názvem Hagibor.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
ým divize 9 Metrostavu začal na Hagiboru pracovat v prosinci předminulého roku, s kolaudací počítá v květnu 2022. Investor má již většinu bytů v domech Alfa a Beta prodanou a novým majitelům je hodlá předat do konce příštího roku.
Vedoucí projektu Jiří Pauler věří, že se konečný termín předání díla, tj. srpen 2022, podaří splnit. „Stavba pokračuje podle harmonogramu. U obou objektů byly dokončeny železobetonové konstrukce, montáž oken a také izolace střešního pláště. Pracuje se na fasádách, probíhají práce na komunikacích i v interiérech, kde se již začíná s obklady. A díky zprovoznění výměníkové stanice jsme už mohli zahájit také temperaci podlahovým vytápěním v bytových jednotkách,“ shrnuje za Metrostav Jiří Pauler.
Stavbaři divize 9 mají za sebou náročný úkol, kdy se museli vyrovnat s omezením kvůli ochranným pásmům na obou stranách staveniště. Z jedné šlo o vodovodní řad Káraný podél ulice Nad Vodovodem a z druhé o horkovod ze strany ulice Počernická.
Domy Alfa a Beta jsou zajímavé svým členěním, ale z hlediska výstavby jde o běžný bytový projekt. „Vyšší standard se týká hlavně zařízení bytů a výsadby zeleně kolem objektů,“ říká Jiří Pauler, který oceňuje dosavadní úsilí stavbařů i spolupráci s investorem a s architekty ateliéru IBA.
Kromě týmu divize 9 se na stavbě podílejí i další subjekty Skupiny Metrostav. Materiály – keramika pro zdicí práce, betonové dlažby na balkony a terasy – se pro dodavatele nakupují napřímo od společnosti Metrostav Stavebniny. Monolitické konstrukce jsou dílem divize 6, stabilní hasicí zařízení zajišťuje Subterra.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
děkujeme dárcům krve
V pátek 15. října se Centrum vzdělávání Skupiny na pražské Palmovce dopoledne proměnilo v transfuzní stanici. Proběhlo totiž již třetí letošní opakování akce Daruj krev s Metrostavem.
Již po sedmé ráno začali k odběru přicházet naši zaměstnanci. Vyplnili dotazníky, podstoupili nezbytná vyšetření a na 10 až 15 minut „se napojili“ na odběrové váhy, a vaky s červenou tekutinou jen přibývaly.
Zdravotníci z Oddělení hematologie a krevní transfúze ÚVN v Praze při tomto odběru získali více než 22 litrů krve. Všem, kteří se rozhodli darovat, i těm, kteří z nějakých důvodů nemohli, děkujeme!
RED
Obchodní úspěchy
Uvádíme výběr projektů, které doplní výrobní program naší společnosti pro další období:
1.
Výstavba bytových domů C1-4, D Výhledy Chodovec, Praha 4. Divize 6.
2.
Výstavba haly údržby s myčkou žst. Nové Zámky, Slovensko. Divize 8.
3.
Výstavba bytových domů J-K Kaskády Barrandov, Praha 5. Divize 6 a 9.
4.
Výstavba silnice a mostů na E39, Molde-Hjelse, Norsko. Divize 5.
5.
Výstavba jaderné elektrárny Hanhikivi 1 – přípravné zemní práce, Pyhäjoki, Finsko. Divize 5.
Ing. Rostislav Štajer
Stromy 50 a návrat do volné přírody
Již v předchozím vydání našich novin jsme informovali o výsadbě padesáti stromů symbolizujících výročí naší společnosti. Členové Českého svazu ochránců přírody (ČSOP) Vlašim nám při té příležitosti nabídli vypuštění vyléčených zvířat v paraZoo a my jsme je nadšením přijali.
Během sázení stromů nás za obec Chotýšany podpořili starosta pan Bohuslav Kovář a také vedoucí střediska ochrany přírody a krajiny Ing. Karel Kříž z ČSOP Vlašim. Po odborné instruktáži jsme se pustili do práce. Pěkné počasí nás doprovázelo celý den a ovocné stromy jsme zasadili rychle.
Poté došlo na vypouštění vyléčených zvířat. Nový domov ve volné přírodě dostaly kachny, ježek a poštolka, kterou vypustil prezident Skupiny Ing. František Kočí (foto). Dojemné momenty byly odměnou za odvedenou práci.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Očkování proti chřipce
Připomínáme, že zaměstnancům Skupiny Metrostav je každoročně nabízena možnost bezplatného očkování vakcínou proti chřipce. Níže uvádíme podzimní termíny.
RED
Očkování na centrále
Metrostavu PPI,
ulice Koželužská:11. listopadu – divize 1, divize 3, divize 5, divize 6.
30. listopadu – divize 8, divize 9, divize 11, centrála, Metrostav Infrastructure, Metrostav Facility, Metrostav Development, Metrostav DIZ, Metrostav TBR.
Očkování v Horních
Počernicích:16. listopadu – divize 3, divize 5, divize 6, divize 11, Metrostav Facility, Metrostav Infrastructure, Metrostav DIZ, Metrostav Stavebniny, CCE Praha.
Očkování na Bohdalci:
11. listopadu – divize 1.
Stavební spolek Metrostav
Stavební spolek Metrostav
Nasaďte přilby, jedeme na stavby!
Stavební spolek Metrostav, který řadu let umožnuje našim kolegům prohlédnout si různé stavby s doprovodným programem, v září zorganizoval bohatou exkurzi v západočeském regionu.
RED, foto archiv Radomila Coufala
lenové spolku nejprve navštívili zakázku divize 9 Rekonstrukce Císařských lázní v Karlových Varech, kam je laskavě uvedl kolega z divize 9 pan Ing. Karel Fric a fundovaným výkladem všechny uchvátil dlouholetý spolupracovník Metrostavu v oblasti památek a uměleckých řemesel Mgr. Václav Mikule.
„Další naše cesta vedla do Plasů, kde jsme si prohlédli konvent a speciální založení bývalého cisterciáckého kláštera. Všichni účastníci žasli nad barokní architekturou J. B. Santiniho a J. B. Matheye a nad stavitelským uměním středověkých mnichů, kteří klášter založili na dřevěných pilotách v povodí řeky Střely.“
Druhý den se účastníci akce přesunuli do areálu bývalého klášterního pivovaru, kde si prohlédli výstavu Národního technického muzea Centrum stavitelského dědictví. V této expozici je prezentována i práce společnosti Metrostav, konkrétně jde o videoexpozici z projektu železničního tunelu Ejpovice a model tunelovacího stroje TBM od společnosti Herrenknecht AG.
Prohlídka vozovny i ochutnávka slavného ležáku
Součástí výletu byla exkurze tramvajové vozovny Slovany v Plzni (foto), kterou modernizuje tým divize 1. Zde členy Stavebního spolku provedli dva mladí stavbyvedoucí pan Petra Lavička a Ing. Josef Sejpka. Z jejich výkladu přímo sálal elán a zaujetí prováděnou stavbou. Program ukončila návštěva pivovaru Plzeňský Prazdroj s ochutnávkou speciálního nefiltrovaného piva z dřevěných ležáckých sudů.
„Chtěl bych poděkovat kolegům, kteří nám umožnili návštěvu a představili své stavby. Přejeme jim zdárné dokončení díla. Dík patří i účastníkům, kteří zvládli náročný dvoudenní program,“ uzavírá předseda Stavebního spolku Radomil Coufal.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
nové P+R na Černém Mostě se představuje
RED, foto Jakub Červenka
Stavba nového záchytného parkoviště na pražském Černém Mostě u stejnojmenné konečné stanice metra B je takřka ve finále. Na místo vyrazil náš fotograf, aby objekt zachytil dříve, než jeho podlaží zaplní stovky aut. Už nyní je patrné, že fasáda budovy bude částečně pokryta zelení.
Tým divize 8 vedený Ing. Martinem Fričem v rámci sdružení s vedoucí stavební společností BAK postavil nové parkoviště na místě původního prostoru podél ulice Chlumecká. V souběžné ulici, která lemuje obchodní zónu, bylo nutné upravit povrch i zlepšit parametry křižovatek. V minulosti se zde tvořily kolony.
Uvnitř čeká na řidiče celkem 886 míst. Z toho 22 míst pro držitele průkazu ZTP, 18 míst pro parkování rodin s dětmi a 8 míst pro nabíjení elektromobilů.
Parkovací dům P+R Černý Most počítá i s místy pro vozidla na alternativní pohon. Těch bude 89 a řidiči je poznají podle žluté barvy a piktogramu.
Schody, které vedou na lávku přes rušnou ulici Chlumecká k metru, doslova prokoukly. Tudy budou denně stovky lidí směřovat do zaměstnání, na nákupy či za prohlídkou hlavního města.
Parkovací dům je čtyřpodlažní, v podélném směru rozdělen středovou provětrávací šachtou. Jednotlivá polopatra jsou vůči sobě výškově posunuta, v důsledku tak vzniklo osm polopater.
Dům bude mít dva vjezdy a dva výjezdy. Stavba objektu byla logisticky velmi komplikovaná z důvodu těsné blízkosti velmi rušných komunikací ze tří stran objektu a přísných podmínek týkajících se jejich omezení.
Město klade důraz na vnější vzhled objektu a kromě výsadby popínavých rostlin jsou v blízkosti zdi parkovacího domu patrné další prvky zeleně.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
7_Číslo – Fotogalerie
Výstavba hloubené stanice Smíchovské nádraží, 1982.
Tunely u stanice Florenc (dříve Sokolovská), 1983.
Výstavba stanice Můstek, 1984.
Práce v souvislosti s budováním vestibulu na náměstí Republiky, 1984.
Obklady stanice Anděl (dříve Moskevská), 1985.
Proměna náměstí Republiky po dokončení stanice metra, 1985.
1_Orlík – Fotogalerie
Letecká vizualizace doplňkového přelivu. Díky němu přehrada bezpečně zvládne desetitisíciletou povodeň, která odpovídá průtoku 5300 m3 za sekundu.
Vtokový objekt je umístěn na pravé straně hráze v horní vodě. Zvolená varianta se ukázala jako nejoptimálnější a jde o přeliv se třemi poli hrazenými segmentovými uzávěry, každý o šířce 13,3 m a světlé výšce 8,15 m.
Každé pole bude hrazeno jezovým segmentovým uzávěrem, který bude zajištěn proti zamrznutí.
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Bubenská
Louny
Kostel Krista Spasitele
Fv 714
- 218917.svg
- 218918.svg
- 218920.svg
- 218953.svg
- 218984.svg
- 218985.jpg
- 218986.jpg
- 218987.jpg
- 218994.jpg
- 218995.jpg
- 218996.jpg
- 218997.jpg
- 218998.jpg
- 218999.svg
- 219000.jpg
- 219001.jpg
- 219002.jpg
- 219027.jpg
- 219039.svg
- 219040.jpg
- 219051.gif
- 219063.svg
- 219064.jpg
- 219065.jpg
- 219066.jpg
- 219067.jpg
- 219075.svg
- 219076.jpg
- 219077.svg
- 219078.jpg
- 219079.jpg
- 219084.jpg
- 219088.jpg
- 219090.svg
- 219091.jpg
- 219092.jpg
- 219093.jpg
- 219094.jpg
- 219095.jpg
- 219096.jpg
- 219097.jpg
- 219098.jpg
- 219099.jpg
- 219106.png
- 219107.png
- 219108.pdf
- 219113.jpg
- 219390.jpg
- 219391.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Lepší podmínky pro studium i život
Třetí zakázku v suchdolském areálu České zemědělské univerzity v Praze (ČZU) dokončil tým Metrostavu v čele s Ing. Václavem Petráškem 11. září. Už za čtyři dny pak začala zrekonstruovaná a o patro navýšená budova koleje G sloužit studentům ve zkušebním provozu.
Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.
Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Vypadalo to jako stavba na zelené louce, ale už její založení svědčilo o opaku. Nová svazková základní škola VIDA v Chýni u Prahy (vizualizace) roste v oblasti bývalé pískovny. Původní těžební prostor sice prošel zemědělskou rekultivací, v podloží však i tak zůstala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina. To v kombinaci s mělkou hladinou podzemní vody potrápilo stavbaře při zakládání stavby.
Naše projekty v soutěži stavba roku
Prestižní přehlídka Stavba roku se blíží do finále: ze 120 přihlášených staveb celkem 38 získalo nominaci na tituly Stavba roku 2024 a čtyři nominaci na titul Zahraniční stavba roku 2024. Výsledky hlasování budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru v pátek 8. listopadu v Rudolfinu v Praze.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007