Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DS

Metrostav DS staví na Slovensku dálniční přivaděč

Kolegové z naší dceřiné společnosti Metrostav DS se již na přelomu roku pustili u Kysuckého Nového Mesta do výstavby důležité komunikace – dálničního přivaděče (vizualizace), který zásadním způsobem sníží negativní vlivy dopravy a výrazně zlepší životní podmínky obyvatel více okolních obcí.

Text a vizualizace Metrostav DS

J

de o stavbu Dálnice D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, přivaděč, která řeší propojení silnice I/11, budoucí dálnice D3, silnice třetí třídy a místní komunikace u podniku Schaeffler Slovensko. Úsek o délce 1,36 km bude mít celkem čtyři mosty, dva stavební objekty protihlukových stěn a vyžádá si překládku šesti místních, polních a lesních cest.

Přivaděč má odlehčit nynějšímu příjezdu do Kysuckého Nového Mesta ze silnice I/11, který je v současnosti jen jeden v obci Radoľa po silnici III/2052. 

Dosavadní křižovatka silnic I/11 a III/2052 je kapacitně nevyhovující, což způsobuje rozsáhlé dopravní problémy jak na silnici I/11 tak i v Kysuckém Novém Mestě. Mimochodem více než 30 000 vozidel využívá každý den silnici I/11 do České republiky a Polska, pro kterou je křižovatka v Radoli již mnoho let kritickým bodem.

nová komunikace u průmyslové zóny odkloní  dopravu z kysuckého nového mesta

součástí most přes řeku

Metrostav DS je generální dodavatel stavby a řídí její celkovou realizaci. Provádí výstavbu mostních objektů, zemních prací, překládky VN vedení a speciální základové práce.

„Technicky nejzajímavější částí stavby bude realizace stavebního objektu SO 231-00. Jedná se o dvoutrámovou třípolovou spojitou mostní konstrukci typu extradossed, která překonává tok řeky Kysuca spolu s mezinárodní cestou I/11 do Polska. Délka mostu je 173,5 m, přičemž rozpětí hlavního pole nad řekou je 74 m a výška pylonu 10 m. Výstavba tohoto objektu bude komplikovaná nejen kvůli měnícímu se příčnému řezu a stísněným plochám určeným k realizaci, ale také kvůli malé podjezdné výšce mostu nad frekventovanou komunikací I/11, která navíc musí zůstat po celou dobu v provozu bez vážnějších omezení,“ popisuje ředitel společnosti Metrostav DS Ing. Pavol Hrúzik klíčový objekt na této náročné stavbě.

Investorem nového silničního úseku je Národní dálniční společnost, a.s., Bratislava a projekt je realizován smluvním vztahem Červená kniha FIDIC. Předpokládá se, že hotovo by zde mělo být v prosinci 2023. Poté dálniční přivaděč pomůže obyvatelům Kysuc dostat se do Žiliny a nedalekého průmyslového parku rychleji za prací.

Ptáme se...

Ing. Martin Kulhavý, Ph.D., MBA

Ředitel rekonstrukce soumostí Libeňského mostu v Metrostavu TBR

Po studiu Fakulty stavební ČVUT a doktorském studiu v oboru konstrukce a dopravní stavby se od roku 2002 v Metrostavu zabýval nastavením systému kvality dopravních staveb v divizi 4. Stal se také  jejím technickým náměstkem, působil na zahraničních projektech a byl mimo jiné ve vedení místní dceřiné společnosti Metrostav Polska. Od roku 2019 pracoval v útvaru obchodního ředitele Metrostavu, nyní působí v dceřiné společnosti Metrostav TBR. Ve Skupině pracuje téměř 20 let.

Kdy se váš život spojil s Metrostavem?

Po dokončení doktorského studia, kdy jsem se rozhodl pokračovat u realizační firmy. Vzhledem k zaměření na vysoké škole jsem chtěl zůstat v oboru dopravního stavitelství. A v roce 2002 se naskytla možnost pracovat v tehdy nově vzniklé divizi 4 pod vedením ředitele Ing. Josefa Neuwirtha.

Na co jste se od začátku specializoval?

Vzhledem k zaměření studia mě nejvíce uchvacovaly stavby mostních konstrukcí, se kterými začínal v tu dobu ve větším měřítku i Metrostav. Postupně, jak společnost rozšiřovala svoje působení i v dalších technologiích dopravního stavitelství, bylo nutné jít souběžně s tímto vývojem.

V minulosti jste stál u silničních projektů v Polsku. Můžete vzpomenout nějakou pro vás zásadní stavbu?

Mezi nejvýznamnější a největší stavby patří průtah S8 Varšavou na severním okraji centra města. Šlo o zkapacitnění 4,62 km dlouhého hlavního tahu směrově rozdělené komunikace se třemi až pěti jízdními pruhy v každém dopravním směru. V rámci realizace byly použity mnohačetné technologie dopravního stavitelství, například z 59 inženýrských objektů bylo 28 mostů sanováno obdobnými technologiemi, jak je uvažováno při sanacích oblouků historických kleneb Libeňského soumostí. Nejdůležitějším objektem byl 645 m dlouhý ocelový most přes Vislu a ochranné pásmo Natura 2000.

Stal jste se ředitelem výstavby Libeňského mostu, ale přípravě projektu se věnujete déle. Čím si vás tento most získal?

Složitostí zadání rekonstrukce. Nejedná se totiž pouze o dopravní stavbu v podobě rekonstrukce mostů a komunikací, ale tato stavba je také svázána s mnohačetnými přeložkami inženýrských sítí a vybudováním vodohospodářských děl v podobě dvou nádrží, které plní funkci retence včetně jejich propojení. V rámci dlouholeté historie přípravy rekonstrukce Libeňského soumostí, která sahá k přelomu století, jde ve výsledku o první zadání v režimu Design & Build pro investora TSK Praha.

Co vás přivedlo do společnosti Metrostav TBR?

Metrostav TBR chápu jako pro­gresivní firmu, která staví na dlouhodobých zkušenostech z realizací nejen dopravních projektů silnic a mostů, ale i tunelů. V současnosti společnost realizuje kromě rekonstrukce Libeňského soumostí například rekonstrukci železničního mostu přes orlickou přehradu u Červené nad Vltavou.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Centrum vzdělávání

Odbornost zaměstnanců jako základ úspěchů

Rozvoji znalostí a schopností zaměstnanců se věnuje v rámci společností Skupiny Metrostav velká pozornost. Průkazné doložení kvalifikace zaměstnanců je jedním z významných předpokladů pro získání a následnou kvalitní realizaci našich zakázek.

Mgr. Zdeněk Kostříž

P

růběh jednotlivých školení vychází ze stanovených podmínek a v rámci Centra vzdělávání Skupiny Metrostav je připravováno interně více než 40 profesních či odborně zaměřených kurzů. Další profesní kvalifikace získávají zaměstnanci i účastí na externích akcích.

Základním prvkem firemního vzdělávání zůstává samozřejmě osobní setkávání a sdílení zkušeností mezi kolegy. Do všech procesů přípravy a realizace vzdělávacích aktivit ale vstupují moderní technologie. Ve spolupráci s našimi interními lektory jsou tak připravovány odborné kurzy i v online formě a některá školení byla převedena do podoby elektronických kurzů, které využívají aplikaci Edunio. 

Ve Skupině máme interní lektory, na které se můžeme zcela spolehnout. V rámci systému celoživotního vzdělávání autorizovaných osob jsou realizována také setkání s odborným technickým zaměřením.

Nedílnou součástí jsou interní akce zaměřené na dodržování pravidel Compliance ma­nagement systém, GDPR, kvalitu zakázek nebo v neposlední řadě oblast bezpečnosti práce a požární ochrany. 

I nadále bude v nabídce Centra také pestrá paleta akcí zaměřených na osobnostní rozvoj jak pro vybrané skupiny personálu, tak jednotlivce či naše pracovní týmy. V Centru jsme připraveni zajistit aktuální požadavky na proškolení našich kolegů ze všech společností Skupiny Metrostav. Stačí našemu týmu sdělit vaše požadavky či podněty.

 

Metrostav 5/2022, Most
Metrostav 5/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 5/2022, Metrostav DS
Metrostav 5/2022, Ptáme se
Metrostav 5/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 5/2022, Fotosloupek
Metrostav 5/2022, Číslo
Metrostav 5/2022, Divize 6
Metrostav 5/2022, Divize 9
Metrostav 5/2022, Divize 5 a Metrostav TBR
Metrostav 5/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 5/2022, Fotoreportáž
Metrostav 5/2022, Most

Most

Metrostav 5/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 5/2022, Metrostav DS

Metrostav DS

Metrostav 5/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 5/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 5/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 5/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 5/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 5/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 5/2022, Divize 5 a Metrostav TBR

Divize 5 a Metrostav TBR

Metrostav 5/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 5/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

4

Sending statistics …

Rendering Centrum vzdělávání (222316): (1/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (222315): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav DS (222313): (1/3) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5462/item260052-small.jpg

 i5462/item260053.svg

 i5462/item260051.svg

 i5462/item260054-small.jpg

 i5462/item260368-small.jpg

 i5462/item260055.svg