Metrostav DS
Metrostav DS staví na Slovensku dálniční přivaděč
Kolegové z naší dceřiné společnosti Metrostav DS se již na přelomu roku pustili u Kysuckého Nového Mesta do výstavby důležité komunikace – dálničního přivaděče (vizualizace), který zásadním způsobem sníží negativní vlivy dopravy a výrazně zlepší životní podmínky obyvatel více okolních obcí.
Text a vizualizace Metrostav DS
J
de o stavbu Dálnice D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, přivaděč, která řeší propojení silnice I/11, budoucí dálnice D3, silnice třetí třídy a místní komunikace u podniku Schaeffler Slovensko. Úsek o délce 1,36 km bude mít celkem čtyři mosty, dva stavební objekty protihlukových stěn a vyžádá si překládku šesti místních, polních a lesních cest.
Přivaděč má odlehčit nynějšímu příjezdu do Kysuckého Nového Mesta ze silnice I/11, který je v současnosti jen jeden v obci Radoľa po silnici III/2052.
Dosavadní křižovatka silnic I/11 a III/2052 je kapacitně nevyhovující, což způsobuje rozsáhlé dopravní problémy jak na silnici I/11 tak i v Kysuckém Novém Mestě. Mimochodem více než 30 000 vozidel využívá každý den silnici I/11 do České republiky a Polska, pro kterou je křižovatka v Radoli již mnoho let kritickým bodem.
nová komunikace u průmyslové zóny odkloní dopravu z kysuckého nového mesta
součástí most přes řeku
Metrostav DS je generální dodavatel stavby a řídí její celkovou realizaci. Provádí výstavbu mostních objektů, zemních prací, překládky VN vedení a speciální základové práce.
„Technicky nejzajímavější částí stavby bude realizace stavebního objektu SO 231-00. Jedná se o dvoutrámovou třípolovou spojitou mostní konstrukci typu extradossed, která překonává tok řeky Kysuca spolu s mezinárodní cestou I/11 do Polska. Délka mostu je 173,5 m, přičemž rozpětí hlavního pole nad řekou je 74 m a výška pylonu 10 m. Výstavba tohoto objektu bude komplikovaná nejen kvůli měnícímu se příčnému řezu a stísněným plochám určeným k realizaci, ale také kvůli malé podjezdné výšce mostu nad frekventovanou komunikací I/11, která navíc musí zůstat po celou dobu v provozu bez vážnějších omezení,“ popisuje ředitel společnosti Metrostav DS Ing. Pavol Hrúzik klíčový objekt na této náročné stavbě.
Investorem nového silničního úseku je Národní dálniční společnost, a.s., Bratislava a projekt je realizován smluvním vztahem Červená kniha FIDIC. Předpokládá se, že hotovo by zde mělo být v prosinci 2023. Poté dálniční přivaděč pomůže obyvatelům Kysuc dostat se do Žiliny a nedalekého průmyslového parku rychleji za prací.