-
Metrostav
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
TEK 2022
7
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
29. dubna 2022
ročník 34
tek 2022: Máme na čem stavět
Kongresový sál hotelu Olympik – Artemis patřil 21. dubna Metrostavu: manažeři a technici se tu sešli na Programové konferenci TEK (hlavní foto). Po dvouleté pauze se uskutečnil již 17. ročník, který se věnoval zhodnocení výsledků firmy za uplynulé období, prezentacím projektů a letos také zejména budoucí strategii v kontextu nejisté doby v důsledku globálních problémů.
RED, foto archiv Metrostavu
onferenci zahájil generální ředitel Metrostavu pan Ing. Jaroslav Heran (foto dole), jenž v úvodu zaměstnancům poděkoval za práci v uplynulém období, kdy chod snad všeho ochromila pandemie: „Stavebnictví je jeden z oborů, který v té době pracoval naplno, a i na výsledcích je vidět, že výpadek nenastal, nebo případně byl minimální. A určitě to bylo za cenu zvýšeného úsilí a nepohodlí, které jste zvládli, a za to vám patří můj dík.“
Jaroslav Heran dále připomněl loňské 50leté výročí Metrostavu a zdárný průběh aktivit s tím spojených. Zmínil aktuální situaci v souvislosti s válkou na Ukrajině, ze které vyplývá celá řada komplikací a rizik.
Nadále na špici
Projev pana generálního ředitele pokračoval připomenutím významu a rozvoje celé Skupiny Metrostav, která je nadále z hlediska tržeb lídrem stavebního trhu v České republice a jejíž konsolidovaný výkon v roce 2021 činil 44,8 miliardy Kč. Věnoval se také výkonům Metrostavu a.s. spolu s novými dceřinými společnostmi Metrostav DIZ, Metrostav Norge AS, Metrostav TBR a Metrostav Infrastructure, které dohromady posilují celkové výsledky.
společně jsme zvládli nelehké období pandemie a jsme silnější. před našimi týmy jsou další velké projekty a výzvy
Pozornost generální ředitel věnoval zmiňovaným rizikům a mimo jiné shrnul problémy s vleklými trestními kauzami. Připomenul opatření a postupy, která mají za cíl překlenout náročné období.
V pasáži věnované budoucnosti a dalšímu zaměření Metrostavu Ing. Heran zdůraznil, že je spousta výzev a příležitostí, které bychom neměli jen tak nechat proplynout a které bychom se měli snažit umět uchopit. Jsou tady nové obory a nové technologie. Sledujeme okolí, snažíme se vyhlížet příležitost nových akvizic a zkoumáme takové příležitosti, abychom vhodným způsobem doplnili a rozšířili své kompetence. Nové technologie jsou něco, co by nás od konkurence mělo odlišovat.
„Oslavy 50 let Metrostavu provázelo heslo ‚Je na čem stavět.‘ A já si myslím, že to sedí. Že skutečně máme na čem stavět, a i když často hovoříme, že čelíme potížím, je potřeba si uvědomit klíčovou věc – jsme v pozici stavebního lídra. Máme vlastní kapacity, naše rodinné stříbro. Máme silné týmy odborníků. Musíme je udržet, musíme je rozvíjet, musíme na nich stavět. A rosteme na výzvách,“ řekl v závěru Jaroslav Heran.
Obchodní úspěchy a dobrý zásobník práce
V další části vystoupil obchodní ředitel Metrostavu Ing. Karel Volf. Zrekapituloval organizační opatření v rámci obchodní strategie. Ta spočívá mimo jiné v rovnoměrném rozložení rizik či v rozvoji dceřiných společností. Vzpomenul zásadní obchodní úspěchy uplynulých tří let, které zajistily velmi dobrý zásobník práce na další období. Je to například modernizace přelivů na VD Orlík, oprava Libeňského mostu či rekonstrukce Průmyslového paláce. Potenciál rozvoje do příštích let představuje energetika a dostavba JE Dukovany.
Metrostav měl, má a vždy bude mít sílu v lidech. O tom, jak je dnes na trhu práce obtížné získávat posily pro naše týmy, hovořil personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota. Byť jsme v porovnání s předloňským a loňským rokem personál mírně posílili, nestačí to a je potřeba vyvinout velké úsilí.
Výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan se podrobněji věnoval problémům v souvislosti s růstem cen stavebních materiálů. Kolegy seznámil mimo jiné se systémem, který má za cíl zajisti dostupnost materiálu, a přednesl doporučení, mezi nimiž je například potřeba objednávat materiál s dostatečným předstihem. Jakého posunu jsme dosáhli v oblasti digitalizace, shrnul Ing. Filip Kalina, vedoucí útvaru digitalizace stavebních procesů.
Druhý blok TEK 2022 provázely prezentace konkrétních projektů a byli oceněni nejlepší zaměstnanci firmy.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nová technika divize 11
Půjčovna důlní techniky má ve své nabídce nové tunelové pásové rypadlo Liebherr R950 a dvoulafetovou vrtací soupravu Rocket Boomer E2C (foto). Tunelové pásové rypadlo je vhodné pro ražbu tunelu o výšce stropu 6 až 9 m, hydraulická dvoulafetová vrtací souprava je určená pro ražbu tunelů středního a velkého profilu.
ražba metra D začíná
Ve čtvrtek 21. dubna byla v Praze oficiálně zahájena stavba trasy D, kterou v rámci sdružení realizují kolegové ze společnosti Subterra. Práce na stavbě trasy D jsou rozděleny do čtyř etap podle náročnosti a stavět se bude v celkem šesti lokalitách.
Velká operace na Gabčíkovu
V rámci modernizace levé plavební komory Vodního díla Gabčíkovo proběhlo 26. března osazení sestavy svařence dílců AL1-AL2 dolních vrat, jehož hmotnost činí 160 tun! K manipulaci byl využit jeřáb LG 1550. Realizační tým zvládl celou operaci za čtyři hodiny.
Poděkování za pomoc
Dne 8. dubna se na Ukrajinském velvyslanectví v Praze uskutečnila schůzka zástupců Ukrajiny, Ministerstva obrany a významných dárců, kteří finančně přispěli na účet ukrajinské ambasády (foto). Mezi nimi byl i Metrostav zastoupený generálním ředitelem Ing. Jaroslavem Heranem, jenž si od ukrajinského velvyslance pana Jevhena Perebyjnise převzal děkovný list.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Tunel pro lepší život lázeňského města
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) představuje výstavbu tunelu ve spolkové zemi Porýní-Falcko. Dílo, které se nachází západně od města Karlsruhe nedaleko hranic s Francií, bude po ukončení stavebních prací užíváno pro obousměrný provoz na obchvatu Bad Bergzabernu. Město je vyhledávanou prázdninovou destinací.
Bernhard Bucher, Pafos Busch, foto archiv BeMo Tunnelling
hruba 1,4 km dlouhý tunel s paralelním únikovým tunelem má pomoci ulehčit dopravě ve městě, které trpí hlavně hlukem z automobilové dopravy. Celý obchvat s označením B 427 provoz aut odkloní a zvýší tak kvalitu pobytu v Bad Bergzabernu. Nové podzemní dílo se mimochodem nachází v oblíbené vinařské oblasti.
Slavnostní zahájení výstavby záchranné štoly a hlavního tubusu tunelu se konalo 26. května 2021, tedy zhruba před rokem. Součástí jsou práce prováděné metodou NRTM, kdy ražba hlavního tubusu probíhá ve vzdálenosti minimálně 100 m za štolou. Od zahájení razicích prací v říjnu 2021 bylo do dnešního dne v záchranné štole vyraženo asi 32 % a v hlavním tunelovém tubusu skoro 13 % z celkové délky. Smluvně sjednaná doba realizace projektu činí 49 měsíců na 1440 m dlouhý tunel.
Tunel, kterým denně projede 9000 vozidel, bude součástí téměř 2,6 km dlouhého obchvatu
Jednou z mnoha výzev v rámci razicích prací je v neposlední řadě malý průřez záchranné štoly. Kvůli profilu s přibližně 20 m2 bylo třeba zvolit sofistikovanou koncepci využití razicích strojů, aby se při dosažení maximálních výkonů zajistila plynulá výměna strojů a hlavně, aby byl v první řadě dodržen vysoký standard bezpečnosti práce. V hlavní tunelové rouře budou zhotoveny dva zálivy pro automobily s poruchou a rovněž celkem šest propojek, které propojí hlavní rouru s únikovou štolou. Na základě často se měnících geologických poměrů docházelo a asi bude i docházet k častému střídání metody ražeb bagrováním a trhacími pracemi. A to jak v únikové štole, tak i v hlavním tunelovém tubusu.
Přes extrémně měnící se geologii a opakované komplikace v důsledku průniku vody jsme se díky týmové práci našich pracovníků stejně jako odborným a technickým znaleckým posudkům těmto náhlým změnám v třídách ražby rychle přizpůsobili a uplatnili dodatečná opatření počínaje přizpůsobeným členěním ražeb pod ochranou mikropilotového deštníku (na snímku vrtací práce), a to až do okamžiku, kdy jsme mohli už provádět záběry 1,5 m.
Celému týmu stavbařů bychom rádi vyslovili velké poděkování a věříme v úspěšné pokračování. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Václav Soukup
Osobnost Metrostavu 2021
V naší společnosti působí úctyhodných 42 let! Metrostav mu před lety doporučil jeden z pedagogů Fakulty stavební ČVUT a dodnes inženýr Václav Soukup nelituje. Začal u ražeb tunelů metra trasy B – v tehdejší provozní jednotce 2 na stavbě Náměstí Republiky, kde zažil první zkušenost s výstavbou tunelů a i s mechanizovanou ražbou. Podzemním stavbám se věnuje celou svou profesní kariéru: 13 let strávil na stavbách, 8 let byl výrobním náměstkem a následně dalších 12 let ředitelem divize 5, která je garantem VNT tunely a podzemní stavby. Od roku 2013 řídí Útvar zahraničního podnikání Skupiny Metrostav, kde hlavním artiklem našeho vývozu jsou opět tunely.
Čestný titul Osobnost Metrostavu, který jste spolu se zlatou medailí převzal na Programové konferenci TEK, představuje hlavně uznání vaší práce a určitě vás potěšil. Co pro vás znamená?
Ocenění, které jsem obdržel, je oceněním jednotlivce, ale síla a schopnost realizovat náročné úkoly a zakázky tkví v dobrém, odborně zdatném a soudržném pracovním kolektivu. Takže bych chtěl při této příležitosti poděkovat všem svým kolegům a kolegyním, se kterými jsem měl možnost během své kariéry u Metrostavu spolupracovat. Je to zároveň i ocenění jejich práce.
Jak se z tuneláře stane nakonec šéf útvaru, který má na starosti tak specifickou oblast, jako je podnikání koncernu v zahraničí?
Musí si to zkrátka odpracovat, získat zkušenosti a přesvědčit v každé pozici, která je mu svěřena. Myslím, že zlomovým momentem, proč jsem skončil u zahraničního podnikání, byl pro mne náš první islandský projekt Tunely Hedinsfjord. Jednalo se o první velkou zahraniční infrastrukturální zakázku, kde byl Metrostav v pozici generálního dodavatele.
Co považujete za největší úspěch zahraničního podnikání Skupiny?
Že se nám podařilo prosadit v zahraničí v tvrdé mezinárodní konkurenci a vycvičit a vychovat zde vysoce odborně zdatné pracovní kolektivy a jednotlivce. Tito dělají dobré jméno nejen firmě, kterou reprezentují, ale i České republice. Podařilo se také založit a rozvíjet samostatné zahraniční dceřiné společnosti a provést akvizici firmy BeMo Tunnelling.
Vaše pozice a náplň práce se za ty roky, kdy působíte u Metrostavu, samozřejmě vyvíjela. Ale co jste v přístupu k práci určitě neměnil?
Že je potřeba dát příležitost a důvěru jednotlivcům, kteří se nebojí vzít na sebe zodpovědnost za dosažení stanovených cílů. A zároveň je nutné poskytnout důvěru a důležitost i těm, kteří jim při tom pomáhají.
Čekají vás teď nějaké velké nebo zajímavé úkoly?
Je před námi nelehké období. Nedostatek stavebních materiálů, růst jejich cen a cen energií, složitá mezinárodněpolitická situace... To vše vytváří toxické prostředí, v němž nebude jednoduché dokončovat stávající zakázky, ale i získávat nové, kterých bude kvůli inflačnímu vývoji a nedostatku peněz méně. Metrostav má ale za sebou více než 50letou historii, překonal i jiné překážky, a tak pevně věřím, že také v této zkoušce obstojí.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Ocenění
Ocenění
Bezpečné pracoviště
Vedoucí projektu z jednotlivých divizí Metrostavu byli během Programové konference TEK 2022 oceněni v rámci motivačního programu Bezpečné pracovitě. Společnost tak hodnotí dodržování bezpečnosti na svých stavbách i v povozech.
RED, foto archiv Metrostavu
ceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Metrostav totiž dlouhodobě dbá na prevenci vzniku rizik a zlepšuje systém managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Oceněným gratulujeme!
Divize 1, Ing. Vítězslav Přikryl, Vídeňská – polyfunkční dům Brno.
Divize 1, Ing. Milan Válek, Rekonstrukce domu č. 33-35, Karviná.
Divize 3, Ing. Petr Pultar, Filtry ETU, Tušimice.
Divize 3, Ing. Jan Krajdl, AFI City apartmány obj. D+E, Praha.
Divize 5, Ing. Petr Hanzal, Modernizace trati Veselí n. Lužnicí Tábor, II. část.
Divize 6, Ing. Vladislav Horáček, Bc. Radek Čermák, Masaryk Centre 1.
Divize 6, Ing. Ľubomír Mik, Jez Hranice.
Divize 8, Ing. Martin Frič, Parkoviště P+R Černý Most.
Divize 8, Ing. Petr Lukáš, Výstavba budovy Fakulty zdravotnických studií UJEP, Ústí nad Labem.
Divize 9, Ing. Jaroslav Sýkora, Rekonstrukce a dostavba budovy mlýnů na galerii, Pardubice.
Fotosloupek 2.0
fotosloupek
Milník ve Stockholmu
Tým naší dceřiné společnosti Metrostav Norge AS začátkem dubna uskutečnil první prorážku (snímky) v rámci projektu ražeb tunelu Järfälla – sekce Landingsbanan stockholmského metra.
Jde o prodloužení modré linky ze stanice Akalla o 4,5 km. Hlavním dodavatelem je SBT Sverige AB, Metrostav Norge AS je subdodavatel. Celková délka ražeb dvou souběžných tunelů zde činí 4 km a práce vyžadují speciální postup: ražba probíhá pod tunely dálničního obchvatu a dno silničních tunelů a strop tunelů budoucího metra jsou od sebe vzdáleny pouhých 5 až 7 m. Bylo zvoleno několik technologických opatření – zkrácení záběru z pěti na dva metry, členění čelby a extrémní důraz na přesnost a geometrii vrtání.
Číslo
číslo
Zhruba tolik plavidel by měl zvládnout během sezony přepravit nový lodní výtah na orlické přehradě díky novému systému vyvázání plavidla. Kolegové z divize 6 tam instalují modernizovaný vozík.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Centrální mozek pražské dopravy
Nedaleko křižovatky Malovanka stojí nad severním výjezdem ze Strahovského tunelu nedokončená budova multifunkčního operačního střediska Malovanka (MOS). Společný realizační tým Metrostavu DIZ, který vede Ing. Petr Brož, a firmy VCES dokončí PĚT let opuštěnou stavbu podle aktualizovaného PROJEKTU, TAKŽE bude odpovídat nejen současným, ale i BUDOUCÍM potřebám české metropole.
Lenka Svobodová, vizualizace MHMP
lavní město Praha zahájilo výstavbu MOS v roce 2015 a o rok později ji zastavilo kvůli velikému množství změn vyvolaných požadavky budoucích uživatelů. Stavbaři tak dokončili pouze železobetonový monolitický skelet, hydroizolace spodní stavby i střech a po osazení většiny fasádních výplní budovu zakonzervovali.
„My jsme staveniště převzali teprve nedávno a dnes provádíme pasportizace nedokončeného objektu. Zatím se však zdá, že jeho nosné konstrukce jsou v dobrém stavu. Vzhledem k tomu, že došlo k výrazné modernizaci řídicích technologií MOS, budeme muset prvně upravit prostupy stěnami i stropy a vybourat řadu nových. Počítáme s tím, že první práce zahájíme na začátku května,“ říká Ing. Brož.
Sdružení Metrostavu DIZ a společnosti VCES dostalo na starost jen první etapu přestavby MOS, jež obsáhne dokončení jeho stavební části včetně montáže a zprovoznění inženýrských sítí pro chod vlastního objektu a pro činnost jeho technologií. „Těsně před dokončením proto objekt po 18 měsících prací předáme na rok investorovi, aby jej ve 2. a 3. etapě vybavil technologiemi. Potom budeme mít necelých osm měsíců na úplné stavební dokončení zakázky a její přípravu ke kolaudaci,“ doplňuje vedoucí projektu za Metrostav DIZ.
nové řídicí centrum OPERAČNÍHO STŘEDISKA MALOVANKA by mělo zlepšit plynulost dopravy v praze až o 15 procent
SOUČÁSTÍ také PARK
MOS je dispozičně i konstrukčně rozčleněn na jižní část A se třemi podzemními a jedním nadzemním podlažím, kde budou v prostoru téměř 43 000 m3 umístěny všechny dispečinky a operační střediska včetně potřebného zázemí. V asi 20 000 m3 severní části B zůstane zachována část původních dvoupatrových podzemních garáží určených výhradně pro potřeby centra. Na jejich střeše vznikne veřejný park s fontánou, lavičkami a drobnou architekturou.
Během více než tříleté stavby se kolegové budou muset vyrovnat s prudkým zdražováním, případně s nedostatkem materiálů. Po jejím ukončení však začne u Malovanky fungovat řídicí centrum, které na základě údajů ze sítě senzorů a kamer propojí řízení 660 dosud samostatných světelných křižovatek a pěti tunelů.
I pro krizové situace
Multifunkční operační středisko (MOS) Malovanka (vizualizace) bude sloužit nejen pro řízení dopravy, ale i v krizových situacích. Soustředí soudobý dopravní dispečink z ulice Na Bojišti i řízení provozu automobilových tunelů ze Strahova a vytvoří prostory pro instalaci datového centra magistrátu a pro záložní ústředí operačního střediska krizového štábu města. To zahrne i pracoviště Technické správy komunikací, policie či dopravního podniku a dispečink Zdravotnické záchranné služby. MOS tak přispěje jak ke zvýšení bezpečnosti všech druhů pražské dopravy, tak se bude podílet na činnostech souvisejících s mimořádnými událostmi v metropoli.
Divize 5
Divize 5
Třetí nejdelší železniční most v České republice
Už jen zatěžkávací zkouška, která proběhne v červenci, čeká stavbaře na modernizované železniční trati ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Osm a půl kilometru dlouhý úsek opravené trati dokončuje sdružení několika společností. A významnou dominantou celé trasy je estakáda přes Černovický potok (foto nahoře).
Martina Vampulová, foto archiv stavby
yla to krásná práce se skvělým týmem, která trvala od srpna 2019, vzpomíná vedoucí projektu Ing. Petr Hanzal z divize 5. A dodává: „Naším úkolem bylo vybudovat polovinu velké mostní estakády přes Černovický potok a překlenutí Habřího potoka.“ Černovická estakáda začala vznikat na přelomu září a října roku 2019. Právě pilotové založení a spodní stavby u Černovického potoka považuje vedoucí projektu za vůbec nejnáročnější část celé zakázky. Estakádu tvoří spřažená ocelobetonová trámová konstrukce v délce 832,1 metru s horní železobetonovou deskou mostovky, která je společná pro obě převáděné koleje. Most má celkem 27 mostních otvorů a je rozdělen na devět částí. Navézt, osadit a zahájit svařování ocelové konstrukce se podařilo do konce roku 2020, následně stavbaři sestavili a osadili posuvné bednění mostovky a zahájili betonáže. „Loni v lednu pokračovaly práce na betonážích mostovky, svařovali jsme nosníky ocelové konstrukce mostu a poté podlili ložiska a demontovali podpěrné skruže,“ popisuje práce na třetím nejdelším železničním mostě v České republice Ing. Hanzal. Estakáda byla dokončena závěrem loňského roku a letos na jaře probíhaly terénní úpravy pod mostem.
Přes 23 tisíc kubíků betonu
O tom, že stavba Černovické estakády nebyla úplně jednoduchá, vypovídají i základní technické údaje. Je založena na pilotách o průměru 1,2 metru, přičemž stavbaři použili celkem 6 320 metrů pilot. Ocelová konstrukce váží 2 046 tun a každý nosník má výšku 2,85 metru. Logistika přeprav těchto nosníků na stavbě tak patřila k vůbec nejnáročnějším úkolům. „Kromě toho jsme uložili celkem 23 163 m3 betonu a 2 334 tun betonové výztuže. Plocha izolací mostovky dosáhla 8 294 m2,“ dodává Ing. Hanzal.
Celý rekonstruovaný úsek železnice tvoří z 28 procent náspy, z 52 procent traťové zářezy a zbývající část je vedena na umělých stavbách. Kromě Černovického potoka musí trať překonat i údolí Habřího potoka. Zdolává jej po přesypaném mostním objektu (druhé foto) s širokým a vzdušným otvorem. Nicméně už samotný zpracovaný 3D model trasy naznačoval složitou konfiguraci železničního tělesa a představivost byla v úzkých i po vytyčení potřebných záborů území, kdy se nová vlastnická hranice podobala v lese spíš náhodnému labyrintu… „A to bylo třeba změnit. Vzhledem k tomu, že tento most, v hantýrce stavby označovaný jako Krmelec, bude sloužit v budoucnu jako biokoridor, podařilo se nám společně s Agenturou pro ochranu přírody přesvědčit investora a most kompletně přeprojektovat. Původní dvouklenba byla nahrazena dvourámem se středním pilířem, což stavbu zjednodušilo,“ uzavírá vedoucí projektu.
Divize 9
Divize 9
Nové kouzlo pro více než stoletý areál
Budovy Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové se po dvouleté rekonstrukci opět otevřou pro studenty. Tým východočeského útvaru divize 9 právě dokončuje stavební práce ve stávajícím objektu fakulty a k předání připravuje i nově vybudovanou přístavbu. Studenti by se měli do modernizovaných prostor vrátit v září.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
kola v Hradci Králové byla postavena v roce 1900 podle návrhu architektů Jana Hanuše a Václava Bahníka. Její fasáda byla vyzdobena rizality, pilastry, okenními římsami a frontonem. V úrovni druhého podlaží obíhá kordová římsa. Poslední patro zakončuje profilovaná korunní římsa.
Budova prošla částečnou obnovou před deseti lety, kdy se však opravovaly pouze obvodové stěny. Nynější zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci interiéru s návratem k původní dispozici budovy a přístavbu nového křídla. Nově vybudovaná část navazuje na chodbu pravého křídla původního objektu a uzavírá vnitřní dvůr fakulty.
Během stavebních prací, které probíhaly od září roku 2020, došlo k zesílení stropních trámových konstrukcí, výměně instalačních rozvodů, instalaci nových slaboproudých systémů, sanaci suterénních zdí a výměně střešní krytiny a podlahových vrstev. A například historické repliky vnitřních dveří pro interiér dodal Metrostavu DIZ – provoz obnovy památek.
Práce i s negativem historické fotografie
Místní zpravodajský portál Hradecká Drbna označil za vizuálně nejatraktivnější výsledek dokončované rekonstrukce obnovu průčelí budovy včetně pozlaceného zábradlí a kamenných prvků mansardy. „Tyto práce – rekonstrukce mansardy v průčelí objektu, kdy na základě dodatečně nalezeného negativu fotografie v archivu Muzea východních Čech byly sestavovány repliky štukových girland, měděných říms, historického zábradlí a zejména kamenných váz – byly pro nás největší výzvou a zároveň odměnou,“ potvrdil vedoucí projektu Ing. David Čech.
Stavbaři se během rekonstrukce potýkali s omezeným prostorem – škola stojí v centru města na náměstí Svobody. „Řešili jsme velmi omezené skladovací plochy i nedostatek parkovacích míst. Takže jsme nakonec museli vybudovat přístupovou komunikaci, kdy jsme rozebrali žulovou dlažbu pěší zóny a nahradili ji provizorně betonovou dlažbou,“ připomíná inženýr Čech.
Termín dokončení 4/22 byl zejména v posledních týdnech podle jeho slov celkem napjatý: „Na počátku vypadala doba pro realizaci komfortní, avšak průběžně jsme objevovali spousty skutečností, které nebyly předpokládány. Velké zdržení jsme nabrali kvůli statické sanaci kleneb a nutnosti přeprojektování páteřních elektrorozvodů, které se do podlah nevešly.“
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
Ocenění úspěšných
Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran předal za práci v loňském roce ocenění těmto nejlepším zaměstnancům:
Osobnost Metrostavu 2021
Ing. Václav Soukup,
vedoucí útvaru centrályVýroční cena Generálního ředitele Metrostavu 2021
Mgr. Zdeněk Kostříž, ÚPŘ, expert
Vedoucí projektu Metrostavu
Ing. Michal Mašek, D3, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Hnojský, D5, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Petr Benhák, D6, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Kuřík, D6, stavbyvedoucí ● Ing. Pavel Kalouš, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Burian, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Lukáš Březina, D9, stavbyvedoucí
Vedoucí projektu Metrostavu DIZ
Ing. Václav Petrášek, oblast 1, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Radovan Jašek, oblast 1, hlavní stavbyvedoucí
Stavbyvedoucí Metrostavu
Ing. Stanislaw Rybczyński, D1, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Blahynka, D1, stavbyvedoucí ● Ing. Petr Pultar, D3, stavbyvedoucí ● Michal Ort, D3, stavbyvedoucí ● Ing. Václav Hromádka, D3, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Stuchlík, D3, stavbyvedoucí ● Pavel Heller, D5, stavbyvedoucí ● Ing. David Paveza, D5, stavbyvedoucí ● Ing. arch. Antonín Mašek, D6, stavbyvedoucí ● Ing. Radek Hudec, D6, stavbyvedoucí ● Ing. Michal Kordula, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Jakoubek, D8, stavbyvedoucí ● Ing. Róbert Lacena, D8, stavbyvedoucí ● Pavel Žižka, D8, stavbyvedoucí ● Jiří Kočí D8, stavbyvedoucí + Ing. Jiří Korábečný, D9, stavbyvedoucí ● Ing. Dalibor Andrlík, D9, stavbyvedoucí
Stavbyvedoucí Metrostavu DIZ
Jiří Sedláček, oblast 1, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Lavička, oblast 1, stavbyvedoucí
Přípravář Metrostavu
Zdeněk Pyszko, D1, kalkulant ● Ing. Lukáš Pekárek D1, přípravář ● Ing. Václav Klimecký, D1, přípravář ● Ing. Ján Bednár, D3, přípravář ● Milan Kysela, D3, samostatný přípravář ● Ing. Aleš Kapička, D3, samostatný přípravář ● Ing. Jakub Jaček, D5, samostatný přípravář ● Jan Murňák, D6, samostatný přípravář ● Pavlína Žihlová, D6, přípravářka ● Ing. Martina Ubrová, D6, samostatná přípravářka ● Ing. Michaela Vavroňová, D8, vedoucí útvaru ● Ing. Stanislav Falhar, D8, vedoucí útvaru ● Ing. Andrea Palasová, D8, přípravářka ● Ing. Petr Zvěřina, D9, samostatný přípravář ● Ing. Jan Mareček D9, samostatný přípravář
Zaměstnanec Metrostavu
Ing. Pavel Malíček, D1, samostatný technik BOZ, PO ● Milan Soldán, D1, samostatný technik BOZ, PO ● Ing. Pavlína Foktová, D1, odborná referentka obchodní ● Ing. Lenka Doleželová, D3, vedoucí útvaru ● Ludmila Kocourková, D3, samostatná referentka personální agendy ● Karel Toužil, D3, samostatný technik kvality ● Jaroslav Kostka, D3, samostatný technik pro technické obory ● Soňa Červená, D3, odborná referentka obchodní ● Ing. Hana Biedermannová, D5, ekonomka projektu ● Ing. Jan Kubr, D5, ekonom projektu ● Ing. Jana Mališová, D5, specialistka ● Tomáš Weigert, D5, ekonom provozu ● Šárka Bížová, D6, odborná referentka financování ● Mgr. Pavlína Straková, D6, vedoucí útvaru ● Mgr. Eliška Tesařová, D6, právnička ● Ing. Miloslav Kříž, D6, samostatný referent obchodní ● Ing. Miroslav Potočný, D8, technik kvality ● Jarmila Kaloušová, D8, vedoucí útvaru ● Pavla Abtová, D8, odborná referentka obchodní ● Ing. Jiří Hudec, D8, vedoucí střediska ● Ing. Tomáš Frolo, D8, vedoucí útvaru ● Ing. Martina Mankerová, D8, ekonomka projektu ● Ing. Radka Jentschková, D9, samostatná referentka financování ● Ing. Lukáš Müller, D11, vedoucí střediska ● Ivana Somerauerová, ÚEŘ, odborná účetní ● JUDr. Ludmila Štědrá, ÚGŘ, právnička ● Bc. Věra Štollová, ÚOŘ, samostatná referentka pro ek. správní obory ● Mgr. Jana Kořínková MBA, ÚPŘ, zástupkyně výkonného ředitele ● Ing. Jaromír Šob, ÚVTŘ, specialista
Zaměstnanec Metrostavu DIZ
Ing. Martin Kafka, D3, vedoucí oblasti
Zaměstnanec Metrostavu TBR
Ing. Jaroslav Petřík, ekonomický náměstek
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Jubilejní Metrostav handy cyklo maraton se blíží!
Číslo 10 považoval řecký filozof a matematik Pythagoras jako vrchol dokonalosti. A takhle si také my představujeme letošní jubilejní ročník cyklistického závodu MHCM, který opět pořádáme ve spolupráci se spolkem Cesta za snem.
Ing. Tereza Wagner
ětidenní akci odstartujeme v úterý 26. července 2022 tradičně od budovy Metrostavu na pražské Palmovce. V rámci České republiky budou jednotlivé týmy zdolávat trasu dlouhou 2222 kilometrů s několika kontrolními body, které jsou rozmístěny v okolí rozhleden. Ty mají symbolizovat nejen ohlédnutí za předešlými úspěšnými ročníky, ale zároveň představují vyhlídky budoucích akcí, jež pomáhají a propojují svět zdravých a handicapovaných sportovců.
Nejdelší cyklistická akce bude slavnostně ukončena v sobotu 30. července v okolí Výstaviště Praha, které aktuálně prochází rozsáhlou obnovou, na níž se společnost Metrostav podílí.
Zapojili byste se rádi do organizace? Přidejte se k hvězdnému týmu dobrovolníků a pomozte nám v den startu jubilejního desátého ročníku MHCM i vy!
Bližší informace a přihlášky zasílejte na: cyklomaraton@metrostav.cz
Těšíme se na všechny zájemce!
XX. letní sportovní hry Metrostav
16.–17. června 2022, Sportovní centrum Nymburk
Fotoreportáž
Fotoreportáž
PREZENTACE STAVEB I VELKÉ DÍKY NAŠIM LIDEM!
RED, foto archiv Metrostavu
Prostory kongresového sálu Olympik – Artemis se začaly plnit po osmé hodině. Programová konference Metrostavu garantuje vždy přátelské setkání napříč firmou a okamžik, kdy se na jedno místo sjedou kolegové ze všech divizí a regionů.
A TEK je také hlavně prostor pro poděkování a vyznamenání našim kolegům. Generální ředitel tradičně stiskl ruku všem oceněným zaměstnancům.
Na konferenci vystoupili i tři vedoucí projektů, kteří své kolegy seznámili s velkými stavbami: Ing. Zdeněk Hošek hovořil o projektech z oblasti energetiky a teplárenství, Ing. Tomáš Beržinský (na snímku) představil zabezpečení VD Orlík před účinky velkých vod a Martin Šťáva poutavě popsal stavbu estakády v rámci budování části Velkého městského okruhu v Brně.
TEK se zúčastnili také členové správní rady DDM Group Ing. Ján Dudáš a Ing. Jindřich Hess, Ph.D., bývalý generální ředitel Metrostavu.
Velké překvapení čekalo na kolegu Mgr. Zdeňka Kostříže, který obdržel Výroční cenu generálního ředitele Metrostavu. Protože pan Kostříž tradičně v rámci Centra vzdělávání TEK organizoval, o to náročnější bylo do poslední chvíle před ním jeho vyznamenání utajit... Ale povedlo se a jemu i všem oceněným kolegům gratulujeme a přejeme nadále mnoho úspěchů!
Čestný titul Osobnost roku spolu se zlatou medailí převzal Ing. Václav Soukup, který řídí Útvar zahraničního podnikání Skupiny Metrostav. Rozhovor s ním najdete zde.
Kolegové ocenění za práci v loňském roce v kategoriích: bezpečné pracoviště, vedoucí projektu, stavbyvedoucí projektu, přípravář a zaměstnanec roku.
Kolegové ocenění za práci v loňském roce v kategoriích: bezpečné pracoviště, vedoucí projektu, stavbyvedoucí projektu, přípravář a zaměstnanec roku.
Kolegové ocenění za práci v loňském roce v kategoriích: bezpečné pracoviště, vedoucí projektu, stavbyvedoucí projektu, přípravář a zaměstnanec roku.
Kolegové ocenění za práci v loňském roce v kategoriích: bezpečné pracoviště, vedoucí projektu, stavbyvedoucí projektu, přípravář a zaměstnanec roku.
Kolegové ocenění za práci v loňském roce v kategoriích: bezpečné pracoviště, vedoucí projektu, stavbyvedoucí projektu, přípravář a zaměstnanec roku.
Kolegové ocenění za práci v loňském roce v kategoriích: bezpečné pracoviště, vedoucí projektu, stavbyvedoucí projektu, přípravář a zaměstnanec roku.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Pohled na zařízení staveniště u výstavby tunelu v Bad Bergzabernu. Pracuje se v oblasti známé vinařské stezky v Porýní-Falcku. A tunel se tak doslova zanoří pod keře vinné révy...
Razicí práce v únikové štole. Malý profil s přibližně 20 m2 vyžaduje sofistikovanou koncepci ohledně využití razicích strojů.
V únikové štole probíhají i trhací práce. Na základě často se měnících geologických poměrů totiž docházelo a asi bude docházet k častému střídání metody ražeb bagrováním a právě trhacími pracemi.
8_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Budova MOS nedaleko křižovatky Malovanka zapadne do okolí a díky zeleni na střeše nebude rušit.
Dispečink budoucího centrálního mozku pražské dopravy bude vybaven nejmodernějšími technologiemi.
Na obrazovkách budou výstupy z několika stovek kamer, které v metropoli dohlížejí na provoz.
Dispečeři se budou snažit zlepšit provoz v Praze a budou pomáhat i v krizových situacích.
Výstavbou objektu dojde k integraci řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů, zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech druhů dopravy.
- 264828.svg
- 264829.svg
- 264849.svg
- 264862.svg
- 264879.svg
- 264880.jpg
- 264881.jpg
- 264882.jpg
- 264883.jpg
- 264884.svg
- 264886.svg
- 264891.jpg
- 264943.jpg
- 264946.jpg
- 264947.jpg
- 265033.jpg
- 265038.svg
- 265046.jpg
- 265070.mp4
- 265071.jpg
- 265072.svg
- 265074.jpg
- 265075.jpg
- 265076.jpg
- 265079.jpg
- 265080.jpg
- 265083.svg
- 265084.jpg
- 265085.jpg
- 265087.svg
- 265088.jpg
- 265096.jpg
- 265097.svg
- 265100.jpg
- 265101.jpg
- 265102.jpg
- 265104.jpg
- 265116.jpg
- 265117.jpg
- 265118.jpg
- 265119.jpg
- 265120.jpg
- 265121.jpg
- 265130.pdf
- 265140.jpg
- 265141.jpg
- 265432.jpg
- 265433.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Nový rok, nové příležitosti
Rok se chýlí ke konci a nastává čas bilancování. Uplynulé měsíce přinesly klidnější období, skupina se konsolidovala, posílila a čelila výzvám. Teď je čas připravit se na nové úkoly a příležitosti.
Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Pardubická divize 9 dokončila čtyři nové objekty v areálu dolní morava: jde o apartmánové domy, které zvýší kapacitu ubytování v rezortu. Od roku 2017 zde metrostav postavil již řadu staveb.
Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Čeští stavbaři budují v Norsku největší podzemní objekt v historii firmy. Gigantické kaverny budou využity k ukládání odpadu z výroby zinku.
Přátelské zastavení v čase adventním
Kolegové ze skupiny se během adventu setkávají na večírcích a koncertech. Akce zlepšují náladu, posilují vztahy a pomáhají zvládnout předvánoční shon. Pohoštění a hudba zajistily skvělou atmosféru.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007