Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BeMo Tunnelling

Tunel pro lepší život lázeňského města

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) představuje výstavbu tunelu ve spolkové zemi Porýní-Falcko. Dílo, které se nachází západně od města Karlsruhe nedaleko hranic s Francií, bude po ukončení stavebních prací užíváno pro obousměrný provoz na obchvatu Bad Bergzabernu. Město je vyhledávanou prázdninovou destinací.

Bernhard Bucher, Pafos Busch, foto archiv BeMo Tunnelling

Z

hruba 1,4 km dlouhý tunel s paralelním únikovým tunelem má pomoci ulehčit dopravě ve městě, které trpí hlavně hlukem z automobilové dopravy. Celý obchvat s označením B 427 provoz aut odkloní a zvýší tak kvalitu pobytu v Bad Bergzabernu. Nové podzemní dílo se mimochodem nachází v oblíbené vinařské oblasti.

Slavnostní zahájení výstavby záchranné štoly a hlavního tubusu tunelu se konalo 26. května 2021, tedy zhruba před rokem. Součástí jsou práce prováděné metodou NRTM, kdy ražba hlavního tubusu probíhá ve vzdálenosti minimálně 100 m za štolou. Od zahájení razicích  prací v říjnu 2021 bylo do dnešního dne v záchranné štole vyraženo asi 32 % a v hlavním tunelovém tubusu skoro 13 % z celkové délky. Smluvně sjednaná doba realizace projektu činí 49 měsíců na 1440 m dlouhý tunel.

Tunel, kterým denně projede 9000 vozidel, bude součástí téměř 2,6 km dlouhého obchvatu

Jednou z mnoha výzev v rámci razicích prací je v neposlední řadě malý průřez záchranné štoly. Kvůli profilu s přibližně 20 m2 bylo třeba zvolit sofistikovanou koncepci využití razicích strojů, aby se při dosažení maximálních výkonů zajistila plynulá výměna strojů a hlavně, aby byl v první řadě dodržen vysoký standard bezpečnosti práce. V hlavní  tunelové rouře budou zhotoveny dva zálivy pro automobily s poruchou a rovněž celkem šest propojek, které propojí hlavní rouru s únikovou štolou. Na základě často se měnících geologických poměrů docházelo a asi bude i docházet k častému střídání metody ražeb bagrováním a trhacími pracemi. A to jak v únikové štole, tak i v hlavním tunelovém tubusu.

Přes extrémně měnící se geologii a opakované komplikace v důsledku průniku vody jsme se díky týmové práci našich pracovníků stejně jako odborným a technickým znaleckým posudkům těmto náhlým změnám v třídách ražby rychle přizpůsobili a uplatnili dodatečná opatření počínaje přizpůsobeným členěním ražeb pod ochranou mikropilotového deštníku (na snímku vrtací práce), a to až do okamžiku, kdy jsme mohli už provádět záběry 1,5 m.

Celému týmu stavbařů bychom rádi vyslovili velké poděkování a věříme v úspěšné pokračování. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Ing. Václav Soukup

Osobnost Metrostavu 2021

V naší společnosti působí úctyhodných 42 let! Metrostav mu před lety doporučil jeden z pedagogů Fakulty stavební ČVUT a dodnes inženýr Václav Soukup nelituje. Začal u ražeb tunelů metra trasy B – v tehdejší provozní jednotce 2 na stavbě Náměstí Republiky, kde zažil první zkušenost s výstavbou tunelů a i s mechanizovanou ražbou. Podzemním stavbám se věnuje celou svou profesní kariéru: 13 let strávil na stavbách, 8 let byl výrobním náměstkem a následně dalších 12 let ředitelem divize 5, která je garantem VNT tunely a podzemní stavby. Od roku 2013 řídí Útvar zahraničního podnikání Skupiny Metrostav, kde hlavním artiklem našeho vývozu jsou opět tunely.

Čestný titul Osobnost Metrostavu, který jste spolu se zlatou medailí převzal na Programové konferenci TEK, představuje hlavně uznání vaší práce a určitě vás potěšil. Co pro vás znamená?

Ocenění, které jsem obdržel, je oceněním jednotlivce, ale síla a schopnost realizovat náročné úkoly a zakázky tkví v dobrém, odborně zdatném a soudržném pracovním kolektivu. Takže bych chtěl při této příležitosti poděkovat všem svým kolegům a kolegyním, se kterými jsem měl možnost během své kariéry u Metrostavu spolupracovat. Je to zároveň i ocenění jejich práce.

Jak se z tuneláře stane nakonec šéf útvaru, který má na starosti tak specifickou oblast, jako je podnikání koncernu v zahraničí?

Musí si to zkrátka odpracovat, získat zkušenosti a přesvědčit v každé pozici, která je mu svěřena. Myslím, že zlomovým momentem, proč jsem skončil u zahraničního podnikání, byl pro mne náš první islandský projekt Tunely Hedinsfjord. Jednalo se o první velkou zahraniční infrastrukturální zakázku, kde byl Metrostav v pozici generálního dodavatele.

Co považujete za největší úspěch zahraničního podnikání Skupiny?

Že se nám podařilo prosadit v zahraničí v tvrdé mezinárodní konkurenci a vycvičit a vychovat zde vysoce odborně zdatné pracovní kolektivy a jednotlivce. Tito dělají dobré jméno nejen firmě, kterou reprezentují, ale i České republice. Podařilo se také založit a rozvíjet samostatné zahraniční dceřiné společnosti a provést akvizici firmy BeMo Tunnelling.

Vaše pozice a náplň práce se za ty roky, kdy působíte u Metrostavu, samozřejmě vyvíjela. Ale co jste v přístupu k práci určitě neměnil?

Že je potřeba dát příležitost a důvěru jednotlivcům, kteří se nebojí vzít na sebe zodpovědnost za dosažení stanovených cílů. A zároveň je nutné poskytnout důvěru a důležitost i těm, kteří jim při tom pomáhají.

Čekají vás teď nějaké velké nebo zajímavé úkoly?

Je před námi nelehké období. Nedostatek stavebních materiálů, růst jejich cen a cen energií, složitá mezinárodněpolitická situace... To vše vytváří toxické prostředí, v němž nebude jednoduché dokončovat stávající zakázky, ale i získávat nové, kterých bude kvůli inflačnímu vývoji a nedostatku peněz méně. Metrostav má ale za sebou více než 50letou historii, překonal i jiné překážky, a tak pevně věřím, že také v této zkoušce obstojí.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Ocenění

Bezpečné pracoviště

Vedoucí projektu z jednotlivých divizí Metrostavu byli během Programové konference TEK 2022 oceněni v rámci motivačního programu Bezpečné pracovitě. Společnost tak hodnotí dodržování bezpečnosti na svých stavbách i v povozech.

RED, foto archiv Metrostavu

O

ceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Metrostav totiž dlouhodobě dbá na prevenci vzniku rizik a zlepšuje systém ma­nagementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Oceněným gratulujeme!

Divize 1, Ing. Vítězslav Přikryl, Vídeňská – polyfunkční dům Brno.

Divize 1, Ing. Milan Válek, Rekonstrukce domu č. 33-35, Karviná.

Divize 3, Ing. Petr Pultar, Filtry ETU, Tušimice.

Divize 3, Ing. Jan Krajdl, AFI City apartmány obj. D+E, Praha.

Divize 5, Ing. Petr Hanzal, Modernizace trati Veselí n. Lužnicí Tábor, II. část.

Divize 6, Ing. Vladislav Horáček, Bc. Radek Čermák, Masaryk Centre 1.

Divize 6, Ing. Ľubomír Mik, Jez Hranice.

Divize 8, Ing. Martin Frič, Parkoviště P+R Černý Most.

Divize 8, Ing. Petr Lukáš, Výstavba budovy Fakulty zdravotnických studií UJEP, Ústí nad Labem.

Divize 9, Ing. Jaroslav Sýkora, Rekonstrukce a dostavba budovy mlýnů na galerii, Pardubice.

 

Metrostav 7/2022, TEK 2022
Metrostav 7/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 7/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 7/2022, Ptáme se
Metrostav 7/2022, Ocenění
Metrostav 7/2022, Fotosloupek 2.0
Metrostav 7/2022, Číslo
Metrostav 7/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 7/2022, Divize 5
Metrostav 7/2022, Divize 9
Metrostav 7/2022, Lidé Metrostavu
Metrostav 7/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 7/2022, Fotoreportáž
Metrostav 7/2022, TEK 2022

TEK 2022

Metrostav 7/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 7/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 7/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 7/2022, Ocenění

Ocenění

Metrostav 7/2022, Fotosloupek 2.0

Fotosloupek 2.0

Metrostav 7/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 7/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 7/2022, Divize 5

Divize 5

Metrostav 7/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 7/2022, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 7/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 7/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

4

Sending statistics …

Rendering Ocenění (225069): (1/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (225068): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (225067): (1/3) (13 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5530/item264891-small.jpg

 i5530/item264886.svg

 i5530/item264884.svg

 i5530/item265033-small.jpg

 i5530/item265046-small.jpg

 i5530/item265038.svg[p3]

 i5530/item265033-medium.jpg[p3]

 i5530/vth280067-1.jpg (2x)

 i5530/vth279482-1.jpg (2x)

 i5530/vth279624-1.jpg (2x)

 i5530/vth280068-1.jpg (2x)

 i5530/vth280069-1.jpg (2x)

 i5530/vth279793-1.jpg (2x)

 i5530/vth279675-1.jpg (2x)

 i5530/vth280070-1.jpg[p1]

 i5530/vth279696-1.jpg[p1]

 i5530/vth280071-1.jpg[p1]

 i5530/vth279774-1.jpg[p1]

 i5530/vth280072-1.jpg[p1]

 i5530/vth280077-1.jpg[p1]