Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

7

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

29. dubna 2022

ročník 34

tek 2022: Máme na čem stavět

Kongresový sál hotelu Olympik – Artemis patřil 21. dubna Metrostavu: manažeři a technici se tu sešli na Programové konferenci TEK (hlavní foto). Po dvouleté pauze se uskutečnil již 17. ročník, který se věnoval zhodnocení výsledků firmy za uplynulé období, prezentacím projektů a letos také zejména budoucí strategii v kontextu nejisté doby v důsledku globálních problémů.

RED, foto archiv Metrostavu

K

onferenci zahájil generální ředitel Metrostavu pan Ing. Jaroslav Heran (foto dole), jenž v úvodu zaměstnancům poděkoval za práci v uplynulém období, kdy chod snad všeho ochromila pandemie: „Stavebnictví je jeden z oborů, který v té době pracoval naplno, a i na výsledcích je vidět, že výpadek nenastal, nebo případně byl minimální. A určitě to bylo za cenu zvýšeného úsilí a nepohodlí, které jste zvládli, a za to vám patří můj dík.“ 

Jaroslav Heran dále připomněl loňské 50leté výročí Metrostavu a zdárný průběh aktivit s tím spojených. Zmínil aktuální situaci v souvislosti s válkou na Ukrajině, ze které vyplývá celá řada komplikací a rizik.

Nadále na špici

Projev pana generálního ředitele pokračoval připomenutím významu a rozvoje celé Skupiny Metrostav, která je nadále z hlediska tržeb lídrem stavebního trhu v České republice a jejíž konsolidovaný výkon v roce 2021 činil 44,8 miliardy Kč. Věnoval se také výkonům Metrostavu a.s. spolu s novými dceřinými společnostmi Metrostav DIZ, Metrostav Norge AS, Metrostav TBR a Metrostav Infrastructure, které dohromady posilují celkové výsledky. 

společně jsme zvládli nelehké období pandemie a jsme silnější. před našimi týmy jsou další velké projekty a výzvy

Pozornost generální ředitel věnoval zmiňovaným rizikům a mimo jiné shrnul problémy s vleklými trestními kauzami. Připomenul opatření a postupy, která mají za cíl překlenout náročné období.

V pasáži věnované budoucnosti a dalšímu zaměření Metrostavu Ing. Heran zdůraznil, že je spousta výzev a příležitostí, které bychom neměli jen tak nechat proplynout a které bychom se měli snažit umět uchopit. Jsou tady nové obory a nové technologie. Sledujeme okolí, snažíme se vyhlížet příležitost nových akvizic a zkoumáme takové příležitosti, abychom vhodným způsobem doplnili a rozšířili své kompetence. Nové technologie jsou něco, co by nás od konkurence mělo odlišovat.

„Oslavy 50 let Metrostavu provázelo heslo ‚Je na čem stavět.‘ A já si myslím, že to sedí. Že skutečně máme na čem stavět, a i když často hovoříme, že čelíme potížím, je potřeba si uvědomit klíčovou věc – jsme v pozici stavebního lídra. Máme vlastní kapacity, naše rodinné stříbro. Máme silné týmy odborníků. Musíme je udržet, musíme je rozvíjet, musíme na nich stavět. A rosteme na výzvách,“ řekl v závěru Jaroslav Heran.

Obchodní úspěchy a dobrý zásobník práce

V další části vystoupil obchodní ředitel Metrostavu Ing. Karel Volf. Zrekapituloval organizační opatření v rámci obchodní strategie. Ta spočívá mimo jiné v rovnoměrném rozložení rizik či v rozvoji dceřiných společností. Vzpomenul zásadní obchodní úspěchy uplynulých tří let, které zajistily velmi dobrý zásobník práce na další období. Je to například modernizace přelivů na VD Orlík, oprava Libeňského mostu či rekonstrukce Průmyslového paláce. Potenciál rozvoje do příštích let představuje energetika a dostavba JE Dukovany.

Metrostav měl, má a vždy bude mít sílu v lidech. O tom, jak je dnes na trhu práce obtížné získávat posily pro naše týmy, hovořil personální ředitel Metrostavu Ing. Ladislav Profota. Byť jsme v porovnání s předloňským a loňským rokem personál mírně posílili, nestačí to a je potřeba vyvinout velké úsilí.

Výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan se podrobněji věnoval problémům v souvislosti s růstem cen stavebních materiálů. Kolegy seznámil mimo jiné se systémem, který má za cíl zajisti dostupnost materiálu, a přednesl doporučení, mezi nimiž je například potřeba objednávat materiál s dostatečným předstihem. Jakého posunu jsme dosáhli v oblasti digitalizace, shrnul Ing. Filip Kalina, vedoucí útvaru digitalizace stavebních procesů.

Druhý blok TEK 2022 provázely prezentace konkrétních projektů a byli oceněni nejlepší zaměstnanci firmy.

Krátce Aktuálně

Nová technika divize 11

Půjčovna důlní techniky má ve své nabídce nové tunelové pásové rypadlo Liebherr R950 a dvoulafetovou vrtací soupravu Rocket Boomer E2C (foto). Tunelové pásové rypadlo je vhodné pro ražbu tunelu o výšce stropu 6 až 9 m, hydraulická dvoulafetová vrtací souprava je určená pro ražbu tunelů středního a velkého profilu.

ražba metra D začíná

Ve čtvrtek 21. dubna byla v Praze oficiálně zahájena stavba trasy D, kterou v rámci sdružení realizují kolegové ze společnosti Subterra. Práce na stavbě trasy D jsou rozděleny do čtyř etap podle náročnosti a stavět se bude v celkem šesti lokalitách.

Velká operace na Gabčíkovu

V rámci modernizace levé plavební komory Vodního díla Gabčíkovo proběhlo 26. března osazení sestavy svařence dílců AL1-AL2 dolních vrat, jehož hmotnost činí 160 tun! K manipulaci byl využit jeřáb LG 1550. Realizační tým zvládl celou operaci za čtyři hodiny.

Poděkování za pomoc

Dne 8. dubna se na Ukrajinském velvyslanectví v Praze uskutečnila schůzka zástupců Ukrajiny, Ministerstva obrany a významných dárců, kteří finančně přispěli na účet ukrajinské ambasády (foto). Mezi nimi byl i Metrostav zastoupený generálním ředitelem Ing. Jaroslavem Heranem, jenž si od ukrajinského velvyslance pana Jevhena Perebyjnise převzal děkovný list.

 

Metrostav 7/2022, TEK 2022
Metrostav 7/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 7/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 7/2022, Ptáme se
Metrostav 7/2022, Ocenění
Metrostav 7/2022, Fotosloupek 2.0
Metrostav 7/2022, Číslo
Metrostav 7/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 7/2022, Divize 5
Metrostav 7/2022, Divize 9
Metrostav 7/2022, Lidé Metrostavu
Metrostav 7/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 7/2022, Fotoreportáž
Metrostav 7/2022, TEK 2022

TEK 2022

Metrostav 7/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 7/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 7/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 7/2022, Ocenění

Ocenění

Metrostav 7/2022, Fotosloupek 2.0

Fotosloupek 2.0

Metrostav 7/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 7/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 7/2022, Divize 5

Divize 5

Metrostav 7/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 7/2022, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 7/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 7/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

1

Sending statistics …

Rendering Krátce Aktuálně (225066): (2/2) (4 ms)

Rendering TEK 2022 (225065): (2/4) (24 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5530/item264828.svg

 i5530/item264881-small.jpg

 i5530/item264879.svg

 i5530/item264880-small.jpg

 i5530/item264882-small.jpg

 i5530/item264883-small.jpg[p2]

 i5530/item264881-medium.jpg[p3]

 i5530/item264880-medium.jpg[p3]

 i5530/vth280067-1.jpg (2x)

 i5530/vth279482-1.jpg (2x)

 i5530/vth279624-1.jpg (2x)

 i5530/vth280068-1.jpg (2x)

 i5530/vth280069-1.jpg (2x)

 i5530/vth279793-1.jpg (2x)

 i5530/vth279675-1.jpg (2x)

 i5530/vth280070-1.jpg[p1]

 i5530/vth279696-1.jpg[p1]

 i5530/vth280071-1.jpg[p1]

 i5530/vth279774-1.jpg[p1]

 i5530/vth280072-1.jpg[p1]

 i5530/vth280077-1.jpg[p1]