-
Metrostav
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
Hotel
9
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
31. května 2022
ročník 34
z administrativního komplexu vznikl Hotel
Tým Ivana Šmejkala z divize 1 předal koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel The Julius Prague se 168 apartmány. Za 31 měsíců vznikl rekonstrukcí novorenesančního nájemního domu U bílého koníka s funkcionalistickou dostavbou kancelářského bloku na Senovážném náměstí, přímo v centru Prahy. Zakázka, kterou kolegové provedli ve sdružení se stavební společností BAK, vůbec nebyla jednoduchá.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
tarý nájemní dům prošel rozsáhlou přestavbou už v roce 1891 a dvěma dostavbami ve 20. letech 20. století. Dnes ho tvoří čtyři základní části – A, B, C, D. Mají jedno podzemní podlaží a šest až sedm nadzemních, které dohromady dosahují 70 000 kubíků obestavěného prostoru.
Zděné budovy A a B byly v dobrém technickém stavu a proto jen prošly modernizací včetně zesílení stropních konstrukcí a stěn a mají nezateplené, plasticky členěné fasády. Jejich okenní výplně byly repasované nebo nahrazené replikami. Původní objekty C a D byly odstraněny a místo nich vyrostly nové, moderní, které spolu s dostavbou části A1 vybudovali betonáři divize 6. Ve výčtu ještě chybí dvůr s atriem, kterému zůstaly dvě úrovně a z části prosklená a z části zelená střecha. U všech 168 hotelových apartmá nejrůznějších velikostí a uspořádání se návrháři z milánského studia Matteo Thun & Partners nechali inspirovat teplou podzimní paletou, prvky art deco a stylem Alfonse Muchy.
rekonstrukce památkově chráněných budov s unikátním interiérovým designem
Apartmánový hotel se nachází v pražské památkové rezervaci a jeho přestavba probíhala pod přísným dozorem památkářů. Dochované umělecko-řemeslné prvky stavbaři zachovali a po repasi začlenili do zmodernizovaných prostor. Jednalo se zejména o truhlářské výplně otvorů a schodišťové prostory včetně obkladových kamenných desek a litinových konstrukcí zábradlí. „Skenování, modelování a následná výroba atypických oblouků dřevěného madla z jednoho kusu dřeva byly přímo řemeslnou specialitou,“ vzpomíná vedoucí projektu. Historická hodnota zmodernizovaných budov se tak zachovala i s její autentickou atmosférou.
„Byla to technicky velice zajímavá zakázka, kde se prolínala rekonstrukce památkově chráněných budov propojených v interiérech unikátním designem s modernějšími přístavbami. Přesto náš tým negativně ovlivnil průběh realizace. Bez platné prováděcí dokumentace jsme kvůli nečekaným změnám zadání museli řadu věcí předělávat,“ uzavírá vedoucí projektu.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Do pedálů u jezera Milada
Již čtvrtým rokem je Metrostav DIZ hrdým generálním partnerem série rodinných soutěží Milada Tour. Start prvního letošního klání – cyklozávodu (foto) – proběhl druhý květnový víkend. Jelo se v unikátní krajině bývalého hnědouhelného dolu, který se v posledních letech změnil v krásné prostředí jezera Milada.
Kontrolní den na Malovance
Zástupci hlavního města Prahy i dodavatelů se 25. května zúčastnili kontrolního dne stavby Multifunkčního operačního střediska Malovanka, které bude integrovaným centrem řízení dopravy. Zhotovitelem dokončení tohoto strategického objektu je sdružení Společnost VCES-Metrostav DIZ pro Malovanku.
MHCM 2022 po českých rozhlednách
Letošní Metrostav handy cyklo maraton s námi odstartuje i ukončí Bedřich Ludvík, autor dokumentárního cyklu o českých rozhlednách Rozhlédni se, člověče. Trasa jubilejního závodu je v červenci naplánována po českých rozhlednách, abychom se symbolicky ohlédli za předchozími ročníky, které vedly všemi kraji České republiky.
Praxe v Metrostavu může začít!
Minulý týden si naši noví smluvní žáci (foto) v Akademii řemesel Praha – Střední škole technické na Zeleném pruhu převzali pracovní oblečení, ochranné pomůcky a profesní nářadí. Jsou tak připraveni na odborný výcvik v Metrostavu.
Energetika
Energetika
Naše stavby oceněny v ČEEP 2021
V Betlémské kapli v Praze se 24. května uskutečnil tradiční galavečer s vyhlášením výsledků prestižní soutěže Český energetický a ekologický projekt | stavba | inovace roku (ČEEP). A hned tři naše projekty získaly ocenění!
RED, foto archiv ČEEP
enu Ministerstva průmyslu a obchodu získal projekt Snížení emisí SOX v elektrárně Mělník, kde tým divize 3 Metrostavu budovala systém odsíření. Cenu Ministerstva životního prostředí si vysloužila modernizace Úpravny vody Želivka – GAU, kde kolegové z divize 6 realizovali nový filtrační stupeň s náplní granulovaného aktivního uhlí. A ocenění Svazu podnikatelů ve stavebnictví získala rekonstrukce teplárny, ekologizace kotlů Trmice – tým divize 3 opravil zařízení pro snížení emisí SO2 a vybudoval novou technologii, která zajistí snížení koncentrací emisí NOX. Kolegům gratulujeme!
BeMo
BeMo
Zpráva o logistické výstavbě
V minulých letech jsme neustále zvyšovali naši výkonnost v oblasti logistické výstavby. dceřiná společnost BeMo Tunnelling (BeMo) se specializovala na projekty s technickými zvláštnostmi, a tak za zmínku stojí především výstavba hal či projekty s neobvyklými požadavky na zakládání staveb.
Andreas Rabe, foto archiv BeMo Tunnelling
loňském roce se nám kromě jiného podařilo uzavřít se společností Deutsche Post (DHL) rámcovou dohodu o poštovních distribučních střediscích v Německu. S tímto novým zadavatelem byly již dokončeny dva projekty, dalších pět se v současnosti nachází ve stadiu realizace.
Logistické centrum v Bramsche
Na více než 24 600 m2 velkém pozemku investor Deutsche Logistik Holding naplánoval, rozvinul a díky realizaci naší dceřiné společnosti v květnu zkolaudoval nové sídlo v Bramsche pro firmu z Osnabrücku, která se zabývá výrobou zdravotních potřeb. V hale (foto) se nacházejí výrobní i kancelářské prostory. Užitná plocha celkem činí 12 400 m2, s výškou haly 10 m, a zatížením podlah počítaným na kapacitu pět tun.
moderní logistické haly zohleDŇují úspory energií a jsou oceněny prestižním certifikátem DGNB
Zařízení je postaveno plně v souladu s normami KfW-55 na úsporu energií. Celková plocha střech areálu je plně pokryta fotovoltaickými panely s výrobou 1100 kW ve špičce. Tato zde vyrobená elektřina bude zásobovat výrobní proces, který umožní, že zařízení bude do budoucna CO2 neutrální, venkovní prostory se osadí stromy s odpočívacími místy pro zaměstnance. Stavba je oceněna zlatým certifikátem German Sustainable Building Council – DGNB.
Dne 20. května byla hala předána investorovi, který byl nadmíru spokojený a přislíbil, že se společností BeMo počítá s realizací dalších tří podobných hal v severním Německu.
Prologis projekt v Hamburku
Společnost BeMo před nedávnem předala investorovi Prologis logistický park v Hamburku – Hausbruch. Jde o zajímavý projekt pro regionální zásobovací systém, kde hala o ploše 11 355 m2 je vybudovaná na brownfieldu, z toho je 10 185 m2 skladových ploch, 545 m2 mezaninu a 625 m2 kanceláří. Hala je blízko přístavu Hamburk a doprava bude probíhat po vodě a po dálnici A7. Zanechá tak nízkou uhlíkovou stopu. I za tento projekt investor získal certifikát DGNB.
V oblasti logistiky vyvíjíme tedy enormní úsilí o dosažení ročního obratu ve výši 30 až 40 milionů eur. Na základě posledního výběrového řízení na rozšíření logistické haly v Neussu jsme tohoto cíle vytyčeného na tento rok již dosáhli. Nyní již v rámci rozpočtu zpracováváme projekty, které bychom chtěli zahájit hned na začátku roku 2023.
Ptáme se
Ptáme se...
Petr Kopička
výrobní náměstek divize 1
V Metrostavu pracuje od února 1997, kdy nastoupil do divize 1 jako asistent mistra. Postupně se podílel na realizaci mnoha staveb v pozicích mistra, stavbyvedoucího a nakonec vedoucího projektu. Jen namátkou můžeme jmenovat projekty: OSUK Jinonice, Palác Euro, Aquapark Olešná, STC Škoda Auto, Měrové středisko Škoda Auto, OC Quadrio a mnoho dalších.
Když zavzpomínáte na dobu, kdy jste vedl konkrétní stavby, co se pro vás ve funkci náměstka ředitele divize změnilo?
V této nové roli to není již o samotném detailu jednotlivé stavby a o každodenním plánování a organizaci projektu. Nyní je to spíše o sdílení, předávání mých zkušeností z realizace projektů a jejich využití při rozhodování a řízení z úrovně vedení divize.
Na co především se váš úsek aktuálně soustředí?
Zabýváme se podporou časového plánování vybraných zakázek ve fázi soutěže, technickou podporou staveb z hlediska přístupu k normám a předpisům a kontrolou dokumentace na vybraných projektech. V neposlední řadě se soustředíme také na kontrolu jakosti, předpisů BOZP a technologických předpisů a na pomoc při zpracování provozních dokumentací staveb.
Které významné projekty divize 1 právě realizuje?
Je to přes 30 projektů v různé fázi výstavby, a je proto těžké na někoho nezapomenout. Nicméně jako významné projekty bych jmenoval výstavbu nové administrativní budovy Škody Auto v Mladé Boleslavi, bytový soubor Na Vackově v Praze, v Plzni se podílíme na výstavbě městského okruhu a na rekonstrukci výpravní budovy plzeňského hlavního nádraží, v Brně na prodloužení tramvajové tratě ke kampusu a v Moravskoslezském kraji bych zmínil například rekonstrukci a přístavbu bazénu v Karviné.
Můžete shrnout poslání a činnosti speciálních středisek?
Naše střediska jsou významnou součástí divize 1. Středisko inženýrských sítí v Praze zajišťuje každým rokem několik zakázek s tím, že zejména schopnost provádění činnosti hornickým způsobem je dle mého názoru velmi významná v rámci celého Metrostavu. Podobný význam má pro nás i středisko, které v Jihomoravském kraji realizuje plynovody. Provoz zámečnických konstrukcí je schopen provádět menší ocelové konstrukce a zámečnické prvky a výrobky. Nedílnou součástí divize jsou také naše HSV střediska, s jejichž pomocí jsme schopni v Praze a okolí zajišťovat zednické a betonářské práce zejména na našich projektech v Plzni a v Brně. Disponujeme také malým elektrostřediskem a střediskem geodetických prací.
Vaše jméno se v našich firemních novinách objevuje často v souvislosti se sportovními akcemi. Sportu se věnují i další kolegové na jedničce... Čím to?
U mě osobně sport představuje čas, při kterém je možné se zbavit stresu, srovnat si myšlenky a alespoň trochu něco udělat pro své zdraví. V rámci sportovních akcí, kterých se s kolegy z divize – někdy i vítězně – účastníme, můžeme naše vzájemná poznání posunout také mimo pracovní rovinu. Doufám, že parta v divizi 1 bude nadále držet pohromadě a budeme mít mnoho příležitostí na osobní setkání.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Náročná operace na Florenci
Kolegové z Metrostavu DIZ, který je lídr ve sdružení, od března letošního roku provádějí výměnu stropní desky a modernizují vestibul stanice Florenc.
V sobotu 21. května zde proběhla složitá část rekonstrukce – výměna části mnohatunových nosníků (snímky) a provoz metra C byl o víkendu plánovaně přerušen. Stropní konstrukci tvoří celkem 131 nosníků, monolitická deska, která se nachází pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, a hydroizolační vrstvy. Všechny nosníky i desku je nutné vyměnit kvůli rozsáhlé korozi, které výrazně pomohla povodeň v roce 2002. Dodejme, že stanice metra Florenc (dříve Sokolovská) byla budována zhruba před 50 lety v rámci výstavby trasy I. C.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Kolik řečí znáš...
I v letošním roce ve společnostech Skupiny Metrostav pokračuje podpora jazykového vzdělávání. Pro zaměstnance Centrum vzdělávání zajišťuje jazykovou výuku ve spolupráci s partnerskými jazykovými školami – SPĚVÁČEK vzdělávací centrum a Threshold Training Associates.
Mgr. Zdeněk Kostříž
Metrostavu a.s. proběhne v červnu nominace pro zahájení individuální výuky jak pro získání vyšší certifikované úrovně, tak pro udržení dosažené kvality jazykových znalostí v případě držitelů certifikátů B2 a vyšších.
V případě, že máte zájem o studium cizích jazyků, obraťte se na své vedoucí nebo na personální manažery divizí. Lektoři partnerských škol jsou připraveni poskytovat výuku, tak jak se o tom již přesvědčili dosavadní úspěšní nositelé jazykových certifikátů – tedy ve vysoké kvalitě a na různých místech naší republiky nebo on-line formou. Zajišťována bude i intenzivní výuka s cílem zdokonalení jazykových dovedností i schopnosti komunikovat v oblasti ekonomiky a stavebnictví.
Pro přípravu projektových týmů, které realizují zakázky v zahraničí, bude Centrum v případě poptávky nabízet i intenzivní týmovou jazykovou výuku.
Pro bližší informace o jazykovém vzdělávání neváhejte a ptejte se na: petr.furst@metrostav.cz
Více nejen o jazykovém programu naleznete na intranetu Skupiny Metrostav v záložce Vzdělávání. Věříme, že po provedených letních jazykových auditech zahájí úspěšné jazykové studium další zaměstnanci.
Číslo
číslo
Z tolika jednotlivých skel se skládají vitráže, které se v rámci rekonstrukce Průmyslového paláce v Holešovicích renovují. Dominantu pražského Výstaviště obnovují kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení.
Divize 1
Divize 1
Vozovna Slovany: přestavba za plného provozu
Rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech pokračuje podle harmonogramu. Nová hala pro opravy a údržbu tramvají (foto), jejíž výstavba představuje v rámci probíhajících prací důležitý milník, byla v dubnu uvedena do zkušebního provozu. Modernizace areálu, který je klíčovým bodem tramvajové dopravy západočeské metropole, má být dokončena začátkem příštího roku.
Blanka Růžičková, foto Miroslav Chaloupka
když jde o rozsáhlý projekt, o rekonstrukci se vlastně nedá mluvit. „Z původního areálu nezbude vůbec nic. Všechny objekty, povrchy či konstrukce se demolují a celý areál se znovu staví,“ upřesňuje vedoucí projektu Ing. Michal Tulpa z divize 1.
Součástí areálu je několik budov. Kolem původní vozovny z roku 1943 byly postupně vybudovány haly pro odstavování a údržbu tramvají a vznikly zde objekty vrchní stavby, které slouží pro údržbu kolejových tratí. Vozovnu využívá Plzeňský městský dopravní podnik. V areálu je umístěn také zdroj pro napájení tramvají – měnírna Slovanská.
Rekonstrukce vozovny probíhá od října 2020. Metrostav, konkrétně divize 1 – oblast Plzeň, je zde lídrem Sdružení Vozovna. Jeho dalšími členy jsou společnosti Berger Bohemia a TSS Grade.
částečně hotovo
Kromě haly pro opravy a údržbu, jež byla prvním ze znovu obnovených objektů, byla začátkem května uvedena do zkušebního provozu také nová měnírna. Ta zajišťuje napájení celého areálu a souvisejícího trakčního vedení v této části města. Před dokončením je hala ODT, tedy hala pro kryté parkování tramvají. Podobně je na tom nosná ocelová konstrukce nové haly vrchní stavby a větší část provozně-administrativní budovy, v níž už probíhají instalace rozvodů technologií. Zároveň pokračují práce na drobných objektech. V přiléhající ulici Slovanská alej zbývají dokončit parkovací zálivy a chodník na severní část této komunikace.
STAVBA KLADE VYSOKÉ NÁROKY a PRÁCE JE NUTNÉ PROMYŠLENĚ KOORDINOVAT TAK, ABY PLZEŇSKÉ TRAMVAJE MOHLY FUNGOVAT
Vozovna musí podle požadavků investora zajistit v průběhu rekonstrukce údržbu a parkování tramvají. Práce probíhají za provozu a ve stísněném prostoru okolní zástavby. „Plánování a koordinace jsou zde extrémně důležité, jelikož na sebe vše zásadně navazuje a vše se vzájemně ovlivňuje,“ připomíná inženýr Tulpa.
Stavby ve vozovně mají i další specifika. Při jejich budování se například uplatní kompozitní výztuž do betonu kvůli detekci tramvají, což by běžná betonářská ocelová výztuž znemožňovala. Využije se velké množství izolací proti bludným proudům. „Tento projekt je pro mě nový z mnoha důvodů. Ať už se jedná o pozici vedoucího, tedy „ředitele stavby“ za Sdružení Vozovna, uskutečnění takto velké stavby, realizaci dopravní stavby atd,“ uzavírá Michal Tulpa.
S ohledem na životní prostředí
Zajímavým prvkem vozovny budou ploché zelené střechy, které sníží míru tepelné zátěže a přispějí k hospodárnému využívání dešťové vody. Vegetativní plocha o rozloze cca 13 500 m2 má zachycovat vodu ze všech střech a tu pak přes retenční nádrž využívat i k provozování myčky tramvají.
Divize 6
Divize 6
DIVIZE 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních
Jen několik dní před slavnostním začátkem letošní lázeňské sezony zahájily Lázně Aurora další fázi modernizace svého areálu (první foto). Po venkovním wellness (druhé foto) a probíhající výstavbě nového saunového světa bude brzy navýšena i kapacita ubytování. Díky přístavbě získá budova B dvě čtyřpodlažní křídla s apartmánovými pokoji.
Martina Vampulová, foto Pavel Balek
atím je ale stavba na úplném začátku, takže tým Michala Hryzáka připravuje staveniště a buduje trvalou elektropřípojku, kterou dočasně využije i pro stavbu. Už od samého začátku však musí nasadit svižné tempo, protože přístavba má být dokončena za pouhých 330 dní. A vzhledem k tomu, že v Lázních Aurora budou i v průběhu prací ubytovaní hosté, musí na ně stavbaři brát ohled. „Ve smlouvě máme pevně stanovenou pracovní dobu, po kterou můžeme realizovat řekněme hlučnější práce. Lázeňským hostům a návštěvníkům parku potom na čas zkrátíme oblíbenou parkovou cestu k rybníku Svět,“ říká vedoucí projektu s tím, že jinak by stavba hosty příliš ovlivňovat neměla.
Stavbaři počítají, že do poloviny prázdnin by měli mít hotové pilotové založení obou křídel a začnou budovat základové konstrukce a přípojky zdravotechnických instalací. Obě křídla budou založena na velkoprofilových pilotách s navazujícími železobetonovými prahy a základovou deskou. „Nosné zdivo budou tvořit vápenopískové bloky. Jejich výhodou je velká únosnost a akustika, nevýhodou pak nedostatek materiálu, ze kterého se bloky vyrábějí,“ upozorňuje Michal Hryzák. Střecha bude stejně jako u okolních budov plochá. Architekti na ni navrhli zelené vegetační pásy a fotovoltaické panely.
V přístavbě vzniknou útulné a dobře vybavené pokoje apartmánového typu s celkem 104 lůžky. „Úplnou novinkou pro nás bude realizace systému vytápění pomocí panelů v podhledových konstrukcích, které budou v letních měsících plnit ochlazovací funkci,“ dodává vedoucí projektu.
Saunový svět už letos na podzim
Kromě nové ubytovací kapacity vzniká v areálu Lázní Aurora i nový saunový svět, který by měl být dokončen začátkem listopadu. Návštěvníkům nabídne pět saunových kabin s kapacitou 54 míst. Budou zde ochlazovací bazény a odpočinkové místnosti s výhledem na venkovní bazény a na rybník Svět. Vznikne zde i prostor s hydromasážemi, Kneippovou procedurou a šest speciálních wellness maséren.
Od 15. století dodnes
K založení třeboňské lázeňské tradice, která sahá až do 15. století, vedly hojné zásoby slatiny z rašelinišť v Třeboni a jejím okolí. Po roce 1784 původní městská lazebna zanikla. Novodobá tradice je spojena především s Václavem Huckem, který otevřel v květnu 1883 nové lázně. Hlavním motivem jeho velkorysého činu byla nemoc jeho dcery Berty, jejíž jméno nese moderní sanatorium i dnes.
Divize 9
Divize 9
Rekonstrukce Pluhovských domů v soutěži! pošlete svůj hlas
Projekt Rekonstrukce Pluhovských domů na Státním hradě a zámku Bečov (foto), který realizoval tým divize 9 pod vedením Radka Kučery, soutěží o titul krajské stavby roku! Hlasovat je možné do 16. června 2022 na webu www.stavbykarlovarska.cz
RED, foto archiv Metrostavu
rámci oprav byly vytvořeny prostory pro umístění relikviáře sv. Maura, národní kulturní památky České republiky. Tým divize 9 zde odvedl náročnou práci, která je obohatila o řadu cenných zkušeností. Obnovu Pluhovských domů stavbaři zahájili v červnu 2019. Původně renesanční palác, který prodělal poslední historické úpravy v 19. a 20. století, má nyní opravenou fasádu, střechu i vnitřní omítky. Vzniklo nové pokladní centrum, kavárna, veškeré hygienické zázemí pro návštěvníky a zaměstnance, víceúčelový sál, výtvarné dílny, kanceláře, dále prostory pro umístění relikviáře sv. Maura a dalších přidružených expozic. V podkroví se nachází technické zázemí (strojovna VZT, ÚT atd.).
Práce zde během oprav komplikoval přístup na staveniště, kdy byli stavbaři limitováni úzkým průjezdem zámku a nosností mostu 3,5 tuny. Materiál bylo nutné dopravovat bez použití větší mechanizace, která se do areálu hradu vůbec nedostala.
Vzácná zlatnická památka relikviář sv. Maura se do Pluhovských domů přesunula loni v listopadu a od té doby je i v nových prostorách přístupná veřejnosti.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Zeptali jsme se budoucích kolegů
Počátkem května se v centrále Metrostavu konalo každoroční setkání smluvních žáků třetích ročníků a druhého ročníku nástavbového studia, kteří by měli v tomto roce nastoupit do zaměstnání. Proč si před časem vybrali právě Metrostav?
Samuel Bielovič (20), truhlář: „Lidé z Metrostavu byli první, kteří k nám přišli na školu a nabídli konkrétní praxi. Byla to i firma, která projevila zájem a ujala se nás. Zlákala mě vidina jistoty, protože jsem slyšel o lidech, kteří bez podobné praxe měli po dokončení studia problém najít si práci.“
Jiří Červenka (20), strojník: „Strojník bez praxe se po škole jen tak někde neuchytí. Metrostav se snad jako první začal o nás zajímat a přislíbil zajištění pracovního místa. A příjemně mě překvapilo, že Metrostav má tesárnu a restauratérskou dílnu.“
Filip Ondra (20), truhlář: „Nebyl nikdo, kdo by mi práci nabídl jako Metrostav. Navíc o společnosti jsem již dlouho věděl – čtyřicet let zde pracoval můj děda. Pro mě to bylo tedy i navázání na tradici v rodině.“
RED, foto Zuzana Junková
Meryup v Národním muzeu
Metrostav se ve spolupráci s firmou Meryup rozhodl likvidovat bannery a desky, které původně sloužily k označování staveb výrobou něčeho užitečného – třeba tašky, batohu, košíku, peněženky... Nyní lze některé z těchto předmětů vidět na výstavě v Národním muzeu (foto).
Předměty z použitých bannerů pomáhají vyrábět lidé se zdravotním znevýhodněním, zejména s mentálním postižením.
„Vlajkovou lodí je banner z Národního muzea, který nám po skončení rekonstrukce této budovy Metrostav věnoval. Za to jsme se zavázali společnost podpořit formou propagace – každý z našich výrobků z banneru z Muzea nese visačku nebo kartičku, kde je Metrostav zmíněn v krátkém příběhu,“ říká Ing. Pavlína Hradečná, zakladatelka společnosti.
Předměty z banneru Národního muzea jsou od 3. května součástí výstavy ZeMě a to v části expozice věnované tzv. upcyclingu. Více informací o výstavě a o celém projektu najdete na:
https://www.nm.cz/program/pro-rodiny-s-detmi/zemeRED, foto archiv společnosti Meryup
Každý stejbl pomáhá
Dne 19. května byl turnajem v Royal golf klubu v Mariánských Lázních zahájen druhý ročník charitativní golfové tour Players Charity Private Tour. Společnost Metrostav je generálním partnerem akce.
Celou tour tvoří šest turnajů na různých golfových hřištích v rámci celé České republiky. A nejde jen o sportovní výkony jednotlivých hráčů, ale smyslem celé tour je především podpora hendikepovaných golfistů z České asociace hendikepovaných golfistů (CZDGA). Hráči CZDGA se nejen zúčastňují turnajů v rámci tour, ale každý zdravý přispívá 5 Kč za každý jeden odehraný stablefordový bod. Čím lepší výsledek golfista předvede, tím více přispěje. Na turnaji 19. května se vybralo 7010 Kč.
Podaří se nám letos překonat loňskou částku 41 500 Kč? To uvidíme během závěrečného turnaje, který proběhne v říjnu v golfovém resortu Dýšina.
Bc. Zuzana Savara
Stavební spolek MTS na Gabčíkovu!
Ve dnech 12. až 14. května proběhla cesta Stavebního spolku MTS na Slovenko, kde v rámci třídenního programu na vlastní oči viděli modernizaci gigantického vodního díla (foto).
Prohlídku jsme zahájili v Bratislavě, kde čekal parník, kterým jsme dopluli do Čunova. Je zde nádrž, která je prvním stupněm VD Gabčíkovo. Další den byl vyhrazen prohlídce stavby Modernizace plavebních komor Vodního díla Gabčíkovo. Zakázku realizuje divize 8 jako generální dodavatel se subdodávkami ocelářů z divize 3 a injektážemi dceřiné společnosti Zakládání staveb a.s. S rozsahem díla a postupem výstavby seznámil vedoucí projektu Ing. Radek Liška, Ph.D., který nás pak provedl celým areálem. Jeho informace doplnil retrospektivním výkladem o výstavbě celého vodního díla Gabčíkovo – Nagymaros, pamětník pan Ing. Ivan Škripeň. Prošli jsme plavební komorou, brodili se ve výtokových kanálech a s úžasem nad prováděnými pracemi a velikostí celého díla jsme sledovali napouštění a vypouštění plavební komory.
Tímto článkem chceme poděkovat a vzdát hold kolegům, kteří nám umožnili návštěvu své stavby, a přejeme jim zdárné dokončení díla. Dík patří i všem účastníkům za aktivní účast a zvládnutí náročného třídenní programu.
Krátce z konference
Členové Stavebního spolku MTS se setkali také 31. března na pravidelné konferenci. Zhodnotili práci organizace v loňském roce, kdy se i přes kovidová opatření podařilo navštívit devět zakázek naší společnosti Metrostav. Výborně se podařil dvoudenní tematický zájezd do Karlových Varů s prohlídkou rekonstrukce Císařských lázní a do Plzně s prohlídkou rekonstrukce Vozovna Slovany. S betonářskou společností jsme navštívili VD Želivka a dokončenou Halu filtrace GAU.
Text a foto Radomil Coufal, předseda Stavebního spolku
XX. letní sportovní hry Metrostav
16.–17. června 2022, Sportovní centrum Nymburk
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Občanská plovárna v rytmu Metrostavu
RED, foto archiv Metrostavu
Po dvouleté pauze zapříčiněné pandemií covidu-19 si naši zaměstnanci opět užili 26. května večírek v samém srdci Prahy. Tradičně na Občanské plovárně, tradičně hlavně pro naše dělníky a tradičně v rytmu pub-rocku i taneční hudby 70. až 90. let.
Přítomné přivítal generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran a popřál všem příjemnou zábavu. Večerem provázel známý český televizní hlasatel a moderátor Alexander Hemala, který už k akcím Metrostavu neodmyslitelně patří.
Dav hned rozproudila skupina Brutus a následovala česká rocková kapela Jasná Páka. Soudě podle nadšených tanečníků nejen před pódiem se výběr interpretů vydařil na jedničku.
V areálu byly k dispozici také tradiční silové soutěže, laserová střelnice i další aktivity. Kdo si chtěl na chvíli odpočinout od bujarého koncertu, mohl usednout na parník a vydat se na malou okružní jízdu k obloukům Karlova mostu. A samozřejmě nechybělo dobré jídlo a pití!
Na akci dorazili hosté převážně dělnického personálu, bavili se tu i členové Senior klubu Metrostavu, kteří se pozdravili se známými. Zkrátka pohoda, zábava, přátelé a hlavně poděkování našim lidem, kteří budují stavby vlastníma rukama! To je Párty Metrostavu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Hotel – Fotogalerie
Pohled do vnitrobloku hotelu.
Pohled do vnitrobloku hotelu.
Komplex nabízí 168 hotelových apartmá, každé se liší dispozicí nebo vybavením.
Komplex nabízí 168 hotelových apartmá, každé se liší dispozicí nebo vybavením.
Komplex nabízí 168 hotelových apartmá, každé se liší dispozicí nebo vybavením.
Veškeré dochované umělecko-řemeslné prvky stavbaři zachovali a po repasi začlenili do zmodernizovaných prostor.
Veškeré dochované umělecko-řemeslné prvky stavbaři zachovali a po repasi začlenili do zmodernizovaných prostor.
I všechny veřejné prostory jsou zařízeny vkusně a moderně...
I všechny veřejné prostory jsou zařízeny vkusně a moderně...
9_Divize 1 – Fotogalerie
Hala pro opravy a údržbu tramvají byla prvním ze znovu obnovených objektů začátkem května uvedena do provozu.
Hala pro opravy a údržbu tramvají byla prvním ze znovu obnovených objektů začátkem května uvedena do provozu.
Mezi hotovými je také nová myčka tramvají.
Moderní plzeňské tramvaje budou mít zázemí odpovídající 21. století.
Zajímavým prvkem vozovny budou ploché zelené střechy, které sníží míru tepelné zátěže a přispějí k hospodárnému využívání dešťové vody.
- 273961.svg
- 273962.svg
- 273977.svg
- 273986.svg
- 273989.svg
- 273994.svg
- 275705.jpg
- 275706.jpg
- 275708.jpg
- 275709.jpg
- 275711.svg
- 275712.jpg
- 275725.svg
- 275726.jpg
- 275727.jpg
- 275728.jpg
- 275729.jpg
- 275730.svg
- 275969.jpg
- 275970.jpg
- 275971.jpg
- 275972.jpg
- 275973.jpg
- 275974.jpg
- 275975.jpg
- 275976.jpg
- 275977.jpg
- 275978.jpg
- 276182.mp4
- 276183.svg
- 276184.jpg
- 276185.jpg
- 276186.jpg
- 276187.jpg
- 276188.jpg
- 276189.jpg
- 276694.jpg
- 276696.jpg
- 276761.jpg
- 276762.jpg
- 276763.jpg
- 276764.jpg
- 276766.jpg
- 276767.jpg
- 276768.jpg
- 276769.jpg
- 276770.jpg
- 279436.pdf
- 279437.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007