Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Centrum vzdělávání

Kolik řečí znáš...

I v letošním roce ve společnostech Skupiny Metrostav pokračuje podpora jazykového vzdělávání. Pro zaměstnance Centrum vzdělávání zajišťuje jazykovou výuku ve spolupráci s partnerskými jazykovými školami – SPĚVÁČEK vzdělávací centrum a Threshold Training Associates.

Mgr. Zdeněk Kostříž

V

Metrostavu a.s. proběhne v červnu nominace pro zahájení individuální výuky jak pro získání vyšší certifikované úrovně, tak pro udržení dosažené kvality jazykových znalostí v případě držitelů certifikátů B2 a vyšších.

V případě, že máte zájem o studium cizích jazyků, obraťte se na své vedoucí nebo na personální manažery divizí. Lektoři partnerských škol jsou připraveni poskytovat výuku, tak jak se o tom již přesvědčili dosavadní úspěšní nositelé jazykových certifikátů – tedy ve vysoké kvalitě a na různých místech naší republiky nebo on-line formou. Zajišťována bude i intenzivní výuka s cílem zdokonalení jazykových dovedností i schopnosti komunikovat v oblasti ekonomiky a stavebnictví.

Pro přípravu projektových týmů, které realizují zakázky v zahraničí, bude Centrum v případě poptávky nabízet i intenzivní týmovou jazykovou výuku.

Pro bližší informace o jazykovém vzdělávání neváhejte a ptejte se na: petr.furst@metrostav.cz

Více nejen o jazykovém programu naleznete na intranetu Skupiny Metrostav v záložce Vzdělávání. Věříme, že po provedených letních jazykových auditech zahájí úspěšné jazykové studium další zaměstnanci.

číslo

Z tolika jednotlivých skel se skládají vitráže, které se v rámci rekonstrukce Průmyslového paláce v Holešovicích renovují. Dominantu pražského Výstaviště obnovují kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení.

Divize 1

Vozovna Slovany: přestavba za plného provozu

Rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech pokračuje podle harmonogramu. Nová hala pro opravy a údržbu tramvají (foto), jejíž výstavba představuje v rámci probíhajících prací důležitý milník, byla v dubnu uvedena do zkušebního provozu. Modernizace areálu, který je klíčovým bodem tramvajové dopravy západočeské metropole, má být dokončena začátkem příštího roku.

Blanka Růžičková, foto Miroslav Chaloupka

I

když jde o rozsáhlý projekt, o rekonstrukci se vlastně nedá mluvit. „Z původního areálu nezbude vůbec nic. Všechny objekty, povrchy či konstrukce se demolují a celý areál se znovu staví,“ upřesňuje vedoucí projektu Ing. Michal Tulpa z divize 1.

Součástí areálu je několik budov. Kolem původní vozovny z roku 1943 byly postupně vybudovány haly pro odstavování a údržbu tramvají a vznikly zde objekty vrchní stavby, které slouží pro údržbu kolejových tratí. Vozovnu využívá Plzeňský městský dopravní podnik. V areálu je umístěn také zdroj pro napájení tramvají – měnírna Slovanská. 

Rekonstrukce vozovny probíhá od října 2020. Metrostav, konkrétně divize 1 – oblast Plzeň, je zde lídrem Sdružení Vozovna. Jeho dalšími členy jsou společnosti Berger Bohemia a TSS Grade.

částečně hotovo

Kromě haly pro opravy a údržbu, jež byla prvním ze znovu obnovených objektů, byla začátkem května uvedena do zkušebního provozu také nová měnírna. Ta zajišťuje napájení celého areálu a souvisejícího trakčního vedení v této části města. Před dokončením je hala ODT, tedy hala pro kryté parkování tramvají. Podobně je na tom nosná ocelová konstrukce nové haly vrchní stavby a větší část provozně-administrativní budovy, v níž už probíhají instalace rozvodů technologií. Zároveň pokračují práce na drobných objektech. V přiléhající ulici Slovanská alej zbývají dokončit parkovací zálivy a chodník na severní část této komunikace.

STAVBA KLADE VYSOKÉ NÁROKY a PRÁCE JE NUTNÉ PROMYŠLENĚ KOORDINOVAT TAK, ABY PLZEŇSKÉ TRAMVAJE MOHLY FUNGOVAT

Vozovna musí podle požadavků investora zajistit v průběhu rekonstrukce údržbu a parkování tramvají. Práce probíhají za provozu a ve stísněném prostoru okolní zástavby. „Plánování a koordinace jsou zde extrémně důležité, jelikož na sebe vše zásadně navazuje a vše se vzájemně ovlivňuje,“ připomíná inženýr Tulpa.

Stavby ve vozovně mají i další specifika. Při jejich budování se například uplatní kompozitní výztuž do betonu kvůli detekci tramvají, což by běžná betonářská ocelová výztuž znemožňovala. Využije se velké množství izolací proti bludným proudům. „Tento projekt je pro mě nový z mnoha důvodů. Ať už se jedná o pozici vedoucího, tedy „ředitele stavby“ za Sdružení Vozovna, uskutečnění takto velké stavby, realizaci dopravní stavby atd,“ uzavírá Michal Tulpa.

S ohledem na životní prostředí

Zajímavým prvkem vozovny budou ploché zelené střechy, které sníží míru tepelné zátěže a přispějí k hospodárnému využívání dešťové vody. Vegetativní plocha o rozloze cca 13 500 m2 má zachycovat vodu ze všech střech a tu pak přes retenční nádrž využívat i k provozování myčky tramvají.

 

Metrostav 9/2022, Hotel
Metrostav 9/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 9/2022, Energetika
Metrostav 9/2022, BeMo
Metrostav 9/2022, Ptáme se
Metrostav 9/2022, Fotosloupek
Metrostav 9/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 9/2022, Číslo
Metrostav 9/2022, Divize 1
Metrostav 9/2022, Divize 6
Metrostav 9/2022, Divize 9
Metrostav 9/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 9/2022, Fotoreportáž
Metrostav 9/2022, Hotel

Hotel

Metrostav 9/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 9/2022, Energetika

Energetika

Metrostav 9/2022, BeMo

BeMo

Metrostav 9/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 9/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 9/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 9/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 9/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 9/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 9/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 9/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 9/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Divize 1 (227583): (1/3) (7 ms)

Rendering Centrum vzdělávání (227580): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5606/item275978-small.jpg

 i5606/item273977.svg

 i5606/item276182.mp4 (4 ms)

 i5606/item276184-small.jpg

 i5606/item273986.svg

 i5606/item276183.svg