Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 1
Místo staré Modré hvězdy vyroste nové PIANO
hem jednoho měsíce zahájil tým Ing. Milana Hro-
dky zjihočeského oblastho zastoupení divize 6 už
druhou stavbu vČeských Budějovicích. Spolu smoder-
nizací nemocničního pavilonu Zpostaví namístě, kde
sval zájezdní hostinec Modrá hvězda, administrativ-
ní centrum PIANO. Symbolického poklepu nakladní
men se stavba dočkala 21. června. Za divizi 6 se
kladívka chopil ředitel Ing.Jan Cuc (foto druhý zprava).
VČeských Budějovicích stavím rád. Jsem totiž zPís-
ku, a protože je mám v dojezdové vzdálenosti, mohu
bydlet doma. Vdivizi 6 sice působím krátce, ale baví mě
v ní pracovat, protože mám kolem sebe fajn kolegy,“ těší
se nanovou zakázku Ing.Hromádka.
Ukřižovatky ulic Mánesova aLidická čeká jeho tým
spousta práce. Na nepravidelném půdorysu, jehož tvar
kolísá mezi písmeny UaW, musí naploše asi 65m x 72 m
vystavět objekt se dvěma podzemními aaž šesti nadzem-
ními podlažími. Poslední servisní patro přitom bude jen
nad jedním křídlem budovy.
PIANO, navržené autory z ateliéru CMC architects,
dostalo jméno podle vzhledu – při pohledu zdálky má to-
tiž opravdu připomínat hudební nástroj. Konzola lemují
střechu se bude poobvodu výškově zvedat jako otevřené
koncertní křídlo. Fasáda svým zabarvením a rastrem
zase napodobí klavírní klávesy. Jedním zdůležitých prin-
cipů ovlivňujících architektonický návrh bylo zachování
maximálního počtu původních stromů. Polouzavřenému
vnitřnímu atriu proto bude vévodit vzrostlý ktan. Dru-
mu stromu se přizpůsobil tvar jižní fasády (vizualizace).
Stavbaři znou naPIANU pracovat zhruba vpolovině
července aza14 měsíců musí podle smlouvy dokončit
hrubou stavbu z monolitického železobetonu. Do šesti
síců odpokynu investora potom musí objekt dokončit
– divize 6 dnes předpokládá, že stavba skončí 19. břez-
na2018. „Vhledem kumístění staventě vcípu usoutoku
Vltavy sMalší akhloubce základové spáry až osm metrů
pod terénem očekáváme již od začátku výkopů obže
se spodní vodou. Stavební jámu proto budeme muset
snit pomocí štětovnic. Také piloty, které ponesou bílou
vanu podzemních konstrukcí, bylo nutné navrhnout tak,
aby pod sloupy nepřenášely jen tlak, ale itah, protože
musí objekt vprůběhu prací zabezpečit proti vyplavání,
konstatuje Ing.Hromádka. Stejně jako vnemocnici bude
muset i tady jeho tým přizpůsobit hlučnost a prašnost
prováděných činností okolí. Obyvatelé sousedních domů
totiž nejsou výstavbě PIANA příliš nakloněni.
Vpodzemí objektu sce než 60000 kubíky obestavě-
ho prostoru zaparkuje vroce 2018 až 112 aut. Vpřízemí
najdou místo obchody avečtyřech patrech bude vkance-
řích pracovat až 600 lidí. Tradice stravovaho zařízení
se ale z PIANA nevytratí. Modrou hvězdu z 19.století,
kterou vestoletí 20. nahradila školní jídelna, by totiž měla
v21. století vpřízemí novostavby vystřídat kavárna.
–ls, foto ČTK, vizualizace CMC architecs
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Úspěch vpřímém přenosu
Zisk tří hlavních titulů
Vsoutěži Česká dopravní stavba/technologie/inovace
roku 2015, dokteré bylo přihlášeno rekordních 52sta-
veb či technologií, získal Metrostav zasvá díla hned tři
hlavní tituly ačtyři další ceny. Gratulujeme!
Cenu ŘSD zadostavbu estakády naK Opatovice
ebíral vedoucí projektu zaMetrostav Ing.Richard Ra-
kouš zdivize 4 ajeho partner vesdružení zfirmy Skanska.
Dnes už bývalý kolega zdivize 2 Ing.Miroslav Padevět
skal Cenu ČKAIT pro stavbyvedoucího za skvěle od-
vedenou práci při ražbách tunelu Blanka. Česká silniční
společnost ocenila flexibilní přesuvnou skr pro betonáž
mostů. Diplom i skleněnou plastiku si odnesl výrobní
městek divize 4 Ing.Pavel Kout, který pro tutéž skruž
evzal i hlavní titul ČDS&T2015 vkategorii technologie.
Cenu ministra dopravy obdržela severovýchodní tan-
genta vMladé Boleslavi, kterou ot budoval tým Ing.Ra-
kouše. Tituly ČDS&T 2015 v kategorii stavba dostaly
prodloužení metra V.A, cenu přebíral obchodního ředitel
firmy Ing. Milan Veselský, a tunelový komplex Blanka,
zakterý si odnesl ocenění ředitel divize2 Ing.Miloslav
Hadrava (foto vpravo). Nagalavečeru soutěže vBetlém-
ské kapli se 16.června radovali z úspěchů firmy idalší její
zástupci včele sprezidentem Skupiny Jiřím Bělohlavem
agenerálním ředitelem Metrostavu Ing.Pavlem Pilátem.
Jednu cenu Metrostav při této příležitosti isám udělil.
Vsoutěži Onejlepší studentskou závěrečnou práci zobo-
ru doprava adopravní stavitelství ocenil Ing.Veselský dílo
Ing.Martina Olšáka Obloukový most přes dálnici.
29. června 2016 / 11–12 / XXVIII
Jak obléci velrybu str. 2
Ptáme se: Ing. Štefana Ivora,
vedoucího ražeb z divize 5 str. 2
Divize 3 zvládá i složité
technologické zakázky str. 2
Cesta jako na Měsíc str. 5
kladem modernizace trati Plz
Rokycany je tunel Ejpovice str. 5
Fotoreportáž: Kvalitní sportovní
výkony a dobrá nálada str. 6
Zájem zahraničních médií
Prorážka jižho tubusu tunelu Ejpovice vzbudila pozornost
takévzahraničí. Informace oní spolu sfotografií tunelářů
zdivize 5 se objevily inawebových stránkách amerického
časopisu Tunnelling Journal (tunnellingjournal.com), který
vtištěné podobě vychází šestkrát doroka avzámoří paí
mezi hlavní publikace zoblasti podzemho stavitelství.
Vizitka nabeton
Každý, kdo projíždí
podálniciD1 kolem exitu 34,
že vploše mezi rampami
mimoúrovňovéižovatky
Ostředek zahlédnout
kapacitní mobilní betonárnu.
Nedávno se dočkala
označení podle vizuálního stylu Metrostavu, atak všichni
motoristé mohou snadno identifikovat zařízení, díky němuž
tým Ing.Zdeňka Ludka zdivize 4 modernizuje ni
nejstarší dálnici vevelmi vysom tempu.
Další nová práce pro divizi 3
Koncem ktna a začátkem června podepsali zástupci
divize 3 smlouvy naprovedení hned tří zazek. Tým
Ing.Petra Macčka zateplí kasárna vLitoměřicích
adostaví vnich garáže pro vojenskou techniku.
Ing.Stanislav Červený povede skolegy výstavbu
autosalonu Lexus vPraze-Stodůlkách. Atriovou fasádu
vbudově Amazon Court v Praze 8 vymění za tři měsíce
montéři řízení týmem Ing. Martina Zelenky.
Na prožku jižního tubusu tunelu Ejpovice se 11. června přišlo podívat přes pět tisíc diváků. A všichni se měli na co koukat – raziči divize 5 totiž s konvertibilním razicím štítem
Viktorie vyhlédli na Doubravku až vodpoledních hodinách. Videa z úspěšného konce reb najdete na Facebooku Metrostavu, další fotografie a informace jsou na straně 3.
Barborka vHelsinkách
Pracovky divize 5, kteří pod vedením Ing. Aleše
Gotharda vyrazí vHelsinch 2,7 km traťových tune
metra se stanicí Espoonlahti, chrání od13. června vy-
svěcená ska svaté Barbory, patronky tunelářů.
Malé slavnosti spojené s uložením Barborky do
schránky uporlu se zúčastnil finský ministr zahranič-
ch věcí Timo Soini, který provedl i symbolický první
odpal (foto). Kromě velvyslance České republiky veFin-
sku Martina Tomči, zástupců projektu výstavby metra
Länsimetro aedstavitelů místního partnera firmy Destia
i té přílitosti dosta Espoo (součásti tzv. Velkých
Helsinek) zavítal ivýrobně-technický ředitel Metrostavu
Ing.Ivan Hrdina aředitel útvaru zahraničního podnikání
Skupiny Metrostav Ing.Václav Soukup.
red–, foto archiv stavby
V přehledu CZECH TOP 100
si podle tržeb za rok 2015
Skupina Metrostav polepšila
a v žebříčku nejvýznamnějších firem
obsadila 13. místo.
Zároveň je v České republice
9. největším zaměstnavatelem.
Metrostav_11_12_2016.indd 1 24.06.16 11:22
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 5
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 6
Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 11-12/2016, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (1479 ms)

Rendering Strana 2 (102616): (0/1) (1479 ms)

Rendering Strana 1 (102614): (0/1) (1510 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2961/vth118950-1.jpg (3x)

 i2961/bg102614.svg

 i2961/vth118952-1.jpg (3x)

 i2961/vth118966-1.jpg

 i2961/vth118968-1.jpg

 i2961/vth118971-1.jpg (2x)

 i2961/vth118974-1.jpg (2x)