Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 1
Tým Ing.Dalibora Andrka zdivize 9 dokončil nároč-
nou rekonstrukci domu č. p. 1188 v Soukenické ulici
vPraze. Po úsšné kolaudaci 20. června v m tak
konečně mohl otevřít své dveře čtyřhvězdkový hotel
UNIC. Jeho stavba vlastně začala už před šesti lety.
Vříjnu 2009 ji však zastavila havárie azhroucení části
objektu. Metrostav zde zajil práce vlétě 2011 adnes
si může připsat kdobru daí zajímavou referenci.
Divize 9 převzala otěže stavby vechvíli, kdy byly pro-
vizorně staticky zajišny zbylé konstrukce uliční budovy
(foto č. 1). Hotova už byla také bílá vana pro základ nových
dvorch bloků, které měly půdorysem iobjemem nahra-
dit dvě původní křídla třítraktového komplexu, z nichž se
jedno při havárii zřítilo a druhé muselo být strženo.
m čekal nelehký úkol. Po edchoch zkenos-
tech, které vygradovaly vosudný říjnový den roku 2009,
nebyla nálada vokolí stavbě nakloněna, astavbi proto
museli postupovat staktem aopatrností. „Věděli jsme, že
se neobejdeme bez dobré komunikace nejen se sousedy,
ale i s památkáři, stavebním úřadem či policií, a všem
jsme se snažili vyczet vsíc,“ vzpomíná Ing.Andrk.
hem realizace se jeho tým potýkal smnoha překáž-
kami, které jsou charakteristické pro stavby vcentrech
st, jako je zejména nedostatek prostoru aproblema-
tická dopravní obslužnost. „Situaci nám tu nac kom-
plikovala iskutečnost, že jsme mohli zabrat jen chodník
akaždý odvoz či návoz materiálu byl v úzké ulici velmi
komplikovaný,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Jan Sa-
linger. Stavaři zde museli vymyslet iřadu méně obvyklých
řešení, aby si snástrahami díla poradili. Museli třeba pře-
konat bárku, masivní ocelovou konstrukci, která podpírala
okolní domy abyla bohužel provedena vúrovni stropu nad
prvním podzemním podlažím. Pomocí postupné betonáže
ademontáže podpěr však problém bezpečně arychle vy-
řešili. Zaznku stojí ineobvyklé použití raženého tunelu
pro kanalizní přípojky v centru města.
Realizmu týmu z divize 9 na stavbě pomáhali
zedníci zvlastního stavomontážního střediska, zámeční-
ci zdivize 1 ipracovníci Subterry, ktí vybudovali nejen
topení, ale ivzduchotechniku. Společným úsilím se jim
i s dalšími subdodavateli podilo převážně replikami
vrátit krásu starému domu aistavět kmu dvě šes-
ti- a osmipodlažní křídla s železobetonovým skeletem.
Dohromady ukrývají osm bytových jednotek ačtyřhvěz-
dičkový hotel UNIC (foto č. 2) s82 pokoji.
„Řadu jednání jsme museli inastavbě vést vanglič-
tině. Nejen kvůli španělskému investorovi aarchitektovi,
ale i proto, že vkeré hotelové vybavení pocházelo ze
Španělska. Jsem tedy rád, že jsme i es všechny ná-
strahy tuto náročnou stavbu vSoukenické ulici úspěš
dokončili. Kolem bych tedy za jejich nasazení chtěl
pokovat,“ uzavírá Ing.Andrk.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Prodlouže dálniční sítě
Dvě nové velké zakázky Metrostavu
Divize 4 podepsala 18. července smlouvu na rekonstrukci
4,6km průtahu Varšavou s mostem přes Vislu a ten samý
den divize5 uzavřela smlouvu na modernizaci 14km
železnního koridoru mezi Plzní aRokycany, jež zahrnuje
i4,2 km dlouhý tunel u Ejpovic. Více informací příště.
Slavnostní konec
Vestředu 26. června
slavnostně skončil projekt
Kutnohorsko – Čáslavsko,
vjehož rámci společný
tým firem Skanska, VCES
aMetrostav provedl
intenzifikaci centrálních
čistíren odpadních vod vKutné Hoře avČáslavi adostavěl
14 km nové kanalizace vKutné Hoře, Uhřských
Janovich, Zri nad Sázavou aveměstěSázava.
Vedoucím projektu zaMetrostav byl Ing.Petr Brož
zdivize6, patní desku varlu ČOV Kutná hora proto
odhalil její ředitel Ing.Jan Cuc (foto první zleva).
Personální přesun ve Skupině
8. července 2013 nastoupil napozici ředitele divize1
společnosti Subterra Ing.Jan Kvaš, MBA, který dlou
ta působil vdivizi 5 Metrostavu. Naposledy pracoval jako
vedoucí projektu nastavbě tunelového komplexu Blanka.
Divize 5 ovládla novou technologii
Na stavbě PPO v Jablonci provedl tým Ing. Pavla
Kuděje zdivize 5 vlastmi silami kontinlní betož
sekunrho ostění 20m hluboké šachty s průměrem
5m do ocelové posuvné formy. Betoři tak ostění šachty
dokončili za 5 dní, při použití klasicho postupu by jim
práce trvala čtyřikrát tak dlouho. Vsoasné době se
divize připravuje na podání žádosti o udělení certifikátu
potvrzujícího zvládnutí technologie posuvného bednění.
Spolehlivý dodavatel
Divize 9 bude už potřetí pracovat vChodově. Tým Jana
Mráze z karlovarské oblasti divize 9 tu 15. července
evzal staveniště, aby ve IV. etapě rozšířil výrobní
kapacity závodu Lincoln CZ, člena skupiny SKF – Lub-
rication Business Unit. Metrostav se polel inadvou
edchoch stavch v arlu a současná zakázka
potvrzuje, že soukromý investor sním byl spokojen.
„Čtvrtou etapu projektu, tzv. LUBRICON, jsme vyhráli
nejen nazákladě ceny, ale iproto, že skupina SKF velmi
dbá nadodržoní ekologických zásad apravidel BOZP
ajejí zástupci osobně prověřili stavby všech potenciálních
dodavatelů. Jsme rádi, že jsme obstáli aže zde můžeme
vpráci pokrovat,“ říká vedoucí projektu Jan Mráz.
Lincoln CZ, který je předním výrobcem centrálních
mazacích systémů, dnes pracuje na ploše 8000 m². Ta by
se měla díky divizi 9 v ktnu 2014 zdvojnásobit.
„Při návrhu projektu investor vycházel ze zkušeností
edchozí etapy. Nosné konstrukce podsklepených hal
svestavbami pro výrobu, skladování, administrativu, zá-
kaznické centrum azázemí pro zaměstnance včetně nové
jídelny jsou proto železobetonové, monolitické iprefabri-
kované, azalené napilotách,“ konstatoval stavbyvedou-
cí Ing.Tomáš Slepička, který práce namístě řídí.
Za účasti vedoucích manažerů společnosti, jech
zaměstnanců izástupců města Chodov zajil stavbu po-
klepem nazákladní kámen 11. července iobchodní ředitel
Metrostavu Ing.Milan Veselský (foto třetí zleva).
Stavba hotelu UNIC vSoukenické ulici je hotová
1 2
Ptáme se: Ing. Ludmily Kostkové,
samostatné techničky divize 6 str. 2
Divize 1 dokoila kanalizaci
vHavířově o dva měsíce dříve str. 2
Vedle Casablanky začal v Praze 3
růst nápaditý Crystal str. 5
V divizi 9 Metrostavu pracuje už rok
restaurátorská dílna str. 5
Zlatá tretra v Ostravě se
dočkala důstojného stadionu
více večlánku na str. 5
24. července 2013 / 12–13 / XXV
Před letošmi letními prázdninami, vpátek 28. června, se motoristé zaradovali – pro cestu dojižch Čech či doRakouska mohli poprvé využít inový, 25 km dlouhý úsek dálnice
D3 mezi Táborem aVeselím nad Lnicí. Najeho stavbě se vesdružení významně podílel iMetrostav. Stavbu řídil tým Ing.Bohumila Rohna zdivize 4. Její pracovci zde mimo
jiné pod vedem Ing.Petra Štědronsho vybudovali letmou betonáží 560 m dlouhý most přes rybník Koberný (foto). Více se dozvíte vefotoreportáži nastraně 6.
www.sejdemesevparku.cz
Stěhování doPalmovka Parku II se
blíží. Protože jen divize 3 a6 se
nanová pracoviště přemístí se svým
nábytkem, zajímalo nás, najakých
židlích budou sedět ostatní. Odpověď
idalší informace najdete nastránkách
www.sejdemesevparku.cz.
Jednání najihu Čech
Jako partner Westinghouse Electric Company se Metro-
stav spolu sfirmami Toshiba Corporation aI& C Energo
polel 28. června na uspání sympozia v Českých
Budějovicích. Bylo určeno zejména pro místní doda-
vatele, ktí by se mohli zapojit do výstavby elektrárny
AP1000 vTemeně, a proběhlo vvaznosti nanávštěvu
generálního ředitele společnosti Westinghouse Dannyho
Rodericka vjihočeském regionu. ZaMetrostav se setkání
častnil i jeho obchodní ředitel Ing.Milan Veselský (foto).
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2013, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (636 ms)

Rendering Strana 2 (103726): (0/1) (622 ms)

Rendering Strana 1 (103722): (0/1) (664 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3047/vth120323-1.jpg (3x)

 i3047/bg103722.svg

 i3047/vth120327-1.jpg (3x)

 i3047/vth120333-1.jpg

 i3047/vth120338-1.jpg

 i3047/vth120342-1.jpg

 i3047/vth120349-1.jpg