Zlatá tretra v Ostravě se

xxxx

více

ve fotoreportáži

na stadionu

str. 4

dočkala

důstojného

24. července 2013 / 12–13 / XXV

více ve článku na str. 5

Ptáme se: Ing. Ludmily Kostkové,

samostatné techničky divize 6 str. 2

M e t r o stav

a .s.

č l e n

ddm

g r o up

Divize 1 dokončila kanalizaci

v Havířově o dva měsíce dříve str. 2

Vedle Casablanky začal v Praze 3

růst nápaditý Crystal str. 5

Prodloužení dálniční sítě

V divizi 9 Metrostavu pracuje už rok

restaurátorská dílna str. 5

Krátce / Aktuálně

Dvě nové velké zakázky Metrostavu

Divize 4 podepsala 18. července smlouvu na rekonstrukci

4,6km průtahu Varšavou s mostem přes Vislu a ten samý

den divize 5 uzavřela smlouvu na modernizaci 14km

železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany, jež zahrnuje

i 4,2 km dlouhý tunel u Ejpovic. Více informací příště.

Slavnostní konec

Ve středu 26. června

slavnostně skončil projekt

Kutnohorsko – Čáslavsko,

v jehož rámci společný

tým firem Skanska, VCES

a Metrostav provedl

intenzifikaci centrálních

čistíren odpadních vod v Kutné Hoře a v Čáslavi a dostavěl

14 km nové kanalizace v Kutné Hoře, Uhlířských

Janovicích, Zruči nad Sázavou a ve městě Sázava.

Vedoucím projektu za Metrostav byl Ing. Petr Brož

z divize 6, pamětní desku v areálu ČOV Kutná hora proto

odhalil její ředitel Ing. Jan Cuc (foto první zleva).

Personální přesun ve Skupině

8. července 2013 nastoupil na pozici ředitele divize 1

společnosti Subterra Ing. Jan Kvaš, MBA, který dlouhá

léta působil v divizi 5 Metrostavu. Naposledy pracoval jako

vedoucí projektu na stavbě tunelového komplexu Blanka.

Divize 5 ovládla novou technologii

Na stavbě PPO v Jablonci provedl tým Ing. Pavla

Kuděje z divize 5 vlastními silami kontinuální betonáž

sekundárního ostění 20 m hluboké šachty s průměrem

5 m do ocelové posuvné formy. Betonáři tak ostění šachty

dokončili za 5 dní, při použití klasického postupu by jim

práce trvala čtyřikrát tak dlouho. V současné době se

divize připravuje na podání žádosti o udělení certifikátu

potvrzujícího zvládnutí technologie posuvného bednění.

www.sejdemesevparku.cz

Stěhování do Palmovka Parku II se

blíží. Protože jen divize 3 a 6 se

na nová pracoviště přemístí se svým

nábytkem, zajímalo nás, na jakých

židlích budou sedět ostatní. Odpověď

i další informace najdete na stránkách

www.sejdemesevparku.cz.

Před letošními letními prázdninami, v pátek 28. června, se motoristé zaradovali – pro cestu do jižních Čech či do Rakouska mohli poprvé využít i nový, 25 km dlouhý úsek dálnice

D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Na jeho stavbě se ve sdružení významně podílel i Metrostav. Stavbu řídil tým Ing. Bohumila Rohna z divize 4. Její pracovníci zde mimo

jiné pod vedením Ing. Petra Štědronského vybudovali letmou betonáží 560 m dlouhý most přes rybník Koberný (foto). Více se dozvíte ve fotoreportáži na straně 6.

Stavba hotelu UNIC v Soukenické ulici je hotová Spolehlivý dodavatel

Tým Ing. Dalibora Andrlíka z divize 9 dokončil náročnou rekonstrukci domu č. p. 1188 v Soukenické ulici

v Praze. Po úspěšné kolaudaci 20. června v něm tak

konečně mohl otevřít své dveře čtyřhvězdičkový hotel

UNIC. Jeho stavba vlastně začala už před šesti lety.

V říjnu 2009 ji však zastavila havárie a zhroucení části

objektu. Metrostav zde zahájil práce v létě 2011 a dnes

si může připsat k dobru další zajímavou referenci.

Divize 9 převzala otěže stavby ve chvíli, kdy byly provizorně staticky zajištěny zbylé konstrukce uliční budovy

(foto č. 1). Hotova už byla také bílá vana pro základ nových

dvorních bloků, které měly půdorysem i objemem nahradit dvě původní křídla třítraktového komplexu, z nichž se

jedno při havárii zřítilo a druhé muselo být strženo.

a každý odvoz či návoz materiálu byl v úzké ulici velmi

komplikovaný,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Jan Salinger. Stavaři zde museli vymyslet i řadu méně obvyklých

řešení, aby si s nástrahami díla poradili. Museli třeba překonat bárku, masivní ocelovou konstrukci, která podpírala

okolní domy a byla bohužel provedena v úrovni stropu nad

prvním podzemním podlažím. Pomocí postupné betonáže

a demontáže podpěr však problém bezpečně a rychle vyřešili. Za zmínku stojí i neobvyklé použití raženého tunelu

pro kanalizační přípojky v centru města.

Realizačnímu týmu z divize 9 na stavbě pomáhali

zedníci z vlastního stavomontážního střediska, zámečníci z divize 1 i pracovníci Subterry, kteří vybudovali nejen

topení, ale i vzduchotechniku. Společným úsilím se jim

Jednání na jihu Čech

Jako partner Westinghouse Electric Company se Metrostav spolu s firmami Toshiba Corporation a I & C Energo

podílel 28. června na uspořádání sympozia v Českých

Budějovicích. Bylo určeno zejména pro místní dodavatele, kteří by se mohli zapojit do výstavby elektrárny

AP1000 v Temelíně, a proběhlo v návaznosti na návštěvu

generálního ředitele společnosti Westinghouse Dannyho

Rodericka v jihočeském regionu. Za Metrostav se setkání

zúčastnil i jeho obchodní ředitel Ing. Milan Veselský (foto).

1

Tým čekal nelehký úkol. Po předchozích zkušenostech, které vygradovaly v osudný říjnový den roku 2009,

nebyla nálada v okolí stavbě nakloněna, a stavbaři proto

museli postupovat s taktem a opatrností. „Věděli jsme, že

se neobejdeme bez dobré komunikace nejen se sousedy,

ale i s památkáři, stavebním úřadem či policií, a všem

jsme se snažili vycházet vstříc,“ vzpomíná Ing. Andrlík.

Během realizace se jeho tým potýkal s mnoha překážkami, které jsou charakteristické pro stavby v centrech

měst, jako je zejména nedostatek prostoru a problematická dopravní obslužnost. „Situaci nám tu navíc komplikovala i skutečnost, že jsme mohli zabrat jen chodník

2

i s dalšími subdodavateli podařilo převážně replikami

vrátit krásu starému domu a přistavět k němu dvě šesti- a osmipodlažní křídla s železobetonovým skeletem.

Dohromady ukrývají osm bytových jednotek a čtyřhvězdičkový hotel UNIC (foto č. 2) s 82 pokoji.

„Řadu jednání jsme museli i na stavbě vést v angličtině. Nejen kvůli španělskému investorovi a architektovi,

ale i proto, že veškeré hotelové vybavení pocházelo ze

Španělska. Jsem tedy rád, že jsme i přes všechny nástrahy tuto náročnou stavbu v Soukenické ulici úspěšně

dokončili. Kolegům bych tedy za jejich nasazení chtěl

poděkovat,“ uzavírá Ing. Andrlík.

Divize 9 bude už potřetí pracovat v Chodově. Tým Jana

Mráze z karlovarské oblasti divize 9 tu 15. července

převzal staveniště, aby ve IV. etapě rozšířil výrobní

kapacity závodu Lincoln CZ, člena skupiny SKF – Lubrication Business Unit. Metrostav se podílel i na dvou

předchozích stavbách v areálu a současná zakázka

potvrzuje, že soukromý investor s ním byl spokojen.

„Čtvrtou etapu projektu, tzv. LUBRICON, jsme vyhráli

nejen na základě ceny, ale i proto, že skupina SKF velmi

dbá na dodržování ekologických zásad a pravidel BOZP

a její zástupci osobně prověřili stavby všech potenciálních

dodavatelů. Jsme rádi, že jsme obstáli a že zde můžeme

v práci pokračovat,“ říká vedoucí projektu Jan Mráz.

Lincoln CZ, který je předním výrobcem centrálních

mazacích systémů, dnes pracuje na ploše 8000 m². Ta by

se měla díky divizi 9 v květnu 2014 zdvojnásobit.

„Při návrhu projektu investor vycházel ze zkušeností

předchozí etapy. Nosné konstrukce podsklepených hal

s vestavbami pro výrobu, skladování, administrativu, zákaznické centrum a zázemí pro zaměstnance včetně nové

jídelny jsou proto železobetonové, monolitické i prefabrikované, a založené na pilotách,“ konstatoval stavbyvedoucí Ing. Tomáš Slepička, který práce na místě řídí.

Za účasti vedoucích manažerů společnosti, jejích

zaměstnanců i zástupců města Chodov zahájil stavbu poklepem na základní kámen 11. července i obchodní ředitel

Metrostavu Ing. Milan Veselský (foto třetí zleva).