Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 6
strana 6
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Dostavba dálnice D8 přes České středohí zpomalila tempo
Podle původního harmonogramu měl být poslední, 16,5 km dlouhý úsek dálnice D8 uveden do provozu najednou
v prosinci letošního roku. Z legislativních a finančních důvodů se však jeho výstavba zpomalila. Dnes už je zřejmé,
že jej sdružení firem Metrostav, Berger Bohemia a SMP pod vedením společnosti EUROVIA CS dokončí později,
a zprovozněný bude po díích úsech. Jsme rádi, že investor práce nezastaví, a můžeme v nich pokračovat,
oddechl si Ing. Roman Fuksa z divize 5, který je ředitelem celé stavby Metrostavu v základu zahrnucí čtyři velké
stavební objekty. V tunelu Radejčín, kde výstavba začala od ústeckého portálu (foto č. 1), dokončí ještě tento měsíc
pracovníci divize 5 kompletní ražby. Dnes je v něm nasypaná vozovka z vyrubaného materiálu (foto č. 2) a raziči
dočťují stěny obou tubusů i propojek (foto č. 3 a 4), aby v nich mohla být co nejdříve zajena výstavba definitivho
ostění. Práce jako obvykle probíhají pod dohledem Báňského úřadu, jehož odborníkům sei návštěvách nejvíc
věnuje vedouprojektu Ing. David Cyroň (foto č. 5 vlevo). Most v Dobkovkách staví divize 5 a 4 pomocí přesuvné
skruže (foto č. 6). „Ve čtvrtek 19. srpna jsme na něm dokončili nosné konstrukce (foto č. 7) a na pravém mostě
začínáme betonovat římsy,popsal Ing. Fuksa. Stavební část asi 270 m dlouhého tunelu Prackovice dokončí divize
5 ještě letos. Zbývá jí jen provést asi 80 m dlouhý zásyp hloubených tunelů (foto č. 8). Cesta od Prackovic směrem
ku Praze pokračuje k poslednímu velkému objektu, který Metrostav na D8 buduje – k mostu Oparno. O unikátlet
betonáži, kterou vznikl, i o nezvykle velkém, 135m roztí spodních oblouků (foto č. 9), jsme už psali mnohokrát. Ani
jeho stavba se naštěstí nezastavila a tým Milana Špky na něm právě betonuje římsy levého mostu.
Pro lepší orientaci
Na trase metra B ve stanici Karlovo náměsnainsta-
lovali v červnu pracovníci Dopravního podniku hl. m.
Prahy zkušeb verzi pilotho projektu nového infor-
mačního a navigačního systému.
i jeho přípravě, která začala na podzim roku
2008, vyczeli jak z analýzy odzkoených a úsš-
sloích informačních systémů MHD v evropských
i světových metropolích, jako je např. Londýn, Madrid,
deň nebo Paříž, tak i ze spolupráce s nezávismi od-
borníky. Podílela se na něm i Národ rada osob se zdra-
votním postižením ČR, aby byl lépe viditelný i pro osoby
se zrakovým postižením, ední designéři a specialis
na informační design a technologie a Pražská informač
služba, zastřešující zájmy zahraničních návštěvníků.
Nový vícejazný orientační systém bude srozumitel-
nější i pro cizince, přehlednější a bude ve větším souladu
s moderní grafikou a designem. Používá více piktogramů
a jednotlivé východy označuje čísly. Jejich rozmístění
vysvětlí na nástupištích umístěné jednoduché mapy okolí
stanice s očíslovanými vstupy do podzemí.
Grafika nového sysmu byla postavena na výrazněj-
ších prvcích, než ten stávající. Informační tabule na
nástupištích i ve vestibulech totiž kombinují pouze dvě
barvy – bílou a tmavě modrou. Jejich kontrast bude vidi-
telnější a tabezpatkové písmo bude pe čitelné.
Nový navigační systém z metra bude mít v budoucnu
esah do ce Pražské integrova dopravy. V ípa-
úspěchu jeho pilotního projektu a získání evropské
podpory edpokládá vedení Dopravního podniku hl. m.
Prahy jeho rozšíření i do dalších stanic podzemní dráhy
a do ceho systému MHD v české metropoli.
4 5
8 9
Metro má 582 kcal
ed 35 lety, na počest zahájení provozu na prvním
úseku trati C pražské podzemní dráhy, zaly Michel-
ské pekárny vyrát dezert nazvaný Metro.
Stejně jako podzemní vlaková souprava, měl i on
v jednom bale čti hranolovité „vagonky“, které pat-
řily k jedněm z prvních trvanlivých cukřských výrobků
na našem trhu. Každý podlouhlý sladký kvádřík o váze
120 graobsahoval asi 2400 kJ, což v epočtu zna-
mená o trochu víc než 580 kilokalorií.
Novinku, jejíž recepturu získaly pekárny nádavkem
k výrobní lince zakoupené v Holandsku, si oblíbili zejmé-
na spartakiádní cvičenci. Do hromadných jídelen ji totiž
sobovači dodávali v obzvlášť velkém množství. Metro
li di nejen sportovci, proto jej v obchodních re-
lech najdete dodnes. A stále jej vyrábějí v Michelských
pekárnách. K vodní klasické podobě ak ibyla
i varianta perková, kokosová a punčová. Všechny mají
90denní minimální trvanlivost a za svou kvalitu získaly
prestznačku Klasa. V internetových obchodech mů-
žete jednu čtyřvagonkovou sestavu koupit už za 23 Kč.
Dobrou chuť a šťastnou cestu metrem s Metrem!
6 7
Podpora babyboxu
Babybox neboli schránka na odlenabízí mat-
m a kdy i otcům východisko z krajní životní situ-
ace. V České republice jich donevna bylo 36 a po-
mohly zachnit 32 dětí. V úterý 29. července
zal v pravé poledne sloužit babybox icátý sedmý
na radnici Prahy 6 v Jilemnické ulici. Vznikl jako etí
v Praze a první na levém břehu Vltavy a za výrazného
finančního přispění Metrostavu.
izování záchranných schránek organizuje Nadač
fond pro odložeděti STATIM a občanssdružeBa-
bybox pro odložené děti STATIM, jehož předseda Ludvík
Hess em přítomným na mís předvedl, jak babybox
funguje (foto). Jeho schránka s dorysem 100 x 50 cm
a výškou 60 cm je traná a vypěná na 37 °C. Prostor
uvnisnímá kamera a kontrolují čidla, ktereagují na
světlo i zvuk. Když se dvířka za dítětem zavřou, signali-
zace upozorní obsluhující personál na vložené nemluvně.
Jeho stav a čas vložení jsou elektronicky i obrazově
zaznamenávány. Ten, kdo do schránky dal, itom
stává v anonymitě a má dost času nepoznán odet.
Kromě Ludka Hesse uvedli icátý sedmý babybox
u nás oficlně do provozu starosta Prahy 6 Tomáš Cha-
lupa a ředitel divize 6 Metrostavu Ing. Jan Cuc. Symbo-
lickou otevíra sku estřihli najednou, aby vyjádřili
společnou ochotu pomoci těm, kdo to nejvíc poebují.
r e d , f o t o M i l o s l a v K o l á ř
Misi a Byrokrat Cup
Smíšený m Metrostavu zzil v sobotu 7. srpna
v Dobříši na Mistrovst Čes republiky firemních
týmů v MTB maratonu. Blahopřejeme! Úspěch na-
šich reprezentantů povznesl Metrostav na první příčku
v průběžném hodnoceturnaje Byrokrat Cup.
Mistrovský závod na horských kolech se uskutečnil
v rámci Českého poháru marathon MTB cup 2010. Brdský
terén při něm přivítal více než 600 bikerů vytrvalým deš-
těm a na hřebeni pouhými 13 stupni Celsia. Za naše barvy
do závodu nastoupili Hana Kadlecová z divize 2 a Vladislav
John a Jan Klečka z centrály. V závodě jednotlivců se nej-
lépe umístila Hana Kadlecová, která téměř 55 km dlouhou
trať zvládla v čase 3 hodiny, 38 minut a 15 sekund a zví-
tězila v kategorii žen nad 35 let. Vladislavu Johnovi se
kvůli velkému množství bahna ve střední části trasy (foto)
zadřelo jedno z ložisek zadního kola a s časem 03:09:56
se propadl na 23. místo ve své kategorii mužů 30–39 let.
Jan Klečka v ní skončil na 103. místě. Celkový součet časů
našich závodníků však znamenal vítězství nad ostatními
smíšenými firemními týmy v závodě a zisk titulu mistr
České republiky pro rok 2010.
sledky závodu na horských kolech v Dobříši se
zapítávai do série Byrokrat Cup, ve ktem se Met-
rostav díky výbornému výkonu cyklistů posunul na prv
místo v průběžném pořadí. Po devíti letošních turnajích,
kterých se zatím zúčastnilo 79 týmů, má 340 bodů. Před
druhou společností NESS Czech vede o pouhé čti bo-
dy. Před třetím družstvem firmy SUDOP PRAHA má však
náskok o rovnou stovku. Za Metrostav se zatím závo
zúčastnilo 26 zaměstnanců. Další ještě mají příležitost.
Letošní Byrokrat Cup má totiž ještě na programu:
18. září – stolní tenis
28. září – golf
9. října – sálová kopa
16. října – florbal
6. listopadu – volejbal 4+2
20. listopadu – squash
27. listopadu – bowling
Podrobněí informace najdete na internetové adrese
www.byrokratcup.cz. Do závodů se můžete ihlásit tře-
ba e-mailem na adrese komarkova@metrostav.cz.
red–, foto KT FOTO – Jindřich Krammer
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 14-15/2010 vyšlo 26. 8. 2010 (16/2010 vyjde 15. 9. 2009) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing.
Ivan Kajer, Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávánovinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Divadlo pro hospic
Teátr Víti Maíka s v úterý 7. září v 16 hodin zve do
parku Hospice sv. Jana N. Neumanna v Prachaticích
na rozverný divadelní kus pro malé i vels zvem
Sněhurka a sedm trpaslíků. Hru, jejíž kulisy tví ko-
mediantský vůz, oživí rytmicpísničky, jejichž snad-
no zapamatovatelrefrén si nejen ti, ale i dospělí
obvykle zpívají společs herci. Samozřejmě nebude
chybět humor a hlavně láska, která i smrt překoná.
Metrostav_14_15_10.indd 6 8/24/10 1:31:01 PM

 

Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2010, Strana 6

Strana 6

6

Sending statistics … done (352 ms)

Rendering Strana 6 (104049): (0/1) (377 ms)

Rendering Strana 5 (104046): (0/1) (377 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3112/vth120671-1.jpg (3x)

 i3112/vth120674-1.jpg (3x)

 i3112/bg104049.svg

 i3112/vth120663-1.jpg

 i3112/vth120665-1.jpg

 i3112/vth120667-1.jpg (2x)

 i3112/vth120669-1.jpg (2x)