Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Jan Freudl

Jednatel a ředitel společnosti BES s.r.o.

V roce 2021 se po 17 letech působení ve společnosti  SMP CZ rozhodl změnit směr své profesní dráhy. S kolegy z Metrostavu se dařilo realizovat mnoho velkých a úspěšných, dopravních i vodohospodářských staveb, a když přišla nabídka ze Skupiny Metrostav, byla to pro Jana Freudla poměrně jasná volba.

Téměř rok vedete společnost BES. Jaké máte pocity?

Především jsem se musel změnit já. Přišel jsem z vedení velké firmy do firmy, která je menší a je to více operativa. Firma bojovala s příliš rychlou expanzí a také se strmě rostoucími cenami komodit a energií. Jsem rád, že se nám podařilo se vzájemně pochopit, doplnili jsme tým, máme nové organizační uspořádání a ukončili jsme ztrátové projekty. Nastavili jsme nový systém ekonomického řízení projektů, řešíme procesy průběhu zakázky firmou. Věřím, že jsme na další stavební sezony připraveni.

Jaké je hlavní zaměření společnosti v roce 2023?

Naše činnost je postavena na třech pilířích: prvním je zimní i letní údržba silnic. Dále stavíme na projektech silničního stavitelství v lokalitách, kde jsme doma, kde máme naše lomy a obalovny. Třetím pilířem jsou větší projekty v silničním stavitelství na území Středočeského kraje a v Praze v souladu s naší schválenou strategií rozvoje. 

Které zajímavé projekty nyní realizujete?

Z pražských projektů bych rád zmínil rekonstrukci křižovatky Poděbradská – Průmyslová a společný projekt s Metrostav DIZ na Bubenečském náměstí pro TSK Praha. Připravujeme se na velkou dodávku asfaltových směsí pro společnost MI Roads v rámci rekonstrukce dálnice D3 a naše lomy dodávají kamenivo pro projekt PPP D4.

Jak jste zmínil, BES zajišťuje  zimní i letní údržbu silnic. Jsou tyto služby něčím specifické?

Poslední rok je kvůli nepředvídatelným růstům cen energií a pohonných hmot specifické téměř všechno. Rámcové smlouvy jsou dlouhodobé a skokový nárůst cen u pohonných hmot nebo posypové soli má na rentabilitu velký vliv. Navíc čím dál tím teplejší zimy vedou k tomu, že většinu času držíme jen pohotovost, takže klesá obrat i rentabilita služby. Nezbývá nám nic jiného než se přizpůsobit a tyto výpadky nahradit v letních měsících.

Na co se chcete zaměřit v nadcházejícím období?

Cílem je společný úspěch. U nás v Benešově to cítíme tak, že každý, kdo s námi pracuje, má mít svůj podíl na tom, že se nám daří. Nejen tím, že má svůj díl odpovědnosti a plní svou roli, ale i tím, že je za to materiálně i citově odměněn. Každý v týmu má pro úspěch stejnou důležitost. Ať má v kolektivu jakoukoliv pozici a roli a jeho vliv na výsledek je menší nebo větší. Stejně jako uvnitř chceme být důležití i pro Skupinu Metrostav. Nejsme největší firma ve Skupině, ani naše výsledky nejsou alfou a omegou výsledků Skupiny. Ale chceme poskytnut naše zdroje, kapacity a znalost místního prostředí k využití i ostatním členům Skupiny. Společně jsme konkurenceschopní i tam, kde každý sám nemáme šanci, a tím pomáháme Skupině být silnější. Naším cílem je kvalita, spolehlivost a vzájemná důvěra.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Nové skladovací haly pro svět koupelen

Kolegové z divize 6 pracují na zajímavé zakázce v Čimelicích na Písecku: pro společnost SIKO realizují rozšíření areálu skladů (snímky).

Jednolodní hala o rozloze 9400 m2 je propojena s dosavadními prostory třemi vraty a rozšířila prostor pro odbavení o deset nakládacích můstků. Stavba je zajímavá svým založením na násyp o mocnosti až 8 m. Umístění je ve svahu, takže se musel dorovnávat výškový rozdíl v podélném, ale i příčném směru. Stavba je nyní téměř hotová, chybí dokompletovat výplně otvorů, dokončit elektro a SHZ, které provádějí nominovaní objednatelé investora. Ten je spokojený s přístupem ke stavbě – líbí se mu provedení prací a dodržování postupu ve vztahu k počasí.

Divize 5

Rekonstrukce náměstí v Dobříši je hotová

Náměstí Komenského, které se nachází přímo v centru Dobříše (foto), prošlo celkovou rekonstrukcí a zcela změnilo tvář města. Prostor, který už dlouho volal po své rekonstrukci, se tak konečně dočkal zasloužené opravy a velké proměny.

RED s využitím tiskové zprávy, Foto Město Dobříš

K

olegové z divize 5 postupně měnili zašlé centrum v moderní lokalitu, která dnes nabízí obyvatelům města i dalším návštěvníkům příjemný prostor. Po prvních měsících, kdy v místě probíhaly hlavně demolice za pomoci těžké stavební techniky, byly následně vybudovány rozvody pro pohodlné připojení na elektřinu, které budou sloužit hlavně při pořádání regionálních trhů, koncertů, kulturních akcí a dalších veřejných setkání. Náměstí získalo také nové osvětlení a nový povrch.

„Na ploše náměstí, kde bylo dříve parkoviště, vznikla nová klidová oblast. Z náměstí byly nejdříve odstraněny stromy a další zeleň a následně bylo zahájeno postupné odtěžování svrchní vrstvy různých dlažeb, asfaltů a obrub. Odstraněn byl i nevzhledný mobiliář a staré veřejné osvětlení. Stavbaři museli jít hluboko pod povrch a doslova obnažit všechny inženýrské sítě, tzn. rozvody elektřiny, plynu, vody a kanalizace, telekomunikací. Nalezen byl například uprostřed plochy náměstí velký betonový kolektor, který bylo nutné z velké části odstranit, protože by překážel dalším pracím,“ upřesnil rekonstrukci náměstí místostarosta Dobříše Tomáš Vokurka.

 

Metrostav 02/2023, Nemocnice
Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku
Metrostav 02/2023, Metrostav Development
Metrostav 02/2023, Ptáme se
Metrostav 02/2023, Fotosloupek
Metrostav 02/2023, Divize 5
Metrostav 02/2023, Číslo
Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ
Metrostav 02/2023, Divize 3
Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav
Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2023, Fotoreportáž
Metrostav 02/2023, Nemocnice

Nemocnice

Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku

Naši lidé v Norsku

Metrostav 02/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 02/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2023, Divize 5

Divize 5

Metrostav 02/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav 02/2023, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav

Divize 6 a TBG Metrostav

Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

6

Sending statistics …

Rendering Divize 5 (280487): (1/2) (3 ms)

Rendering Fotosloupek (280486): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (280485): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6787/item974317-small.jpg

 i6787/item974321-small.jpg

 i6787/item974322-small.jpg

 i6787/item974328-small.jpg

 i6787/item974323.svg