Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 3

AFI City Vysočany: třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje

V místech bývalých podniků ČKD v Praze 9 – Vysočanech probíhá několik let výstavba nových objektů. Původní městský brownfield se zde v rámci projektu s názvem AFI City mění na moderní městskou zástavbu s byty, kancelářemi. Tým divize 3 tam v těchto dnech dokončuje další etapu bytové výstavby, konkrétně objekt D+E (snímky). Výstavbu dalšího podobného domu, budovy F+G zahájil vloni v listopadu.

Blanka Růžičková, foto Petr Adámek

P

ro Metrostav je tato zakázka již čtvrtou v pořadí. V nově vznikající čtvrti postavil šest bytových domů. V první etapě zahájené v roce 2016 zde vyrostly pětipatrové domy s označením L, M, N a O. První obyvatelé se do nich nastěhovali už v roce 2018. Druhá zakázka, která zahrnovala výstavbu dalších dvou bytových objektů a přilehlého parku, byla zkolaudována v roce 2019.

Projekt AFI City roste na patnáctihektarovém pozemku mezi železniční tratí a ulicí Kolbenova na místě zaniklého podniku ČKD Slévárny a Moury. Výstavba nové čtvrti probíhá postupně. Dnes je zde kromě nových bytových domů, umístěných v její západní části, také prosklená věž situovaná v centru. Devatenáctipatrová administrativní budova s prostory pro restaurace a obchody byla zkolaudována v září 2020. Za projektem výstavby celé čtvrti stojí izraelský developer AFI Europe Czech Republic.

Dokončený objekt D+E má sloužit k nájemnímu bydlení. Jeho výstavba byla zahájena v listopadu 2020 a k nastěhování bude od 2. čtvrtletí tohoto roku. V devítipodlažní budově, která se nachází v jižní části podél ulice Kolbenova a má půdorys písmene U, se nachází 313 bytů v dispozicích od 1+kk do 4+kk. V částečně otevřeném vnitrobloku je nádvoří s parkovou úpravou.

Dobrá spolupráce

Na výstavbě se kromě divize 3 podíleli i další dodavatelé. Železobetonové konstrukce realizovala společnost Terracon, co se týká spolupráce v rámci Skupiny, založení a zajištění jámy realizovala společnost Pragis, lešení divize 6.

Hlavní stavbyvedoucí divize 3 Ing. Jan Krajdl říká, že termíny prací bylo třeba flexibilně měnit. „Pracovali jsme v lokalitě, která měla původně průmyslovou tovární zástavbu. Ta byla sice již před nástupem na prvotní realizaci demolována, ale pouze do úrovně terénu, a proto jsme se museli prakticky při všech výkopových pracích vyrovnávat se zachycováním množství podzemních, obvykle masivních železobetonových konstrukcí. To celou realizaci zpožďovalo a bylo obtížné odhadovat dobu výstavby. Proto jsme společně s objednatelem vždy stanovovali dobu realizace až po dokončení výkopů a obvykle i demolic,“ vysvětluje.

Termín dokončení a předání stavby D+E nebyl podle jeho slov přes různé komplikace problematický. „Spolupráce s investorem byla nadstandardně dobrá. Myslím, že se na obou stranách sešel kvalitní a zdatný tým, který měl společný zájem dílo dokončit řádně a včas. A v takových případech se to obvykle i podaří.“

Divize 6 a TBG Metrostav

Hrubá stavba hotelu v Hybernské ulici se chýlí ke konci

Projíždíte-li po pražské magistrále, nemůžete si nevšimnout nové stavby, která vyrostla přímo u křižovatky U Bulhara kousek od Masarykova nádraží (foto). Kolegové z provozu železobetonových konstrukcí divize 6 pod vedením Radka Čermáka zahájili loni v únoru výstavbu nosné konstrukce nového  Hotelu Hybernská.

Text: TBG Metrostav, foto Radek Čermák

I

nvestorem tohoto projektu je společnost Penta Real Estate, s.r.o., která v současnosti realizuje i sousední objekt Masaryk Centre. Na stavbu Hotelu Hybernská bylo dodáno více než 7000 m3 betonu z betonárny Rohanský ostrov. Společnost TBG Metrostav s.r.o. používá pro zásobování této betonárny lodní dopravu a tím úspěšně eliminuje počet kamionů projíždějících centrem Prahy.

Pro stavbu byly použity jak standardní betony, tak betony vyšších pevnostních tříd C40/50. Stavbaři zároveň pro podkladní betony aplikovali ekologickou variantu betonu ECOCRETE R, pro jehož výrobu betonárna používá recyklované kamenivo.

Tato budova má sedm nadzemních pater, které nabídnou celkem 382 pokojů, a jedno podzemní podlaží s garážemi a technickým zázemím. Hrubá stavba bude dokončená v průběhu února.

Skupina Metrostav

Pozvánka na zimní dobrodružství s Cestou za snem

Zájmový spolek Cesta za snem, který podporujeme opakovaně již několik let a se kterým spolupracujeme také na organizaci Metrostav handy cyklo maratonu, nabídne v tomto roce opět bohatý program.

V neděli 5. března zahájíme v Bedřichově letošní sezonu Zimním kvadriatlonem dvojic, jehož snahou je propojení světů zdravých a handicapovaných. Zdejší zimní stadion se na jeden den promění v amatérské závodiště, kdy dospělé páry absolvují na běžkách trasu v celkové délce pět kilometrů, zbylé disciplíny představují střelbu, sjezd a sprint.

Zároveň bude možné v den konání závodu přihlásit děti k účasti do juniorského závodu na 450 metrů. Registrace je zdarma a na všechny účastníky čeká v cílové rovince odměna v podobě medaile. Přijeďte si užít den plný zábavy a radosti ze společně stráveného času. Více informací na e-mailu: tereza.wagner@metrostav.cz

Ing. Tereza Wagner, foto Cesta za snem


 

Pítka pomáhají: čtvrt milionu ušetřených PET lahví!

I v roce 2022 se dařilo pokračovat v zajímavém projektu s tzv. pítky, které Metrostav realizuje ve spolupráci se společností LOKNI (dříve FILTERMAC).

Princip spočívá v tom, že studenti a zaměstnanci škol mají možnost ze speciálních automatů čepovat do své nádoby filtrovanou perlivou či neperlivou vodu. Měsíčně se tak šetří tisíce PET lahví. Pítka Metrostavu jsou rozmístěna na fakultách ČVUT a VUT.

Podle ročního reportu LOKNI se loni z těchto automatů „pilo“ o něco více, než tomu bylo v roce 2021 – tehdy 169 165 PET lah­ví, v roce 2022 to bylo 224 880 lahví.

Celkem od začátku projektu se po sedmi letech v České republice podařilo pomocí pítek, které dotuje Metrostav, ušetřit již 1 455 915 PET lahví, tedy 32 648 kg plastu! Těší nás, že můžeme přispět k úspoře materiálů a pomoci tak přírodě.

RED

10 100

OSLOVENÝCH STUDENTŮ

224 880

UŠETŘENÝCH PET LAHVÍ

5622

ušetřených kg plastů

12 931

ušetřených kg CO2

 

Ze statistik stavební výroby

Eurostat zveřejnil výsledky srovnání vývoje stavební výroby členských států Evropské unie za listopad oproti říjnu 2022 a meziroční srovnání listopadu 2021 a 2022. Meziročně stavební výroba vzrostla o 1,3 % v eurozóně a z pohledu celé Unie o 1,8 %. V České republice jde ale o pokles – zhruba o procento.

Na základě údajů z členských států, které aktuální údaje dodaly ke zpracování, byl za listopad 2022 oproti listopadu 2021 zaznamenán růst stavební výroby v 11 a pokles v pěti zemích.

Nejvyšší růst vykázaly tyto státy: Slovinsko (44,0 %), Rumunsko (20,4 %) a Belgie (12,9 %). Na dalších místech: Maďarsko (7,0 %), Polsko (4,0 %), Rakousko (2,3 %), Nizozemsko (2,0 %), Francie (1,9 %), Bulharsko (1,5 %), Švédsko (1,2 %) a Portugalsko (0,5 %). Nejhlubší pokles zaznamenaly Španělsko (−6,9 %), Slovensko (−5,8 %) a Německo (-1,2 %). Státy s mírnějším poklesem jsou Finsko (−1,0 %) a ČR (−0,9 %).

PhDr. Dušan Čechvala


 

Stavební spolek na VD Orlík

Dne 23. listopadu členové Stavebního spolku navštívili Vodní dílo Orlík. Zajímali se o stavbu budovaného havarijního přelivu i o provozovanou vodní elektrárnu ČEZ.

Vedoucí projektu divize 6 Ing. Tomáš Beržinský podal informace o celém projektu a následně Ing. Michael Remeš ze Zakládání staveb představil technologie použité při realizaci zajištění stavebních jam.

Z hlediska zajištění stavebních jam pro výstavbu stavebních objektů: SO 01 – vtokový objekt, SO 02 – krytá část skluzu a SO 03 – otevřená část skluzu, se jedná o velmi komplikované staveniště s nutností použití široké škály technologií speciálního zakládání. Hlavním problémem je skutečnost, že staveniště se nachází v prudce svažitém terénu se značným úklonem geologických vrstev a lokálně velmi proměnným stupněm zvětrání horniny. Nejdříve bylo nutné provést větší množství doplňujících ověřovacích sond po obvodě stavební jámy (velkoprůměrovou vrtnou soupravou) a na základě jejich vyhodnocení upravit projekt, stanovit reálnou délku pilot, upřesnit kotvení a doplnit pažení mikrozáporami ve spodní části pažení. Statickou zodpovědnost za tyto úpravy převzala projekce Zakládání staveb (FG Consult).

v zázemí vodní elektrárny

Další zastávkou členů Spolku a techniků stavby vodního díla byla Vodní elektrárna Orlík. Principy výroby elektřiny v soustrojí s Kaplanovou turbínou nám objasnil bývalý a dlouholetý pracovník ČEZ. Prohlídku a výklad prošpikoval nejrůznějšími zajímavostmi z provozu i z doby rekonstrukce po povodni v roce 2002. Elektrárna Orlík je s celkovým výkonem 364 MW stěžejním článkem vltavské kaskády. Velmi rychlé a operativní najetí na plné zatížení trvá pouhých 128 sekund. Dá se říct, že její provoz je bezobslužný, protože je ovládána dálkově z centrálního dispečinku ve Štěchovicích. Děkujeme kolegům z divize 6 a ze Zakládání staveb za přípravu exkurze i za pozvání na další návštěvu.

Ing. Michael Remeš a Jarmila Kaloušová
Foto: Helena Pražská

Aktuality z Metrostavu i videa 

z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav 

a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 02/2023, Nemocnice
Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku
Metrostav 02/2023, Metrostav Development
Metrostav 02/2023, Ptáme se
Metrostav 02/2023, Fotosloupek
Metrostav 02/2023, Divize 5
Metrostav 02/2023, Číslo
Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ
Metrostav 02/2023, Divize 3
Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav
Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2023, Fotoreportáž
Metrostav 02/2023, Nemocnice

Nemocnice

Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku

Naši lidé v Norsku

Metrostav 02/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 02/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2023, Divize 5

Divize 5

Metrostav 02/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav 02/2023, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav

Divize 6 a TBG Metrostav

Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (280492): (2/6) (1 ms)

Rendering Divize 6 a TBG Metrostav (280491): (1/2) (3 ms)

Rendering Divize 3 (280490): (2/4) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6787/item974334-small.jpg

 i6787/item974336.svg

 i6787/item974333.svg

 i6787/item974335-small.jpg

 i6787/item974342-small.jpg

 i6787/item974341.svg[p3]

 i6787/item974344-small.jpg[p2]

 i6787/item974535.svg[p3]

 i6787/item974346.svg[p3]

 i6787/item974347.svg[p3]

 i6787/item974348.svg[p3]

 i6787/item974343-small.jpg[p2]

 i6787/vth371810-1.jpg (2x)

 i6787/vth362330-1.jpg (2x)

 i6787/vth362684-1.jpg (2x)

 i6787/vth362389-1.jpg (2x)

 i6787/vth362395-1.jpg (2x)

 i6787/vth362402-1.jpg (2x)

 i6787/vth362409-1.jpg (2x)

 i6787/vth362416-1.jpg[p1]

 i6787/vth362425-1.jpg[p1]

 i6787/vth362438-1.jpg[p1]

 i6787/vth362445-1.jpg[p1]

 i6787/vth362689-1.jpg[p1]

 i6787/vth362523-1.jpg[p1]