Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 5

Rekonstrukce náměstí v Dobříši je hotová

Náměstí Komenského, které se nachází přímo v centru Dobříše (foto), prošlo celkovou rekonstrukcí a zcela změnilo tvář města. Prostor, který už dlouho volal po své rekonstrukci, se tak konečně dočkal zasloužené opravy a velké proměny.

RED s využitím tiskové zprávy, Foto Město Dobříš

K

olegové z divize 5 postupně měnili zašlé centrum v moderní lokalitu, která dnes nabízí obyvatelům města i dalším návštěvníkům příjemný prostor. Po prvních měsících, kdy v místě probíhaly hlavně demolice za pomoci těžké stavební techniky, byly následně vybudovány rozvody pro pohodlné připojení na elektřinu, které budou sloužit hlavně při pořádání regionálních trhů, koncertů, kulturních akcí a dalších veřejných setkání. Náměstí získalo také nové osvětlení a nový povrch.

„Na ploše náměstí, kde bylo dříve parkoviště, vznikla nová klidová oblast. Z náměstí byly nejdříve odstraněny stromy a další zeleň a následně bylo zahájeno postupné odtěžování svrchní vrstvy různých dlažeb, asfaltů a obrub. Odstraněn byl i nevzhledný mobiliář a staré veřejné osvětlení. Stavbaři museli jít hluboko pod povrch a doslova obnažit všechny inženýrské sítě, tzn. rozvody elektřiny, plynu, vody a kanalizace, telekomunikací. Nalezen byl například uprostřed plochy náměstí velký betonový kolektor, který bylo nutné z velké části odstranit, protože by překážel dalším pracím,“ upřesnil rekonstrukci náměstí místostarosta Dobříše Tomáš Vokurka.

číslo

Takový výkon v kW má hlavní biomasový kotel, který byl instalován v rámci ekologizace vytápění leteckých kasáren Prostějov. Projekt dokončili kolegové z divize 3 na podzim loňského roku.

Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Začala rekonstrukce železnice v pražských Holešovicích

Po slavnostním zahájení stavby v polovině ledna se stavbaři rychle pustili do přípravy staveniště v okolí železniční stanice Praha-Bubny. V průběhu dvou let v této lokalitě Metrostav TBR ve sdružení s OHLA ŽS a Elektrizací železnic Praha obnoví vytíženou trať v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.

Martina Vampulová, vizualizace Správa Železnic

K

ompletní rekonstrukcí projde i samotná železniční stanice, která bude nově přímo napojena na přestup ve stanici metra Vltavská a vznikne také nová zastávka Praha-Výstaviště. Modernizace se dotkne nejen trati mezi Prahou a Kladnem, která bude nově dvoukolejná a připravená na elektrifikaci, ale také směru z hlavního města do Kralup nad Vltavou.

Tým Metrostavu TBR bude mít ve sdružení na starosti především realizaci hlavního mostního objektu stavby estakády před pražským Výstavištěm, pustí se do výstavby nové železniční stanice Praha-Bubny (vizualizace), upravovat bude zeď Královské obory i most přes Bubenské nábřeží. Postaví také novou lávku pro pěší v zastávce Výstaviště a řadu souvisejících objektů přeložek a komunikací. Sdružení Metrostav TBR, OHLA ŽS a Chládek a Tintěra, Pardubice postaví podjezd pro tramvaje u Vltavské. Nádražní budovu v Bubnech zrealizuje Metrostav TBR společně s kolegy ze závodu 3 Metrostavu DIZ.

stavba začíná na negrelliho viaduktu a celý upravovaný úsek má délku 3,1 km

„Jako vedoucí sdružení bude mít náš tým za úkol vrcholově řídit celou zakázku a kompletně koordinovat průběh stavby,“ říká vedoucí projektu Ing. Hanzal.

570 metrů estakády

Trať na Kladno bude téměř v celém úseku umístěna na estakádě. Půjde o dvojkolejnou stavbu z dodatečně předpjatého betonu. Nosná konstrukce bude desková, vylehčená krajními konzolami. V podélném směru bude estakáda rozdělena na devět samostatných dilatačních celků, spojitých nosníků o dvou, třech a čtyřech polích. Celková délka estakády dosáhne 570 metrů a součástí návrhu je také osvětlení pod ní.

„Velkou výzvou stavby bude bezesporu koordinace všech profesí u stanice Praha-Bubny, ale i vybudování nejdelší železniční estakády před výstavištěm, a to ve velmi omezeném časovém rozsahu. Bude proto třeba začít s výstavbou mostu od obou opěr současně a postupovat směrem ke středu,“ říká Ing. Hanzal. Důležité bude i dobré zvládnutí koordinace všech dopravních omezení, jež budou stavbu provázet, a také provedení obrovského množství provizorních či definitivních přeložek sítí. „Je to obrovská výzva pro celý můj tým i pro mě osobně. Stavět v centru hlavního města pod drobnohledem investora, v těsné blízkosti pražského výstaviště a zástavby... Pevně věřím, že to zvládneme,“ uzavírá Petr Hanzal.

Tři zajímavé postupy

Za zmínku stojí realizace předpjaté mostovky hlavní estakády u Výstaviště, protože takový postup není u většiny železničních staveb v České republice běžný. Zajímavé bude rovněž rozebrání a opětovná výstavba památkově chráněné zdi Královské obory pod přísným dohledem Národního památkového ústavu i přizvednutí mostu přes Bubenské nábřeží. Stavbaři budou muset zvednout celou konstrukci mostovky a po provedení úprav úložných prahů a výměně ložisek ji opětovně spustí do nové polohy.

 

Metrostav 02/2023, Nemocnice
Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku
Metrostav 02/2023, Metrostav Development
Metrostav 02/2023, Ptáme se
Metrostav 02/2023, Fotosloupek
Metrostav 02/2023, Divize 5
Metrostav 02/2023, Číslo
Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ
Metrostav 02/2023, Divize 3
Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav
Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2023, Fotoreportáž
Metrostav 02/2023, Nemocnice

Nemocnice

Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku

Naši lidé v Norsku

Metrostav 02/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 02/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2023, Divize 5

Divize 5

Metrostav 02/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav 02/2023, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav

Divize 6 a TBG Metrostav

Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Metrostav TBR a Metrostav DIZ (280489): (1/2) (4 ms)

Rendering Divize 5 (280487): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6787/item974328-small.jpg

 i6787/item974323.svg

 i6787/item974330.mp4 (4 ms)

 i6787/item974332-small.jpg

 i6787/item974331.svg

 i6787/vth371810-1.jpg

 i6787/vth362330-1.jpg[p1]

 i6787/vth362684-1.jpg[p1]

 i6787/vth362389-1.jpg[p1]

 i6787/vth362395-1.jpg[p1]

 i6787/vth362402-1.jpg[p1]

 i6787/vth362409-1.jpg[p1]

 i6787/vth362416-1.jpg[p1]

 i6787/vth362425-1.jpg[p1]

 i6787/vth362438-1.jpg[p1]