-
Metrostav
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
Nemocnice
2
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. února 2023
ročník 35
Pavilon péče o rodinu
Oblastní zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina si do úspěšných referencí přidalo výstavbu dalšího zdravotnického zařízení. Tým Ing. Luboše Jonáše 2. ledna ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov (hlavní foto). Přestěhují se do něj urologické a neurologické ambulance, ale hlavně dětské a gynekologicko-porodnické oddělení včetně lůžkových stanic pro kojence i větší děti a oddělení šestinedělí. Proto lidé ve veřejné anketě budovu pojmenovali na Pavilon péče o rodinu.
Lenka Svobodová, foto Luboš Pavlíček
ětipodlažní novostavbu s obestavěným prostorem 40 000 m3 a třemi propojovacími krčky k vedlejším objektům stavbaři kompletně dokončili za dva roky a dva měsíce. Teď ji provozovatel vybavuje.
Stavba pavilonu ale nebyla vůbec jednoduchá. Ing. Jonáš vzpomíná: „Staveniště bylo uprostřed provozovaného nemocničního areálu a prakticky celou jeho plochu tvořil půdorys pavilonu, takže jsme neměli kde skladovat materiál. Složité bylo i založení a zejména stabilizace stavební jámy pomocí až 10 m vysokých kotvených záporových stěn, které perfektně provedli kolegové ze Zakládání staveb. Náročné bylo i sladit technologické dodávky tak, abychom splnili požárněbezpečnostní požadavky stavby s potřebami nemocničního provozu.“
„K úspěšnému zvládnutí zakázky nám pomohla i dobře zpracovaná dokumentace ve 3D, a to zejména při koordinaci vnitřních rozvodů. Třeba vzduchotechnika ve strojovně by se bez ní téměř nedala provést,“ doplňuje Ing. Jonáš.
Kvalitu provedení stavby potvrdil i blower-door test, který ověřil neprůvzdušnost obálky budovy při tlakovém rozdílu 50 Pa. Na úrovni 2.–4. nadzemního podlaží je přitom obvodový plášť pavilonu navržen jako provětrávaný s rovinným obkladem z cementovláknitých desek s dvojí hrubostí povrchu podle návrhu architekta, inspirovaného skalnatým podložím stavby. Inspirace přírodou se promítla i do barevného řešení interiérů (foto dole), kde ochranu stěn tvoří lomené abstraktní motivy z obkladu Acrovyn. Pavilon se zelenou střechou doplňuje u vstupu vodní kaskáda.
téměř 70 zaměstnanců se začne starat až o 270 AMBULANTNÍCH pacientů a 80 hospitalizovaných
„Při ohlédnutí za touto zakázkou mám dobrý pocit. Spolupráce ve sdružení byla velmi dobrá, o čemž svědčí dodržení smluvních termínů i dosažený hospodářský výsledek, u nějž bych chtěl vyzdvihnout výkon našeho ekonomického úseku. Podařilo se mu zhodnotit finanční prostředky na účtu sdružení a využít současné vysoké úrokové sazby. Poděkování ale náleží všem, kdo se stavby zúčastnili, i stavebnětechnickému úseku divize 6, jenž výrazně přispěl k vyřešení detailů týkajících se izolací,“ uzavřel Ing. Jonáš.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nová tvář centra v Dobříši
Tým divize 5 vedený Ing. Pavlem Kudějem dokončil ve spolupráci s místními firmami rekonstrukci náměstí Komenského v Dobříši. Jedna z největších investic města nepřinesla jen novou moderní podobu tohoto místa, ale nově i jeho praktické a funkční využití. Zmodernizovaný prostor byl se zástupci vedení města, zhotovitelů i odborníků oficiálně otevřen ve čtvrtek 19. ledna. Více na str. 2.
Foto Město Dobříš.
Stavba parkovacího domu startuje
Brzy se v Příbrami rozběhnou práce na novém parkovacím domu ve spodní části autobusového nádraží. Nabídne 176 parkovacích míst, tedy o 111 více, než bylo na původní parkovací ploše, a poslouží jak místním, tak i turistům a obyvatelům okolních obcí. Ti si v okresním městě nechávají svá auta a dále pak cestují do hlavního města vlakem či autobusem. Výstavbu realizují kolegové z divize 3, hotovo by mělo být začátkem příštího roku.
Příjemnější čekání na vlak
Historická nádražní budova v Českých Budějovicích se klube, příjezdová hala (foto) se otevře veřejnosti v březnu. Rekonstrukci památkově chráněné výpravní budovy od června 2020 realizuje ve sdružení jihočeské zastoupení divize 6 pod vedením Jana Prokeše. Projekt si dal za cíl nejen kompletní rekonstrukci celé výpravní budovy a její modernizaci, ale i pozvednout a oživit nádražní prostory a vytvořit z nich atraktivní místo pro cestující.
Naši lidé v Norsku
Naši lidé v Norsku
Češi na lososí stezce
V neděli 12. února ve 20.00 hod. uvede televizní stanice Prima ZOOM film Češi na Lososí stezce, který měl svou premiéru v říjnu loňského roku v kině Atlas.
Mgr. Pavlína Mertl, foto Metrostav
okumentární film, který zachycuje průběh stavby mostu Åstfjordbrua (foto) a přilehlých dvou tunelů Slørdal a Mjønes, se natáčel dva a půl roku. Během této doby vznikla spousta zajímavých materiálů a pro režiséra Miroslava Náplavu a jeho tým Srdcařů nebylo jednoduché sestříhat tolik krásných záběrů do 52 minut.
Dokument je názornou ukázkou toho, že i přes všechna úskalí, která na naše kolegy v počátcích čekala, se chopili práce s maximálním nasazením a dokázali vybudovat most přes fjord, který do té doby nikdy nerealizovali. Ve filmu je citlivě zachycen i život našich kolegů, kteří si s sebou do Norska přivezli své rodiny, a diváci tak mohou nahlédnout do volnočasových aktivit našeho týmu.
Metrostav Development
Metrostav Development
úspěšný rok 2022
I přes nastupující krizi zaznamenal v loňském roce developer řadu úspěchů. Počátkem února jsme veřejnosti dali vědět o vysoce kvalitním projektu Vilapark Klamovka, který čítá 117 bytů a nachází se v širším centru Prahy uprostřed parku Klamovka V Praze 5. Tento projekt hlásí po devíti měsících neuvěřitelné množství 60 % vyprodaných bytů.
Text a vizualizace Metrostav Development
dubnu téhož roku byl spuštěn prodej další etapy rezidenčního projektu Na Vackově s názvem Byty Na Vackově (8. etapa) s 208 byty. Na podzim developer úspěšně zkolaudoval a dokončil projekt Byty u parku Na Vackově (5. etapa).
kvalita pro širší okolí
V projektu Vysočanský mlýn (vizualizace) i nadále pracujeme na přípravě prodeje dalších etap. Na vlastní náklady jsme zrekonstruovali ulici Ke Klíčovu a zkapacitnili navazující komplikovanou křižovatku. Pokračujeme tak v základní filozofii Metrostav Development, že naše stavby přinášejí novou kvalitu pro celé širší okolí. Projekt Vysočanský Mlýn půjde v této filozofii ještě dál než naše předchozí projekty: do veřejného prostoru tu zasadíme řadu uměleckých děl v rámci tzv. Odkolekce.
Nový projekt Triangl Hloubětín v uplynulém roce dokončil proces participace a pokročil do fáze rozvíjení sousedské komunity v okolí. V rámci projektu a stávajícího stavu developer vybudoval a na podzim slavnostně otevřel sportoviště, které funguje jako místo pro komunitní setkávání sousedů.
pokračujeme v naší tradici: budujeme nadčasové bytové domy a komerční projekty
I v letošním roce byl Metrostav Development úspěšně nominován v rámci prestižní developerské soutěže Best of Realty 2022 – Nejlepší z realit 2022 s projektem Byty u parku Na Vackově.
V závěru roku developer zdárně dokončil akvizici rezidenčního projektu v Praze 9 a dále se věnuje novým akvizičním příležitostem, tak aby bylo připraveno dát na trh 300–400 bytů.
STAVÍME I POMÁHÁME
Rok 2022 Metrostav Development uzavírá charitativní sbírkou pro neziskovou organizaci Cesta domů, kterou v letošním roce podpoří již po páté, a tentokrát si k podpoře vybral citlivý projekt péče o umírající děti. Ač je tento rok ze všech stran velice náročný, nezapomíná se pomáhat, a proto se developer rozhodl, že částku, kterou vybrali zaměstnanci, ztrojnásobí a formou symbolického šeku byl předán zástupcům organizace neuvěřitelný obnos ve výši 394 500 Kč.
Do roku 2023 vstupujeme s optimismem, a jak rádi říkáme, máme zaděláno na pěkné věci. Ruku na to.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Jan Freudl
Jednatel a ředitel společnosti BES s.r.o.
V roce 2021 se po 17 letech působení ve společnosti SMP CZ rozhodl změnit směr své profesní dráhy. S kolegy z Metrostavu se dařilo realizovat mnoho velkých a úspěšných, dopravních i vodohospodářských staveb, a když přišla nabídka ze Skupiny Metrostav, byla to pro Jana Freudla poměrně jasná volba.
Téměř rok vedete společnost BES. Jaké máte pocity?
Především jsem se musel změnit já. Přišel jsem z vedení velké firmy do firmy, která je menší a je to více operativa. Firma bojovala s příliš rychlou expanzí a také se strmě rostoucími cenami komodit a energií. Jsem rád, že se nám podařilo se vzájemně pochopit, doplnili jsme tým, máme nové organizační uspořádání a ukončili jsme ztrátové projekty. Nastavili jsme nový systém ekonomického řízení projektů, řešíme procesy průběhu zakázky firmou. Věřím, že jsme na další stavební sezony připraveni.
Jaké je hlavní zaměření společnosti v roce 2023?
Naše činnost je postavena na třech pilířích: prvním je zimní i letní údržba silnic. Dále stavíme na projektech silničního stavitelství v lokalitách, kde jsme doma, kde máme naše lomy a obalovny. Třetím pilířem jsou větší projekty v silničním stavitelství na území Středočeského kraje a v Praze v souladu s naší schválenou strategií rozvoje.
Které zajímavé projekty nyní realizujete?
Z pražských projektů bych rád zmínil rekonstrukci křižovatky Poděbradská – Průmyslová a společný projekt s Metrostav DIZ na Bubenečském náměstí pro TSK Praha. Připravujeme se na velkou dodávku asfaltových směsí pro společnost MI Roads v rámci rekonstrukce dálnice D3 a naše lomy dodávají kamenivo pro projekt PPP D4.
Jak jste zmínil, BES zajišťuje zimní i letní údržbu silnic. Jsou tyto služby něčím specifické?
Poslední rok je kvůli nepředvídatelným růstům cen energií a pohonných hmot specifické téměř všechno. Rámcové smlouvy jsou dlouhodobé a skokový nárůst cen u pohonných hmot nebo posypové soli má na rentabilitu velký vliv. Navíc čím dál tím teplejší zimy vedou k tomu, že většinu času držíme jen pohotovost, takže klesá obrat i rentabilita služby. Nezbývá nám nic jiného než se přizpůsobit a tyto výpadky nahradit v letních měsících.
Na co se chcete zaměřit v nadcházejícím období?
Cílem je společný úspěch. U nás v Benešově to cítíme tak, že každý, kdo s námi pracuje, má mít svůj podíl na tom, že se nám daří. Nejen tím, že má svůj díl odpovědnosti a plní svou roli, ale i tím, že je za to materiálně i citově odměněn. Každý v týmu má pro úspěch stejnou důležitost. Ať má v kolektivu jakoukoliv pozici a roli a jeho vliv na výsledek je menší nebo větší. Stejně jako uvnitř chceme být důležití i pro Skupinu Metrostav. Nejsme největší firma ve Skupině, ani naše výsledky nejsou alfou a omegou výsledků Skupiny. Ale chceme poskytnut naše zdroje, kapacity a znalost místního prostředí k využití i ostatním členům Skupiny. Společně jsme konkurenceschopní i tam, kde každý sám nemáme šanci, a tím pomáháme Skupině být silnější. Naším cílem je kvalita, spolehlivost a vzájemná důvěra.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Nové skladovací haly pro svět koupelen
Kolegové z divize 6 pracují na zajímavé zakázce v Čimelicích na Písecku: pro společnost SIKO realizují rozšíření areálu skladů (snímky).
Jednolodní hala o rozloze 9400 m2 je propojena s dosavadními prostory třemi vraty a rozšířila prostor pro odbavení o deset nakládacích můstků. Stavba je zajímavá svým založením na násyp o mocnosti až 8 m. Umístění je ve svahu, takže se musel dorovnávat výškový rozdíl v podélném, ale i příčném směru. Stavba je nyní téměř hotová, chybí dokompletovat výplně otvorů, dokončit elektro a SHZ, které provádějí nominovaní objednatelé investora. Ten je spokojený s přístupem ke stavbě – líbí se mu provedení prací a dodržování postupu ve vztahu k počasí.
Divize 5
Divize 5
Rekonstrukce náměstí v Dobříši je hotová
Náměstí Komenského, které se nachází přímo v centru Dobříše (foto), prošlo celkovou rekonstrukcí a zcela změnilo tvář města. Prostor, který už dlouho volal po své rekonstrukci, se tak konečně dočkal zasloužené opravy a velké proměny.
RED s využitím tiskové zprávy, Foto Město Dobříš
olegové z divize 5 postupně měnili zašlé centrum v moderní lokalitu, která dnes nabízí obyvatelům města i dalším návštěvníkům příjemný prostor. Po prvních měsících, kdy v místě probíhaly hlavně demolice za pomoci těžké stavební techniky, byly následně vybudovány rozvody pro pohodlné připojení na elektřinu, které budou sloužit hlavně při pořádání regionálních trhů, koncertů, kulturních akcí a dalších veřejných setkání. Náměstí získalo také nové osvětlení a nový povrch.
„Na ploše náměstí, kde bylo dříve parkoviště, vznikla nová klidová oblast. Z náměstí byly nejdříve odstraněny stromy a další zeleň a následně bylo zahájeno postupné odtěžování svrchní vrstvy různých dlažeb, asfaltů a obrub. Odstraněn byl i nevzhledný mobiliář a staré veřejné osvětlení. Stavbaři museli jít hluboko pod povrch a doslova obnažit všechny inženýrské sítě, tzn. rozvody elektřiny, plynu, vody a kanalizace, telekomunikací. Nalezen byl například uprostřed plochy náměstí velký betonový kolektor, který bylo nutné z velké části odstranit, protože by překážel dalším pracím,“ upřesnil rekonstrukci náměstí místostarosta Dobříše Tomáš Vokurka.
Číslo
číslo
Takový výkon v kW má hlavní biomasový kotel, který byl instalován v rámci ekologizace vytápění leteckých kasáren Prostějov. Projekt dokončili kolegové z divize 3 na podzim loňského roku.
Metrostav TBR a Metrostav DIZ
Metrostav TBR a Metrostav DIZ
Začala rekonstrukce železnice v pražských Holešovicích
Po slavnostním zahájení stavby v polovině ledna se stavbaři rychle pustili do přípravy staveniště v okolí železniční stanice Praha-Bubny. V průběhu dvou let v této lokalitě Metrostav TBR ve sdružení s OHLA ŽS a Elektrizací železnic Praha obnoví vytíženou trať v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Martina Vampulová, vizualizace Správa Železnic
ompletní rekonstrukcí projde i samotná železniční stanice, která bude nově přímo napojena na přestup ve stanici metra Vltavská a vznikne také nová zastávka Praha-Výstaviště. Modernizace se dotkne nejen trati mezi Prahou a Kladnem, která bude nově dvoukolejná a připravená na elektrifikaci, ale také směru z hlavního města do Kralup nad Vltavou.
Tým Metrostavu TBR bude mít ve sdružení na starosti především realizaci hlavního mostního objektu stavby estakády před pražským Výstavištěm, pustí se do výstavby nové železniční stanice Praha-Bubny (vizualizace), upravovat bude zeď Královské obory i most přes Bubenské nábřeží. Postaví také novou lávku pro pěší v zastávce Výstaviště a řadu souvisejících objektů přeložek a komunikací. Sdružení Metrostav TBR, OHLA ŽS a Chládek a Tintěra, Pardubice postaví podjezd pro tramvaje u Vltavské. Nádražní budovu v Bubnech zrealizuje Metrostav TBR společně s kolegy ze závodu 3 Metrostavu DIZ.
stavba začíná na negrelliho viaduktu a celý upravovaný úsek má délku 3,1 km
„Jako vedoucí sdružení bude mít náš tým za úkol vrcholově řídit celou zakázku a kompletně koordinovat průběh stavby,“ říká vedoucí projektu Ing. Hanzal.
570 metrů estakády
Trať na Kladno bude téměř v celém úseku umístěna na estakádě. Půjde o dvojkolejnou stavbu z dodatečně předpjatého betonu. Nosná konstrukce bude desková, vylehčená krajními konzolami. V podélném směru bude estakáda rozdělena na devět samostatných dilatačních celků, spojitých nosníků o dvou, třech a čtyřech polích. Celková délka estakády dosáhne 570 metrů a součástí návrhu je také osvětlení pod ní.
„Velkou výzvou stavby bude bezesporu koordinace všech profesí u stanice Praha-Bubny, ale i vybudování nejdelší železniční estakády před výstavištěm, a to ve velmi omezeném časovém rozsahu. Bude proto třeba začít s výstavbou mostu od obou opěr současně a postupovat směrem ke středu,“ říká Ing. Hanzal. Důležité bude i dobré zvládnutí koordinace všech dopravních omezení, jež budou stavbu provázet, a také provedení obrovského množství provizorních či definitivních přeložek sítí. „Je to obrovská výzva pro celý můj tým i pro mě osobně. Stavět v centru hlavního města pod drobnohledem investora, v těsné blízkosti pražského výstaviště a zástavby... Pevně věřím, že to zvládneme,“ uzavírá Petr Hanzal.
Tři zajímavé postupy
Za zmínku stojí realizace předpjaté mostovky hlavní estakády u Výstaviště, protože takový postup není u většiny železničních staveb v České republice běžný. Zajímavé bude rovněž rozebrání a opětovná výstavba památkově chráněné zdi Královské obory pod přísným dohledem Národního památkového ústavu i přizvednutí mostu přes Bubenské nábřeží. Stavbaři budou muset zvednout celou konstrukci mostovky a po provedení úprav úložných prahů a výměně ložisek ji opětovně spustí do nové polohy.
Divize 3
Divize 3
AFI City Vysočany: třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje
V místech bývalých podniků ČKD v Praze 9 – Vysočanech probíhá několik let výstavba nových objektů. Původní městský brownfield se zde v rámci projektu s názvem AFI City mění na moderní městskou zástavbu s byty, kancelářemi. Tým divize 3 tam v těchto dnech dokončuje další etapu bytové výstavby, konkrétně objekt D+E (snímky). Výstavbu dalšího podobného domu, budovy F+G zahájil vloni v listopadu.
Blanka Růžičková, foto Petr Adámek
ro Metrostav je tato zakázka již čtvrtou v pořadí. V nově vznikající čtvrti postavil šest bytových domů. V první etapě zahájené v roce 2016 zde vyrostly pětipatrové domy s označením L, M, N a O. První obyvatelé se do nich nastěhovali už v roce 2018. Druhá zakázka, která zahrnovala výstavbu dalších dvou bytových objektů a přilehlého parku, byla zkolaudována v roce 2019.
Projekt AFI City roste na patnáctihektarovém pozemku mezi železniční tratí a ulicí Kolbenova na místě zaniklého podniku ČKD Slévárny a Moury. Výstavba nové čtvrti probíhá postupně. Dnes je zde kromě nových bytových domů, umístěných v její západní části, také prosklená věž situovaná v centru. Devatenáctipatrová administrativní budova s prostory pro restaurace a obchody byla zkolaudována v září 2020. Za projektem výstavby celé čtvrti stojí izraelský developer AFI Europe Czech Republic.
Dokončený objekt D+E má sloužit k nájemnímu bydlení. Jeho výstavba byla zahájena v listopadu 2020 a k nastěhování bude od 2. čtvrtletí tohoto roku. V devítipodlažní budově, která se nachází v jižní části podél ulice Kolbenova a má půdorys písmene U, se nachází 313 bytů v dispozicích od 1+kk do 4+kk. V částečně otevřeném vnitrobloku je nádvoří s parkovou úpravou.
Dobrá spolupráce
Na výstavbě se kromě divize 3 podíleli i další dodavatelé. Železobetonové konstrukce realizovala společnost Terracon, co se týká spolupráce v rámci Skupiny, založení a zajištění jámy realizovala společnost Pragis, lešení divize 6.
Hlavní stavbyvedoucí divize 3 Ing. Jan Krajdl říká, že termíny prací bylo třeba flexibilně měnit. „Pracovali jsme v lokalitě, která měla původně průmyslovou tovární zástavbu. Ta byla sice již před nástupem na prvotní realizaci demolována, ale pouze do úrovně terénu, a proto jsme se museli prakticky při všech výkopových pracích vyrovnávat se zachycováním množství podzemních, obvykle masivních železobetonových konstrukcí. To celou realizaci zpožďovalo a bylo obtížné odhadovat dobu výstavby. Proto jsme společně s objednatelem vždy stanovovali dobu realizace až po dokončení výkopů a obvykle i demolic,“ vysvětluje.
Termín dokončení a předání stavby D+E nebyl podle jeho slov přes různé komplikace problematický. „Spolupráce s investorem byla nadstandardně dobrá. Myslím, že se na obou stranách sešel kvalitní a zdatný tým, který měl společný zájem dílo dokončit řádně a včas. A v takových případech se to obvykle i podaří.“
Divize 6 a TBG Metrostav
Divize 6 a TBG Metrostav
Hrubá stavba hotelu v Hybernské ulici se chýlí ke konci
Projíždíte-li po pražské magistrále, nemůžete si nevšimnout nové stavby, která vyrostla přímo u křižovatky U Bulhara kousek od Masarykova nádraží (foto). Kolegové z provozu železobetonových konstrukcí divize 6 pod vedením Radka Čermáka zahájili loni v únoru výstavbu nosné konstrukce nového Hotelu Hybernská.
Text: TBG Metrostav, foto Radek Čermák
nvestorem tohoto projektu je společnost Penta Real Estate, s.r.o., která v současnosti realizuje i sousední objekt Masaryk Centre. Na stavbu Hotelu Hybernská bylo dodáno více než 7000 m3 betonu z betonárny Rohanský ostrov. Společnost TBG Metrostav s.r.o. používá pro zásobování této betonárny lodní dopravu a tím úspěšně eliminuje počet kamionů projíždějících centrem Prahy.
Pro stavbu byly použity jak standardní betony, tak betony vyšších pevnostních tříd C40/50. Stavbaři zároveň pro podkladní betony aplikovali ekologickou variantu betonu ECOCRETE R, pro jehož výrobu betonárna používá recyklované kamenivo.
Tato budova má sedm nadzemních pater, které nabídnou celkem 382 pokojů, a jedno podzemní podlaží s garážemi a technickým zázemím. Hrubá stavba bude dokončená v průběhu února.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Pozvánka na zimní dobrodružství s Cestou za snem
Zájmový spolek Cesta za snem, který podporujeme opakovaně již několik let a se kterým spolupracujeme také na organizaci Metrostav handy cyklo maratonu, nabídne v tomto roce opět bohatý program.
V neděli 5. března zahájíme v Bedřichově letošní sezonu Zimním kvadriatlonem dvojic, jehož snahou je propojení světů zdravých a handicapovaných. Zdejší zimní stadion se na jeden den promění v amatérské závodiště, kdy dospělé páry absolvují na běžkách trasu v celkové délce pět kilometrů, zbylé disciplíny představují střelbu, sjezd a sprint.
Zároveň bude možné v den konání závodu přihlásit děti k účasti do juniorského závodu na 450 metrů. Registrace je zdarma a na všechny účastníky čeká v cílové rovince odměna v podobě medaile. Přijeďte si užít den plný zábavy a radosti ze společně stráveného času. Více informací na e-mailu: tereza.wagner@metrostav.cz
Ing. Tereza Wagner, foto Cesta za snem
Pítka pomáhají: čtvrt milionu ušetřených PET lahví!
I v roce 2022 se dařilo pokračovat v zajímavém projektu s tzv. pítky, které Metrostav realizuje ve spolupráci se společností LOKNI (dříve FILTERMAC).
Princip spočívá v tom, že studenti a zaměstnanci škol mají možnost ze speciálních automatů čepovat do své nádoby filtrovanou perlivou či neperlivou vodu. Měsíčně se tak šetří tisíce PET lahví. Pítka Metrostavu jsou rozmístěna na fakultách ČVUT a VUT.
Podle ročního reportu LOKNI se loni z těchto automatů „pilo“ o něco více, než tomu bylo v roce 2021 – tehdy 169 165 PET lahví, v roce 2022 to bylo 224 880 lahví.
Celkem od začátku projektu se po sedmi letech v České republice podařilo pomocí pítek, které dotuje Metrostav, ušetřit již 1 455 915 PET lahví, tedy 32 648 kg plastu! Těší nás, že můžeme přispět k úspoře materiálů a pomoci tak přírodě.
RED
10 100
OSLOVENÝCH STUDENTŮ
224 880
UŠETŘENÝCH PET LAHVÍ
5622
ušetřených kg plastů
12 931
ušetřených kg CO2
Ze statistik stavební výroby
Eurostat zveřejnil výsledky srovnání vývoje stavební výroby členských států Evropské unie za listopad oproti říjnu 2022 a meziroční srovnání listopadu 2021 a 2022. Meziročně stavební výroba vzrostla o 1,3 % v eurozóně a z pohledu celé Unie o 1,8 %. V České republice jde ale o pokles – zhruba o procento.
Na základě údajů z členských států, které aktuální údaje dodaly ke zpracování, byl za listopad 2022 oproti listopadu 2021 zaznamenán růst stavební výroby v 11 a pokles v pěti zemích.
Nejvyšší růst vykázaly tyto státy: Slovinsko (44,0 %), Rumunsko (20,4 %) a Belgie (12,9 %). Na dalších místech: Maďarsko (7,0 %), Polsko (4,0 %), Rakousko (2,3 %), Nizozemsko (2,0 %), Francie (1,9 %), Bulharsko (1,5 %), Švédsko (1,2 %) a Portugalsko (0,5 %). Nejhlubší pokles zaznamenaly Španělsko (−6,9 %), Slovensko (−5,8 %) a Německo (-1,2 %). Státy s mírnějším poklesem jsou Finsko (−1,0 %) a ČR (−0,9 %).
PhDr. Dušan Čechvala
Stavební spolek na VD Orlík
Dne 23. listopadu členové Stavebního spolku navštívili Vodní dílo Orlík. Zajímali se o stavbu budovaného havarijního přelivu i o provozovanou vodní elektrárnu ČEZ.
Vedoucí projektu divize 6 Ing. Tomáš Beržinský podal informace o celém projektu a následně Ing. Michael Remeš ze Zakládání staveb představil technologie použité při realizaci zajištění stavebních jam.
Z hlediska zajištění stavebních jam pro výstavbu stavebních objektů: SO 01 – vtokový objekt, SO 02 – krytá část skluzu a SO 03 – otevřená část skluzu, se jedná o velmi komplikované staveniště s nutností použití široké škály technologií speciálního zakládání. Hlavním problémem je skutečnost, že staveniště se nachází v prudce svažitém terénu se značným úklonem geologických vrstev a lokálně velmi proměnným stupněm zvětrání horniny. Nejdříve bylo nutné provést větší množství doplňujících ověřovacích sond po obvodě stavební jámy (velkoprůměrovou vrtnou soupravou) a na základě jejich vyhodnocení upravit projekt, stanovit reálnou délku pilot, upřesnit kotvení a doplnit pažení mikrozáporami ve spodní části pažení. Statickou zodpovědnost za tyto úpravy převzala projekce Zakládání staveb (FG Consult).
v zázemí vodní elektrárny
Další zastávkou členů Spolku a techniků stavby vodního díla byla Vodní elektrárna Orlík. Principy výroby elektřiny v soustrojí s Kaplanovou turbínou nám objasnil bývalý a dlouholetý pracovník ČEZ. Prohlídku a výklad prošpikoval nejrůznějšími zajímavostmi z provozu i z doby rekonstrukce po povodni v roce 2002. Elektrárna Orlík je s celkovým výkonem 364 MW stěžejním článkem vltavské kaskády. Velmi rychlé a operativní najetí na plné zatížení trvá pouhých 128 sekund. Dá se říct, že její provoz je bezobslužný, protože je ovládána dálkově z centrálního dispečinku ve Štěchovicích. Děkujeme kolegům z divize 6 a ze Zakládání staveb za přípravu exkurze i za pozvání na další návštěvu.
Ing. Michael Remeš a Jarmila Kaloušová
Foto: Helena PražskáAktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Stavby Metrostavu jako na dlani
RED, foto archiv Metrostavu
Kdo v poslední době prošel lobby centrály naší společnosti, určitě mu neunikla vitrína s výstavou dvanácti papírových modelů, které pocházejí z letošního kalendáře Metrostavu. Naši kolegové se ještě před Vánocemi s chutí pustili do stříhání, lepení – tedy celé té trpělivé práce… A že se jim to podařilo!
Ve středu 25. ledna se v přízemí centrály u svých nyní již exponátů modeláři Metrostavu setkali, pořídili společnou fotografii a sdělovali si dojmy z několikahodinové výroby modelů.
V některých metrostaváckých rodinách se o adventních večerech do trpělivé práce zapojily i děti. Například Ing. Jan Kašpar se svými ratolestmi slepoval model plavební komory Hořín, přičemž historické zdymadlo vytvořili věrně a skutečně precizně a do nejmenšího detailu!
Syn šéfredaktora našich firemních novin Lukáš se zase zhostil nařezávání, rýhování a stříhání ohybových dílů budovy sídla Metrostavu.
Výstava modelů našich staveb, kterou připravil Útvar vztahů k veřejnosti, je hotová a po celý rok bude připomínat, že Metrostav nabízí široký sortiment stavební výroby. Všem dobrovolníkům, kteří se do slepování vystřihovánek zapojili, děkujeme!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10_Divize 3 – Fotogalerie
Výstavba nové čtvrti probíhá postupně. Dnes je zde kromě bytových domů umístěných v její západní části také prosklená věž situovaná v centru.
Budova má půdorys písmene U, uvnitř se nachází 313 bytů v dispozicích od 1+kk do 4+kk.
Většina jednotek disponuje vlastním balkonem, lodžií anebo předzahrádkou.
V částečně otevřeném vnitrobloku je nádvoří s parkovou úpravou.
1_Nemocnice – Fotogalerie
Pojmenování nového pavilonu pelhřimovské nemocnice si vybírala veřejnost hlasováním v anketě. Zvítězil jeden ze tří návrhů: Pavilon péče o rodinu.
Do nových moderních prostor se stěhují urologické a neurologické ambulance i dětské a gynekologicko-porodnické oddělení včetně lůžkových stanic pro kojence i větší děti a oddělení šestinedělí.
Zajímavostí stavby jsou tři spojovací krčky, které propojují nový pavilon s dalšími nemocničními budovami včetně kuchyně.
Interiéry pavilonu nabídnou personálu i pacientům komfort moderního zdravotnického zařízení.
Interiéry pavilonu nabídnou personálu i pacientům komfort moderního zdravotnického zařízení.
Do barevného řešení stěn se promítla inspirace přírodou, kde ochranu stěn tvoří lomené abstraktní motivy z obkladu Acrovyn.
- 974151.svg
- 974152.svg
- 974154.svg
- 974201.pdf
- 974206.svg
- 974207.jpg
- 974208.jpg
- 974209.jpg
- 974210.jpg
- 974211.jpg
- 974212.jpg
- 974213.jpg
- 974214.jpg
- 974215.jpg
- 974216.jpg
- 974308.svg
- 974309.jpg
- 974310.svg
- 974316.jpg
- 974317.jpg
- 974321.jpg
- 974322.jpg
- 974323.svg
- 974328.jpg
- 974330.mp4
- 974331.svg
- 974332.jpg
- 974333.svg
- 974334.jpg
- 974335.jpg
- 974336.svg
- 974337.jpg
- 974338.jpg
- 974339.jpg
- 974340.jpg
- 974341.svg
- 974342.jpg
- 974343.jpg
- 974344.jpg
- 974346.svg
- 974347.svg
- 974348.svg
- 974406.jpg
- 974407.jpg
- 974408.jpg
- 974409.jpg
- 974410.jpg
- 974535.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007