Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

číslo

Takový výkon v kW má hlavní biomasový kotel, který byl instalován v rámci ekologizace vytápění leteckých kasáren Prostějov. Projekt dokončili kolegové z divize 3 na podzim loňského roku.

Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Začala rekonstrukce železnice v pražských Holešovicích

Po slavnostním zahájení stavby v polovině ledna se stavbaři rychle pustili do přípravy staveniště v okolí železniční stanice Praha-Bubny. V průběhu dvou let v této lokalitě Metrostav TBR ve sdružení s OHLA ŽS a Elektrizací železnic Praha obnoví vytíženou trať v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.

Martina Vampulová, vizualizace Správa Železnic

K

ompletní rekonstrukcí projde i samotná železniční stanice, která bude nově přímo napojena na přestup ve stanici metra Vltavská a vznikne také nová zastávka Praha-Výstaviště. Modernizace se dotkne nejen trati mezi Prahou a Kladnem, která bude nově dvoukolejná a připravená na elektrifikaci, ale také směru z hlavního města do Kralup nad Vltavou.

Tým Metrostavu TBR bude mít ve sdružení na starosti především realizaci hlavního mostního objektu stavby estakády před pražským Výstavištěm, pustí se do výstavby nové železniční stanice Praha-Bubny (vizualizace), upravovat bude zeď Královské obory i most přes Bubenské nábřeží. Postaví také novou lávku pro pěší v zastávce Výstaviště a řadu souvisejících objektů přeložek a komunikací. Sdružení Metrostav TBR, OHLA ŽS a Chládek a Tintěra, Pardubice postaví podjezd pro tramvaje u Vltavské. Nádražní budovu v Bubnech zrealizuje Metrostav TBR společně s kolegy ze závodu 3 Metrostavu DIZ.

stavba začíná na negrelliho viaduktu a celý upravovaný úsek má délku 3,1 km

„Jako vedoucí sdružení bude mít náš tým za úkol vrcholově řídit celou zakázku a kompletně koordinovat průběh stavby,“ říká vedoucí projektu Ing. Hanzal.

570 metrů estakády

Trať na Kladno bude téměř v celém úseku umístěna na estakádě. Půjde o dvojkolejnou stavbu z dodatečně předpjatého betonu. Nosná konstrukce bude desková, vylehčená krajními konzolami. V podélném směru bude estakáda rozdělena na devět samostatných dilatačních celků, spojitých nosníků o dvou, třech a čtyřech polích. Celková délka estakády dosáhne 570 metrů a součástí návrhu je také osvětlení pod ní.

„Velkou výzvou stavby bude bezesporu koordinace všech profesí u stanice Praha-Bubny, ale i vybudování nejdelší železniční estakády před výstavištěm, a to ve velmi omezeném časovém rozsahu. Bude proto třeba začít s výstavbou mostu od obou opěr současně a postupovat směrem ke středu,“ říká Ing. Hanzal. Důležité bude i dobré zvládnutí koordinace všech dopravních omezení, jež budou stavbu provázet, a také provedení obrovského množství provizorních či definitivních přeložek sítí. „Je to obrovská výzva pro celý můj tým i pro mě osobně. Stavět v centru hlavního města pod drobnohledem investora, v těsné blízkosti pražského výstaviště a zástavby... Pevně věřím, že to zvládneme,“ uzavírá Petr Hanzal.

Tři zajímavé postupy

Za zmínku stojí realizace předpjaté mostovky hlavní estakády u Výstaviště, protože takový postup není u většiny železničních staveb v České republice běžný. Zajímavé bude rovněž rozebrání a opětovná výstavba památkově chráněné zdi Královské obory pod přísným dohledem Národního památkového ústavu i přizvednutí mostu přes Bubenské nábřeží. Stavbaři budou muset zvednout celou konstrukci mostovky a po provedení úprav úložných prahů a výměně ložisek ji opětovně spustí do nové polohy.

Divize 3

AFI City Vysočany: třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje

V místech bývalých podniků ČKD v Praze 9 – Vysočanech probíhá několik let výstavba nových objektů. Původní městský brownfield se zde v rámci projektu s názvem AFI City mění na moderní městskou zástavbu s byty, kancelářemi. Tým divize 3 tam v těchto dnech dokončuje další etapu bytové výstavby, konkrétně objekt D+E (snímky). Výstavbu dalšího podobného domu, budovy F+G zahájil vloni v listopadu.

Blanka Růžičková, foto Petr Adámek

P

ro Metrostav je tato zakázka již čtvrtou v pořadí. V nově vznikající čtvrti postavil šest bytových domů. V první etapě zahájené v roce 2016 zde vyrostly pětipatrové domy s označením L, M, N a O. První obyvatelé se do nich nastěhovali už v roce 2018. Druhá zakázka, která zahrnovala výstavbu dalších dvou bytových objektů a přilehlého parku, byla zkolaudována v roce 2019.

Projekt AFI City roste na patnáctihektarovém pozemku mezi železniční tratí a ulicí Kolbenova na místě zaniklého podniku ČKD Slévárny a Moury. Výstavba nové čtvrti probíhá postupně. Dnes je zde kromě nových bytových domů, umístěných v její západní části, také prosklená věž situovaná v centru. Devatenáctipatrová administrativní budova s prostory pro restaurace a obchody byla zkolaudována v září 2020. Za projektem výstavby celé čtvrti stojí izraelský developer AFI Europe Czech Republic.

Dokončený objekt D+E má sloužit k nájemnímu bydlení. Jeho výstavba byla zahájena v listopadu 2020 a k nastěhování bude od 2. čtvrtletí tohoto roku. V devítipodlažní budově, která se nachází v jižní části podél ulice Kolbenova a má půdorys písmene U, se nachází 313 bytů v dispozicích od 1+kk do 4+kk. V částečně otevřeném vnitrobloku je nádvoří s parkovou úpravou.

Dobrá spolupráce

Na výstavbě se kromě divize 3 podíleli i další dodavatelé. Železobetonové konstrukce realizovala společnost Terracon, co se týká spolupráce v rámci Skupiny, založení a zajištění jámy realizovala společnost Pragis, lešení divize 6.

Hlavní stavbyvedoucí divize 3 Ing. Jan Krajdl říká, že termíny prací bylo třeba flexibilně měnit. „Pracovali jsme v lokalitě, která měla původně průmyslovou tovární zástavbu. Ta byla sice již před nástupem na prvotní realizaci demolována, ale pouze do úrovně terénu, a proto jsme se museli prakticky při všech výkopových pracích vyrovnávat se zachycováním množství podzemních, obvykle masivních železobetonových konstrukcí. To celou realizaci zpožďovalo a bylo obtížné odhadovat dobu výstavby. Proto jsme společně s objednatelem vždy stanovovali dobu realizace až po dokončení výkopů a obvykle i demolic,“ vysvětluje.

Termín dokončení a předání stavby D+E nebyl podle jeho slov přes různé komplikace problematický. „Spolupráce s investorem byla nadstandardně dobrá. Myslím, že se na obou stranách sešel kvalitní a zdatný tým, který měl společný zájem dílo dokončit řádně a včas. A v takových případech se to obvykle i podaří.“

 

Metrostav 02/2023, Nemocnice
Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku
Metrostav 02/2023, Metrostav Development
Metrostav 02/2023, Ptáme se
Metrostav 02/2023, Fotosloupek
Metrostav 02/2023, Divize 5
Metrostav 02/2023, Číslo
Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ
Metrostav 02/2023, Divize 3
Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav
Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2023, Fotoreportáž
Metrostav 02/2023, Nemocnice

Nemocnice

Metrostav 02/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 02/2023, Naši lidé v Norsku

Naši lidé v Norsku

Metrostav 02/2023, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 02/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2023, Divize 5

Divize 5

Metrostav 02/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2023, Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav TBR a Metrostav DIZ

Metrostav 02/2023, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2023, Divize 6 a TBG Metrostav

Divize 6 a TBG Metrostav

Metrostav 02/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

9

Sending statistics …

Rendering Divize 3 (280490): (2/4) (4 ms)

Rendering Metrostav TBR a Metrostav DIZ (280489): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6787/item974330.mp4 (7 ms)

 i6787/item974332-small.jpg

 i6787/item974331.svg

 i6787/item974334-small.jpg

 i6787/item974336.svg

 i6787/item974333.svg

 i6787/item974335-small.jpg