-
Metrostav
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
Vozovna
4
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
13. března 2023
ročník 35
Plzeňské tramvaje mají moderní zázemí
Areál tramvajové vozovny v Plzni na Slovanech (hlavní foto) má za sebou rozsáhlou modernizaci, kterou realizovali kolegové z divize 1 ve sdružení. Kromě objektů pro odstavení a servis tramvají kolem ní později vyrostly další servisní a provozní budovy. Dnes tento areál patří k nejmodernějším v České republice.
Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu
ompletní přestavba skončila v polovině února. „Předání proběhlo v termínu, i když právě ten byl od začátku velkým tématem. Projekt byl na tři roky, ale byl zde požadavek, abychom to stihli za dva. Náš tým musel ve spolupráci s dopravním podnikem a investorem značně upravit a doladit pracovní postupy výstavby. Kvůli úpravě a doladění harmonogramu muselo vzniknout i velké množství provizorních objektů a konstrukcí a jednotlivé celky byly stavěny na několik etap,“ říká vedoucí projektu Ing. Michal Tulpa.
Přestavba vozovny probíhala od října 2020 a po celou dobu za plného provozu. Divize 1 – oblast Plzeň zde byla lídrem Sdružení Vozovna. Jeho dalšími členy byly společnosti Berger Bohemia a TSS Grade.
rekonstrukce vozovny probíhala za plného provozu více než stovky tramvají
V areálu šly postupně k zemi všechny budovy, přestavovalo se i přilehlé kolejiště. Obsluha a servis tramvají se tak postupně přesouvaly do provizorních a poté do nových objektů. Před demolicí haly odstavu se například muselo vybudovat provizorní odstavné kolejiště. Ve většině etap musela stavba sdílet vjezd a výjezd s dopravním podnikem, což občas přinášelo kolize stejně jako pohyb tramvají po areálu. A že těchto problémů s návazností bylo v projektu spousty.
Řešily se i technické problémy. Například se založením nové haly pro opravy a údržbu, kde byly vybudovány servisní kanály a několik úrovní základové desky s velkým množstvím zámečnických konstrukcí, jako jsou servisní lávky. Přestavba haly odstavu tramvají byla komplikovaná hlavně kvůli její rozloze. Rekonstrukce přilehlé komunikace s tramvajovým tělesem byla náročná z důvodu nutnosti rozdělení do zhruba devíti etap, v nichž zároveň probíhala kompletní sanace a obnova všech inženýrských sítí (voda, kanalizace, plyn, slaboproudé i silnoproudé sítě…). Při výstavbě administrativní budovy bylo nutné zajistit souběh systémů z ostatních objektů. Její součástí je navíc jediný zdroj pro napájení tramvají – nová měnírna Slovanská.
Nové bylo pro stavbaře i řešení bludných proudů. „Jde o izolování veškerých možných konstrukcí a nahrazovaní kovových částí plastem nebo kompozitem,“ vysvětluje vedoucí projektu.
Přestavba vozovny pro 21. století
Pro tramvajovou síť a servis provozovaných tramvají slouží v Plzni jediná vozovna. Vybudována byla na Slovanech, tenkrát v okrajové čtvrti města, mezi lety 1943 a 1964.
Před nynější modernizací objekt neodpovídal současným potřebám. Původní areál vznikal v době, kdy sloužil pro tramvaje s několikanásobně nižší hmotností, než jakou mají moderní vozy. Rekonstrukce kolejišť (foto) už byla nezbytná i kvůli propadům způsobeným nestabilním podložím dřívějšího pískového lomu.
Kvůli splnění hlukových limitů byl při přestavbě přemístěn hlavní vjezd a výjezd z areálu. K moderním prvkům areálu patří systém odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Vozovna má nyní jednu z největších extenzivních střech v Evropě a voda, která se bude zachycovat na ploše o rozloze cca 13,5 tisíce metrů čtverečních, se bude přes retenční nádrž dále využívat k provozu myčky tramvají.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Startuje stavba koupaliště v Dubici
Ve středu 1. března oficiálně začaly v České Lípě práce na realizaci nového koupaliště v Dubici. V areálu vyroste brouzdaliště pro děti, hlavní bazén s dvěma 25metrovými drahami pro plavání a další atrakce. Zakázka, do které se pustí sdružení firem Metrostav DIZ a CL EVANS, by měla být hotová ještě před začátkem koupací sezony v roce 2024. Vizualizace: MěÚ Česká Lípa.
Mezi TOP Zaměstnavateli
Metrostav se v soutěži Top Zaměstnavatelé 2023 umístil na druhém místě! Studie TOP Zaměstnavatelé 2023 se účastnilo přes 11 000 studentů českých vysokých škol. Je realizována Asociací studentů a absolventů ve spolupráci s výzkumnou agenturou GFK, univerzitami, studentskými organizacemi a firemními partnery.Děkujeme za ocenění!
Další byty ve Vysočanech
Hrubá stavba druhého apartmánového domu ve čtvrti AFI City na městském brownfieldu ve Vysočanech je dokončena. Vzniká zde 327 apartmánů v dispozicích od 1+kk do 4+kk, výstavba probíhá pod taktovkou divize 3.
Přijďte darovat krev
V prostorách Centra vzdělávání v sídle naší společnosti na pražské Palmovce se v pátek 31. března uskuteční další opakování prospěšné akce Daruj krev se Metrostavem.Zájemci se mohou přihlásit pomocí formuláře na firemním intranetu. Děkujeme!
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Stav digitalizace ve společnosti BeMo
Digitalizace kromě udržitelnosti je zřejmě jedno z témat, které v současnosti nejvíce zaměstnává stavebnictví. Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) se proto před třemi lety rozhodla založit vlastní oddělení digitalizace. Dodatečně byla v roce 2022 za účelem lepší interní komunikace a odsouhlasení procesních úkonů oživena tzv. centrální funkce propojení, která přesahuje různé oblasti činnosti a jednotlivá oddělení.
Stefan Auderer, Andreas Diefenbach
minulých letech se podařilo úspěšně zrealizovat několik digitalizačních projektů. Jako příklad uvádíme Intranet, iTWO (světově první podnikové licenční a cloudové řešením Big Data BIM 5D pro stavebnictví – např. pro developery, stavební společnosti, průmyslové podniky, veřejné zadavatele a investory), CIS (Construction Information System aneb námi vyvinutá digitální stavební dokumentace BeMo) a digitální oběh fakturace. Všechny tyto aplikace se mezitím staly součástí vybavení a pro naši společnost jsou normou.
V současnosti probíhají práce na tzv. Enterprise-Content-Management (ECM), který zahrnuje strategie, metody a nástroje pro záznam, správu, uložení, archivaci a poskytování údajů, obsahů a dokumentů na podporu organizačních procesů v podniku.
Speciální tým
Protože jsou nyní stále častěji v mnoha výběrových řízeních kladeny požadavky na BIM (Building Information Modeling), a dokonce se začínají považovat za kritéria hodnocení, byla v roce 2022 založena firemní pracovní skupina BIM, která se má zabývat implementací, realizací a zaškolením v celofiremním rozsahu. Na základě před nedávnem udělené zakázky na výstavbu záchranné štoly Angath (viz 3D model na snímku), tento tým v roce 2023 vypracuje také první vlastní projekt BIM. Další zakázky s požadavky na BIM jsou již krátce před případným zadáním.
digitalizací a implementací informačního modelu se od loňského roku zabývá pracovní skupina BIM
Co je BIM?
Výraz BIM (zkratka je akronymem anglického výrazu Building Information Modelling) se v souvislosti s projektováním staveb objevuje stále častěji. Je to digitální model, který reprezentuje fyzický a funkční objekt s jeho charakteristikami. Počátky teorie BIM sahají do 70. let, kdy se o principu informačního modelu poprvé zmiňuje Charles M. Eastman z Institutu technologie v Georgii. BIM ovšem neoznačuje pouze počítačový model či speciální software, ale představuje komplexní informační prostředí.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Pavel Černý, MBA
ředitel společnosti PRAGIS a.s.
Do PRAGIS nastoupil krátce po jeho privatizaci v roce 1995 a v různých funkcích tam působil do roku 2004, kdy ze společnosti odešel. PRAGIS poté prošel řadou změn a od roku 2009 se stal součástí Skupiny Metrostav. Tři roky poté se Pavel Černý do firmy vrátil jako ředitel divize Stavební specializace a od roku 2019 je ředitelem celé společnosti.
Můžete připomenout hlavní zaměření či přednosti vaší společnosti?
Naši činnost lze rozdělit na čtyři oblasti – výstavbu a rekonstrukci vodovodů, především z tvárné litiny, rekonstrukce kanalizačních stok prováděných hornickým způsobem, výstavbu monolitických železobetonových konstrukcí a práce speciálního zakládání, piloty, mikropiloty, zajištění stavebních jam včetně beranění štětových stěn. Pro všechny tyto zmíněné činnosti disponujeme týmem zkušených techniků a kvalitním strojním vybavením.
Skupině Metrostav nabízíte celou řadu služeb z oblasti speciálního zakládání nebo pozemních staveb. Jak tato spolupráce funguje?
V rámci Skupiny působíme jako subdodavatel prací speciálního zakládání a především monolitických konstrukcí. V těchto činnostech jsou společnosti Skupiny náš hlavní obchodní partner. Mohu potvrdit, že přes občasné problémy tato spolupráce funguje velmi dobře, a to mimo jiné i díky letitým osobním vztahům našich zaměstnanců.
Na jakých stavbách aktuálně působíte a které byste rád zmínil, případně kde se v dohledné době rýsuje spolupráce?
V současné době provádíme monolitické konstrukce na stavbě „Obytný soubor Zelené město – IV. etapa“ v Praze 9 na Jarově a připravujeme stavbu „Opatov – obytný dům II“ v Praze 4. V loňském roce jsme úspěšně dokončili betonové konstrukce v rámci 1. etapy developerského projektu „Vysočanský mlýn“ (Odkolek) v Praze 9. Bohužel vzhledem k nelehké situaci na trhu s byty je pokračování tohoto projektu odloženo. Z prací speciálního založení bych rád jmenoval třeba pilotové založení parkovacího domu ve spodní části autobusového nádrží v Příbrami, jehož stavbu realizuje Metrostav, divize 3 nebo štětové stěny v rámci rekonstrukce Libeňského mostu, společnost Metrostav TBR.
Které činnosti či služby vnímáte v nadcházejícím období jako klíčové?
V podstatě všechny, které jsem uvedl výše. Při velikosti naší firmy se každý výpadek ve výrobě projeví prakticky okamžitě. O situaci s bytovou výstavbou jsem se již zmínil a je otázka, jaký bude vývoj v tomto segmentu i v příštím roce. Náš další významný obchodní partner, kterým je Pražská vodohospodářská společnost a.s., musí vzhledem k vývoji cen stavebních prací upravovat své plány jak u již probíhajících staveb, tak u staveb, které se teprve připravují. Musíme tedy spoléhat na naši flexibilitu a zkušenosti, abychom toto nelehké období, které nás čeká, překonali. Věřím, že také díky spolupráci v rámci Skupiny Metrostav se nám to podaří.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Obrazem u Libeňského mostu
Od loňského jara stavbaři Metrostavu TBR pod vedením Ing. Martina Kulhavého pracují na rekonstrukci Libeňského soumostí: probíhají zde přípravné práce, brzy se uskuteční inženýrsko-geologický průzkum.
Naplno se realizuje výstavba havarijní nádrže (snímky), kde jsou zabetonovány stěny a budou probíhat práce pro betonáž stropu.Následně stavbaře čekají dokončovací práce na vodohospodářských technologiích uvnitř nádrže, tak aby tyto stavební objekty včetně proplachovacího kanálu mohly být předány v co nejbližším termínu pro jejich užívání. Práce na vodohospodářských objektech realizuje za dobré spolupráce tým Jiřího Nováka a Ing. Stanislawa Rybczyńského z divize 1.
Metrostav pomáhá
Metrostav pomáhá
Rok války na Ukrajině
V únoru jsme si připomněli smutné výročí od napadení Ukrajiny Ruskou federací. Skupina Metrostav vždy vnímá aktuální dění a okamžitě se všemožnými způsoby zapojuje do vlny solidarity. Stejně tak tomu bylo i v případě konfliktu, který bohužel trvá do dnešních dnů.
Mgr. Jana Kořínková, foto archiv Metrostavu
ned na začátku března 2022 jsme mezi zaměstnanci zorganizovali humanitární sbírku oblečení, léků a potravin a prostřednictvím ukrajinské armádní lékařky doručili dva kamiony materiální podpory do Kyjeva k další distribuci potřebným. Darovali jsme 15 000 000 Kč na účet ukrajinské ambasády. Finančně jsme podpořili speciální benefiční koncert Pro Ukrajinu. Konkrétní pomoc jsme nabídli také našim zaměstnancům z Ukrajiny a jejich rodinám. Pomoc využilo 14 rodin, nejčastěji v podobě finanční podpory ze sociálního fondu a zajištění firmou dotovaného ubytování pro rodinné příslušníky. Kolegům, kteří se rozhodli odjet na Ukrajinu a zapojit se do obrany vlasti, jsme po dobu jejich nepřítomnosti poskytovali náhradu mzdy ve výši 80 %. Do pomoci se zapojily i naše regiony od Brna po Děčínsko.
V Metrostavu jsme historicky vždy pomáhali v mimořádných situacích. Bylo tomu při povodních, při covidu i naposledy po ničivém zemětřesení v Turecku. Tímto děkujeme všem zaměstnancům, kteří se do sbírek a charitativních akcí zapojují či jiným způsobem pomáhají potřebným.
Číslo
číslo
Zhruba tolik sbírkových předmětů se přesune do nových výstavních prostor bývalých Automatických mlýnů, které v Pardubicích rekonstruovali stavbaři divize 9. Foto: Pardubický kraj.
Divize 8
Divize 8
Nové datové centrum úspěšně ve finále
K tomu, aby v době internetu mohly nejen online služby perfektně fungovat, musí mít firma zajišťující webové služby spolehlivé datové centrum. jedno takové pro společnost Seznam postavila divize 8.
Martina Vampulová, foto Jan Smítal, Seznam.cz, a.s.
atové centrum s názvem Nagoja (foto) vyrostlo na rozlehlém pozemku 17 tisíc m2 u Benátek nad Jizerou. Před zahájením stavebních prací loni v březnu stál na pozemku objekt, který tým Ing. Víta Vidaie přestavěl na moderní a bezpečné místo, kam se budou ukládat data. „Měli jsme za úkol kompletně zajistit stavební část datového centra, tedy bez dodávky technologií. Součástí zakázky byl i objekt stanice vysokého napětí a akumulační nádrže, které slouží jako zásobníky vody,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Vít Vidai.
Složitá demontáž vazníků
Původní rozestavěný objekt, který se nacházel na pozemku, prošel značnou proměnou. Nejprve museli stavbaři demontovat obvodový a střešní plášť budovy a také některé části nosných konstrukcí. Důležitým milníkem stavby byla demontáž střešních vazníků, z nichž každý vážil víc než 30 tun a měl rozpětí 29,5 metru. „Složitost demontáže spočívala v tom, že během ní nesměly být poškozeny stávající konstrukce, na něž navazovaly ty nově budované,“ vysvětluje vedoucí projektu. Dalším krokem totiž byla v podstatě vestavba nových prefabrikovaných konstrukcí, na které dělníci montovali ocelové konstrukce středových a krajních komor. V administrativní části objektu museli zřídit také výstup na střechu. Po dokončení střešního a obvodového pláště následovalo dokončení vnitřních prostor, které zahrnovalo mimo jiné nové omítky, pokládku dlažby či montáž dveří.
datové centrum nagoja zabírá přes 1300 m2 plochy. nabízí rozlehlé data sály a prostory pro technologie
V budově o půdorysu 41,5 m x 31 m zabírají většinu plochy dva rozlehlé datasály a prostory pro technologie. Administrativní část zahrnuje zázemí pro personál a dohledové centrum. V podzemním podlaží je vyčleněn prostor pro baterie a technologii zpracování surové vody z akumulační nádrže. Nagoja je vybavena velmi sofistikovaným systémem chlazení, který využívá dešťovou vodu. Ta je svedena do akumulační nádrže, z níž se čerpá zpět do úpravny vody a dále používá právě jako médium chlazení pro jednotky ICT. Každý z datasálů je rozdělen na tzv. studenou a teplou zónu. Do studené se přivádí upravený vzduch z ICT jednotek, z teplé zóny je odváděn do jednotek vzduchotechniky na střeše objektu.
Stavební práce skončily na konci ledna a během února následovalo zprovoznění a zkoušky jednotlivých technologií. Téměř přesně rok od zahájení stavby pak proběhla kolaudace a po ní společnost Seznam zahájila migraci dat.
„Od začátku projektu datového centra Nagoja byl naším nepřítelem čas. Termíny a milníky byly nastaveny opravdu přísně a tolerance jejich nedodržení byla v podstatě nulová. Chtěl bych proto opravdu vyzdvihnout práci celého realizačního týmu, díky němuž se povedlo projekt dotáhnout do úspěšného finále,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Vít Vidai.
Vysoké nároky na přesnost
Kromě demontáže střešních vazníků bylo velmi náročné i osazování jednotek na podkonstrukce. Vyžadovalo to totiž vysokou míru přesnosti v časově vypjatých podmínkách. „Velice si cením odvedené práce kolegy Mikhaila Zheleznikova, který si se všemi nástrahami skvěle poradil,“ říká vedoucí projektu Ing. Vít Vidai.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Důkaz spolehlivosti a kvality
Metrostav začal pracovat v motolské nemocnici před více než 16 lety. Kolektiv techniků vedený Josefem Majerem se už při prvním projektu natolik osvědčil, že její areál od té doby téměř neopustil. Předchozí kvalitní a rychlá práce mu přinesla i pět současných rozpracovaných zakázek v Léčebně dlouhodobě nemocných (LDN) a v Pneumologické klinice.
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
e pro nás velkou výhodou, že už známe prostředí, kde pracujeme, obvyklé místní postupy i moderní nemocniční technologie, na které navazujeme,“ konstatuje vedoucí projektů Josef Majer, jehož tým v současnosti spadá pod Metrostav DIZ. „Práce, které dnes ve FN Motol provádíme, se týkají celkové rekonstrukce LDN, snížení její energetické náročnosti (foto nahoře) a vybudování nuceného větrání včetně rekuperace. Také u Pneumologické kliniky v rámci energetických úspor zateplujeme obvodové konstrukce i střechy a navíc přestavujeme a modernizujeme jednotku intenzivní péče ve 2. NP (foto dole) a o patro níž sál pro bronchoskopii,“ dodává.
Činnosti, které částečně probíhají ve sdružení se společností ENETIQA, stavbaři zahájili vloni v září a uzavřít by je měli na přelomu let 2023 a 2024. Proto už dnes dokončili všechny nutné demolice až na nosné konstrukce, osazují nová okna a na fasády montují kontaktní zateplovací systém. V nových dispozicích se věnují rozvodům instalací a zdravotnických technologií.
Práce ovlivnila epidemie
Rekonstrukci podsklepené sedmipodlažní budovy LDN ovlivnila kromě fyzického i morálního zastarání také epidemie covidu-19. Ke starosti o dlouhodobě nemocné se totiž přidala i nutnost následné péče o pacienty, kteří covid-19 prodělali, a zdravotníci k jejich léčbě potřebují i další technologické vybavení jako třeba rozvody kyslíku ke všem 332 lůžkům.
V šestipodlažní Pneumologické klinice se úpravy dispozic a moderních instalací i technologií týkají celého 2. NP s jednotkami intenzivní péče na ploše přes 800 m2. O patro níž se na téměř 200 m2 dotknou sálu pro bronchoskopii včetně zázemí. „Tato stavba navíc probíhá po etapách tak, aby byl minimalizován její dopad na zachovaný provoz zbytku kliniky,“ vysvětluje Josef Majer.
NÁROČNÁ KOORDINACE
Oproti předchozím projektům byly tyto zakázky vypsány v režimu Design & Build, kde je extrémní tlak na koordinaci projektových prací v souladu se zadávacími standardy a finančními limity. „Také legislativa vázaná na evropské programy je složitější, než se kterou jsme se setkávali dřív. Stále se proto učíme vyrovnat s požadavky na zvýšené množství administrativy. Naše vztahy s investorem jsou ale na základě vzájemných zkušeností velmi korektní a v tomto trendu se snažíme pokračovat. Na celý tým to klade zvýšené nároky při vystupování vůči všem účastníkům výstavby. Přejeme si totiž, aby dojem, který jsme doposud u vedení FN Motol zanechali, přetrval i do budoucna. To je proto hlavním mottem naší práce,“ doplnil Josef Majer.
Metrostav TBR
Metrostav TBR
Milník na stavbě maloměřické estakády v Brně
První březnový den v rámci výstavby části Velkého městského okruhu (VMO) v úseku Tomkovo náměstí – Rokytova stavbaři betonovali poslední části levého mostu. Dokončena je tak jeho nosná konstrukce včetně spodní stavby. Na pravém mostě je hotová konstrukce mostu na hlavní trase a probíhají práce na spodní stavbě a nosné konstrukci rampy v ulici Kulkova.
RED, foto archiv stavby
tavba estakády, kterou ve sdružení realizují naše dceřiné společnosti Metrostav DIZ a Metrostav TBR, pokročila do další důležité fáze. Jednalo se o betonáž nosné konstrukce (foto) mezi pilířem L2 a opěrou L01 o objemu 290 m3, kterou byla dokončena nosná konstrukce levého mostu. Celkově bylo do této konstrukce uloženo 7773 m3 betonu třídy C35/45 XF2, 1250 tun betonářské výztuže a 330 tun předpínací výztuže. Na spodní stavbě bylo uloženo 1803 m3 betonu tříd C30/37 až C40/50 a 593 tun betonářské výztuže.
Do konce tohoto roku bude kompletně dokončena spodní stavba a nosná konstrukce pravého mostu vyjma etapy nosné konstrukce mezi pilířem P2 a opěrou P01 – tam je předpoklad dokončení v lednu příštího roku. Zahájeny byly práce na římsách a v druhé polovině tohoto roku začnou práce na montáži protihlukových stěn, zábradlí, svodidel a mostních dilatačních závěrů. Zprovoznění estakády se předpokládá v druhé polovině roku 2024.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Sportovní pozvánka
Cyklistická sezona je teprve před námi a rádi bychom s dostatečným předstihem pozvali všechny sportovní nadšence na dvě významné cykloakce, které podporujeme v tomto roce.
První květnovou sobotu se můžete zapojit do Cyklozávodu Milada, který je součástí rodinného sportovního seriálu Milada Tour. Akce se uskuteční v krajině dřívějšího hnědouhelného dolu nedaleko města Ústí nad Labem v prostředí jezera Milada, na jehož rekultivaci jsme se aktivně podíleli v uplynulých letech. Vítáni jsou příznivci horských kol všech věkových kategorií. Více na www.miladatour.cz
V úterý 25. července odstartujeme Metrostav handy cyklo maraton z Löwitova mlýna, který se nachází v blízkosti centrály Metrostavu na Palmovce, a následně pojedeme pět dní s handicapovanými cyklisty trasu 2 222 km všemi kraji České republiky. Ač se někomu může zdát uvedená vzdálenost nepřekonatelná, připojte se třeba jen na pár kilometrů a vyjádřete tak podporu myšlenky spolupráce mezi zdravými a handicapovanými sportovci.
Na obou akcích bude přichystaný doprovodný program. Více informací na e-mailu: cyklomaraton@metrostav.cz
Ing. Tereza Wagner
Setkání se studenty
V předposledním únorovém týdnu se Skupina Metrostav zúčastnila dvou studentských veletrhů pracovních příležitostí. Studenti tak získali informace o možnostech uplatnění v našich společnostech.
Na Fakultě stavební VUT jsme nabídli studentům dlouhodobé praxe, letní brigády, motivační stipendia a zahraniční pracovní stáže a zaznamenali zájem desítek uchazečů. Na veletrhu Pracovních příležitostí ČZU jsme byli poprvé a představili Skupinu Metrostav studentům všech fakult. Spolupráci jsme nabídli zejména studentům vodohospodářských oborů z fakulty životního prostředí, dřevařům z lesnické fakulty, ekonomům z provozně-ekonomické fakulty a studentům TZB z technické fakulty.
Mgr. Jana Kořínková
Divadelní představení pro Paraple
Centrum Paraple, které Metrostav tradičně podporuje prostřednictvím Golfu pro Paraple, letos poprvé uspořádalo divadelní charitativní představení.
První s názvem Vina? se uskutečnilo v Dejvickém divadle 23. února 2023, druhé – Záskok se odehraje v Žižkovském divadle Járy Cimrmana 16. března 2023. Výtěžek ze vstupného je určen na podporu činnosti centra. V prostorách obou divadel bude možnost potkat se se zástupci Centra Paraple, kteří vás rádi seznámí s činností centra a jeho plány do budoucna.
RED
Drsné podmínky mezi Islandem a Norskem
Kolegové ze společnosti Metrostav Norge AS pracují na zajímavé zakázce na Faerských ostrovech, kde na nejjižnějším ostrově Suðuroy razí 1,2 km dlouhý silniční tunel mezi vesnicemi Fámjin a Ørðavík. Tým pod vedením Antona Vida se zde musí nyní vypořádat se složitou logistikou, větrným počasím a obtížnou geologií s nízkým nadložím.
Extrémně silný vítr ztěžuje práci na zařízení staveniště a také cestování lodí z hlavního města Tórshavnu. Navíc na Faerech nejsou moc zvyklí na sníh, který letos už napadl několikrát, a tak i trocha sněhu a nedostatek sypačů komplikují dopravu betonu.
Z pohledu ražeb je největší výzvou průchod pod nízkým nadložím 6 až 10 m v první části tunelu. V kombinaci s horší geologií je nutné razit zkrácené záběry do 3,5 m a zajišťovat výrub dvojitými oblouky ze stříkaného betonu. V době psaní příspěvku, kdy tyto noviny měly uzávěrku, se už podařilo vyrazit 250 m.
Ing. Jiří Horčička
Dvě trofeje pro kalendář Metrostavu
Nástěnný kalendář Metrostavu Stavte s námi pro rok 2023 získal dvě ocenění v soutěži Kalendář roku: první místo v kategorii Prezentace subjektu a druhé místo v kategorii Design v soutěži. Gratulujeme! Již 23. ročník kalendářového klání byl minulý týden vyhlášen v Brně.
Cenu převzaly Ing. Kateřina Hainzová, vedoucí útvaru vztahu k veřejnosti, a Věra Štollová, grafička. Interaktivní kalendář, který zahrnuje vystřihovánky modelů staveb Metrostavu, vznikl ve spolupráci s agenturou Boomerang Communication. Kalendář představuje 12 modelů, které si můžete zkusit slepit.
Stavby, které se staly předlohami, naše společnost realizovala v posledních letech a řada z nich získala významná ocenění. Pro konstrukci papírových modelů byli osloveni přední čeští modeláři, plány pro tvorbu dodaly architektonické kanceláře a projektanti. S rozměry 470 x 675 mm jde o jeden z největších kalendářů Metrostavu.
Netradiční koncept
První, kdo si vyzkoušel sestavení modelů, byli naši zaměstnanci, kteří po výzvě sestavili všech 12 + 1 model. Ty budou po celý rok vystaveny v lobby centrály společnosti.
Porotu zaujalo právě nevšední zpracování. „V kategorii Prezentace subjektu je mým favoritem kalendář firmy Metrostav. Je to minimalisticky zpracovaný kalendář na nenatíraném materiálu s interaktivními prvky,“ zhodnotila porotkyně Petra Frýbová.
Soutěž Kalendář roku vznikla v roce 2000 v Praze se záměrem prezentovat odbornému i laickému publiku nejkrásnější kalendáře. Z organizačních důvodů se soutěž přesunula do Brna, kde působí již šestým rokem, a vyhlášení výsledků i výstava všech přihlášených kalendářů se pravidelně koná v březnu v Galerii Práh.
RED, foto archiv soutěže Kalendář roku
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Rok rekonstrukce Průmyslového paláce
RED, foto Výstaviště Praha a.s., Jiří Šebek
V únoru loňského roku kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení začali se stavebními pracemi na unikátním projektu: na obnově vyhořelého Průmyslového paláce na pražském Výstavišti. Výkopové práce v levém křídle objektu pomalu spějí do cíle a na řadu přicházejí zejména ocelové konstrukce, které představují klíčovou fázi celé stavby.
Součástí obnovy je renovace historických skleněných vitráží a věžních hodin. Snesená hodinová věž nyní prochází komplexní rekonstrukcí, která bude probíhat ještě minimálně rok. Dokončeny byly i vrty pro tepelná čerpadla v jámě levého křídla.
Intenzivně se pracuje v pravém křídle paláce. Technologické kanály pod podlahou bylo potřeba odkrýt a budou vyztuženy, aby snesly požadovanou zátěž. Pravé křídlo je tak celé rozkopané, i když se tam původně počítalo jen s repasováním parket.
Oprav se již dočkaly i části štukových fasád, které jsou z jedné třetiny v hrubé podobě hotovy.
Průběh rekonstrukce si 28. února měli možnost přímo na místě prohlédnout zástupci médií. Práce by zde měly být dokončeny v roce 2025, kdy Průmyslový palác následně nabídne jeden z největších krytých prostor pro akce ve střední Evropě.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 8 – Fotogalerie
Nagoja je vybavena velmi sofistikovaným systémem chlazení, který využívá dešťovou vodu. Ta je svedena do akumulační nádrže, z níž se čerpá zpět do úpravny vody a dále používá právě jako médium chlazení pro jednotky ICT.
V budově o půdorysu 41,5 m x 31 m zabírají většinu plochy dva rozlehlé datasály a prostory pro technologie. Administrativní část zahrnuje zázemí pro personál a dohledové centrum.
Stavební práce skončily na konci ledna a během února následovalo zprovoznění a zkoušky jednotlivých technologií. Téměř přesně rok od zahájení stavby pak proběhla kolaudace a po ní společnost Seznam zahájila migraci dat.
1_Vozovna – Fotogalerie
Kvůli splnění hlukových limitů byl při přestavbě přemístěn hlavní vjezd a výjezd z areálu.
Tramvaje mají nyní moderní a hlavně prostorné zázemí.
Tramvajová doprava se podílí na celkovém objemu veřejné dopravy v Plzni asi z 45 procent. Pro tuto síť, která zahrnuje na 100 tramvajových vozidel, slouží právě pouze jedna vozovna.
Areál je situován v jižní části města mezi konečnou Slovany a konečnou Světovar, nedaleko bývalého pivovaru Světovar.
Celá vozovna je navržena v konceptu modrozelené infrastruktury, který je založen na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do tohoto konceptu je zahrnuta i zelená střecha, myčka a závlahový systém pro závlahu svislých ozeleněných částí budov.
- 985118.svg
- 985119.svg
- 985121.svg
- 985139.svg
- 985147.svg
- 985165.pdf
- 985166.svg
- 985167.jpg
- 985168.jpg
- 985169.jpg
- 985170.jpg
- 985171.jpg
- 985172.jpg
- 985173.jpg
- 985174.jpg
- 985175.jpg
- 985176.jpg
- 985177.svg
- 985178.jpg
- 985179.jpg
- 985180.jpg
- 985181.jpg
- 985182.svg
- 985183.jpg
- 985184.mp4
- 985185.jpg
- 985186.svg
- 985187.jpg
- 985188.jpg
- 985189.jpg
- 985190.svg
- 985191.jpg
- 985192.jpg
- 985193.jpg
- 985194.jpg
- 985195.jpg
- 985196.jpg
- 985197.jpg
- 985198.jpg
- 985199.jpg
- 985200.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007