Metrostav DIZ
Důkaz spolehlivosti a kvality
Metrostav začal pracovat v motolské nemocnici před více než 16 lety. Kolektiv techniků vedený Josefem Majerem se už při prvním projektu natolik osvědčil, že její areál od té doby téměř neopustil. Předchozí kvalitní a rychlá práce mu přinesla i pět současných rozpracovaných zakázek v Léčebně dlouhodobě nemocných (LDN) a v Pneumologické klinice.
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu
J
e pro nás velkou výhodou, že už známe prostředí, kde pracujeme, obvyklé místní postupy i moderní nemocniční technologie, na které navazujeme,“ konstatuje vedoucí projektů Josef Majer, jehož tým v současnosti spadá pod Metrostav DIZ. „Práce, které dnes ve FN Motol provádíme, se týkají celkové rekonstrukce LDN, snížení její energetické náročnosti (foto nahoře) a vybudování nuceného větrání včetně rekuperace. Také u Pneumologické kliniky v rámci energetických úspor zateplujeme obvodové konstrukce i střechy a navíc přestavujeme a modernizujeme jednotku intenzivní péče ve 2. NP (foto dole) a o patro níž sál pro bronchoskopii,“ dodává.
Činnosti, které částečně probíhají ve sdružení se společností ENETIQA, stavbaři zahájili vloni v září a uzavřít by je měli na přelomu let 2023 a 2024. Proto už dnes dokončili všechny nutné demolice až na nosné konstrukce, osazují nová okna a na fasády montují kontaktní zateplovací systém. V nových dispozicích se věnují rozvodům instalací a zdravotnických technologií.
Práce ovlivnila epidemie
Rekonstrukci podsklepené sedmipodlažní budovy LDN ovlivnila kromě fyzického i morálního zastarání také epidemie covidu-19. Ke starosti o dlouhodobě nemocné se totiž přidala i nutnost následné péče o pacienty, kteří covid-19 prodělali, a zdravotníci k jejich léčbě potřebují i další technologické vybavení jako třeba rozvody kyslíku ke všem 332 lůžkům.
V šestipodlažní Pneumologické klinice se úpravy dispozic a moderních instalací i technologií týkají celého 2. NP s jednotkami intenzivní péče na ploše přes 800 m2. O patro níž se na téměř 200 m2 dotknou sálu pro bronchoskopii včetně zázemí. „Tato stavba navíc probíhá po etapách tak, aby byl minimalizován její dopad na zachovaný provoz zbytku kliniky,“ vysvětluje Josef Majer.
NÁROČNÁ KOORDINACE
Oproti předchozím projektům byly tyto zakázky vypsány v režimu Design & Build, kde je extrémní tlak na koordinaci projektových prací v souladu se zadávacími standardy a finančními limity. „Také legislativa vázaná na evropské programy je složitější, než se kterou jsme se setkávali dřív. Stále se proto učíme vyrovnat s požadavky na zvýšené množství administrativy. Naše vztahy s investorem jsou ale na základě vzájemných zkušeností velmi korektní a v tomto trendu se snažíme pokračovat. Na celý tým to klade zvýšené nároky při vystupování vůči všem účastníkům výstavby. Přejeme si totiž, aby dojem, který jsme doposud u vedení FN Motol zanechali, přetrval i do budoucna. To je proto hlavním mottem naší práce,“ doplnil Josef Majer.