Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

4

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

13. března 2023

ročník 35

Plzeňské tramvaje mají moderní zázemí

Areál tramvajové vozovny v Plzni na Slovanech (hlavní foto) má za sebou rozsáhlou modernizaci, kterou realizovali kolegové z divize 1 ve sdružení. Kromě objektů pro odstavení a servis tramvají kolem ní později vyrostly další servisní a provozní budovy. Dnes tento areál patří k nejmodernějším v České republice.

Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu

K

ompletní přestavba skončila v polovině února. „Předání proběhlo v termínu, i když právě ten byl od začátku velkým tématem. Projekt byl na tři roky, ale byl zde požadavek, abychom to stihli za dva. Náš tým musel ve spolupráci s dopravním podnikem a investorem značně upravit a doladit pracovní postupy výstavby. Kvůli úpravě a doladění harmonogramu muselo vzniknout i velké množství provizorních objektů a konstrukcí a jednotlivé celky byly stavěny na několik etap,“ říká vedoucí projektu Ing. Michal Tulpa.

Přestavba vozovny probíhala od října 2020 a po celou dobu za plného provozu. Divize 1 – oblast Plzeň zde byla lídrem Sdružení Vozovna. Jeho dalšími členy byly společnosti Berger Bohemia a TSS Grade.

rekonstrukce vozovny probíhala za plného provozu více než stovky tramvají

V areálu šly postupně k zemi všechny budovy, přestavovalo se i přilehlé kolejiště. Obsluha a servis tramvají se tak postupně přesouvaly do provizorních a poté do nových objektů. Před demolicí haly odstavu se například muselo vybudovat provizorní odstavné kolejiště. Ve většině etap musela stavba sdílet vjezd a výjezd s dopravním podnikem, což občas přinášelo kolize stejně jako pohyb tramvají po areálu. A že těchto problémů s návazností bylo v projektu spousty.

Řešily se i technické problémy. Například se založením nové haly pro opravy a údržbu, kde byly vybudovány servisní kanály a několik úrovní základové desky s velkým množstvím zámečnických konstrukcí, jako jsou servisní lávky. Přestavba haly odstavu tramvají byla komplikovaná hlavně kvůli její rozloze. Rekonstrukce přilehlé komunikace s tramvajovým tělesem byla náročná z důvodu nutnosti rozdělení do zhruba devíti etap, v nichž zároveň probíhala kompletní sanace a obnova všech inženýrských sítí (voda, kanalizace, plyn, slaboproudé i silnoproudé sítě…). Při výstavbě administrativní budovy bylo nutné zajistit souběh systémů z ostatních objektů. Její součástí je navíc jediný zdroj pro napájení tramvají – nová měnírna Slovanská.

Nové bylo pro stavbaře i řešení bludných proudů. „Jde o izolování veškerých možných konstrukcí a nahrazovaní kovových částí plastem nebo kompozitem,“ vysvětluje vedoucí projektu.

 

Přestavba vozovny pro 21. století

Pro tramvajovou síť a servis provozovaných tramvají slouží v Plzni jediná vozovna. Vybudována byla na Slovanech, tenkrát v okrajové čtvrti města, mezi lety 1943 a 1964.

Před nynější modernizací objekt neodpovídal současným potřebám. Původní areál vznikal v době, kdy sloužil pro tramvaje s několikanásobně nižší hmotností, než jakou mají moderní vozy. Rekonstrukce kolejišť (foto) už byla nezbytná i kvůli propadům způsobeným nestabilním podložím dřívějšího pískového lomu.

Kvůli splnění hlukových limitů byl při přestavbě přemístěn hlavní vjezd a výjezd z areálu. K moderním prvkům areálu patří systém odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Vozovna má nyní jednu z největších extenzivních střech v Evropě a voda, která se bude zachycovat na ploše o rozloze cca 13,5 tisíce metrů čtverečních, se bude přes retenční nádrž dále využívat k provozu myčky tramvají.

Krátce Aktuálně

Startuje stavba koupaliště v Dubici

Ve středu 1. března oficiálně začaly v České Lípě práce na realizaci nového koupaliště v Dubici. V areálu vyroste brouzdaliště pro děti, hlavní bazén s dvěma 25metrovými drahami pro plavání a další atrakce. Zakázka, do které se pustí sdružení firem Metrostav DIZ a CL EVANS, by měla být hotová ještě před začátkem koupací sezony v roce 2024. Vizualizace: MěÚ Česká Lípa.

Mezi TOP Zaměstnavateli

Metrostav se v soutěži Top Zaměstnavatelé 2023 umístil na druhém místě! Studie TOP Zaměstnavatelé 2023 se účastnilo přes 11 000 studentů českých vysokých škol. Je realizována Asociací studentů a absolventů ve spolupráci s výzkumnou agenturou GFK, univerzitami, studentskými organizacemi a firemními partnery.Děkujeme za ocenění!

Další byty ve Vysočanech

Hrubá stavba druhého apartmánového domu ve čtvrti AFI City na městském brownfieldu ve Vysočanech je dokončena. Vzniká zde 327 apartmánů v dispozicích od 1+kk do 4+kk, výstavba probíhá pod taktovkou divize 3.

Přijďte darovat krev

V prostorách Centra vzdělávání v sídle naší společnosti na pražské Palmovce se v pátek 31. března uskuteční další opakování prospěšné akce Daruj krev se Metrostavem.Zájemci se mohou přihlásit pomocí formuláře na firemním intranetu. Děkujeme!

 

Metrostav 04/2023, Vozovna
Metrostav 04/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 04/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 04/2023, Ptáme se
Metrostav 04/2023, Fotosloupek
Metrostav 04/2023, Metrostav pomáhá
Metrostav 04/2023, Číslo
Metrostav 04/2023, Divize 8
Metrostav 04/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 04/2023, Metrostav TBR
Metrostav 04/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 04/2023, Fotoreportáž
Metrostav 04/2023, Vozovna

Vozovna

Metrostav 04/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 04/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 04/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 04/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 04/2023, Metrostav pomáhá

Metrostav pomáhá

Metrostav 04/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 04/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 04/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 04/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 04/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 04/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

1

Sending statistics …

Rendering Krátce Aktuálně (285013): (2/2) (1 ms)

Rendering Vozovna (285012): (3/6) (17 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6917/item985118.svg

 i6917/item985167-small.jpg

 i6917/item985121.svg

 i6917/item985166.svg

 i6917/item985169-small.jpg

 i6917/item985168-small.jpg[p2]

 i6917/item985175-small.jpg[p2]

 i6917/item985176-small.jpg[p2]

 i6917/vth370846-1.jpg (2x)

 i6917/vth370850-1.jpg (2x)

 i6917/vth370856-1.jpg (2x)

 i6917/vth370927-1.jpg (2x)

 i6917/vth370862-1.jpg (2x)

 i6917/vth370868-1.jpg (2x)

 i6917/vth370870-1.jpg (2x)

 i6917/vth370887-1.jpg[p1]

 i6917/vth370898-1.jpg[p1]

 i6917/vth370902-1.jpg[p1]

 i6917/vth370914-1.jpg[p1]

 i6917/vth370931-1.jpg[p1]

 i6917/item985167-medium.jpg[p3]

 i6917/item985169-medium.jpg[p3]

 i6917/item985168-medium.jpg[p3]