Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav DIZ

Důkaz spolehlivosti a kvality

Metrostav začal pracovat v motolské nemocnici před více než 16 lety. Kolektiv techniků vedený Josefem Majerem se už při prvním projektu natolik osvědčil, že její areál od té doby téměř neopustil. Předchozí kvalitní a rychlá práce mu přinesla i pět současných rozpracovaných zakázek v Léčebně dlouhodobě nemocných (LDN) a v Pneumologické klinice.

Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu

J

e pro nás velkou výhodou, že už známe prostředí, kde pracujeme, obvyklé místní postupy i moderní nemocniční technologie, na které navazujeme,“ konstatuje vedoucí projektů Josef Majer, jehož tým v současnosti spadá pod Metrostav DIZ. „Práce, které dnes ve FN Motol provádíme, se týkají celkové rekonstrukce LDN, snížení její energetické náročnosti (foto nahoře) a vybudování nuceného větrání včetně rekuperace. Také u Pneumologické kliniky v rámci energetických úspor zateplujeme obvodové konstrukce i střechy a navíc přestavujeme a modernizujeme jednotku intenzivní péče ve 2. NP (foto dole) a o patro níž sál pro bronchoskopii,“ dodává.

Činnosti, které částečně probíhají ve sdružení se společností ENETIQA, stavbaři zahájili vloni v září a uzavřít by je měli na přelomu let 2023 a 2024. Proto už dnes dokončili všechny nutné demolice až na nosné konstrukce, osazují nová okna a na fasády montují kontaktní zateplovací systém. V nových dispozicích se věnují rozvodům instalací a zdravotnických technologií.

Práce ovlivnila epidemie

Rekonstrukci podsklepené sedmipodlažní budovy LDN ovlivnila kromě fyzického i morálního zastarání také epidemie covidu-19. Ke starosti o dlouhodobě nemocné se totiž přidala i nutnost následné péče o pacienty, kteří covid-19 prodělali, a zdravotníci k jejich léčbě potřebují i další technologické vybavení jako třeba rozvody kyslíku ke všem 332 lůžkům.

V šestipodlažní Pneumologické klinice se úpravy dispozic a moderních instalací i technologií týkají celého 2. NP s jednotkami intenzivní péče na ploše přes 800 m2. O patro níž se na téměř 200 m2 dotknou sálu pro bronchoskopii včetně zázemí. „Tato stavba navíc probíhá po etapách tak, aby byl minimalizován její dopad na zachovaný provoz zbytku kliniky,“ vysvětluje Josef Majer.

NÁROČNÁ KOORDINACE

Oproti předchozím projektům byly tyto zakázky vypsány v režimu Design & Build, kde je extrémní tlak na koordinaci projektových prací v souladu se zadávacími standardy a finančními limity. „Také legislativa vázaná na evropské programy je složitější, než se kterou jsme se setkávali dřív. Stále se proto učíme vyrovnat s požadavky na zvýšené množství administrativy. Naše vztahy s investorem jsou ale na základě vzájemných zkušeností velmi korektní a v tomto trendu se snažíme pokračovat. Na celý tým to klade zvýšené nároky při vystupování vůči všem účastníkům výstavby. Přejeme si totiž, aby dojem, který jsme doposud u vedení FN Motol zanechali, přetrval i do budoucna. To je proto hlavním mottem naší práce,“ doplnil Josef Majer.

Metrostav TBR

Milník na stavbě maloměřické estakády v Brně

První březnový den v rámci výstavby části Velkého městského okruhu (VMO) v úseku Tomkovo náměstí – Rokytova stavbaři betonovali poslední části levého mostu. Dokončena je tak jeho nosná konstrukce včetně spodní stavby. Na pravém mostě je hotová konstrukce mostu na hlavní trase a probíhají práce na spodní stavbě a nosné konstrukci rampy v ulici Kulkova.

RED, foto archiv stavby

S

tavba estakády, kterou ve sdružení rea­lizují naše dceřiné společnosti Metrostav DIZ a Metrostav TBR, pokročila do další důležité fáze. Jednalo se o betonáž nosné konstrukce (foto) mezi pilířem L2 a opěrou L01 o objemu 290 m3, kterou byla dokončena nosná konstrukce levého mostu. Celkově bylo do této konstrukce uloženo 7773 m3 betonu třídy C35/45 XF2, 1250 tun betonářské výztuže a 330 tun předpínací výztuže. Na spodní stavbě bylo uloženo 1803 m3 betonu tříd C30/37 až C40/50 a 593 tun betonářské výztuže.

Do konce tohoto roku bude kompletně dokončena spodní stavba a nosná konstrukce pravého mostu vyjma etapy nosné konstrukce mezi pilířem P2 a opěrou P01 – tam je předpoklad dokončení v lednu příštího roku. Zahájeny byly práce na římsách a v druhé polovině tohoto roku začnou práce na montáži protihlukových stěn, zábradlí, svodidel a mostních dilatačních závěrů. Zprovoznění estakády se předpokládá v druhé polovině roku 2024.

Skupina Metrostav

Sportovní pozvánka

Cyklistická sezona je teprve před námi a rádi bychom s dostatečným předstihem pozvali všechny sportovní nadšence na dvě významné cykloakce, které podporujeme v tomto roce.

První květnovou sobotu se můžete zapojit do Cyklozávodu Milada, který je součástí rodinného sportovního seriálu Milada Tour. Akce se uskuteční v krajině dřívějšího hnědouhelného dolu nedaleko města Ústí nad Labem v prostředí jezera Milada, na jehož rekultivaci jsme se aktivně podíleli v uplynulých letech. Vítáni jsou příznivci horských kol všech věkových kategorií. Více na www.miladatour.cz

V úterý 25. července odstartujeme Metrostav handy cyklo maraton z Löwitova mlýna, který se nachází v blízkosti centrály Metrostavu na Palmovce, a následně pojedeme pět dní s handicapovanými cyklisty trasu 2 222 km všemi kraji České republiky. Ač se někomu může zdát uvedená vzdálenost nepřekonatelná, připojte se třeba jen na pár kilometrů a vyjádřete tak podporu myšlenky spolupráce mezi zdravými a handicapovanými sportovci.

Na obou akcích bude přichystaný doprovodný program. Více informací na e-mailu: cyklomaraton@metrostav.cz

Ing. Tereza Wagner


 

Setkání se studenty

V předposledním únorovém týdnu se Skupina Metrostav zúčastnila dvou studentských veletrhů pracovních příležitostí. Studenti tak získali informace o možnostech uplatnění v našich společnostech.

Na Fakultě stavební VUT jsme nabídli studentům dlouhodobé praxe, letní brigády, motivační stipendia a zahraniční pracovní stáže a zaznamenali zájem desítek uchazečů. Na veletrhu Pracovních příležitostí ČZU jsme byli poprvé a představili Skupinu Metrostav studentům všech fakult. Spolupráci jsme nabídli zejména studentům vodohospodářských oborů z fakulty životního prostředí, dřevařům z lesnické fakulty, ekonomům z provozně-ekonomické fakulty a studentům TZB z technické fakulty.

Mgr. Jana Kořínková


 

Divadelní představení pro Paraple

Centrum Paraple, které Metrostav tradičně podporuje prostřednictvím Golfu pro Paraple, letos poprvé uspořádalo divadelní charitativní představení.

První s názvem Vina? se uskutečnilo v Dejvickém divadle 23. února 2023, druhé – Záskok se odehraje v Žižkovském divadle Járy Cimrmana 16. března 2023. Výtěžek ze vstupného je určen na podporu činnosti centra. V prostorách obou divadel bude možnost potkat se se zástupci Centra Paraple, kteří vás rádi seznámí s činností centra a jeho plány do budoucna.

RED


 

Drsné podmínky mezi Islandem a Norskem

Kolegové ze společnosti Metrostav Norge AS pracují na zajímavé zakázce na Faerských ostrovech, kde na nejjižnějším ostrově Suðuroy razí 1,2 km dlouhý silniční tunel mezi vesnicemi Fámjin a Ørðavík. Tým pod vedením Antona Vida se zde musí nyní vypořádat se složitou logistikou, větrným počasím a obtížnou geologií s nízkým nadložím.

Extrémně silný vítr ztěžuje práci na zařízení staveniště a také cestování lodí z hlavního města Tórshavnu. Navíc na Faerech nejsou moc zvyklí na sníh, který letos už napadl několikrát, a tak i trocha sněhu a nedostatek sypačů komplikují dopravu betonu.

Z pohledu ražeb je největší výzvou průchod pod nízkým nadložím 6 až 10 m v první části tunelu. V kombinaci s horší geologií je nutné razit zkrácené záběry do 3,5 m a zajišťovat výrub dvojitými oblouky ze stříkaného betonu. V době psaní příspěvku, kdy tyto noviny měly uzávěrku, se už podařilo vyrazit 250 m.

Ing. Jiří Horčička


 

Dvě trofeje pro kalendář Metrostavu

Nástěnný kalendář Metrostavu Stavte s námi pro rok 2023 získal dvě ocenění v soutěži Kalendář roku: první místo v kategorii Prezentace subjektu a druhé místo v kategorii Design v soutěži. Gratulujeme! Již 23. ročník kalendářového klání byl minulý týden vyhlášen v Brně.

Cenu převzaly Ing. Kateřina Hainzová, vedoucí útvaru vztahu k veřejnosti, a Věra Štollová, grafička. Interaktivní kalendář, který zahrnuje vystřihovánky modelů staveb Metrostavu, vznikl ve spolupráci s agenturou Boomerang Communication. Kalendář představuje 12 modelů, které si můžete zkusit slepit.

Stavby, které se staly předlohami, naše společnost realizovala v posledních letech a řada z nich získala významná ocenění. Pro konstrukci papírových modelů byli osloveni přední čeští modeláři, plány pro tvorbu dodaly architektonické kanceláře a projektanti. S rozměry 470 x 675 mm jde o jeden z největších kalendářů Metrostavu.

Netradiční koncept

První, kdo si vyzkoušel sestavení modelů, byli naši zaměstnanci, kteří po výzvě sestavili všech 12 + 1 model. Ty budou po celý rok vystaveny v lobby centrály společnosti.

Porotu zaujalo právě nevšední zpracování. „V kategorii Prezentace subjektu je mým favoritem kalendář firmy Metrostav. Je to minimalisticky zpracovaný kalendář na nenatíraném materiálu s interaktivními prvky,“ zhodnotila porotkyně Petra Frýbová.

Soutěž Kalendář roku vznikla v roce 2000 v Praze se záměrem prezentovat odbornému i laickému publiku nejkrásnější kalendáře. Z organizačních důvodů se soutěž přesunula do Brna, kde působí již šestým rokem, a vyhlášení výsledků i výstava všech přihlášených kalendářů se pravidelně koná v březnu v Galerii Práh.

RED, foto archiv soutěže Kalendář roku

Aktuality z Metrostavu i videa 

z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav 

a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 04/2023, Vozovna
Metrostav 04/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 04/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 04/2023, Ptáme se
Metrostav 04/2023, Fotosloupek
Metrostav 04/2023, Metrostav pomáhá
Metrostav 04/2023, Číslo
Metrostav 04/2023, Divize 8
Metrostav 04/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 04/2023, Metrostav TBR
Metrostav 04/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 04/2023, Fotoreportáž
Metrostav 04/2023, Vozovna

Vozovna

Metrostav 04/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 04/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 04/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 04/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 04/2023, Metrostav pomáhá

Metrostav pomáhá

Metrostav 04/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 04/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 04/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 04/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 04/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 04/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (285022): (2/2) (1 ms)

Rendering Metrostav TBR (285021): (1/2) (2 ms)

Rendering Metrostav DIZ (285020): (2/3) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6917/item985191-small.jpg

 i6917/item985190.svg

 i6917/item985192-small.jpg

 i6917/item985193-small.jpg

 i6917/item985147.svg

 i6917/item985195-small.jpg[p2]

 i6917/item985194-small.jpg[p2]

 i6917/vth370846-1.jpg

 i6917/vth370850-1.jpg (2x)

 i6917/vth370856-1.jpg (2x)

 i6917/vth370927-1.jpg (2x)

 i6917/vth370862-1.jpg (2x)

 i6917/vth370868-1.jpg (2x)

 i6917/vth370870-1.jpg (2x)

 i6917/vth370887-1.jpg[p1]

 i6917/vth370898-1.jpg[p1]

 i6917/vth370902-1.jpg[p1]

 i6917/vth370914-1.jpg[p1]

 i6917/vth370931-1.jpg[p1]