Divize 9 a 6
Kaskády Barrandov: spolupráce divizí 9 a 6
Metrostav v těchto týdnech dokončuje zakázku na výstavbu dvou bytových domů (foto) v pražském projektu s názvem Kaskády Barrandov. Kolaudace nových bytů tam proběhla v březnu, s nastěhováním obyvatel se počítá od června. Na stavbě ještě probíhají zahradnické práce a uvnitř poslední úpravy před předáváním – přejímkami od budoucích majitelů.
Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu
D
omy J+K navazují na pokračující bytovou výstavbu na levé straně tramvajové trati podél jejího prodloužení z původní konečné stanice Sídliště Barrandov. Developer – společnost Finep – zde v rámci projektu Kaskády vybudoval již několik bytových domů s centrem na nově vytvořeném náměstí Olgy Scheinpflugové.
Stavbaři Metrostavu, tentokrát v netradičním sdružení divize 9 a divize 6 ve složení 50/50, pracují na tomto projektu od srpna 2021. Výstavba obou domů probíhala v podstatě podle harmonogramu. „Termín dokončení pro nás zásadním problémem nebyl. Samozřejmě by mohl být delší, ale to by mohl být skoro vždycky. Největším problémem bylo na začátku sehnat subdodavatelské kapacity k provedení pilotového založení objektů, kde jsme ztratili nějaký čas. Následná realizace fasád přešla do zimních měsíců, a tak se nám zkomplikovala a prodražila,“ říká Ing. Martin Kohlíček, vedoucí projektu za divizi 9.
NAVZDORY vysokým CENám MATERIÁLŮ
„Vzhledem k blízkosti tramvajové trati bylo u objektu K nutné mezi nadzemní podlaží s byty a podzemní část instalovat tlumicí izolaci. „Navržený materiál byl však extrémně drahý, a tak jsme museli zkusit štěstí a poptat obdobné materiály z celé Evropy,“ připomíná inženýr Kohlíček. „Nakonec jsme sehnali materiál stejných parametrů a přitom podstatně levnější v Německu. S technickým řešením i výběrem vhodného typu nám pomáhali i specialisté z centrály,“ doplňuje za divizi 6 inženýr Josef Holada.
nové bytové domy v blízkosti přírodního parku prokopské údolí a v lokalitě u prodloužené tramvajové trati
Vedoucí projektu z obou divizí oceňují výhody sdružení v rámci Metrostavu. „I když takto spolupracujeme poprvé, tvoříme jeden tým. Ten se nám podařilo poskládat a na všem se domluvit,“ říká Martin Kohlíček. „Zakládám si na tom, aby lidé, kteří stavbu řídí, nerozlišovali, z jaké jsou divize. Na této zakázce se to podařilo. Vše je vždy o lidech a zde jsem v kolegovi Kohlíčkovi našel v principech řízení a přístupu k práci a lidem oporu,“ popisuje inženýr Holada.
Určitou komplikací bylo, že práce probíhaly na jednom staveništi s dalším subjektem, společností Hinton, která realizovala pro stejného investora třetí objekt. To znamená společné přístupové komunikace, navazující venkovní objekty komunikací a inženýrských sítí. Tyto práce bylo nutné koordinovat tak, aby nedocházelo k časovým prodlevám.
„Přístup na stavbu omezovaly v určitých fázích i probíhající práce na prodlužované tramvajové trati. A stavba probíhala v těsné blízkosti již užívaných bytových domů, takže byly omezeny práce o víkendech a ve večerních hodinách,“ uzavírá inženýr Holada.
Spolupráce i v rámci Skupiny Metrostav
Na zakázce se podíleli betonáři divize 6 (nosná konstrukce objektu), středisko elektromontáží divize 1 (realizace veřejného osvětlení) a M-stavebniny (dodávky zdicího materiálu, tepelných izolací). Zkoušky v rámci realizace zajišťovala společnost SQZ.