Metrostav TBR
Velká stavba mezi Smíchovem a Podolím
Výstavba Dvoreckého mostu v Praze, kterou realizuje Metrostav TBR jako lídr sdružení, jede na plné obrátky. Hotové je například pilotové založení na všech osách spodní stavby mimo osy P4 v korytě řeky Vltavy včetně jímek, základy na pilíři P2, P6 a částečně na OP7.
RED, foto archiv stavby
P
rávě samotné založení mostu v obrovských jímkách ve Vltavě je náročné, protože stavbaři pracují v podmínkách složité geologie. Vltavou v těchto místech prochází řada tektonických poruch, které velice ztěžují hlubinné založení na pilotách. Navíc kvůli velkému rozpětí polí nad řekou je složité založení skruží, neboť lodní doprava nesmí být přerušena. Stavbaři nyní pracují například na přeložkách inženýrských sítí na podolské straně pod tratí TT, která je ve výluce, na realizaci základů na OP7, na vázání armatury na základu opěry O7 – 2. část, dále zajišťují jímky na pilíři P3 a montují bednění a armatury na pilíři P2 a P6, probíhají práce na pilotovém založení P4.
K dokončení mostu, který má být hotov na přelomu let 2024 a 2025, zbývá ještě mnoho práce. Vedoucím projektu je Ing. Petr Koukolík a kromě Metrostavu TBR jsou členy sdružení firmy Strabag a Firesta. Společně realizují sdružený most komorového průřezu z předpjatého betonu s horní mostovkou. Jeho délka bude dosahovat 361 m, šířka 16 m. Sedm metrů zabere tramvajová trať.