-
Metrostav
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
Koupaliště
6
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
14. dubna 2023
ročník 35
V České Lípě vzniká nové koupaliště
I když má Česká Lípa ve svém katastru zaplavenou pískovnu Dubice, koupání v ní hygienici kvůli vysoké koncentraci sinic často zakazují. v jejím sousedství tak v roce 2024 vyroste nové venkovní koupaliště (vizualizace). Letos 1. března jej začalo stavět sdružení, jehož lídrem je tým Ing. Aleše Kunci z Metrostavu DIZ.
Lenka Svobodová, vizualizace: MěÚ Česká Lípa
e kolaudaci, která by se měla uskutečnit do poloviny října roku 2025, vede ještě dlouhá cesta. Dnes teprve provádíme zemní práce a začínáme budovat železobetonové konstrukce základů a podzemních technologických objektů, které budou z vodostavebního betonu,“ přibližuje Ing. Kunca. Ve společném realizačním týmu se jeho technici starají o vlastní stavbu, pracovníci firmy CL-EVANS dohlížejí na ekonomiku a výběr dodavatelů.
Výzvy stavbaři očekávají hned na začátku díla. Bazény i doplňující provozní objekty totiž budují v místě násypu skrývky z bývalé, nyní zatopené, pískovny a hladina podzemní vody se pohybuje už v hloubce těsně kolem jednoho metru pod terénem. „Všude tak vlastně zakládáme pod úrovní spodní vody. U bazénů počítáme s 60 cm vody ve výkopu, v podzemních prostorech půjdeme asi 2 m pod její hladinu. Při výstavbě tak budeme muset použít pažení až 9metrovými štětovnicemi,“ doplňuje Ing. Kunca.
součástí nového areálu budou venkovní bazény, tobogán, skluzavky a 3d bludiště
Složité bude i skloubení prací okolo bazénů, hlavně provedení a postupné zasypávání trubního potrubí ve vodou zatopených výkopech v těsné blízkosti souběžně betonovaných základů. Stavba se k tomu nachází vedle zatopené pískovny, Robečského potoka a řeky Ploučnice, a tudíž leží v záplavové zóně. Kromě nerezových bazénů o celkovém objemu 1333 m3 je součástí zakázky i výstavba pěti jednopodlažních objektů, z nichž ty nejdůležitější se skládají k sobě do tvaru písmene T. Největší budova se šatnami a zázemím vyroste nad půdorysem protáhlého obdélníku o rozměrech 51 × 8 m. Společná střecha skryje i kruhovou pokladnu s fasádou z modřínových latí a přilehlé občerstvení přístupné od koupaliště i od sousední pláže, jejíž návštěvníci budou moci využívat také nové WC se sprchami.
Svislé nosné konstrukce všech budov budou zděné z keramických tvárnic se zateplovacím systémem na fasádách. Vodorovné ocelové nosníky doplní ve střešní rovině trapézové plechy. Stavebně nic složitého – až na tu podzemní vodu a šibeniční termíny na dokončení svarů nerezových bazénů, které musejí být hotové do konce letošního října. V zimním období se totiž svařuje jen velmi obtížně.
V sousedství Máchova kraje
Koupaliště v Dubici se nachází v jižní části České Lípy. Jde pro výletníky o atraktivní region, který sousedí s Českým středohořím, s Lužickými horami a Máchovým krajem.
Od poloviny května roku 2024 zde bude moci až 1950 návštěvníků denně využívat nové koupaliště s hlavním bazénem o rozloze 935 m2 s vodními atrakcemi a dvěma 25m drahami pro plavání, s brouzdalištěm pro děti s různými tryskami a doplňky, tobogánem, dvoudráhovou skluzavkou, převlékárnou, sociálním zázemím a občerstvením.
V rámci stavby město vybuduje i nové molo na pláži sousední pískovny, kde dnes slouží vodní vlek, půjčovnu sportovních potřeb a zázemí pro návštěvníky nedalekého minigolfu, dětských hřišť a 3D bludiště. Obyvatelé České Lípy zároveň doufají, že se jednou dočká vyčištění i zatopená pískovna Dubice a nabídka koupání ve městě se ještě rozšíří.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Ražby metra ve Stockholmu míří k cíli
Kolegové z Metrostavu Norge AS dokončují poslední metry ražby traťových tunelů u projektu Järfälla (foto). Nový úsek metra, na kterém vyrazili už více než 5000 metrů, zde stavbaři napojují do existující stanice Akalla – nyní konečné stanice modré linky. Práce jsou o to více náročné, protože stanice musí zůstat po celou dobu v provozu.
Zkušenosti z praxe pro budoucí stavbaře
Studentům Fakulty stavební ČVUT v Praze byla určena přednáška z cyklu Technický čtvrtek, ve které Ing. David Čech z Metrostavu DIZ prezentoval budoucím stavebním inženýrům průběh rekonstrukce a dostavby Průmyslového paláce. Na této zakázce pracují stavbaři přes rok a Ing. David Čech ve své prezentaci popsal průběh rekonstrukce a technologické výzvy.
Náročná operace s jeřáby
Velký zájem Pražanů i zahraničních turistů na Václavském náměstí v Praze způsobila během posledního březnového víkendu demontáž stacionárního jeřábu s ramenem délky 70 m, který stál ve dvoře rekonstruovaného hotelu Evropa. V místě bylo potřeba částečně uzavřít dopravu a v rámci velkého záboru postavit mobilní jeřáb (foto). Na rekonstrukci a dostavbě hotelu Evropa (dříve hotel Šroubek) pracuje tým divize 3 pod vedením Ing. Jaroslava Němečka.
Silniční stavitelství
Silniční stavitelství
Obalovny Skupiny Metrostav: komplexní síť pro výstavbu silnic
Skupina metrostav disponuje celkem 14 obalovnami v několika dceřiných společnostech v Čechách i na Slovensku, z toho 11 obaloven se 100% majetkovou účastí a tři v podílovém spoluvlastnictví. Uvádíme přehled, kde se tyto provozy nacházejí a pro jaké dopravní stavby dodávají klíčový materiál.
Ing. Jan Dostál, foto archiv Metrostavu
balovny s majetkovou účastí Metrostavu vyrobily v roce 2022 celkem 883 tisíc tun asfaltových směsí, z toho 674 tisíc tun pro Skupinu Metrostav a lze předpokládat, že díky zakázkové náplni společností Metrostav Infratructure, MI Roads, BES a Metrostav DS pro rok 2023 dojde k dalšímu zlepšení těchto výsledků.
Nejvíce, celkem osm obaloven, se nachází na Slovensku, a to ve společnosti Metrostav DS. Strategicky jsou rozmístěné po celé republice a zabezpečují asfaltové směsi především pro realizace vlastních zakázek. V roce 2022 bylo vyrobeno v obalovnách Metrostav DS celkem 431 tisíc tun asfaltových směsí, z toho 329 tisíc tun pro vlastní zakázky, a to jak pro opravy místních komunikací, tak pro výstavbu nových rychlostních komunikací R2 a D3.
pro dopravní stavby skupiny metrostav je připraveno osm obaloven na slovensku a šest v čr
V České republice Skupina disponuje šesti obalovnami v pěti společnostech. Dvě obalovny jsou ve společnosti BES, v roce 2022 vyrobily 106 tisíc tun asfaltových směsí. Použity byly především pro regionální zakázky Skupiny ve Středočeském kraji. Dále koncern disponuje Jihlavskou obalovnou. Do provozu byla uvedena v roce 2021 a vyrobila 52 tisíc tun směsí, které byly položeny v Kraji Vysočina a v Jihomoravském kraji.
Mezi podílové obalovny patří Obalovna Chvaletice, Obalovna Lipník a Obalovna Louny. Výrobou vyniká právě obalovna ve Chvaleticích. Je umístěná na pomezí Středočeského a Pardubického kraje a tři roky pravidelně dodává směsi pro opravy a výstavbu nových úseků dálnic D10, D11 a D35. Tato obalovna vloni vyrobila 138 tisíc tun směsí, z toho 90 tisíc tun pro Skupinu Metrostav. Obalovna Lipník, sídlící na Moravě, vyrobila celkem 92 tisíc tun, z toho 53 tisíc tun pro Skupinu Metrostav. Poslední z podílových obaloven je Obalovna Louny v Ústeckém kraji – ta vyprodukovala celkem 64 tisíc tun směsí, z toho 44 tisíc tun pro Skupinu Metrostav.
Velkou výzvou pro roky nadcházející zůstává zpracování recyklovaných materiálů a zvýšení procentních podílů těchto materiálu ve výrobě, kterých lze dosáhnout pomocí paralelního sušicího bubnu. Ten umožní přidávat až 60 % silničního recyklátu a právě pro tuto technologii se dvě z našich obaloven snaží aktuálně získat stavební povolení.
Ptáme se
Ptáme se...
Zdeněk Kaše
vedoucí střediska PSV (Elektro) divize 8
V Metrostavu pracuje od roku 2017. Nastoupil do pozice vedoucího projektu a pracoval zejména na infrastrukturálních projektech v Praze – například na rekonstrukci stanic metra Palmovka a Náměstí Republiky. Tyto akce byly realizovány ve středisku elektro v divizi 8, většinou jako technologické subdodávky. V roce 2020 převzal vedení střediska PSV, které postupně rozšiřuje zaměření i na ostatní technologie (slaboproudy, vzduchotechnika atd.).
Můžete stručně představit vaše středisko?
Středisko je součástí divize 8 a jeho hlavním zaměřením je rozšířit a doplnit vlastní kapacity o technologické dodávky, zejména elektro. Dodávky realizujeme kombinací vlastního dělnického personálu a zajištěním subdodávek montážních firem. Důležitou činností střediska se stává dopracování dokumentace a z toho vyplývající změny v dodávkách materiálu a jejich zajištění. Počet pracovníků je okolo třiceti v závislosti na jednotlivých projektech. Z tohoto počtu cca deset pracovníků působí v dělnické kategorii.
Čemu hlavně se aktuálně věnujete?
Pracujeme na výstavbě nového pavilonu kardiologie v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem. Zároveň se připravujeme na opravu osvětlení v hostivařských autobusových garážích pražského dopravního podniku.
Když zavzpomínáte na vaše začátky v Metrostavu, co pro vás bylo tehdy zásadní?
V předchozím zaměstnání jsem pracoval ve funkci vedoucího projektu a byl zvyklý zajišťovat vše vlastními silami. Nástupem do Metrostavu se to změnilo. U některých činností jsem postupně zjišťoval, že najednou jsou hotové, aniž bych „hnul prstem“. Samozřejmě přibyla administrativa. A teď vážně – hlavním důvodem pro tehdejší změnu byla možnost se dále účastnit na velkých projektech. To se potvrdilo, některé příležitosti se najdou jen ve firmách, jako je Metrostav.
Stal jste se také patronem smluvních žáků a zařadil jste se tak mezi vybrané zaměstnance Metrostavu, kteří jsou zapojení do přípravy učňů. Jak tento projekt přípravy funguje?
Jde o možnost získat jistotu zaměstnání ve velké firmě se všemi přínosy. Už v prvním ročníku je žákům SOŠ nabídnuta možnost podepsat smlouvu o hmotném zabezpečení při studiu. Dochází k výběru a hodnocení možných kandidátů. I v průběhu studia jsou smluvní žáci hodnoceni a motivováni. Po dokončení studia jsou zavázáni k nástupu do Metrostavu, minimálně na dobu tří let.
Jaké to podle vás má pro žáky i firmu výhody?
Žáci si přínos vykládají hlavně ve stipendiu, které dostávají během doby studia. U jejich rodičů je vidět, že si uvědomují hlavně ty důležitější přínosy: jistota zaměstnání po absolvování studia a bez zkušební doby, finanční a sociální zázemí velké stabilní firmy. Pro Metrostav je tento program jednou z možností, jak doplnit pracovníky. Je to samozřejmě běh na dlouhou trať se spoustou neúspěchů a zklamání. Nic jiného nezbývá než zatnout zuby a zkoušet to. Pro realizaci velkých projektů potřebujeme i vlastní kapacity.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Opava přivítala své nádraží v plném lesku!
Západní nádraží v Opavě (snímky), jehož rekonstrukci nedávno dokončil tým Metrostavu DIZ, se 29. března za účasti zástupců Správy železnic, Ministerstva dopravy, města, Policie a dalších hostů dočkalo slavnostního otevření.
Pro místní šlo o velkou událost, protože toto nádraží bylo dlouhá desetiletí spíše místem děsícím cestující – oprýskané nástupiště, zrezivělý plot a nevlídně šedivý interiér. Práce spojené s rekonstrukcí budovy, která byla nešetrně opravována v 60. letech minulého století, stavbaři zahájili před dvěma lety. Zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci budovy a zastřešení směrem k nástupišti, přičemž stavební práce probíhaly za plného provozu železnice.
Metrostav Norge AS
Metrostav Norge AS
Aktuálně z Norska: založení v moři startuje
Projekt Fv. 5878 Nye Nerlandsøybrua dceřiné společnosti Metrostav Norge AS, který se týká výstavby mostu mezi dvěma ostrovy v západním Norsku, zdárně běží. Ve čtvrtek 2. března tam proběhla první betonáž – tým Metrostavu Norge AS pod vedením Matěje Novotného vylil první podkladní beton o objemu 150 m3 pro základ na ose 1.
RED, foto archiv Metrostavu
a stavbě (foto) jsou již připraveny náspy v moři pro nájezd vrtné soupravy, která bude vrtat piloty o průměru 1220 mm v ose 3 a 4. Poté se na pontonu přesune na severní stranu mostu. Mikropiloty na ose 9, která leží na ostrově Nerlandsøya, jsou téměř hotové. Po jejich dokončení se zahájí betonářské práce i zde,“ říká Ing. Jiří Horčička.
Most, který bude měřit 574 m a je složen z osmi polí, překlene úžinu mezi ostrovem Bergsøya a ostrovem Nerlandsøya. Hlavní pole (140 m) a dvě boční pole (2 × 70 m) vybudují stavbaři metodou letmé betonáže, ostatní pole metodou přesuvné skruže. Šířka mostovky měří 11,5 m včetně oddělené cesty pro pěší a cyklisty. Všechny pilíře budou založeny v moři, a to různými metodami.
Nový most nahradí dosavadní Nerlandsøybrua z roku 1968. Jeho technické a bezpečnostní parametry totiž již nesplňují požadavky na aktuální dopravní zatížení. Oblast výstavby je vystavena častému a silnému oceánskému větru, což s sebou přináší velké výzvy – několikametrové vlny zde rozhodně nejsou výjimkou.
Číslo
číslo
Téměř tolik tun oceli bylo vyvázáno při výstavbě komplexu Organica v Ostravě, kde železobetonové konstrukce v krátkém čase, pouze 12 měsíců, realizovali stavbaři z divize 6.
Divize 9 a 6
Divize 9 a 6
Kaskády Barrandov: spolupráce divizí 9 a 6
Metrostav v těchto týdnech dokončuje zakázku na výstavbu dvou bytových domů (foto) v pražském projektu s názvem Kaskády Barrandov. Kolaudace nových bytů tam proběhla v březnu, s nastěhováním obyvatel se počítá od června. Na stavbě ještě probíhají zahradnické práce a uvnitř poslední úpravy před předáváním – přejímkami od budoucích majitelů.
Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu
omy J+K navazují na pokračující bytovou výstavbu na levé straně tramvajové trati podél jejího prodloužení z původní konečné stanice Sídliště Barrandov. Developer – společnost Finep – zde v rámci projektu Kaskády vybudoval již několik bytových domů s centrem na nově vytvořeném náměstí Olgy Scheinpflugové.
Stavbaři Metrostavu, tentokrát v netradičním sdružení divize 9 a divize 6 ve složení 50/50, pracují na tomto projektu od srpna 2021. Výstavba obou domů probíhala v podstatě podle harmonogramu. „Termín dokončení pro nás zásadním problémem nebyl. Samozřejmě by mohl být delší, ale to by mohl být skoro vždycky. Největším problémem bylo na začátku sehnat subdodavatelské kapacity k provedení pilotového založení objektů, kde jsme ztratili nějaký čas. Následná realizace fasád přešla do zimních měsíců, a tak se nám zkomplikovala a prodražila,“ říká Ing. Martin Kohlíček, vedoucí projektu za divizi 9.
NAVZDORY vysokým CENám MATERIÁLŮ
„Vzhledem k blízkosti tramvajové trati bylo u objektu K nutné mezi nadzemní podlaží s byty a podzemní část instalovat tlumicí izolaci. „Navržený materiál byl však extrémně drahý, a tak jsme museli zkusit štěstí a poptat obdobné materiály z celé Evropy,“ připomíná inženýr Kohlíček. „Nakonec jsme sehnali materiál stejných parametrů a přitom podstatně levnější v Německu. S technickým řešením i výběrem vhodného typu nám pomáhali i specialisté z centrály,“ doplňuje za divizi 6 inženýr Josef Holada.
nové bytové domy v blízkosti přírodního parku prokopské údolí a v lokalitě u prodloužené tramvajové trati
Vedoucí projektu z obou divizí oceňují výhody sdružení v rámci Metrostavu. „I když takto spolupracujeme poprvé, tvoříme jeden tým. Ten se nám podařilo poskládat a na všem se domluvit,“ říká Martin Kohlíček. „Zakládám si na tom, aby lidé, kteří stavbu řídí, nerozlišovali, z jaké jsou divize. Na této zakázce se to podařilo. Vše je vždy o lidech a zde jsem v kolegovi Kohlíčkovi našel v principech řízení a přístupu k práci a lidem oporu,“ popisuje inženýr Holada.
Určitou komplikací bylo, že práce probíhaly na jednom staveništi s dalším subjektem, společností Hinton, která realizovala pro stejného investora třetí objekt. To znamená společné přístupové komunikace, navazující venkovní objekty komunikací a inženýrských sítí. Tyto práce bylo nutné koordinovat tak, aby nedocházelo k časovým prodlevám.
„Přístup na stavbu omezovaly v určitých fázích i probíhající práce na prodlužované tramvajové trati. A stavba probíhala v těsné blízkosti již užívaných bytových domů, takže byly omezeny práce o víkendech a ve večerních hodinách,“ uzavírá inženýr Holada.
Spolupráce i v rámci Skupiny Metrostav
Na zakázce se podíleli betonáři divize 6 (nosná konstrukce objektu), středisko elektromontáží divize 1 (realizace veřejného osvětlení) a M-stavebniny (dodávky zdicího materiálu, tepelných izolací). Zkoušky v rámci realizace zajišťovala společnost SQZ.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Přerov je lépe chráněn před velkou vodou
Tým Ing. Lubomíra Mika z Metrostavu DIZ dokončil další etapu protipovodňové ochrany města v zastavěném území mezi jezem a lokalitou U tenisu (snímky). Úpravy na obou březích toku v říčních kilometrech 11,430 – 14,200 trvaly téměř 14 měsíců.
RED, foto Ing. Lubomír Mik
de o projekt Bečva, Přerov – Protipovodňová ochrana nad jezem – I. etapa, který navazuje na již realizované dílčí opatření v lokalitě U Kazeta a na nábřeží Dr. E. Beneše. Tato akce je tak třetím dílčím opatřením v rámci protipovodňové ochrany města Přerova. „Ochrana spočívá ve vybudování dvou protipovodňových betonových nábřežních zídek včetně mobilního hrazení a opatření na stokové síti, která mají při povodních zabránit zpětnému zaplavení přes kanalizační síť. Zídky v celkové délce 750 m zamezí zaplavení území z řeky a také průsakům podzemní vody v době povodně,“ uváděl na začátku výstavby v tiskové zprávě generální ředitel Povodí Moravy, s. p., MVDr. Václav Gargulák. Investorem je Povodí Moravy, s. p., stavba je financovaná z prostředků Ministerstva zemědělství, města Přerova a vlastních prostředků Povodí Moravy.
dvě samostatné stavby
„Po technologické stránce naše stavba nebyla nějak zvlášť náročná. O to složitější ale byla logisticky. Práce na obou březích Bečvy znamenaly vlastně dvě nezávislé stavby – každou se samostatným zařízením staveniště. A vzhledem k možnostem zásobování materiálem fakticky probíhaly na opačném konci města. Opatření, která jsme prováděli na stokové síti a jež mají za povodňové situace zabránit zpětnému zaplavení území z kanalizace, potom byla rozeseta po celém Přerově. I když se vcelku jednalo o drobnosti, vyžádaly si řadu dopravních omezení a uzavírek, které jsme museli individuálně projednávat,“ popisuje inženýr Mik.
Metrostav DIZ vybudoval na nábřeží Bečvy celkem 750 m pevných ochranných železobetonových zdí. Na levém břehu řeky je pod jejich základy podzemní těsnicí clona z až 5 metrů dlouhých štětovnic o ploše 1850 m2 a na pravém zajišťuje těsnění proti průsakům trysková injektáž. Základové poměry v dotčeném území totiž byly složité. Vyskytovaly se zde nehomogenní navážky s proměnlivou mocností a vysoká hladina slabě agresivní podzemní vody.
Průchody a průjezdy v pevných zdech stavbaři doplnili mobilním hrazením, které bude osazeno v případě hrozící povodně. Jeho souhrnná délka je 26,8 metru.
Aby se neopakovala katastrofa roku 1997
Protipovodňová ochrana Přerova je součástí koncepce celkové ochrany Pobečví před velkou vodou. Ta sestává ze dvou etap. V rámci první etapy dojde k výstavbě liniových opatření, která ochrání obce a města podél vodního toku. Hlavní opatření druhé etapy bude představovat výstavba VD Skalička. Vodní dílo je základním a nezbytným prvkem systému protipovodňové ochrany na řece Bečvě. Obě etapy ochrání 110 tisíc obyvatel Pobečví.
Metrostav TBR
Metrostav TBR
Velká stavba mezi Smíchovem a Podolím
Výstavba Dvoreckého mostu v Praze, kterou realizuje Metrostav TBR jako lídr sdružení, jede na plné obrátky. Hotové je například pilotové založení na všech osách spodní stavby mimo osy P4 v korytě řeky Vltavy včetně jímek, základy na pilíři P2, P6 a částečně na OP7.
RED, foto archiv stavby
rávě samotné založení mostu v obrovských jímkách ve Vltavě je náročné, protože stavbaři pracují v podmínkách složité geologie. Vltavou v těchto místech prochází řada tektonických poruch, které velice ztěžují hlubinné založení na pilotách. Navíc kvůli velkému rozpětí polí nad řekou je složité založení skruží, neboť lodní doprava nesmí být přerušena. Stavbaři nyní pracují například na přeložkách inženýrských sítí na podolské straně pod tratí TT, která je ve výluce, na realizaci základů na OP7, na vázání armatury na základu opěry O7 – 2. část, dále zajišťují jímky na pilíři P3 a montují bednění a armatury na pilíři P2 a P6, probíhají práce na pilotovém založení P4.
K dokončení mostu, který má být hotov na přelomu let 2024 a 2025, zbývá ještě mnoho práce. Vedoucím projektu je Ing. Petr Koukolík a kromě Metrostavu TBR jsou členy sdružení firmy Strabag a Firesta. Společně realizují sdružený most komorového průřezu z předpjatého betonu s horní mostovkou. Jeho délka bude dosahovat 361 m, šířka 16 m. Sedm metrů zabere tramvajová trať.
Tři otázky pro...
Tři otázky pro...
Antonín Král
16letý žák Akademie řemesel Praha oboru elektrikář a zároveň nový smluvní žák (na snímku s tatínkem). V březnu zástupci Metrostavu – patroni smluvních žáků – podepsali smlouvu s 21 novými učni, kteří se rozhodli vyučit pro Metrostav. Jde o dlouhodobou spolupráci se školami na výchově vlastních dělníků.
Co tě přivedlo k oboru, kterému ses rozhodl věnovat?
K oboru jsem se dostal přes rodiče. Táta nemohl sehnat elektrikáře na stavbu. Někoho, kdo by mu udělal rozvody, rozvaděč a celkové zapojení. Nakonec se do toho musel pustit sám a já mu přitom pomáhal. Natahovali jsme kabely, sádrovali krabičky, zapojovali zásuvky a vypínače. Pan elektrikář pak přišel, zapojil rozvaděč a připojení, udělal revizi a ono to fungovalo! Měl jsem radost, že jsme si tátou poradili. A tak nějak mě elektrikařina chytla.
Jaké byly důvody, že ses rozhodl vyučit právě v Metrostavu?
Je to velká firma a k uplatnění je zde mnoho možností. Od přípravy staveniště až po realizaci celé stavby. Metrostav dělá velké stavby. jako jsou třeba mosty, tunely nebo velké komerční stavby. To jsou vše díla, která tady budou i po nás.
Co od učňovského programu očekáváš?
Že se dostanu k zajímavé práci a postupně také k velkým projektům. Že se něco naučím od lidí, kteří jsou v oboru na špičce. A očekávám, že se najde někdo, kdo bude ochoten se podělit o své zkušenosti a naučit to také mě. Vím, že hodně mých vrstevníků si chce věci dělat po svém, ale táta říká, že odchází generace mistrů a kdoví, co nás čeká.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Slavnostní předání
Víceúčelový prostor pro týmovou práci studentů m.zone předala Fakultě stavební VUT v Brně Skupina Metrostav. Prostor se nachází přímo na fakultě v budově C.
Kromě pracovního prostoru pro coworking a týmovou práci je zde možné pořádat besedy a neformální posezení, k dispozici je kuchyňka, lednice a mikrovlnka. Celý prostor zrekonstruovala a vybavila společnost Metrostav DIZ nákladem ve výši 1,3 mil. Kč a 3. dubna jej předala Fakultě stavební VUT formou věcného daru do užívání (foto).
„Jsme rádi, že tímto věcným darem spojeným se vznikem unikátního studentského prostoru m.zone můžeme přispět k odborné a týmové přípravě našich mladších kolegů pro potřeby praxe,“ říká generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf.
Mgr. Jana Kořínková, foto archiv Metrostavu
buďte součástí cyklo maratonu
S předstihem zveme k aktivní účasti v Metrostav handy cyklo maratonu. V uplynulém roce získala akce titul nejlepšího integračního sportovního projektu v Evropské unii, na což jsme hrdí, a ocenění si vážíme.
Letos starujeme v úterý 25. července 2023 v 8.30 hodin se spolkem Cesta za snem z Löwitova mlýna nedaleko centrály Metrostavu na Palmovce. Společnou vyjížďku je možné absolvovat s týmem Peloton naděje Metrostav a přidat se může každý bez rozdílu v předem stanovených úsecích. Účast nových cyklistických týmů i jednotlivců vítáme, protože jsme jeden tým. Více na e-mailu: cyklomaraton@metrostav.cz
Ing. Tereza Wagner
Sloupek odborů
Letní sezona na Trnávce
Základní organizace nabízí k rekreaci nejen pro nadcházející léto svá rekreační střediska. Aktuálně se koncem měsíce dubna zahajuje letní sezona na Trnávce.
Během loňského roku proběhla renovace pěti pokojů a byla postavena druhá lanová dráha, tentokrát pro menší děti. Před nadcházející sezonou je v plánu renovace dalších dvou pokojů. Areál se tak již připravuje k otevření a první rezervace na pobyty již probíhají. Na webových stránkách www.trnavka.eu lze najít veškeré informace včetně rezervačního kalendáře.
Odkazy na obě rekreační střediska naší odborové organizace lze nalézt taktéž na www.odborymetrostav.cz.
Pozvánka na dětský tábor!
Aktuálně sdílíme upoutávku na letní dětský tábor spolku Harant, který letos oslaví své 30leté výročí na Trnávce. Tento tradiční tábor se uskuteční 2. až 16. července. Děti zde zažijí dobrodružství, budou řešit záhady, luštit, sportovat, koupat se a určitě si najdou nové kamarády! Více informací (jak se přihlásit, ceny apod.) najdete na webových stránkách: www.spolek-harant.cz.
Ing. Petr Půta
nová aplikace sportujem
Jedná se o virtuální sportovní klub Skupiny Metrostav, kde se mezi sebou mohou utkat jednotlivé společnosti, divize, závody i jednotlivci napříč celou Skupinou Metrostav. A to v několika různých sportovních disciplínách.
Hlavním cílem je podpora zdravého životního stylu našich zaměstnanců, motivovat je ke sportu, podpořit vzájemnou spolupráci a umožnit všem bez rozdílů, aby svými sportovními výkony společně s námi podpořili projekty v rámci společenské odpovědnosti a ochrany přírody.
První sportovní výzvu startujeme symbolicky začátkem května, protože „První máj je sportu čas“. Přidejte se k nám, stačí se jen zaregistrovat pod firemním emailem na www.sportujemveskupine.cz, kde najdete veškeré další informace.
Mgr. Pavlína Mertl
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Více než 26 litrů pro záchranu životů
RED, foto archiv Metrostavu
Pátek 31. března se v Metrostavu nesl v duchu pomoci lidem v akutním stavu a pro medicínské účely: akce Daruj krev s Metrostavem proběhla již po šestatřicáté. V Centru vzdělávání Skupiny Metrostav se dohromady sešlo 58 dárců, kteří jako vždy vyplnili dotazník, podstoupili nutné vyšetření a poté nastoupili na samotný odběr krve.
Pomoci se rozhodla například Denisa Knížková (na snímku vlevo) ze společnosti Metrostav Development.„V rámci Metrostavu daruji krev popáté, vyhovuje mi, že nikam dál nedojíždím. Vše je zde nachystáno. Krev, které je stále nedostatek, není samozřejmost.Nikdy nevíte, kdy ji budete potřebovat. Dárcovství vnímám jako morální hodnotu,“ říká.
Odběry realizovali zdravotníci z Oddělení hematologie a krevní transfuze Ústřední vojenské nemocnice Praha (ÚVN), se kterými spolupracujeme delší dobu.
V jedné z učeben Centra vzdělávání se na čas stala improvizovaná transfuzní stanice se vším potřebným vybavením.
Kolem poledne, kdy odběr končil, se podařilo získat lehce přes 26 litrů životně důležité tekutiny. Děkujeme všem, kteří svou účastí podpořili letošní jarní běh. Naše poděkování patří jednak dárcům a jednak těm, kteří z různých důvodů nakonec krev darovat nemohli.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 9 a 6 – Fotogalerie
Bytový komplex Kaskády Barrandov je situován na západě městské části podél prodloužené tramvajové trati z původní konečné stanice Sídliště Barrandov.
Na stavbě probíhají ještě poslední zahradnické práce a poslední úpravy před předáním bytových jednotek.
Byty mají balkon, lodžii nebo terasu a majitelům tak nabídnou zajímavé výhledy.
I společné prostory a chodby nabízejí čisté moderní prostředí.
Přímo pod domy se nacházejí garážová stání a komplex má bezbariérový přístup.
3_Silniční stavitelství – Fotogalerie
Jihlavská obalovna byla uvedená do provozu v roce 2021 a řadí se mezi nejmodernější strojní zařízení s ekologickým provozem a výkonem, který pokrývá potřeby všech odběratelů.
Obalovna je situována na strategickém místě nedaleko Jihlavy v lomu Bílý Kámen a je primárně určena pro výrobu asfaltových směsí, které se využívají na opravu a výstavbu komunikací a ploch v Kraji Vysočina.
V roce 2017 byla do provozu uvedena Obalovna Lipník. Vloni vyrobila celkem 92 tisíc tun asfaltových směsí, z toho 53 tisíc tun pro Skupinu Metrostav.
- 993416.svg
- 993417.svg
- 993436.svg
- 993479.svg
- 993481.jpg
- 993482.jpg
- 993483.jpg
- 993484.jpg
- 993485.jpg
- 993486.jpg
- 993487.svg
- 993488.jpg
- 993489.svg
- 993490.jpg
- 993491.jpg
- 993492.jpg
- 993493.jpg
- 993494.jpg
- 993495.jpg
- 993496.svg
- 993497.jpg
- 993498.mp4
- 993499.svg
- 993500.jpg
- 993501.jpg
- 993502.jpg
- 993503.jpg
- 993504.jpg
- 993505.jpg
- 993506.svg
- 993507.jpg
- 993508.jpg
- 993535.svg
- 993536.jpg
- 993540.jpg
- 993542.jpg
- 993543.jpg
- 993544.jpg
- 993545.jpg
- 993546.jpg
- 993547.jpg
- 993548.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007