Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Ražby metra ve Stockholmu míří k cíli

Kolegové z Metrostavu Norge AS dokončují poslední metry ražby traťových tunelů u projektu Järfälla (foto). Nový úsek metra, na kterém vyrazili už více než 5000 metrů, zde stavbaři napojují do existující stanice Akalla – nyní konečné stanice modré linky. Práce jsou o to více náročné, protože stanice musí zůstat po celou dobu v provozu.

Zkušenosti z praxe pro budoucí stavbaře

Studentům Fakulty stavební ČVUT v Praze byla určena přednáška z cyklu Technický čtvrtek, ve které Ing. David Čech z Metrostavu DIZ prezentoval budoucím stavebním inženýrům průběh rekonstrukce a dostavby Průmyslového paláce. Na této zakázce pracují stavbaři přes rok a Ing. David Čech ve své prezentaci popsal průběh rekonstrukce a technologické výzvy.

Náročná operace s jeřáby

Velký zájem Pražanů i zahraničních turistů na Václavském náměstí v Praze způsobila během posledního březnového víkendu demontáž stacionárního jeřábu s ramenem délky 70 m, který stál ve dvoře rekonstruovaného hotelu Evropa. V místě bylo potřeba částečně uzavřít dopravu a v rámci velkého záboru postavit mobilní jeřáb (foto). Na rekonstrukci a dostavbě hotelu Evropa (dříve hotel Šroubek) pracuje tým divize 3 pod vedením Ing. Jaroslava Němečka.

Silniční stavitelství

Obalovny Skupiny Metrostav: komplexní síť pro výstavbu silnic

Skupina metrostav disponuje celkem 14 obalovnami v několika dceřiných společnostech v Čechách i na Slovensku, z toho 11 obaloven se 100% majetkovou účastí a tři v podílovém spoluvlastnictví. Uvádíme přehled, kde se tyto provozy nacházejí a pro jaké dopravní stavby dodávají klíčový materiál.

Ing. Jan Dostál, foto archiv Metrostavu

O

balovny s majetkovou účastí Metrostavu vyrobily v roce 2022 celkem 883 tisíc tun asfaltových směsí, z toho 674 tisíc tun pro Skupinu Metrostav a lze předpokládat, že díky zakázkové náplni společností Metrostav Infratructure, MI Roads, BES a Metrostav DS pro rok 2023 dojde k dalšímu zlepšení těchto výsledků.

Nejvíce, celkem osm obaloven, se nachází na Slovensku, a to ve společnosti Metrostav DS. Strategicky jsou rozmístěné po celé republice a zabezpečují asfaltové směsi především pro realizace vlastních zakázek. V roce 2022 bylo vyrobeno v obalovnách Metrostav DS celkem 431 tisíc tun asfaltových směsí, z toho 329 tisíc tun pro vlastní zakázky, a to jak pro opravy místních komunikací, tak pro výstavbu nových rychlostních komunikací R2 a D3.

pro dopravní stavby skupiny metrostav je připraveno osm obaloven na slovensku a šest v čr

V České republice Skupina disponuje šesti obalovnami v pěti společnostech. Dvě obalovny jsou ve společnosti BES, v roce 2022 vyrobily 106 tisíc tun asfaltových směsí. Použity byly především pro regionální zakázky Skupiny ve Středočeském kraji. Dále koncern disponuje Jihlavskou obalovnou. Do provozu byla uvedena v roce 2021 a vyrobila 52 tisíc tun směsí, které byly položeny v Kraji Vysočina a v Jihomoravském kraji.

Mezi podílové obalovny patří Obalovna Chvaletice, Obalovna Lipník a Obalovna Louny. Výrobou vyniká právě obalovna ve Chvaleticích. Je umístěná na pomezí Středočeského a Pardubického kraje a tři roky pravidelně dodává směsi pro opravy a výstavbu nových úseků dálnic D10, D11 a D35. Tato obalovna vloni vyrobila 138 tisíc tun směsí, z toho 90 tisíc tun pro Skupinu Metrostav. Obalovna Lipník, sídlící na Moravě, vyrobila celkem 92 tisíc tun, z toho 53 tisíc tun pro Skupinu Metrostav. Poslední z podílových obaloven je Obalovna Louny v Ústeckém kraji – ta vyprodukovala celkem 64 tisíc tun směsí, z toho 44 tisíc tun pro Skupinu Metrostav.

Velkou výzvou pro roky nadcházející zůstává zpracování recyklovaných materiálů a zvýšení procentních podílů těchto materiálu ve výrobě, kterých lze dosáhnout pomocí paralelního sušicího bubnu. Ten umožní přidávat až 60 % silničního recyklátu a právě pro tuto technologii se dvě z našich obaloven snaží aktuálně získat stavební povolení.

Ptáme se...

Zdeněk Kaše

vedoucí střediska PSV (Elektro) divize 8 

V Metrostavu pracuje od roku 2017. Nastoupil do pozice vedoucího projektu a pracoval zejména na infrastrukturálních projektech v Praze – například na rekonstrukci stanic metra Palmovka a Náměstí Republiky. Tyto akce byly realizovány ve středisku elektro v divizi 8, většinou jako technologické subdodávky. V roce 2020 převzal vedení střediska PSV, které postupně rozšiřuje zaměření i na ostatní technologie (slaboproudy, vzduchotechnika atd.).

Můžete stručně představit vaše středisko?

Středisko je součástí divize 8 a jeho hlavním zaměřením je rozšířit a doplnit vlastní kapacity o technologické dodávky, zejména elektro. Dodávky realizujeme kombinací vlastního dělnického personálu a zajištěním subdodávek montážních firem. Důležitou činností střediska se stává dopracování dokumentace a z toho vyplývající změny v dodávkách materiálu a jejich zajištění. Počet pracovníků je okolo třiceti v závislosti na jednotlivých projektech. Z tohoto počtu cca deset pracovníků působí v dělnické kategorii.

Čemu hlavně se aktuálně věnujete?

Pracujeme na výstavbě nového pavilonu kardiologie v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem. Zároveň se připravujeme na opravu osvětlení v hostivařských autobusových garážích pražského dopravního podniku.

Když zavzpomínáte na vaše začátky v Metrostavu, co pro vás bylo tehdy zásadní? 

V předchozím zaměstnání jsem pracoval ve funkci vedoucího projektu a byl zvyklý zajišťovat vše vlastními silami. Nástupem do Metrostavu se to změnilo. U některých činností jsem postupně zjišťoval, že najednou jsou hotové, aniž bych „hnul prstem“. Samozřejmě přibyla administrativa. A teď vážně – hlavním důvodem pro tehdejší změnu byla možnost se dále účastnit na velkých projektech. To se potvrdilo, některé příležitosti se najdou jen ve firmách, jako je Metrostav.

Stal jste se také patronem smluvních žáků a zařadil jste se tak mezi vybrané zaměstnance Metrostavu, kteří jsou zapojení do přípravy učňů. Jak tento projekt přípravy funguje?

Jde o možnost získat jistotu zaměstnání ve velké firmě se všemi přínosy. Už v prvním ročníku je žákům SOŠ nabídnuta možnost podepsat smlouvu o hmotném zabezpečení při studiu. Dochází k výběru a hodnocení možných kandidátů. I v průběhu studia jsou smluvní žáci hodnoceni a motivováni. Po dokončení studia jsou zavázáni k nástupu do Metrostavu, minimálně na dobu tří let.

Jaké to podle vás má pro žáky i firmu výhody?

Žáci si přínos vykládají hlavně ve stipendiu, které dostávají během doby studia. U jejich rodičů je vidět, že si uvědomují hlavně ty důležitější přínosy: jistota zaměstnání po absolvování studia a bez zkušební doby, finanční a sociální zázemí velké stabilní firmy. Pro Metrostav je tento program jednou z možností, jak doplnit pracovníky. Je to samozřejmě běh na dlouhou trať se spoustou neúspěchů a zklamání. Nic jiného nezbývá než zatnout zuby a zkoušet to. Pro realizaci velkých projektů potřebujeme i vlastní kapacity.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 06/2023, Koupaliště
Metrostav 06/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 06/2023, Silniční stavitelství
Metrostav 06/2023, Ptáme se
Metrostav 06/2023, Fotosloupek
Metrostav 06/2023, Metrostav Norge AS
Metrostav 06/2023, Číslo
Metrostav 06/2023, Divize 9 a 6
Metrostav 06/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 06/2023, Metrostav TBR
Metrostav 06/2023, Tři otázky pro...
Metrostav 06/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2023, Fotoreportáž
Metrostav 06/2023, Koupaliště

Koupaliště

Metrostav 06/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 06/2023, Silniční stavitelství

Silniční stavitelství

Metrostav 06/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2023, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 06/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2023, Divize 9 a 6

Divize 9 a 6

Metrostav 06/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 06/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 06/2023, Tři otázky pro...

Tři otázky pro...

Metrostav 06/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (288425): (1/1) (0 ms)

Rendering Silniční stavitelství (288424): (1/3) (6 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (288423): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7018/item993486-small.jpg

 i7018/item993484-small.jpg

 i7018/item993488-small.jpg

 i7018/item993489.svg

 i7018/item993487.svg

 i7018/item993493-small.jpg