Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav Norge AS

Aktuálně z Norska: založení v moři startuje

Projekt Fv. 5878 Nye Nerlandsøybrua dceřiné společnosti Metrostav Norge AS, který se týká výstavby mostu mezi dvěma ostrovy v západním Norsku, zdárně běží. Ve čtvrtek 2. března tam proběhla první betonáž – tým Metrostavu Norge AS pod vedením Matěje Novotného vylil první podkladní beton o objemu 150 m3 pro základ na ose 1.

RED, foto archiv Metrostavu

N

a stavbě (foto) jsou již připraveny náspy v moři pro nájezd vrtné soupravy, která bude vrtat piloty o průměru 1220 mm v ose 3 a 4. Poté se na pontonu přesune na severní stranu mostu. Mikropiloty na ose 9, která leží na ostrově Nerlandsøya, jsou téměř hotové. Po jejich dokončení se zahájí betonářské práce i zde,“ říká Ing. Jiří Horčička.

Most, který bude měřit 574 m a je složen z osmi polí, překlene úžinu mezi ostrovem Bergsøya a ostrovem Nerlandsøya. Hlavní pole (140 m) a dvě boční pole (2 × 70 m) vybudují stavbaři metodou letmé betonáže, ostatní pole metodou přesuvné skruže. Šířka mostovky měří 11,5 m včetně oddělené cesty pro pěší a cyklisty. Všechny pilíře budou založeny v moři, a to různými metodami.

Nový most nahradí dosavadní Nerlandsøybrua z roku 1968. Jeho technické a bezpečnostní parametry totiž již nesplňují požadavky na aktuální dopravní zatížení. Oblast výstavby je vystavena častému a silnému oceánskému větru, což s sebou přináší velké výzvy – několikametrové vlny zde rozhodně nejsou výjimkou.

číslo

Téměř tolik tun oceli bylo vyvázáno při výstavbě komplexu Organica v Ostravě, kde železobetonové konstrukce v krátkém čase, pouze 12 měsíců, realizovali stavbaři z divize 6.

Divize 9 a 6

Kaskády Barrandov: spolupráce divizí 9 a 6

Metrostav v těchto týdnech dokončuje zakázku na výstavbu dvou bytových domů (foto) v pražském projektu s názvem Kaskády Barrandov. Kolaudace nových bytů tam proběhla v březnu, s nastěhováním obyvatel se počítá od června. Na stavbě ještě probíhají zahradnické práce a uvnitř poslední úpravy před předáváním – přejímkami od budoucích majitelů.

Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu

D

omy J+K navazují na pokračující bytovou výstavbu na levé straně tramvajové trati podél jejího prodloužení z původní konečné stanice Sídliště Barrandov. Developer – společnost Finep – zde v rámci projektu Kaskády vybudoval již několik bytových domů s centrem na nově vytvořeném náměstí Olgy Scheinpflugové.

Stavbaři Metrostavu, tentokrát v netradičním sdružení divize 9 a divize 6 ve složení 50/50, pracují na tomto projektu od srpna 2021. Výstavba obou domů probíhala v podstatě podle harmonogramu. „Termín dokončení pro nás zásadním problémem nebyl. Samozřejmě by mohl být delší, ale to by mohl být skoro vždycky. Největším problémem bylo na začátku sehnat subdodavatelské kapacity k provedení pilotového založení objektů, kde jsme ztratili nějaký čas. Následná realizace fasád přešla do zimních měsíců, a tak se nám zkomplikovala a prodražila,“ říká Ing. Martin Kohlíček, vedoucí projektu za divizi 9.

NAVZDORY vysokým CENám MATERIÁLŮ

„Vzhledem k blízkosti tramvajové trati bylo u objektu K nutné mezi nadzemní podlaží s byty a podzemní část instalovat tlumicí izolaci. „Navržený materiál byl však extrémně drahý, a tak jsme museli zkusit štěstí a poptat obdobné materiály z celé Evropy,“ připomíná inženýr Kohlíček. „Nakonec jsme sehnali materiál stejných parametrů a přitom podstatně levnější v Německu. S technickým řešením i výběrem vhodného typu nám pomáhali i specialisté z centrály,“ doplňuje za divizi 6 inženýr Josef Holada.

nové bytové domy v blízkosti přírodního parku prokopské údolí a v lokalitě u prodloužené tramvajové trati

Vedoucí projektu z obou divizí oceňují výhody sdružení v rámci Metrostavu. „I když takto spolupracujeme poprvé, tvoříme jeden tým. Ten se nám podařilo poskládat a na všem se domluvit,“ říká Martin Kohlíček. „Zakládám si na tom, aby lidé, kteří stavbu řídí, nerozlišovali, z jaké jsou divize. Na této zakázce se to podařilo. Vše je vždy o lidech a zde jsem v kolegovi Kohlíčkovi našel v principech řízení a přístupu k práci a lidem oporu,“ popisuje inženýr Holada.

Určitou komplikací bylo, že práce probíhaly na jednom staveništi s dalším subjektem, společností Hinton, která realizovala pro stejného investora třetí objekt. To znamená společné přístupové komunikace, navazující venkovní objekty komunikací a inženýrských sítí. Tyto práce bylo nutné koordinovat tak, aby nedocházelo k časovým prodlevám.

„Přístup na stavbu omezovaly v určitých fázích i probíhající práce na prodlužované tramvajové trati. A stavba probíhala v těsné blízkosti již užívaných bytových domů, takže byly omezeny práce o víkendech a ve večerních hodinách,“ uzavírá inženýr Holada.

Spolupráce i v rámci Skupiny Metrostav

Na zakázce se podíleli betonáři divize 6 (nosná konstrukce objektu), středisko elektromontáží divize 1 (realizace veřejného osvětlení) a M-stavebniny (dodávky zdicího materiálu, tepelných izolací). Zkoušky v rámci realizace zajišťovala společnost SQZ.

 

Metrostav 06/2023, Koupaliště
Metrostav 06/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 06/2023, Silniční stavitelství
Metrostav 06/2023, Ptáme se
Metrostav 06/2023, Fotosloupek
Metrostav 06/2023, Metrostav Norge AS
Metrostav 06/2023, Číslo
Metrostav 06/2023, Divize 9 a 6
Metrostav 06/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 06/2023, Metrostav TBR
Metrostav 06/2023, Tři otázky pro...
Metrostav 06/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2023, Fotoreportáž
Metrostav 06/2023, Koupaliště

Koupaliště

Metrostav 06/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 06/2023, Silniční stavitelství

Silniční stavitelství

Metrostav 06/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2023, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 06/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2023, Divize 9 a 6

Divize 9 a 6

Metrostav 06/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 06/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 06/2023, Tři otázky pro...

Tři otázky pro...

Metrostav 06/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Divize 9 a 6 (288429): (1/3) (3 ms)

Rendering Metrostav Norge AS (288427): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7018/item993497-small.jpg

 i7018/item993496.svg

 i7018/item993498.mp4 (4 ms)

 i7018/item993500-small.jpg

 i7018/item993436.svg

 i7018/item993499.svg