Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Zdeněk Kaše

vedoucí střediska PSV (Elektro) divize 8 

V Metrostavu pracuje od roku 2017. Nastoupil do pozice vedoucího projektu a pracoval zejména na infrastrukturálních projektech v Praze – například na rekonstrukci stanic metra Palmovka a Náměstí Republiky. Tyto akce byly realizovány ve středisku elektro v divizi 8, většinou jako technologické subdodávky. V roce 2020 převzal vedení střediska PSV, které postupně rozšiřuje zaměření i na ostatní technologie (slaboproudy, vzduchotechnika atd.).

Můžete stručně představit vaše středisko?

Středisko je součástí divize 8 a jeho hlavním zaměřením je rozšířit a doplnit vlastní kapacity o technologické dodávky, zejména elektro. Dodávky realizujeme kombinací vlastního dělnického personálu a zajištěním subdodávek montážních firem. Důležitou činností střediska se stává dopracování dokumentace a z toho vyplývající změny v dodávkách materiálu a jejich zajištění. Počet pracovníků je okolo třiceti v závislosti na jednotlivých projektech. Z tohoto počtu cca deset pracovníků působí v dělnické kategorii.

Čemu hlavně se aktuálně věnujete?

Pracujeme na výstavbě nového pavilonu kardiologie v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem. Zároveň se připravujeme na opravu osvětlení v hostivařských autobusových garážích pražského dopravního podniku.

Když zavzpomínáte na vaše začátky v Metrostavu, co pro vás bylo tehdy zásadní? 

V předchozím zaměstnání jsem pracoval ve funkci vedoucího projektu a byl zvyklý zajišťovat vše vlastními silami. Nástupem do Metrostavu se to změnilo. U některých činností jsem postupně zjišťoval, že najednou jsou hotové, aniž bych „hnul prstem“. Samozřejmě přibyla administrativa. A teď vážně – hlavním důvodem pro tehdejší změnu byla možnost se dále účastnit na velkých projektech. To se potvrdilo, některé příležitosti se najdou jen ve firmách, jako je Metrostav.

Stal jste se také patronem smluvních žáků a zařadil jste se tak mezi vybrané zaměstnance Metrostavu, kteří jsou zapojení do přípravy učňů. Jak tento projekt přípravy funguje?

Jde o možnost získat jistotu zaměstnání ve velké firmě se všemi přínosy. Už v prvním ročníku je žákům SOŠ nabídnuta možnost podepsat smlouvu o hmotném zabezpečení při studiu. Dochází k výběru a hodnocení možných kandidátů. I v průběhu studia jsou smluvní žáci hodnoceni a motivováni. Po dokončení studia jsou zavázáni k nástupu do Metrostavu, minimálně na dobu tří let.

Jaké to podle vás má pro žáky i firmu výhody?

Žáci si přínos vykládají hlavně ve stipendiu, které dostávají během doby studia. U jejich rodičů je vidět, že si uvědomují hlavně ty důležitější přínosy: jistota zaměstnání po absolvování studia a bez zkušební doby, finanční a sociální zázemí velké stabilní firmy. Pro Metrostav je tento program jednou z možností, jak doplnit pracovníky. Je to samozřejmě běh na dlouhou trať se spoustou neúspěchů a zklamání. Nic jiného nezbývá než zatnout zuby a zkoušet to. Pro realizaci velkých projektů potřebujeme i vlastní kapacity.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Opava přivítala své nádraží v plném lesku!

Západní nádraží v Opavě (snímky), jehož rekonstrukci nedávno dokončil tým Metrostavu DIZ, se 29. března za účasti zástupců Správy železnic, Ministerstva dopravy, města, Policie a dalších hostů dočkalo slavnostního otevření.

Pro místní šlo o velkou událost, protože toto nádraží bylo dlouhá desetiletí spíše místem děsícím cestující – oprýskané nástupiště, zrezivělý plot a nevlídně šedivý interiér. Práce spojené s rekonstrukcí budovy, která byla nešetrně opravována v 60. letech minulého století, stavbaři zahájili před dvěma lety. Zakázka zahrnovala kompletní rekonstrukci budovy a zastřešení směrem k nástupišti, přičemž stavební práce probíhaly za plného provozu železnice.

Metrostav Norge AS

Aktuálně z Norska: založení v moři startuje

Projekt Fv. 5878 Nye Nerlandsøybrua dceřiné společnosti Metrostav Norge AS, který se týká výstavby mostu mezi dvěma ostrovy v západním Norsku, zdárně běží. Ve čtvrtek 2. března tam proběhla první betonáž – tým Metrostavu Norge AS pod vedením Matěje Novotného vylil první podkladní beton o objemu 150 m3 pro základ na ose 1.

RED, foto archiv Metrostavu

N

a stavbě (foto) jsou již připraveny náspy v moři pro nájezd vrtné soupravy, která bude vrtat piloty o průměru 1220 mm v ose 3 a 4. Poté se na pontonu přesune na severní stranu mostu. Mikropiloty na ose 9, která leží na ostrově Nerlandsøya, jsou téměř hotové. Po jejich dokončení se zahájí betonářské práce i zde,“ říká Ing. Jiří Horčička.

Most, který bude měřit 574 m a je složen z osmi polí, překlene úžinu mezi ostrovem Bergsøya a ostrovem Nerlandsøya. Hlavní pole (140 m) a dvě boční pole (2 × 70 m) vybudují stavbaři metodou letmé betonáže, ostatní pole metodou přesuvné skruže. Šířka mostovky měří 11,5 m včetně oddělené cesty pro pěší a cyklisty. Všechny pilíře budou založeny v moři, a to různými metodami.

Nový most nahradí dosavadní Nerlandsøybrua z roku 1968. Jeho technické a bezpečnostní parametry totiž již nesplňují požadavky na aktuální dopravní zatížení. Oblast výstavby je vystavena častému a silnému oceánskému větru, což s sebou přináší velké výzvy – několikametrové vlny zde rozhodně nejsou výjimkou.

 

Metrostav 06/2023, Koupaliště
Metrostav 06/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 06/2023, Silniční stavitelství
Metrostav 06/2023, Ptáme se
Metrostav 06/2023, Fotosloupek
Metrostav 06/2023, Metrostav Norge AS
Metrostav 06/2023, Číslo
Metrostav 06/2023, Divize 9 a 6
Metrostav 06/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 06/2023, Metrostav TBR
Metrostav 06/2023, Tři otázky pro...
Metrostav 06/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 06/2023, Fotoreportáž
Metrostav 06/2023, Koupaliště

Koupaliště

Metrostav 06/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 06/2023, Silniční stavitelství

Silniční stavitelství

Metrostav 06/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 06/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 06/2023, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 06/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 06/2023, Divize 9 a 6

Divize 9 a 6

Metrostav 06/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 06/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 06/2023, Tři otázky pro...

Tři otázky pro...

Metrostav 06/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 06/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

5

Sending statistics …

Rendering Metrostav Norge AS (288427): (1/2) (7 ms)

Rendering Fotosloupek (288426): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (288425): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7018/item993493-small.jpg

 i7018/item993494-small.jpg

 i7018/item993495-small.jpg

 i7018/item993497-small.jpg

 i7018/item993496.svg

 i7018/vth375327-1.jpg[p1]

 i7018/vth375331-1.jpg[p1]

 i7018/vth375347-1.jpg[p1]

 i7018/vth375353-1.jpg[p1]

 i7018/vth375357-1.jpg[p1]

 i7018/vth375364-1.jpg[p1]