BeMo Tunnelling
Aktuální projekty BeMo v inženýrském stavitelství
V rámci našeho projektu prodloužení metra U4 Horner Geest v Hamburku, který realizujeme společně s naší divizí Speciálního zakládání Berlín, jsme udělali velký pokrok. Na stavebním úseku č. 1 jsme už koncem března oslavili dokončení rozšíření stanice Horner Rennbahn! Shrnujeme průběh i na dalších projektech.
Andreas Diefenbach, foto archiv BeMo Tunnelling
O
hledně U4 Horner Geest zazněla ze všech směrů od investora i města Hamburk pochvala za velmi pozitivní realizaci projektu. Od května začne na prvním stavebním úseku důležitá etapa: během výluky dojde k demolici částí stávajícího tunelu metra a k výstavbě nového objektu s dodatečnými traťovými odbočkami. Na druhém stavebním úseku byly v červenci 2022 zahájeny práce na podzemních stěnách, které provádí sesterská firma Zakládání. Ve stavební jámě pro stanici Horner Geest se už podařilo dokončit podzemní stěny a vodonepropustné dno.
Z velké části jsou hotové také hrubé stavební práce na podjezdu dálniční křižovatky A42/A43 – jinými slovy náš projekt Tunel Herne Baukau. Zbývá ještě dokončit tunelový úsek v příčném směru odvodňovacího kanálu (DN 1000), i provozně-technické vybavení tunelu.
prodloužení metra v hamburku, dálniční podjezd i velký most přes údolí v pirně
Z našich projektů, které se týkají výstavby mostů, bylo v loňském roce možné předat investorovi most Volmarstein. Rovněž most Hengstey podstatně pokročil. Zbývá ještě uskutečnit několik dokončovacích prací, aby most mohl být ještě v tomto roce předán investorovi.
Začátkem roku 2023 jsme obdrželi zakázku na další most rovněž na dálnici A1 v Kamen. Zde se jedná o čtyřpruhový nadjezd spolkové silnice. Práce v úsecích musí být provedeny za současného provozu. Doba výstavby činí 19 měsíců.
Projekt mostu Gottleubatalbrücke v Pirně, který stavíme ve spolupráci s divizí 3 Metrostavu, se i nadále nachází ve fázi realizace ocelové konstrukce. Ocelová nástavba je o rozsahu cca 7000 tun oceli a provádí se výsuvem 920 m dlouhého mostu na 8 pilířích. Koncem dubna se uskutečnil výsuv na pilíř 60. Technická výzva projektu spočívá v navazujícím vyhotovení železobetonových hlav pilířů na pět z osmi pilířů, čímž vznikne tuhé spojení mezi pilíři a ocelovou konstrukcí nástavby.
V oblasti výstavby logistických hal byly v roce 2022, respektive začátkem roku 2023, dokončeny čtyři logistické haly pro Deutsche Post / DHL v Bavorsku, rovněž tak i další hala v Neuss. Téměř před dokončením je i projekt Nová výstavba Colocation PZ21 pro firmu Deutsche Post / DHL v Hamburku. Zde má vzniknout velké distribuční středisko na balíky, a sice na ploše 9000 m2. Zdař Bůh!