-
Metrostav
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
Úspěch v areálu České zemědělské univerzity
Během posledních 15 let pracoval Ing. Václav Petrášek v areálu České zemědělské univerzity (ČZU) už pětkrát. Třikrát jako stavbyvedoucí a teď končí druhou zakázku v roli vedoucího projektu rekonstrukce a dostavba Budovy fakulty lesnické a dřevařské (FLD).
9
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. června 2023
ročník 35
Úspěch v areálu České zemědělské univerzity
Během posledních 15 let pracoval Ing. Václav Petrášek v areálu české zemědělské univerzity (čzu) už pětkrát. Třikrát jako stavbyvedoucí a teď končí druhou zakázku v roli vedoucího projektu rekonstrukcE a dostavbA budovy Fakulty lesnické a dřevařské (FLD).
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
ým Ing. Petráška z Metrostavu DIZ začal na této zakázce (hlavní foto) pracovat v Suchdole v polovině května 2021. Dvě ze tří etap stavby měl ukončit za 18 měsíců, podařilo se mu to však s předstihem. Třetí etapu – a tím i celou zakázku – uzavře letos v červenci.
„Během první etapy díla jsme museli k provozované budově FLD přistavět nový objekt a provést všechny s tím související práce týkající se třeba inženýrských sítí nebo úprav v navazujícím jižním křídle staré fakulty. Ve druhé etapě jsme pak měli komplexně rekonstruovat severní křídlo a střední část FLD včetně výstavby nové kotelny. Při těchto činnostech nám paradoxně pomohla proticovidová opatření, protože studenti i řada pedagogů, vědeckých pracovníků či zaměstnanců fakulty pracovala z domu. Nám se tak přestavované prostory uvolnily víc, než předpokládal projekt, a mohli jsme obě etapy provést najednou a rychleji,“ vzpomíná Ing. Petrášek. Ve třetí etapě zakázky dokončuje přestavbu a modernizaci jižního křídla FLD.
vědci A studenti lesnické FAKULTY v moderním pracovišti špičkové úrovně
Novostavba podsklepené třípodlažní přístavby má půdorys se zastavěnou plochou kolem 250 m2. Kolmo navazuje na západní fasádu FLD a je s ní ve všech patrech propojena. Je založena na až 8 metrů dlouhých vrtaných pilotách s průměrem 600 mm a základové desce. Nosné a obvodové stěny objektu jsou vyzdívané, stropy tvoří železobetonové desky. Jednoplášťovou střechu uzavírá extenzivní zeleň. Stará budova FLD na zastavěné ploše přes 1600 m2 má polozapuštěný suterén, dvě třípodlažní křídla (jižní je částečně čtyřpodlažní), o patro vyšší střední část s hlavním schodištěm. Kostru tvoří montovaný železobetonový skelet typu MS 71 s vyzdívaným obvodovým pláštěm.
Stavební úpravy zahrnovaly odstrojení budovy až na nosné a obvodové prvky, úpravu dispozic a výměnu všech povrchů, vnitřních výplní otvorů, technického zařízení a střešního pláště. „Během bourání fasády v místě napojení přístavby na FLD jsme zjistili, že kontaktní zateplovací systém staré budovy, provedený před asi deseti lety, je zcela nevyhovující a po rozhodnutí soudních znalců jsme ho vyměnili na celém přestavovaném objektu, i když to původní zadání nezahrnovalo,“ uzavírá Ing. Petrášek.
Dobrá práce pokračuje
Ačkoli patřila poslední téměř dokončená zakázka Metrostavu DIZ pro ČZU k běžným stavbám, i při ní se stavbaři museli potýkat s řadou změn a komplikací.
Veškeré činnosti provedli za plného provozu fakulty včetně výměny prosklené fasády na hlavním schodišti staré budovy. Vymysleli i pár vylepšení projektu. Mezi ně patřilo třeba provedení rozebíratelných minerálních podhledů v místech s vysokou koncentrací revidovaných armatur místo původně navrženého plného požárního podhledu, čímž značně zjednodušili údržbářskou práci při provozu budovy.
DALŠÍ ZAKÁZKA
O tom, že s prací Metrostavu DIZ je investor více než spokojen, svědčí i to, že tým Ing. Petráška v suchdolském areálu zahájil letos v lednu další zakázku – kompletní rekonstrukci a nástavbu jednoho podlaží budovy vysokoškolské koleje G. Dokončit by ji měl příští rok v únoru.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Stříhání pásky na Stříbrném jezeře
Tým divize 1 (foto) za účasti primátora Opavy a dalších hostů slavnostně završil revitalizaci Stříbrného jezera. Kromě úpravy okolí tohoto zatopeného bývalého sádrovcového lomu vyrostl i nový podchod pod frekventovanou silnicí či nová lávka, která oblast propojila s Městskými sady za řekou.
Veletrh iKariera 2023
Počátkem května se v Kampusu Dejvice uskutečnil Veletrh pracovních příležitostí iKariéra v rámci Fakulty stavební ČVUT v Praze. Kolegyně z personálního oddělení byly na veletržním stánku k dispozici a studenty seznámily s možnostmi odborných prací v rámci Skupiny Metrostav.
Každý stejbl pomáhá
Dne 24. května proběhl druhý turnaj Golf Charity Tour – Každý stejbl pomáhá, jehož partnerem je společnost Metrostav DIZ. Tentokrát se hráči zúčastnili turnaje na golfovém hřišti Slavkov u Brna. Výtěžek z akce bude věnován České asociaci hendikepovaných golfistů.
S lítostí oznamujeme, že dne 30. května 2023 zemřel náš dlouholetý spolupracovník a kamarád pan Jaromír Pavlíček.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Aktuální projekty BeMo v inženýrském stavitelství
V rámci našeho projektu prodloužení metra U4 Horner Geest v Hamburku, který realizujeme společně s naší divizí Speciálního zakládání Berlín, jsme udělali velký pokrok. Na stavebním úseku č. 1 jsme už koncem března oslavili dokončení rozšíření stanice Horner Rennbahn! Shrnujeme průběh i na dalších projektech.
Andreas Diefenbach, foto archiv BeMo Tunnelling
hledně U4 Horner Geest zazněla ze všech směrů od investora i města Hamburk pochvala za velmi pozitivní realizaci projektu. Od května začne na prvním stavebním úseku důležitá etapa: během výluky dojde k demolici částí stávajícího tunelu metra a k výstavbě nového objektu s dodatečnými traťovými odbočkami. Na druhém stavebním úseku byly v červenci 2022 zahájeny práce na podzemních stěnách, které provádí sesterská firma Zakládání. Ve stavební jámě pro stanici Horner Geest se už podařilo dokončit podzemní stěny a vodonepropustné dno.
Z velké části jsou hotové také hrubé stavební práce na podjezdu dálniční křižovatky A42/A43 – jinými slovy náš projekt Tunel Herne Baukau. Zbývá ještě dokončit tunelový úsek v příčném směru odvodňovacího kanálu (DN 1000), i provozně-technické vybavení tunelu.
prodloužení metra v hamburku, dálniční podjezd i velký most přes údolí v pirně
Z našich projektů, které se týkají výstavby mostů, bylo v loňském roce možné předat investorovi most Volmarstein. Rovněž most Hengstey podstatně pokročil. Zbývá ještě uskutečnit několik dokončovacích prací, aby most mohl být ještě v tomto roce předán investorovi.
Začátkem roku 2023 jsme obdrželi zakázku na další most rovněž na dálnici A1 v Kamen. Zde se jedná o čtyřpruhový nadjezd spolkové silnice. Práce v úsecích musí být provedeny za současného provozu. Doba výstavby činí 19 měsíců.
Projekt mostu Gottleubatalbrücke v Pirně, který stavíme ve spolupráci s divizí 3 Metrostavu, se i nadále nachází ve fázi realizace ocelové konstrukce. Ocelová nástavba je o rozsahu cca 7000 tun oceli a provádí se výsuvem 920 m dlouhého mostu na 8 pilířích. Koncem dubna se uskutečnil výsuv na pilíř 60. Technická výzva projektu spočívá v navazujícím vyhotovení železobetonových hlav pilířů na pět z osmi pilířů, čímž vznikne tuhé spojení mezi pilíři a ocelovou konstrukcí nástavby.
V oblasti výstavby logistických hal byly v roce 2022, respektive začátkem roku 2023, dokončeny čtyři logistické haly pro Deutsche Post / DHL v Bavorsku, rovněž tak i další hala v Neuss. Téměř před dokončením je i projekt Nová výstavba Colocation PZ21 pro firmu Deutsche Post / DHL v Hamburku. Zde má vzniknout velké distribuční středisko na balíky, a sice na ploše 9000 m2. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Radomil Coufal
Samostatný technolog a předseda Stavebního spolku Metrostav
Po ukončení školy v roce 1996 postupně pracoval v několika elektrikářských firmách, pak ho před deseti lety zlákal technický náměstek z divize 8 a nastoupil do Metrostavu. Prošel technickým, obchodním a realizačním úsekem a díky své specializaci elektro se podílel na realizaci mnoha staveb či přípravě zajímavých zakázek. Nyní zastává pozici samostatného technologa pro elektro.
Čemu především se v rámci své pozice aktuálně věnujete?
Zajišťuji pro kolegy stavbaře veškerou podporu v rámci řemesla elektro. Jedná se o přípravu cenových nabídek a podporu obchodu, kontrolu a spolupráci při tvorbě projektové dokumentace, zadání a vyhodnocení výběrových řízení, samotné technické poradenství při výstavbě či přímo výpomoc při realizaci stavby a její následné kolaudaci a předání investorovi. V současné době jsem nasazen jako technolog pro elektro a TZB na rekonstrukci OD Máj.
Jste také předsedou Stavebního spolku MTS. Můžete jej stručně představit?
Stavební spolek jsem přebíral po bývalém kolegovi Rudovi Plívovi. Organizace byla dříve známá jako VTS (Vědecko-technická společnost). Její historii máme zmapovanou od roku 1993, ale její kořeny sahají až do doby založení Metrostavu. Dnes spolek tvoří zaměstnanci Skupiny Metrostav, kteří sdílejí společnou vášeň pro stavitelství.
Jaké je především poslání spolku?
V rámci své činnosti podporujeme šíření dobrého jména Skupiny Metrostav, technických, ekonomických i právních informací, nových technologických postupů a dalších profesních zajímavostí. Hlavní náplní spolku je především propojovat zaměstnance Skupiny Metrostav z různých divizí, závodů, společností a navzájem si představovat své stavby, nahlédnout do technického umu jednotlivých profesí nebo jen poznat nadšené lidi v oboru. Zaměřujeme se na neformální výměnu zkušeností, formou exkurzí na technicky zajímavé projekty, přednášky, případně semináře organizované společností. Každá exkurze je spojena s návštěvou technického díla, historické stavby či se zajímavostí v místě realizace. Jsme rádi za pozvání na jakoukoliv stavbu v rámci Skupiny, neboť pokaždé se potkáváme s obětavými a nadšenými lidmi, které stavařina baví.
Kdo vše mohou být jeho členové?
Členy mohou být všichni zaměstnanci Skupiny Metrostav. Členská základna má nyní kolem 200 lidí ať už z Metrostavu, Metrostavu DIZ, nebo společnosti Subterra, Zakládání staveb nebo z Metrostavu Slovakia.
Na jaké exkurze se členové mohou v nejbližší době těšit?
Letos máme za sebou exkurzi na stavbě metra D na Pankráci, rekonstrukci Jiráskova divadla v České Lípě, hotel InterContinental atd. V současné době s kolegyněmi J. Kaloušovou a Y. Vágnerovou připravujeme exkurze na stavbu mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně, stavbu rekonstrukce nádraží v Plzni, výstavbu Kardiocentra v Ústí nad Labem a další. Zajímavá bude i cesta do Izraele, která je zaměřená na vývoj stavebních slohů uplatněných v dějinách Svaté země a architektonická specifika této oblasti.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Výměna stropu nad stanicí metra
Obyvatelé i návštěvníci Prahy mohli o víkendu 20. a 21. května pocítit další nepříjemné omezení provozu metra na trase C. Pokračují tam totiž nezbytné práce v rámci rekonstrukce stropní desky ve stanici metra Florenc, kterou realizují kolegové z Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Vojtěcha Laciny.
fotosloupek
Výměna stropu nad stanicí metra
Obyvatelé i návštěvníci Prahy mohli o víkendu 20. a 21. května pocítit další nepříjemné omezení provozu metra na trase C.
Pokračují tam totiž nezbytné práce v rámci rekonstrukce stropní desky ve stanici metra Florenc, kterou realizují kolegové z Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Vojtěcha Laciny. Samotné snášení nosníků (snímky) není jednoduché: každý měří 23 m a váží 28 tun! Při víkendové výluce je prováděna demontáž a nebo montáž přesně stanoveného počtu stropních nosníků. Před osazením těch nových je nezbytné provést předstihové práce spočívající v sanaci dosavadních konstrukcí, repasi stávajících ložisek, odbourání závětrných zídek, apod.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Navštivte ODBORNĚ-
-TECHNICKÉ seminářeCentrum vzdělávání Skupiny Metrostav pro vás v rámci jara připravilo nabídku setkání k vybraným odborným tématům.
Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
průběhu května jsme již realizovali první z cyklu odborně-technických seminářů (OTS) pod názvem Právo ve stavební praxi a další OTS jsou již ve spolupráci s kolegy z Úseku výrobně-technického ředitele Metrostavu připraveny na červen. Nenechte si ujít tato témata:
1. června – Požarně-technické požadavky na stavby
6. června – Větrání budov
14. června – Energetická náročnost budov
27. června – Akustika bytových domů
Z ohlasů na dosavadní průběh všech setkání je patrné, že se staly osvědčeným zdrojem informací a také vhodnou platformou sdílení odborných zkušeností.
Ve druhé polovině roku pak plánujeme uskutečnit ještě semináře na téma claim management a metody Design & Build a samozřejmě už zpracováváme další aktuální témata.
Sledujte komplexní nabídku Centra vzdělávání na intranetu nebo nám napište své připomínky či dotazy na e-mailovou adresu vzdelavani@metrostav.cz.
Číslo
číslo
Tolik stání pro automobily nabídne nový parkovací dům P+R u metra v Nových Butovicích. Stavbu dokončují kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení se společností Trigema Building.
Divize 6
Divize 6
Nová skladová hala vznikla rychle
Rodinná firma Siko Koupelny se rozrůstá, potřebovala proto rozšířit své skladové prostory v jihočeských Čimelicích. Původně měl Metrostav dodat materiál a provést násyp, na kterém by skladová hala (foto) vyrostla, nakonec tým Ing. Josefa Špačka z divize 6 postavil i obří sklad a nezbytnou infrastrukturu.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
onkrétně šlo o retenční nádrž s novou dešťovou kanalizací a rozvody z nově vybudované SHZ strojovny s nádrží na 880 m3 vody. Nad zrušenou retenční nádrž vznikla ještě asfaltová a betonová plocha o rozloze 2 500 m2 pro stání a nájezd vozidel k nakládacím rampám.
„Nejprve jsme museli provést násyp, na který jsme použili materiál z jiné stavby. Celkem bylo na stavbu dodáno 70 tisíc m3 materiálu. Investor měl k dispozici dalších 10 000 m3 materiálu, do kterého bylo třeba přidat 3 % durosolu. Toho jsme využili v rámci skladeb pod podlahy a zajistili si tímto způsobem horních 50 cm násypu pro pohyb techniky na stavbě a dostatečnou únosnost pod podlahou. Únosnost, respektive kvalitu provedení násypu, který v nejvyšším místě dosahoval až 8 m, průběžně kontroloval geolog a zároveň se prováděly statické zkoušky společně se zkouškami zhutnění,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Špaček s tím, že na použití jednotlivých materiálů byl stanoven technologický postup. Ten spočíval v udržování vhodné vlhkosti, aby bylo zajištěno dostatečné zhutnění. Problém nastal, když vydatně pršelo a materiál byl pro násyp nepoužitelný. Došlo ke zdržení stavby asi o tři týdny.
náročná logistika
Vloni na začátku října i tak mohli stavbaři začít s montáží haly. Během pěti týdnů byla prefa konstrukce dokončena, přestože doprava prefa výrobků na staveniště nebyla jednoduchá. „Například pětatřicetimetrový vazník jsme mohli vzhledem k výšce náspu dopravit na stavbu jedinou cestou, a to od stávající haly, která vedla přes SHZ stanici a nádrž v podzemí pod budoucí parkovací plochou. Nemohli jsme plně dokončit montáž prefa konstrukcí, dokud na stavbě nebyly k dispozici všechny prvky. Dopravu komplikovala skutečnost, že v místě nájezdu stála nakládací rampa pro stávající halu,“ uvádí Ing. Špaček.
prefa konstrukce byla dokončena během pěti týdnů. doprava prefa výrobků na staveniště přitom nebyla jednoduchá
Stavba i náročná realizace násypu a následná kolaudace haly a okolní infrastruktury netrvala ani jeden rok. Důležitým milníkem byla polovina února, kdy investor začal s montáží skladových regálů, takže podlaha musela být dokončena v polovině ledna. „Násyp jsme začali realizovat loni na konci června, v polovině září jsme mohli zahájit práce speciálního zakládání a za následující čtyři měsíce byla již v hale o rozloze jednoho hektaru dokončena drátkobetonová deska,“ uzavírá Ing. Špaček s tím, že dnes už se v nové hale nachází vybavení pro koupelny, kuchyně a další interiéry.
Připraveno na enormní zatížení
Hala o rozměrech 70 × 140 metrů má opláštění ze sendvičových panelů, na plochou střechu byly použity desky combi roof. Podlahu tvoří drátkobetonová bezespárá deska, kterou chtěl investor rozdělit na co nejméně dilatačních celků. Požadoval ale možnost enormního zatížení jednotlivých stojek regálu až 10 tun na jednu stojku, protože se zde budou v regálech skladovat obklady a dlažby. Nakonec byla deska o tloušťce 22 centimetrů rozdělena celkem na osm dilatačních celků o rozměrech přibližně 35 × 35 metrů.
Divize 8
Divize 8
Stavba školy: když se v místě základů objeví skála
V obci Místo v Ústeckém kraji vyrostl nový objekt: škola pro tamní výchovný ústav (snímky). Tým divize 8 dokončil jeho výstavbu letos v březnu. Původně to mělo být už vloni na podzim. Až v průběhu výstavby se však řešilo několik problémů – skalní podloží a vysoká hladina spodní vody.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
ostupně došlo k takovým úpravám, že bylo nutné vytvořit novou dokumentaci. A například výkresy celé stavební části jsme znovu museli vypracovat sami,“ říká vedoucí projektu Ing. Pavel Gvozdiak.
„Při započetí stavby bylo zjištěno, že založení objektu neodpovídá projektu. V místě stavby se nacházela celoplošně skála. Muselo dojít k úpravě založení a změně postupu bouracích prací pro vykopání základů. Vysoká hladina podzemní vody si navíc vyžádala přepracování statiky a následně provedení celoplošné drenáže pod celým objektem. Kvůli úpravám v projektu statiky se změnil i způsob uložení krovu a celý objekt byl zjednodušen,“ upřesňuje. Pro zakázku této velikosti jeho tým musel postupně připravit 30 změnových listů a 9 dodatků. Náročné podmínky se podařilo zvládnout díky kolegům – přípravářce Lence Hrnčířové a Františku Češkovi, který přišel v půlce výstavby do rozjetého projektu a o stavbu se staral až do samotného konce.
s ohledem na údržbu
Stavba byla podle požadavků investora postupně upravována tak, aby údržba objektu byla co nejjednodušší. V původním projektu byla například navržena netradiční koncepce ocelového a dřevěného krovu jedné lodžie a terasy. V průběhu prací však bylo od tohoto řešení upuštěno kvůli možným budoucím poruchám.
„S investorem jsme se po celou dobu výstavby snažili doladit detaily tak, aby užívání budovy bylo pohodlné pro učitele a žáky. Protože se jedná o objekt výchovného ústavu, museli jsme během výstavby řešit i zabezpečení dětí a splnit podmínky stanovené ve vyhláškách pro výstavbu škol. Vyhlášky ale nerozlišují ve výstavbě pro školu klasickou a školu pro výchovný ústav, kde jsou děti se specifickými poruchami chování,“ vysvětluje inženýr Gvozdiak.
V areálu ústavu, který slouží jako náhradní rodinná péče pro děti se soudně nařízeným předběžným opatřením nebo ústavní výchovou, je nyní celkem šest budov. Výstavba nové školy zahrnovala veškeré práce včetně přípojek plynu, elektro, kanalizace a vody. Součástí zakázky byla také čtyři metry vysoká opěrná stěna, která drží svah vedle školy. Investor nyní stavbu přebírá s kompletní kotelnou a vnitřním vybavením. I když lidé ve vedení ústavu neměli s podobnou realizací zkušenosti, spolupráce fungovala výborně. Jako skvělý mediátor, který se vše snažil vysvětlit, se zde osvědčil i technický dozor investora.
Nové administrativní centrum pro Škodu Auto
Divize 1 řídí a provádí rozsáhlou stavbu, kterou nelze při průjezdu Mladou Boleslaví v sousedství automobilky přehlédnout. Jde o novou šestipodlažní budovu administrativního centra, kam se nastěhuje až 2000 zaměstnanců.
Divize 1
Nové administrativní centrum pro Škodu Auto
Divize 1 řídí a provádí rozsáhlou stavbu, kterou nelze při průjezdu Mladou Boleslaví v sousedství automobilky přehlédnout. Jde o novou šestipodlažní budovu administrativního centra, kam se nastěhuje až 2000 zaměstnanců.
RED, foto archiv stavby
ovostavba roste před vstupem do mladoboleslavského výrobního areálu na bývalé parkovací ploše před bránou č. 11. Budova se skládá ze čtyř věží ve tvaru L (foto) propojených spojovacími mosty a společným suterénem. Projekt kromě výstavby administrativního centra, včetně veškerého technologického zařízení, zahrnuje i parkovací místa pro 318 vozidel.
Hotové jsou střešní pláště, ocelové konstrukce, SDK příčky a hrubé rozvody TZB. Stavbaři provádějí hrubé betonové podlahy, zdvojené podlahy, sádrové stěrky, malby, některé kompletace a rozsáhlé změnové práce, které představují i demolice již provedených konstrukcí.
„Předmětem změnových prací je například 7000 m2 nových SDK příček a 3200 m2 skleněných. Dále také úprava veškerých již provedených TZB rozvodů dle nových dispozic a zajištění e-mobility pro všechna parkovací stání. Tyto změny dodáváme včetně zajištění prováděcí projektové dokumentace,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Ivan Šmejkal.
Nové sídlo bude z provozního hlediska praktičtější i úspornější. Také zaměstnanci by uvnitř měli najít lepší pracovní prostředí. A hlavně se sem sestěhují různá oddělení firmy z jiných budov a prostor, které jsou nyní na různých místech Mladé Boleslavi. Dokončení projektu je naplánováno na první čtvrtletí roku 2024.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Skupina Metrostav je sdružení společností s dlouholetou a úspěšnou historií ve všech oborech stavebnictví, za kterou stojí především práce našich lidí. Jsme vyhledávaným a stabilním zaměstnavatelem, který drží slovo.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v České republice a v Evropě stejně jako menší projekty v regionech.
Moderní technologie, nové trendy a hlavně týmová práce
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně).
Příspěvky a péče o zdraví
Na stravování přispíváme 85 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. Na podporu zdraví nabízíme také Multisportku za zvýhodněnou cenu.
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na zájezdy od CK Čedok, VIP program v Datartu, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Do pedálů u jezera Milada
V sobotu 6. května proběhl první letošní podnik Cyklozávod ze série Milada Tour. Generálním partnerem těchto oblíbených rodinných závodů je Metrostav DIZ, který tak navazuje na spolupráci nastartovanou jeho mateřskou společností Metrostav.
Závody (foto) se konají v krajině bývalého hnědouhelného dolu, který se změnil v krásné přírodní prostředí jezera Milada. Metrostav reprezentovaly dva týmy – Skupina Metrostav (kapitán Petr Kopička) a družstvo Peloton naděje (kapitán Radek Strial). Letos se v rámci Milada Tour můžete ještě těšit 10. června na závod Milada Run a 9. prosince na WINTER Milada Run.
RED, foto archiv Milada Tour
SportujeM podporuje Letní sportovní hry
Začátkem května byla oficiálně spuštěna historicky první sportovní výzva na platformě SportujeM. Cílem akce je především podpora zdravého životního stylu našich kolegů, motivace ke sportu, podpora vzájemné spolupráce a pomoc vybraným charitativním a ekologickým projektům.
Za aktivity v průběhu výzvy získávají účastníci body, které se následně promění na finanční dar. Májová výzva je zaměřena na podporu znevýhodněných dětí.
Body za jakoukoli aktivitu včetně chůze nasbírané od 1. do 11. června se navíc započítávají jako další disciplína v rámci Letních sportovních her. Proto neváhejte a přihlaste se do SportujeM, propojte účet s aplikací STRAVA a staňte se součástí velkého týmu podporujícího nejen charitativní projekty, ale i své kolegy, kteří se Letních sportovních her budou aktivně účastnit.
Veškeré informace k Májové výzvě jsou na webu www.sportujemveskupine.cz, případné dotazy budou zodpovězeny na e‑mailu info@sportujemveskupine.cz. Pravidla Letních sportovních her a informace k této akci jsou uvedeny na intranetu.
Mgr. Pavlína Mertl
Setkání smluvních žáků
V květnu se uskutečnilo každoroční setkání smluvních žáků 3. ročníků v centrále Metrostavu. Tentokrát přijeli kluci z pražské, ústecké a kladenské školy.
Studenti třetích ročníků učebních oborů se po složení závěrečných zkoušek chystají nastoupit do našich projektových týmů a výrobních středisek. Zkoušky bude skládat 15 zasmluvněných učňů, přičemž někteří z nich se chystají na nástavbové studium. Držíme jim palce u zkoušek a těšíme se na ty, kteří rozšíří naše řady již v září.
Zuzana Junková
velká přestavba slavného hotelu láká k exkurzím
O pražský hotel InterContinental, který opravuje sdružení divizí 9 a 3 Metrostavu, je velký zájem. Navštěvují jej studenti nejen stavebních škol, ale během festivalu Open House Praha na staveniště zavítali návštěvníci z řad široké veřejnosti.
Akce se uskutečnila o víkendu 20. a 21. května, kdy se v Praze se všem zájemcům o městskou architekturu otevřelo zdarma 107 běžně nepřístupných budov a prostorů! Doprovodné programy a víkendové otevřené objekty zaznamenaly více než 83 tisíc návštěv, což je vzhledem k historii akce rekordní číslo.
Mezi navštěvovanými objekty byl také legendární hotel InterContinental, který prochází rekonstrukcí. Vystavěn byl v letech 1968–1974 a jeho budova je poměrně rozsáhlá. Hlavním stavebním materiálem je holý beton a skleněné pásy oken s keramickým obkladem. Obnovu brutalistní budovy a celé urbanistické řešení okolí probíhá pod taktovkou autora projektu Marka Tichého z TaK Architects.
Návštěvníkům byla ve spolupráci s našimi stavbaři představena budoucnost hotelu pod značkou Fairmont v kontextu projektu revitalizace širšího okolí pod názvem Staroměstská brána. Lidé měli možnost nahlédnout do procesu obnovy a dostaly se jim informace o jejím průběhu včetně různých mimořádných architektonických i technologických prvků formou krátkého komentáře a výstavních panelů. Podívali se také do 9. patra s proslulým výhledem na město z terasy připravované restaurace Zlatá Praha.
RED
Zednické klání
Bez základního stavebního řemesla a šikovných rukou se neobejdeme. I proto se ve dnech 16. až 17. května v Dolních Jirčanech u Prahy, v centrálním skladu společnosti Wienerberger (generálního partnera akce), konalo finále 1. ročníku soutěže „Zednické klání“. MTS přispěl svou trochou do mlýna a zajistil některé ceny.
Jde o soutěž odborných dovedností učňů, kterou vyhlašuje Cech zedníků České republiky, z.s. Smyslem je porovnání dovedností a výměna zkušeností jednotlivých žáků a týmů z různých regionů. Hlavním cílem těchto soutěží je propagace řemesel, snaha přilákat mladou generaci a ukázat jim možnosti, které stavebnictví nabízí. Klání se účastnily party složené ze zástupců 1., 2. a 3. ročníku, kteří plnili úkoly nezbytné pro výkon zednické profese (foto) a předváděli své řemeslné znalosti a dovednosti. A tak kluci s co největší přesností stavěli zadané části zdiva…
První příčku obsadili učni Střední odborné školy a Středního odborného učiliště Písek, druhé místo žáci Akademie řemesel Praha - Střední školy technické a třetí pozici získal tým ze Střední průmyslové školy stavební Valašské Meziříčí.
Za Metrostav se předávání cen zúčastnili personální ředitel Ing. Ladislav Profota a výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan. Vítězům gratulujeme!
RED, foto archiv Akademie řemesel Praha
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrostav Párty 2023
Naše kolegyně a kolegové v dělnických profesích si 18. května pod širým nebem a v rytmu metalové hudby užili pořádně nadupaný večírek: v hlavním městě, přímo u břehu Vltavy jsme uspořádali již jednadvacátý ročník oblíbené Metrostav Párty!
Fotoreportáž
Metrostav Párty 2023
RED, foto Petr Adámek
Naše kolegyně a kolegové v dělnických profesích si 18. května pod širým nebem a v rytmu metalové hudby užili pořádně nadupaný večírek: v hlavním městě, přímo u břehu Vltavy jsme uspořádali již jednadvacátý ročník oblíbené Metrostav Párty!
Hlavními aktéry byly kapely Jacker´s a Arakain. Komu přece jen vyhovuje jiný styl, mohl se přesunout na diskotéku 70. až 90. let…
Akci oficiálně zahájil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran, který přivítal přítomné a všem popřál příjemnou zábavu. Celým večerem provázel bývalý televizní hlasatel a náš téměř již dvorní moderátor Alexander Hemala.
Co nechybělo určitě? Dobré jídlo a pití. Tentokrát přímo z grilu a v podobě různých druhů šťavnatého a voňavého masa. Atmosféra se ale nesla hlavně v duchu setkávání bývalých i současných kolegů, kteří měli možnost se pobavit mimo stavbu a dílnu. Párty si užili také členové Senior klubu Metrostav.
Součástí akce nebyl jen bujarý koncert, ale také tradiční i netradiční soutěže, fotokoutek, malování henou a další aktivity. Metrostav Párty 2023 je za námi, ale již nyní se těšíme zase za rok!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_ČZU – Fotogalerie
Nové moderní prostory Fakulty lesnické a dřevařské ČZU.
Pedagogové, vědci a studenti získávají špičkové pracoviště.
Čisté prostředí s motivy zeleně dává tušit zaměření vědeckých pracovníků.
Jednoplášťovou střechu uzavírá extenzivní zeleň.
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Staveniště se nachází na pražské Florenci nedaleko autobusového nádraží a magistrály.
Z hlediska koordinace je to jeden z nejnáročnějších projektů… Během každé víkendové výluky musíme stihnout vyměnit 9 až 12 nosníků, z nichž každý měří 23 metrů a váží 28 tun.
Protože stavba zasahuje i do prostoru nad energoblokem a navazujících provozních místností, které zajišťují provoz metra, stavbaři musejí používat speciální pojízdnou střechu.
Projekt provází náročná manipulace s obřími nosníky.
1_Divize 6 – Fotogalerie
Podlahu tvoří drátkobetonová bezespárá deska, kterou chtěl investor rozdělit na co nejméně dilatačních celků.
Důležitým milníkem byla polovina února, kdy investor začal s montáží skladových regálů, takže podlaha musela být dokončena v polovině ledna.
Součástí zakázky byla výstavba retenční nádrže s novou dešťovou kanalizací a rozvody z nově vybudované SHZ strojovny.
Hala o rozměrech 70 × 140 metrů má opláštění ze sendvičových panelů, na plochou střechu byly použity desky combi roof.
- 1011194.svg
- 1011195.svg
- 1011197.svg
- 1011211.svg
- 1011243.svg
- 1011244.jpg
- 1011245.jpg
- 1011246.jpg
- 1011247.jpg
- 1011248.jpg
- 1011249.jpg
- 1011250.jpg
- 1011251.jpg
- 1011252.jpg
- 1011428.svg
- 1011429.jpg
- 1011430.jpg
- 1011431.jpg
- 1011432.jpg
- 1011433.jpg
- 1011434.jpg
- 1011435.jpg
- 1011436.jpg
- 1011442.svg
- 1011443.jpg
- 1011446.mp4
- 1011449.svg
- 1011450.jpg
- 1011451.svg
- 1011458.jpg
- 1011459.jpg
- 1011460.jpg
- 1011461.jpg
- 1011462.svg
- 1011463.jpg
- 1011464.jpg
- 1011465.jpg
- 1011467.svg
- 1011469.jpg
- 1011470.jpg
- 1011471.jpg
- 1011472.jpg
- 1011473.jpg
- 1011474.jpg
- 1011475.jpg
- 1011476.jpg
- 1011477.jpg
- 1011481.svg
- 1017955.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007