Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Centrum vzdělávání

Navštivte ODBORNĚ-
-TECHNICKÉ semináře

Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav pro vás v rámci jara připravilo nabídku setkání k vybraným odborným tématům.

Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav

V

průběhu května jsme již rea­lizovali první z cyklu odborně-technických seminářů (OTS) pod názvem Právo ve stavební praxi a další OTS jsou již ve spolupráci s kolegy z Úseku výrobně-technického ředitele Metrostavu připraveny na červen. Nenechte si ujít tato témata:

1. června – Požarně-technické požadavky na stavby

6. června – Větrání budov

14. června – Energetická náročnost budov 

27. června – Akustika bytových domů

Z ohlasů na dosavadní průběh všech setkání je patrné, že se staly osvědčeným zdrojem informací a také vhodnou platformou sdílení odborných zkušeností.

Ve druhé polovině roku pak plánujeme uskutečnit ještě semináře na téma claim management a metody Design & Build a samozřejmě už zpracováváme další aktuální témata.

Sledujte komplexní nabídku Centra vzdělávání na intranetu nebo nám napište své připomínky či dotazy na e-mailovou adresu vzdelavani@metrostav.cz.

číslo

Tolik stání pro automobily nabídne nový parkovací dům P+R u metra v Nových Butovicích. Stavbu dokončují kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení se společností Trigema Building.

Divize 6

Nová skladová hala vznikla rychle

Rodinná firma Siko Koupelny se rozrůstá, potřebovala proto rozšířit své skladové prostory v jihočeských Čimelicích. Původně měl Metrostav dodat materiál a provést násyp, na kterém by skladová hala (foto) vyrostla, nakonec tým Ing. Josefa Špačka z divize 6 postavil i obří sklad a nezbytnou infrastrukturu.

Martina Vampulová, foto archiv stavby

K

onkrétně šlo o reten­ční nádrž s novou dešťovou kanalizací a rozvody z nově vybudované SHZ strojovny s nádrží na 880 m3 vody. Nad zrušenou retenční nádrž vznikla ještě asfaltová a betonová plocha o rozloze 2 500 m2 pro stání a nájezd vozidel k nakládacím rampám.

„Nejprve jsme museli provést násyp, na který jsme použili materiál z jiné stavby. Celkem bylo na stavbu dodáno 70 tisíc m3 mate­riálu. Investor měl k dispozici dalších 10 000 m3 materiálu, do kterého bylo třeba přidat 3 % durosolu. Toho jsme využili v rámci skladeb pod podlahy a zajistili si tímto způsobem horních 50 cm násypu pro pohyb techniky na stavbě a dostatečnou únosnost pod podlahou. Únosnost, respektive kvalitu provedení násypu, který v nejvyšším místě dosahoval až 8 m, průběžně kontroloval geolog a zároveň se prováděly statické zkoušky společně se zkouškami zhutnění,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Špaček s tím, že na použití jednotlivých materiálů byl stanoven technologický postup. Ten spočíval v udržování vhodné vlhkosti, aby bylo zajištěno dostatečné zhutnění. Problém nastal, když vydatně pršelo a materiál byl pro násyp nepoužitelný. Došlo ke zdržení stavby asi o tři týdny. 

náročná logistika

Vloni na začátku října i tak mohli stavbaři začít s montáží haly. Během pěti týdnů byla prefa konstrukce dokončena, přestože doprava prefa výrobků na staveniště nebyla jednoduchá. „Například pětatřicetimetrový vazník jsme mohli vzhledem k výšce náspu dopravit na stavbu jedinou cestou, a to od stávající haly, která vedla přes SHZ stanici a nádrž v podzemí pod budoucí parkovací plochou. Nemohli jsme plně dokončit montáž prefa konstrukcí, dokud na stavbě nebyly k dispozici všechny prvky. Dopravu komplikovala skutečnost, že v místě nájezdu stála nakládací rampa pro stávající halu,“ uvádí Ing. Špaček.

prefa konstrukce byla dokončena během pěti týdnů. doprava prefa výrobků na staveniště přitom nebyla jednoduchá

Stavba i náročná realizace násypu a následná kolaudace haly a okolní infrastruktury netrvala ani jeden rok. Důležitým milníkem byla polovina února, kdy investor začal s montáží skladových regálů, takže podlaha musela být dokončena v polovině ledna. „Násyp jsme začali realizovat loni na konci června, v polovině září jsme mohli zahájit práce speciálního zakládání a za následující čtyři měsíce byla již v hale o rozloze jednoho hektaru dokončena drátkobetonová deska,“ uzavírá Ing. Špaček s tím, že dnes už se v nové hale nachází vybavení pro koupelny, kuchyně a další interiéry.

Připraveno na enormní zatížení

Hala o rozměrech 70 × 140 metrů má opláštění ze sendvičových panelů, na plochou střechu byly použity desky combi roof. Podlahu tvoří drátkobetonová bezespárá deska, kterou chtěl investor rozdělit na co nejméně dilatačních celků. Požadoval ale možnost enormního zatížení jednotlivých stojek regálu až 10 tun na jednu stojku, protože se zde budou v regálech skladovat obklady a dlažby. Nakonec byla deska o tloušťce 22 centimetrů rozdělena celkem na osm dilatačních celků o rozměrech přibližně 35 × 35 metrů.

 

Metrostav 09/2023, Úspěch v areálu České zemědělské univerzity
Metrostav 09/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 09/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 09/2023, Ptáme se
Metrostav 09/2023, Výměna stropu nad stanicí metra
Metrostav 09/2023, Centrum vzdělávání
Metrostav 09/2023, Číslo
Metrostav 09/2023, Divize 6
Metrostav 09/2023, Divize 8
Metrostav 09/2023, Nové administrativní centrum pro Škodu Auto
Metrostav 09/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 09/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 09/2023, Metrostav Párty 2023
Metrostav 09/2023, Úspěch v areálu České zemědělské univerzity

Úspěch v areálu České zemědělské univerzity

Metrostav 09/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 09/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 09/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 09/2023, Výměna stropu nad stanicí metra

Výměna stropu nad stanicí metra

Metrostav 09/2023, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 09/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 09/2023, Divize 6

Divize 6

Metrostav 09/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 09/2023, Nové administrativní centrum pro Škodu Auto

Nové administrativní centrum pro Škodu Auto

Metrostav 09/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 09/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 09/2023, Metrostav Párty 2023

Metrostav Párty 2023

7

Sending statistics …

Rendering Divize 6 (297644): (1/3) (6 ms)

Rendering Centrum vzdělávání (297642): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7277/item1011443-small.jpg

 i7277/item1011442.svg

 i7277/item1011446.mp4 (4 ms)

 i7277/item1011450-small.jpg

 i7277/item1011451.svg

 i7277/item1011449.svg