Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BeMo Tunnelling

Aktuální projekty BeMo v inženýrském stavitelství

V rámci našeho projektu prodloužení metra U4 Horner Geest v Hamburku, který realizujeme společně s naší divizí Speciálního zakládání Berlín, jsme udělali velký pokrok. Na stavebním úseku č. 1 jsme už koncem března oslavili dokončení rozšíření stanice Horner Rennbahn! Shrnujeme průběh i na dalších projektech.

Andreas Diefenbach, foto archiv BeMo Tunnelling

O

hledně U4 Horner Geest zazněla ze všech směrů od investora i města Hamburk pochvala za velmi pozitivní realizaci projektu. Od května začne na prvním stavebním úseku důležitá etapa: během výluky dojde k demolici částí stávajícího tunelu metra a k výstavbě nového objektu s dodatečnými traťovými odbočkami. Na druhém stavebním úseku byly v červenci 2022 zahájeny práce na podzemních stěnách, které provádí sesterská firma Zakládání. Ve stavební jámě pro stanici Horner Geest se už podařilo dokončit podzemní stěny a vodonepropustné dno.

Z velké části jsou hotové také hrubé stavební práce na podjezdu dálniční křižovatky A42/A43 – jinými slovy náš projekt Tunel Herne Baukau. Zbývá ještě dokončit tunelový úsek v příčném směru odvodňovacího kanálu (DN 1000), i provozně-technické vybavení tunelu.

prodloužení metra v hamburku, dálniční podjezd i velký most přes údolí v pirně

Z našich projektů, které se týkají výstavby mostů, bylo v loňském roce možné předat investorovi most Volmarstein. Rovněž most Hengstey podstatně pokročil. Zbývá ještě uskutečnit několik dokončovacích prací, aby most mohl být ještě v tomto roce předán investorovi.

Začátkem roku 2023 jsme obdrželi zakázku na další most rovněž na dálnici A1 v Kamen. Zde se jedná o čtyřpruhový nadjezd spolkové silnice. Práce v úsecích musí být provedeny za současného provozu. Doba výstavby činí 19 měsíců.

Projekt mostu Gottleubatalbrücke v Pirně, který stavíme ve spolupráci s divizí 3 Metrostavu, se i nadále nachází ve fázi realizace ocelové konstrukce. Ocelová nástavba je o rozsahu cca 7000 tun oceli a provádí se výsuvem 920 m dlouhého mostu na 8 pilířích. Koncem dubna se uskutečnil výsuv na pilíř 60. Technická výzva projektu spočívá v navazujícím vyhotovení železobetonových hlav pilířů na pět z osmi pilířů, čímž vznikne tuhé spojení mezi pilíři a ocelovou konstrukcí nástavby.

V oblasti výstavby logistických hal byly v roce 2022, respektive začátkem roku 2023, dokončeny čtyři logistické haly pro Deutsche Post / DHL v Bavorsku, rovněž tak i další hala v Neuss. Téměř před dokončením je i projekt Nová výstavba Colocation PZ21 pro firmu Deutsche Post / DHL v Hamburku. Zde má vzniknout velké distribuční středisko na balíky, a sice na ploše 9000 m2. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Radomil Coufal

Samostatný technolog a předseda Stavebního spolku Metrostav

Po ukončení školy v roce 1996 postupně pracoval v několika elektrikářských firmách, pak ho před deseti lety zlákal technický náměstek z divize 8 a nastoupil do Metrostavu. Prošel technickým, obchodním a realizačním úsekem a díky své specializaci elektro se podílel na realizaci mnoha staveb či přípravě zajímavých zakázek. Nyní zastává pozici samostatného technologa pro elektro.

Čemu především se v rámci své pozice aktuálně věnujete?

Zajišťuji pro kolegy stavbaře veškerou podporu v rámci řemesla elektro. Jedná se o přípravu cenových nabídek a podporu obchodu, kontrolu a spolupráci při tvorbě projektové dokumentace, zadání a vyhodnocení výběrových řízení, samotné technické poradenství při výstavbě či přímo výpomoc při realizaci stavby a její následné kolaudaci a předání investorovi. V současné době jsem nasazen jako technolog pro elektro a TZB na rekonstrukci OD Máj.

Jste také předsedou Stavebního spolku MTS. Můžete jej stručně představit?

Stavební spolek jsem přebíral po bývalém kolegovi Rudovi Plívovi. Organizace byla dříve známá jako VTS (Vědecko-technická společnost). Její historii máme zmapovanou od roku 1993, ale její kořeny sahají až do doby založení Metrostavu. Dnes spolek tvoří zaměstnanci Skupiny Metrostav, kteří sdílejí společnou vášeň pro stavitelství.

Jaké je především poslání spolku?

V rámci své činnosti podporujeme šíření dobrého jména Skupiny Metrostav, technických, ekonomických i právních informací, nových technologických postupů a dalších profesních zajímavostí. Hlavní náplní spolku je především propojovat zaměstnance Skupiny Metrostav z různých divizí, závodů, společností a navzájem si představovat své stavby, nahlédnout do technického umu jednotlivých profesí nebo jen poznat nadšené lidi v oboru. Zaměřujeme se na neformální výměnu zkušeností, formou exkurzí na technicky zajímavé projekty, přednášky, případně semináře organizované společností. Každá exkurze je spojena s návštěvou technického díla, historické stavby či se zajímavostí v místě rea­lizace. Jsme rádi za pozvání na jakoukoliv stavbu v rámci Skupiny, neboť pokaždé se potkáváme s obětavými a nadšenými lidmi, které stavařina baví.

Kdo vše mohou být jeho členové?

Členy mohou být všichni zaměstnanci Skupiny Metrostav. Členská základna má nyní kolem 200 lidí ať už z Metrostavu, Metrostavu DIZ, nebo společnosti Subterra, Zakládání staveb nebo z Metrostavu Slovakia.

Na jaké exkurze se členové mohou v nejbližší době těšit?

Letos máme za sebou exkurzi na stavbě metra D na Pankráci, rekonstrukci Jiráskova divadla v České Lípě, hotel InterContinental atd. V současné době s kolegyněmi J. Kaloušovou a Y. Vágnerovou připravujeme exkurze na stavbu mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně, stavbu rekonstrukce nádraží v Plzni, výstavbu Kardiocentra v Ústí nad Labem a další. Zajímavá bude i cesta do Izraele, která je zaměřená na vývoj stavebních slohů uplatněných v dějinách Svaté země a architektonická specifika této oblasti.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Výměna stropu nad stanicí metra

Obyvatelé i návštěvníci Prahy mohli o víkendu 20. a 21. května pocítit další nepříjemné omezení provozu metra na trase C.

Pokračují tam totiž nezbytné práce v rámci rekonstrukce stropní desky ve stanici metra Florenc, kterou realizují kolegové z Metrostavu DIZ pod vedením Ing. Vojtěcha Laciny. Samotné snášení nosníků (snímky) není jednoduché: každý měří 23 m a váží 28 tun! Při víkendové výluce je prováděna demontáž a nebo montáž přesně stanoveného počtu stropních nosníků. Před osazením těch nových je nezbytné provést předstihové práce spočívající v sanaci dosavadních konstrukcí, repasi stávajících ložisek, odbourání závětrných zídek, apod.

 

Metrostav 09/2023, Úspěch v areálu České zemědělské univerzity
Metrostav 09/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 09/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 09/2023, Ptáme se
Metrostav 09/2023, Výměna stropu nad stanicí metra
Metrostav 09/2023, Centrum vzdělávání
Metrostav 09/2023, Číslo
Metrostav 09/2023, Divize 6
Metrostav 09/2023, Divize 8
Metrostav 09/2023, Nové administrativní centrum pro Škodu Auto
Metrostav 09/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 09/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 09/2023, Metrostav Párty 2023
Metrostav 09/2023, Úspěch v areálu České zemědělské univerzity

Úspěch v areálu České zemědělské univerzity

Metrostav 09/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 09/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 09/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 09/2023, Výměna stropu nad stanicí metra

Výměna stropu nad stanicí metra

Metrostav 09/2023, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 09/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 09/2023, Divize 6

Divize 6

Metrostav 09/2023, Divize 8

Divize 8

Metrostav 09/2023, Nové administrativní centrum pro Škodu Auto

Nové administrativní centrum pro Škodu Auto

Metrostav 09/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 09/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 09/2023, Metrostav Párty 2023

Metrostav Párty 2023

4

Sending statistics …

Rendering Výměna stropu nad stanicí metra (297641): (2/3) (3 ms)

Rendering Ptáme se (297640): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (297639): (1/2) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7277/item1011429-small.jpg

 i7277/item1011428.svg

 i7277/item1011430-small.jpg

 i7277/item1011431-small.jpg

 i7277/item1011432-small.jpg

 i7277/item1011211.svg