Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BES S.R.O.

Rekonstrukce vytížené křižovatky a další projekty společnosti BES

dceřiná Společnost BES s.r.o. dokončila rozsáhlou rekonstrukci křižovatky Kbelská, Poděbradská a Průmyslová (foto). Jednalo se o velmi složitou opravu s ohledem na velký souběh přeložek a doplnění inženýrských sítí.

Jakub Ryšavý, foto archiv BES

T

ato křižovatka je jednou z nejvytíženějších v Praze s intenzitou dopravy přes 5000 vozidel za hodinu. V rámci rekonstrukce, která skončila již 8. května o prodlouženém víkendu, jsme provedli zvýšení kapacity křižovatky prostřednictvím přidání řadicích pruhů pro odbočení vpravo do ulice Poděbradská ve směru z centra a ve směru do centra. Všem kolegům, kteří se na pracích podíleli, děkujeme za trpělivost a dobře odvedenou práci.

Jedinečný pomocník

Společnost BES mimo jiné provádí údržbu silnic, konkrétně v našich čtyřech střediscích údržby zajišťujeme zimní i letní údržbu silnic I., II. a III. třídy. Nyní má naše středisko údržby Votice jedinečného pomocníka, který je v této sestavě a systému jediný v ČR a na Slovensku a je považován za průlomový v ohledu na šetření materiálu, kvality aplikace a bezpečnosti práce. Je jím vozidlo Man TGS 4x4 vybavené nástavbou Straßmayr Typ STP 1008/4000 Joystick určené na výspravu komunikací tryskovou metodou. Celá oprava probíhá pomocí jednoho zařízení, které ovládá operátor joystickem z kabiny vozidla. Dále je možné aplikovat materiál na výtluky i mimo kabinu řidiče za pomoci dálkového ovládání, které dále nahrazuje kdysi náročnou manuální aplikaci. A díky výměnnému systému jej lze během pár hodin přestrojit na vozidlo pro zimní údržbu komunikací.

kolegové ze společnosti bes využívají k údržbě silnic nejmodernější technologie

Z dalších novinek naší společnosti bych rád připomenul novou zakázku výstavby deseti km Labské cyklostezky. Společnost BES dále zahájila pod vedením stavbyvedoucího Ing. Petra Nagyho a Ing. Martina Sládka práce na rekonstrukci silnice III/00412 a III/11816 Dobříš–Višnová pro objednatele Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje. Kompletní rekonstrukce silnice bude provedena v celkové délce 6,5 km v celé šíři vozovky. V rámci této akce proběhne kompletní oprava konstrukční vrstvy vozovky za pomoci studené recyklace o výměře zhruba 37 000 m2, na které spolupracujeme ve sdružení s kolegy z MIR, oblast střední Čechy. Na stavbě zpracujeme zhruba 11 000 tun obalované směsi, kterou vyrobí naše obalovna Líchovy, a pokládku budeme zajišťovat vlastní kapacitou. Kamenivo pro stavbu bude vyrábět a dodávat náš kamenolom Štileček, rekonstrukce bude probíhat pět měsíců.

Ptáme se...

Ing. Ivan Škripeň

ředitel výstavby modernizace VD Gabčíkovo

Inženýr Škripeň, původem z Piešťan, vystudoval odbor ocelové konstrukce na Stavební fakultě Slovenské technické univerzity. Značnou část své profesio­nální kariéry mezi lety 1978 a 1990 věnoval výstavbě soustavy vodních děl Gabčíkovo. A na tuto významnou stavbu se vrátil po letech coby ředitel výstavby Modernizace plavebních komor. V rámci Metrostavu působí od roku 2001, kdy se stal ředitelem organizační složky v Bratislavě.

Jak jste se dostal k vodním stavbám?

Byla to náhoda. A možná trochu i osud. Když jsem v roce 1965 končil studium na vysoké škole, jih Slovenska sužovaly ničivé povodně a já začal pracovat jako stavbyvedoucí na rekonstrukci hrází na Dunaji od Bratislavy po Štúrovo. Začátek mé kariéry je tak přirozeně spjatý s vodními díly.

Jaké byly největší výzvy, kterým jste čelili během výstavby VD Gabčíkovo a na co se muselo dávat pozor?

Elektrárna a plavební komory jsou postaveny v náročných hydrogeologických poměrech. Vodopropustné štěrkopísky sahají do hloubky až 400 m a hladina podzemní vody se nachází jen jeden až dva metry pod úrovní terénu. Právě proto se vodní dílo muselo vybudovat v otevřené stavební jámě hluboké 35 m, kterou bylo potřeba utěsnit po obvodu podzemními stěnami do hloubky 50 m a injektáží dna v hloubce 60 m pod úrovní terénu.

Do Metrostavu jste nastoupil v roce 2001. Čím vás tehdy oslovil?

Metrostav je univerzální společnost, která se dobře stará o své zaměstnance a zákazníkům vychází velmi vstříc. Díky Metrostavu jsem měl možnost se maximálně podílet na velmi zajímavých projektech a já na oplátku poskytuji své mnohaleté zkušenosti.

Jaké byly vaše pocity, když jste dostal nabídku pracovat na obnově plavebních komor?

Popravdě jsem měl v plánu vycestovat na pár let do USA, ale když přišla nabídka pracovat na tomto projektu, cítil jsem zodpovědnost. Zároveň jsem to vnímal jako projev důvěry, který by nebylo vhodné odmítnout. Když už jsem měl to štěstí být při tom, když to celé začalo v roce 1978, tento další milník jsem si nemohl nechat ujít.

Jak s odstupem času stavbu hodnotíte?

Vodní dílo vydrželo bez větších zásahů 30 let a i to svědčí o kvalitě původní stavby. Samozřejmě plavební komory se dostaly na hranici své životnosti a jejich modernizace byla již nevyhnutelná. Od svého spuštění se plavební komory napustily asi stotisíckrát. Ocelové konstrukce a jednotlivé části díla se přirozeně opotřebovaly, překvapila nás však pevnost betonových konstrukcí, které se zachovaly ve velmi dobrém stavu. Už tehdy se počítalo s využitím nejmodernějších technologických postupů. Přece jen je to stavba celoevropského významu a po modernizaci by plavební komory VD Gabčíkovo měly lodní dopravě na Dunaji sloužit dalších 30 let. Nynější modernizaci a postup prací ovlivnil covid-19, válka na Ukrajině, ale i skutečnost, že rekonstrukce s sebou nese nepředvídatelné problémy, se kterými se na začátku nepočítalo.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Praha otevřela nové P+R u metra B

Řidiči, kteří přijíždějí do hlavního města, mohou nově u stanice metra v Nových Butovicích zaparkovat v krytém parkovišti P+R.

V pátek 23. června byl za účasti vedení města a zástupců zhotovitelského sdružení firem Trigema Building a Metrostav DIZ parkovací dům slavnostně zprovozněn (snímky). Od prosince 2021 jej budoval tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6, má 379 míst a nabídne i nabíječky pro elektroauta. Architekti se snažili budovu odlehčit a přizpůsobit městskému okolí. Hlavní část parkovacího domu schovává extenzivní střecha a za pár let by měl objekt parkovacího domu zakrýt závoj popínavých rostlin zasazených podél téměř celého obvodu budovy.

 

Metrostav 11/2023, Klenot Karlových Varů
Metrostav 11/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2023, BES S.R.O.
Metrostav 11/2023, Ptáme se
Metrostav 11/2023, Fotosloupek
Metrostav 11/2023, SpotujeM ve Skupině
Metrostav 11/2023, Číslo
Metrostav 11/2023, Proměna krytého bazénu v Karviné
Metrostav 11/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 11/2023, Gočárova galerie nabídla první ochutnávku
Metrostav 11/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 11/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2023, Letní sportovní hry 2023
Metrostav 11/2023, Klenot Karlových Varů

Klenot Karlových Varů

Metrostav 11/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2023, BES S.R.O.

BES S.R.O.

Metrostav 11/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2023, SpotujeM ve Skupině

SpotujeM ve Skupině

Metrostav 11/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2023, Proměna krytého bazénu v Karviné

Proměna krytého bazénu v Karviné

Metrostav 11/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 11/2023, Gočárova galerie nabídla první ochutnávku

Gočárova galerie nabídla první ochutnávku

Metrostav 11/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 11/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2023, Letní sportovní hry 2023

Letní sportovní hry 2023

4

Sending statistics …

Rendering Fotosloupek (310747): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (310746): (1/1) (0 ms)

Rendering BES S.R.O. (310743): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7533/item1029162-small.jpg

 i7533/item1029163.svg

 i7533/item1029165-small.jpg

 i7533/item1029166-small.jpg

 i7533/item1029167-small.jpg