Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

11

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

4. července 2023

ročník 35

klenot karlových varů

Karlovarské Císařské lázně se opět skví v plné parádě. Kromě původního historického vzhledu, doplněného o moderní technická zařízení, se mohou pyšnit i unikátním multifunkčním sálem, který nemá ve světě obdoby. Na náročné rekonstrukci národní kulturní památky se podílel nejen Metrostav, ale i Metrostav DIZ, závod 9.

Lenka Svobodová, foto Slavomír Kubeš

N

ávštěvníci Karlových Varů mohou obdivovat zdobnou budovu (foto) ve své době nejmodernějších lázní z konce 19. století, v níž renesanční a barokní prvky doplňují secesní motivy. Prohlídkové okruhy zavedou hosty do reprezentativních prostor kolem Zanderova sálu, bývalé tělocvičny, nebo jim představí Císařskou lázeň – luxusní koupelnu o čtyřech místnostech, která měla sloužit císaři Františku Josefovi I. Než ale stavbaři vrátili lázním původní podobu, trvalo to 1300 dní a museli se vyrovnat se spoustou změn původní projektové dokumentace.

„Vznikaly kvůli nedostatečným průzkumům nebo souvisely se změnami využití objektu. Největší z nich byla vestavba multifunkčního sálu do atria budovy, což mělo dopad do mnoha profesí i konstrukcí – zcela změněno bylo zastřešení prostoru, přibyla vzduchotechnická jednotka. Z atria se pak stalo shromaždiště osob, takže bylo nutné doplnit zařízení pro odvod tepla a kouře, další požárně odolné výplně nebo dodat dieselagregát s vyšším výkonem. Změny se dotkly i místnosti v suterénu, které nově slouží jako zázemí sálu,“ říká vedoucí projektu Ing. Ludvík Kucharič, který nezapomíná ani na náročné požadavky památkářů či obtížnou koordinaci jednotlivých profesí v omezených prostorech krovu.

památka prochází zkušebním provozem, větší část objektu může již obdivovat veřejnost

Stavbu, která začala závěrem roku 2019 pod vedením Jana Mráze z divize 9, dokončil tým Ing. Kuchariče letos v červnu. Na hlavní zakázce, která se týkala rekonstrukce objektu Císařských lázní a výstavby podzemního servisního traktu, pracoval Metrostav jako rovnocenný partner ve sdružení se společností Geosan. Metrostav DIZ se podílel na vestavbě koncertního sálu.

„Kromě práce našeho restaurátorského ateliéru bych chtěl ocenit přínos útvaru digitalizace stavebních procesů Metrostavu, jenž pod vedením Ing. Filipa Kaliny koordinoval vznik 3D modelu objektu, který se stal podstatnou částí dokumentace skutečného provedení,“ připomíná Ing. Kucharič. A dodává: „Vážím si toho, že jsem se mohl na rekonstrukci této nádherné budovy podílet. Spolu s kolegy jsem se v ní zúčastnil i zahajovacího koncertu. Ačkoliv nejsem zrovna vášnivým fanouškem vážné hudby, tak jsem si slavnostní otevření Císařských lázní opravdu užil a budu na něj rád vzpomínat. Věřím, že stejně jako všichni členové našeho realizačního týmu, kterým bych chtěl za poctivou práci poděkovat.“

 

Červený multifunkční sál

Vestavba sálu do atria Císařských lázní (foto) vznikla nad rámec původního plánu rekonstrukce, aby sloužily nejen výstavám, ale i koncertům, filmovým produkcím, divadelním představením, plesům či konferencím.

Architekt Petr Hájek kladl při návrhu sálu důraz na variabilitu jeho kovové konstrukce, která stojí samostatně uprostřed dvorany lázní na šesti ocelových nohách, a do atria ji po částech spouštěli střešními otvory. Neopírá se o žádné původní prvky, lze ji kdykoliv upravit nezávisle na samotné budově a umožňuje měnit výšku jeviště podle potřeby. Ve stropě vestavby jsou nainstalované polohovatelné panely z pohltivého, odrazného a rozptylného materiálu, které dovolují akusticky nastavit sál přesně na míru pořádané akci. Kapacita zasouvacího hlediště je také variabilní – pro koncert symfonického orchestru nabízí 285 míst, filmového promítání se může zúčastnit až 400 diváků.

Krátce Aktuálně

Ocenění Josefu Neuwirthovi

Předsednictvo rady České silniční společnosti udělilo Ing. Josefu Neuwirthovi (na snímku vpravo)stříbrnou medaili prof. Špůrka za zásluhy o rozvoj České silniční společnosti. Toto ocenění bylo panu Neuwirthovi předáno v rámci konání jubilejní 30. silniční konference, která se uskutečnila ve dnech 13. až 14. června v Ostravě. Předávajícími byli ministr dopravy Martin Kupka a předseda České silniční společnosti Ing. Petr Mondschein.

Thomayerka se mění před očima

V areálu pražské Fakultní Thomayerovy nemocnice probíhá největší energetický projekt úsporných opatření a stavebních prací za posledních 40 let. Ve sdružení se společností ENESA z holdingu ČEZ ESCO ho realizují kolegové z Metrostavu DIZ a celkem se jedná o sedm pavilonů: D, A1, B1, U, A3, B4 a budovu pavilonu H.

V žebříčku RABF opět první

Metrostav je nejlépe hodnoceným stavebním dodavatelem. V žebříčku Rating Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství (RABF) letos opět získal zlato! Ocenění byla vyhlášena 1. června 2023 v sídle nadace na Václavském náměstí v Praze, diplom převzal výrobnětechnický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan (na snímku vpravo). Předávání předcházela konference BIM ve stavebnictví, kde vystoupil Ing. Filip Kalina, vedoucí Útvaru digitalizace stavebních procesů.

BES S.R.O.

Rekonstrukce vytížené křižovatky a další projekty společnosti BES

dceřiná Společnost BES s.r.o. dokončila rozsáhlou rekonstrukci křižovatky Kbelská, Poděbradská a Průmyslová (foto). Jednalo se o velmi složitou opravu s ohledem na velký souběh přeložek a doplnění inženýrských sítí.

Jakub Ryšavý, foto archiv BES

T

ato křižovatka je jednou z nejvytíženějších v Praze s intenzitou dopravy přes 5000 vozidel za hodinu. V rámci rekonstrukce, která skončila již 8. května o prodlouženém víkendu, jsme provedli zvýšení kapacity křižovatky prostřednictvím přidání řadicích pruhů pro odbočení vpravo do ulice Poděbradská ve směru z centra a ve směru do centra. Všem kolegům, kteří se na pracích podíleli, děkujeme za trpělivost a dobře odvedenou práci.

Jedinečný pomocník

Společnost BES mimo jiné provádí údržbu silnic, konkrétně v našich čtyřech střediscích údržby zajišťujeme zimní i letní údržbu silnic I., II. a III. třídy. Nyní má naše středisko údržby Votice jedinečného pomocníka, který je v této sestavě a systému jediný v ČR a na Slovensku a je považován za průlomový v ohledu na šetření materiálu, kvality aplikace a bezpečnosti práce. Je jím vozidlo Man TGS 4x4 vybavené nástavbou Straßmayr Typ STP 1008/4000 Joystick určené na výspravu komunikací tryskovou metodou. Celá oprava probíhá pomocí jednoho zařízení, které ovládá operátor joystickem z kabiny vozidla. Dále je možné aplikovat materiál na výtluky i mimo kabinu řidiče za pomoci dálkového ovládání, které dále nahrazuje kdysi náročnou manuální aplikaci. A díky výměnnému systému jej lze během pár hodin přestrojit na vozidlo pro zimní údržbu komunikací.

kolegové ze společnosti bes využívají k údržbě silnic nejmodernější technologie

Z dalších novinek naší společnosti bych rád připomenul novou zakázku výstavby deseti km Labské cyklostezky. Společnost BES dále zahájila pod vedením stavbyvedoucího Ing. Petra Nagyho a Ing. Martina Sládka práce na rekonstrukci silnice III/00412 a III/11816 Dobříš–Višnová pro objednatele Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje. Kompletní rekonstrukce silnice bude provedena v celkové délce 6,5 km v celé šíři vozovky. V rámci této akce proběhne kompletní oprava konstrukční vrstvy vozovky za pomoci studené recyklace o výměře zhruba 37 000 m2, na které spolupracujeme ve sdružení s kolegy z MIR, oblast střední Čechy. Na stavbě zpracujeme zhruba 11 000 tun obalované směsi, kterou vyrobí naše obalovna Líchovy, a pokládku budeme zajišťovat vlastní kapacitou. Kamenivo pro stavbu bude vyrábět a dodávat náš kamenolom Štileček, rekonstrukce bude probíhat pět měsíců.

 

Metrostav 11/2023, Klenot Karlových Varů
Metrostav 11/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2023, BES S.R.O.
Metrostav 11/2023, Ptáme se
Metrostav 11/2023, Fotosloupek
Metrostav 11/2023, SpotujeM ve Skupině
Metrostav 11/2023, Číslo
Metrostav 11/2023, Proměna krytého bazénu v Karviné
Metrostav 11/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 11/2023, Gočárova galerie nabídla první ochutnávku
Metrostav 11/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 11/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2023, Letní sportovní hry 2023
Metrostav 11/2023, Klenot Karlových Varů

Klenot Karlových Varů

Metrostav 11/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2023, BES S.R.O.

BES S.R.O.

Metrostav 11/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2023, SpotujeM ve Skupině

SpotujeM ve Skupině

Metrostav 11/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2023, Proměna krytého bazénu v Karviné

Proměna krytého bazénu v Karviné

Metrostav 11/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 11/2023, Gočárova galerie nabídla první ochutnávku

Gočárova galerie nabídla první ochutnávku

Metrostav 11/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 11/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2023, Letní sportovní hry 2023

Letní sportovní hry 2023

2

Sending statistics …

Rendering BES S.R.O. (310743): (1/2) (1 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (310742): (2/2) (0 ms)

Rendering Klenot Karlových Varů (310741): (3/6) (15 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7533/item1029091.svg

 i7533/item1029148-small.jpg

 i7533/item1029094.svg

 i7533/item1029145.svg

 i7533/item1029147-small.jpg

 i7533/item1029146-small.jpg

 i7533/item1029160-small.jpg

 i7533/item1029161-small.jpg

 i7533/item1029162-small.jpg

 i7533/item1029163.svg