BES S.R.O.
Rekonstrukce vytížené křižovatky a další projekty společnosti BES
dceřiná Společnost BES s.r.o. dokončila rozsáhlou rekonstrukci křižovatky Kbelská, Poděbradská a Průmyslová (foto). Jednalo se o velmi složitou opravu s ohledem na velký souběh přeložek a doplnění inženýrských sítí.
Jakub Ryšavý, foto archiv BES
T
ato křižovatka je jednou z nejvytíženějších v Praze s intenzitou dopravy přes 5000 vozidel za hodinu. V rámci rekonstrukce, která skončila již 8. května o prodlouženém víkendu, jsme provedli zvýšení kapacity křižovatky prostřednictvím přidání řadicích pruhů pro odbočení vpravo do ulice Poděbradská ve směru z centra a ve směru do centra. Všem kolegům, kteří se na pracích podíleli, děkujeme za trpělivost a dobře odvedenou práci.
Jedinečný pomocník
Společnost BES mimo jiné provádí údržbu silnic, konkrétně v našich čtyřech střediscích údržby zajišťujeme zimní i letní údržbu silnic I., II. a III. třídy. Nyní má naše středisko údržby Votice jedinečného pomocníka, který je v této sestavě a systému jediný v ČR a na Slovensku a je považován za průlomový v ohledu na šetření materiálu, kvality aplikace a bezpečnosti práce. Je jím vozidlo Man TGS 4x4 vybavené nástavbou Straßmayr Typ STP 1008/4000 Joystick určené na výspravu komunikací tryskovou metodou. Celá oprava probíhá pomocí jednoho zařízení, které ovládá operátor joystickem z kabiny vozidla. Dále je možné aplikovat materiál na výtluky i mimo kabinu řidiče za pomoci dálkového ovládání, které dále nahrazuje kdysi náročnou manuální aplikaci. A díky výměnnému systému jej lze během pár hodin přestrojit na vozidlo pro zimní údržbu komunikací.
kolegové ze společnosti bes využívají k údržbě silnic nejmodernější technologie
Z dalších novinek naší společnosti bych rád připomenul novou zakázku výstavby deseti km Labské cyklostezky. Společnost BES dále zahájila pod vedením stavbyvedoucího Ing. Petra Nagyho a Ing. Martina Sládka práce na rekonstrukci silnice III/00412 a III/11816 Dobříš–Višnová pro objednatele Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje. Kompletní rekonstrukce silnice bude provedena v celkové délce 6,5 km v celé šíři vozovky. V rámci této akce proběhne kompletní oprava konstrukční vrstvy vozovky za pomoci studené recyklace o výměře zhruba 37 000 m2, na které spolupracujeme ve sdružení s kolegy z MIR, oblast střední Čechy. Na stavbě zpracujeme zhruba 11 000 tun obalované směsi, kterou vyrobí naše obalovna Líchovy, a pokládku budeme zajišťovat vlastní kapacitou. Kamenivo pro stavbu bude vyrábět a dodávat náš kamenolom Štileček, rekonstrukce bude probíhat pět měsíců.