Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Ivan Škripeň

ředitel výstavby modernizace VD Gabčíkovo

Inženýr Škripeň, původem z Piešťan, vystudoval odbor ocelové konstrukce na Stavební fakultě Slovenské technické univerzity. Značnou část své profesio­nální kariéry mezi lety 1978 a 1990 věnoval výstavbě soustavy vodních děl Gabčíkovo. A na tuto významnou stavbu se vrátil po letech coby ředitel výstavby Modernizace plavebních komor. V rámci Metrostavu působí od roku 2001, kdy se stal ředitelem organizační složky v Bratislavě.

Jak jste se dostal k vodním stavbám?

Byla to náhoda. A možná trochu i osud. Když jsem v roce 1965 končil studium na vysoké škole, jih Slovenska sužovaly ničivé povodně a já začal pracovat jako stavbyvedoucí na rekonstrukci hrází na Dunaji od Bratislavy po Štúrovo. Začátek mé kariéry je tak přirozeně spjatý s vodními díly.

Jaké byly největší výzvy, kterým jste čelili během výstavby VD Gabčíkovo a na co se muselo dávat pozor?

Elektrárna a plavební komory jsou postaveny v náročných hydrogeologických poměrech. Vodopropustné štěrkopísky sahají do hloubky až 400 m a hladina podzemní vody se nachází jen jeden až dva metry pod úrovní terénu. Právě proto se vodní dílo muselo vybudovat v otevřené stavební jámě hluboké 35 m, kterou bylo potřeba utěsnit po obvodu podzemními stěnami do hloubky 50 m a injektáží dna v hloubce 60 m pod úrovní terénu.

Do Metrostavu jste nastoupil v roce 2001. Čím vás tehdy oslovil?

Metrostav je univerzální společnost, která se dobře stará o své zaměstnance a zákazníkům vychází velmi vstříc. Díky Metrostavu jsem měl možnost se maximálně podílet na velmi zajímavých projektech a já na oplátku poskytuji své mnohaleté zkušenosti.

Jaké byly vaše pocity, když jste dostal nabídku pracovat na obnově plavebních komor?

Popravdě jsem měl v plánu vycestovat na pár let do USA, ale když přišla nabídka pracovat na tomto projektu, cítil jsem zodpovědnost. Zároveň jsem to vnímal jako projev důvěry, který by nebylo vhodné odmítnout. Když už jsem měl to štěstí být při tom, když to celé začalo v roce 1978, tento další milník jsem si nemohl nechat ujít.

Jak s odstupem času stavbu hodnotíte?

Vodní dílo vydrželo bez větších zásahů 30 let a i to svědčí o kvalitě původní stavby. Samozřejmě plavební komory se dostaly na hranici své životnosti a jejich modernizace byla již nevyhnutelná. Od svého spuštění se plavební komory napustily asi stotisíckrát. Ocelové konstrukce a jednotlivé části díla se přirozeně opotřebovaly, překvapila nás však pevnost betonových konstrukcí, které se zachovaly ve velmi dobrém stavu. Už tehdy se počítalo s využitím nejmodernějších technologických postupů. Přece jen je to stavba celoevropského významu a po modernizaci by plavební komory VD Gabčíkovo měly lodní dopravě na Dunaji sloužit dalších 30 let. Nynější modernizaci a postup prací ovlivnil covid-19, válka na Ukrajině, ale i skutečnost, že rekonstrukce s sebou nese nepředvídatelné problémy, se kterými se na začátku nepočítalo.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Praha otevřela nové P+R u metra B

Řidiči, kteří přijíždějí do hlavního města, mohou nově u stanice metra v Nových Butovicích zaparkovat v krytém parkovišti P+R.

V pátek 23. června byl za účasti vedení města a zástupců zhotovitelského sdružení firem Trigema Building a Metrostav DIZ parkovací dům slavnostně zprovozněn (snímky). Od prosince 2021 jej budoval tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6, má 379 míst a nabídne i nabíječky pro elektroauta. Architekti se snažili budovu odlehčit a přizpůsobit městskému okolí. Hlavní část parkovacího domu schovává extenzivní střecha a za pár let by měl objekt parkovacího domu zakrýt závoj popínavých rostlin zasazených podél téměř celého obvodu budovy.

SpotujeM ve Skupině

Favorité aplikace SportujeM

O půlnoci 11. června doběhla Májová výzva do svého cíle a my jsme tak mohli uzavřít historicky první akci aplikace SportujeM a začít vyhodnocovat. Nejvíce svými výkony přispělo těchto 10 sportovců: Marek Bernát, Rostislav Šíša, Tomáš Homolka, Petr Kopička, Hana Kadlecová, Lucie Marková, Petr Půta, Marie Frantlová, Václav Šuser a Matouš Tůma. Nejvíce zaměstnanců se zapojilo ze společností Metrostav, Metrostav DIZ, Metrostav Development, Subterra a Metrostav Infrastructure.

Mgr. Pavlína Mertl

Z

aznamenali jsme, že celkový čas aktivit všech účastníků dosáhl na konci Májové výzvy 258 dnů, 15 hodin a 53 minut. Celkově bylo zaznamenáno 5426 aktivit, vzdálenost při sečtení sportů byla 65 045 km a společně jsme v součtu aktivit pokořili převýšení 687 786 metrů.

Děkujeme všem, kteří se zúčastnili historicky první Májové výzvy a společným pohybem přispěli ke splnění cíle, který jsme z 10 000 bodů navýšili na 11 264! Finanční dar 20 000 Kč putuje do žateckého Klokánku a stejnou částkou jsme díky vám podpořili i stavbu sportoviště pro hendikepované děti z centra Prointepo v Hradci Králové.

Patříte mezi ty, kteří se ještě nepřihlásili? Nevadí! Připravujeme Prázdninovou výzvu, kterou odstartujeme 14. července. Zaregistrovat se můžete již nyní na www.sportujemveskupine.cz, kde najdete všechny informace a návody.

 

Metrostav 11/2023, Klenot Karlových Varů
Metrostav 11/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2023, BES S.R.O.
Metrostav 11/2023, Ptáme se
Metrostav 11/2023, Fotosloupek
Metrostav 11/2023, SpotujeM ve Skupině
Metrostav 11/2023, Číslo
Metrostav 11/2023, Proměna krytého bazénu v Karviné
Metrostav 11/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 11/2023, Gočárova galerie nabídla první ochutnávku
Metrostav 11/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 11/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2023, Letní sportovní hry 2023
Metrostav 11/2023, Klenot Karlových Varů

Klenot Karlových Varů

Metrostav 11/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2023, BES S.R.O.

BES S.R.O.

Metrostav 11/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2023, SpotujeM ve Skupině

SpotujeM ve Skupině

Metrostav 11/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2023, Proměna krytého bazénu v Karviné

Proměna krytého bazénu v Karviné

Metrostav 11/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 11/2023, Gočárova galerie nabídla první ochutnávku

Gočárova galerie nabídla první ochutnávku

Metrostav 11/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 11/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2023, Letní sportovní hry 2023

Letní sportovní hry 2023

5

Sending statistics …

Rendering SpotujeM ve Skupině (310744): (1/2) (2 ms)

Rendering Fotosloupek (310747): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (310746): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7533/item1029165-small.jpg

 i7533/item1029166-small.jpg

 i7533/item1029167-small.jpg

 i7533/item1029170-small.jpg

 i7533/item1029169.svg