-
Metrostav
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
Klenot Karlových Varů
Karlovarské Císařské lázně se opět skví v plné parádě. Kromě původního historického vzhledu, doplněného o moderní technická zařízení, se mohou pyšnit i unikátním multifunkčním sálem, který nemá ve světě obdoby. Na náročné rekonstrukci národní kulturní památky se podílel nejen Metrostav, ale i Metrostav DIZ, závod 9.
11
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
4. července 2023
ročník 35
klenot karlových varů
Karlovarské Císařské lázně se opět skví v plné parádě. Kromě původního historického vzhledu, doplněného o moderní technická zařízení, se mohou pyšnit i unikátním multifunkčním sálem, který nemá ve světě obdoby. Na náročné rekonstrukci národní kulturní památky se podílel nejen Metrostav, ale i Metrostav DIZ, závod 9.
Lenka Svobodová, foto Slavomír Kubeš
ávštěvníci Karlových Varů mohou obdivovat zdobnou budovu (foto) ve své době nejmodernějších lázní z konce 19. století, v níž renesanční a barokní prvky doplňují secesní motivy. Prohlídkové okruhy zavedou hosty do reprezentativních prostor kolem Zanderova sálu, bývalé tělocvičny, nebo jim představí Císařskou lázeň – luxusní koupelnu o čtyřech místnostech, která měla sloužit císaři Františku Josefovi I. Než ale stavbaři vrátili lázním původní podobu, trvalo to 1300 dní a museli se vyrovnat se spoustou změn původní projektové dokumentace.
„Vznikaly kvůli nedostatečným průzkumům nebo souvisely se změnami využití objektu. Největší z nich byla vestavba multifunkčního sálu do atria budovy, což mělo dopad do mnoha profesí i konstrukcí – zcela změněno bylo zastřešení prostoru, přibyla vzduchotechnická jednotka. Z atria se pak stalo shromaždiště osob, takže bylo nutné doplnit zařízení pro odvod tepla a kouře, další požárně odolné výplně nebo dodat dieselagregát s vyšším výkonem. Změny se dotkly i místnosti v suterénu, které nově slouží jako zázemí sálu,“ říká vedoucí projektu Ing. Ludvík Kucharič, který nezapomíná ani na náročné požadavky památkářů či obtížnou koordinaci jednotlivých profesí v omezených prostorech krovu.
památka prochází zkušebním provozem, větší část objektu může již obdivovat veřejnost
Stavbu, která začala závěrem roku 2019 pod vedením Jana Mráze z divize 9, dokončil tým Ing. Kuchariče letos v červnu. Na hlavní zakázce, která se týkala rekonstrukce objektu Císařských lázní a výstavby podzemního servisního traktu, pracoval Metrostav jako rovnocenný partner ve sdružení se společností Geosan. Metrostav DIZ se podílel na vestavbě koncertního sálu.
„Kromě práce našeho restaurátorského ateliéru bych chtěl ocenit přínos útvaru digitalizace stavebních procesů Metrostavu, jenž pod vedením Ing. Filipa Kaliny koordinoval vznik 3D modelu objektu, který se stal podstatnou částí dokumentace skutečného provedení,“ připomíná Ing. Kucharič. A dodává: „Vážím si toho, že jsem se mohl na rekonstrukci této nádherné budovy podílet. Spolu s kolegy jsem se v ní zúčastnil i zahajovacího koncertu. Ačkoliv nejsem zrovna vášnivým fanouškem vážné hudby, tak jsem si slavnostní otevření Císařských lázní opravdu užil a budu na něj rád vzpomínat. Věřím, že stejně jako všichni členové našeho realizačního týmu, kterým bych chtěl za poctivou práci poděkovat.“
Červený multifunkční sál
Vestavba sálu do atria Císařských lázní (foto) vznikla nad rámec původního plánu rekonstrukce, aby sloužily nejen výstavám, ale i koncertům, filmovým produkcím, divadelním představením, plesům či konferencím.
Architekt Petr Hájek kladl při návrhu sálu důraz na variabilitu jeho kovové konstrukce, která stojí samostatně uprostřed dvorany lázní na šesti ocelových nohách, a do atria ji po částech spouštěli střešními otvory. Neopírá se o žádné původní prvky, lze ji kdykoliv upravit nezávisle na samotné budově a umožňuje měnit výšku jeviště podle potřeby. Ve stropě vestavby jsou nainstalované polohovatelné panely z pohltivého, odrazného a rozptylného materiálu, které dovolují akusticky nastavit sál přesně na míru pořádané akci. Kapacita zasouvacího hlediště je také variabilní – pro koncert symfonického orchestru nabízí 285 míst, filmového promítání se může zúčastnit až 400 diváků.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Ocenění Josefu Neuwirthovi
Předsednictvo rady České silniční společnosti udělilo Ing. Josefu Neuwirthovi (na snímku vpravo)stříbrnou medaili prof. Špůrka za zásluhy o rozvoj České silniční společnosti. Toto ocenění bylo panu Neuwirthovi předáno v rámci konání jubilejní 30. silniční konference, která se uskutečnila ve dnech 13. až 14. června v Ostravě. Předávajícími byli ministr dopravy Martin Kupka a předseda České silniční společnosti Ing. Petr Mondschein.
Thomayerka se mění před očima
V areálu pražské Fakultní Thomayerovy nemocnice probíhá největší energetický projekt úsporných opatření a stavebních prací za posledních 40 let. Ve sdružení se společností ENESA z holdingu ČEZ ESCO ho realizují kolegové z Metrostavu DIZ a celkem se jedná o sedm pavilonů: D, A1, B1, U, A3, B4 a budovu pavilonu H.
V žebříčku RABF opět první
Metrostav je nejlépe hodnoceným stavebním dodavatelem. V žebříčku Rating Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství (RABF) letos opět získal zlato! Ocenění byla vyhlášena 1. června 2023 v sídle nadace na Václavském náměstí v Praze, diplom převzal výrobnětechnický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan (na snímku vpravo). Předávání předcházela konference BIM ve stavebnictví, kde vystoupil Ing. Filip Kalina, vedoucí Útvaru digitalizace stavebních procesů.
BES S.R.O.
BES S.R.O.
Rekonstrukce vytížené křižovatky a další projekty společnosti BES
dceřiná Společnost BES s.r.o. dokončila rozsáhlou rekonstrukci křižovatky Kbelská, Poděbradská a Průmyslová (foto). Jednalo se o velmi složitou opravu s ohledem na velký souběh přeložek a doplnění inženýrských sítí.
Jakub Ryšavý, foto archiv BES
ato křižovatka je jednou z nejvytíženějších v Praze s intenzitou dopravy přes 5000 vozidel za hodinu. V rámci rekonstrukce, která skončila již 8. května o prodlouženém víkendu, jsme provedli zvýšení kapacity křižovatky prostřednictvím přidání řadicích pruhů pro odbočení vpravo do ulice Poděbradská ve směru z centra a ve směru do centra. Všem kolegům, kteří se na pracích podíleli, děkujeme za trpělivost a dobře odvedenou práci.
Jedinečný pomocník
Společnost BES mimo jiné provádí údržbu silnic, konkrétně v našich čtyřech střediscích údržby zajišťujeme zimní i letní údržbu silnic I., II. a III. třídy. Nyní má naše středisko údržby Votice jedinečného pomocníka, který je v této sestavě a systému jediný v ČR a na Slovensku a je považován za průlomový v ohledu na šetření materiálu, kvality aplikace a bezpečnosti práce. Je jím vozidlo Man TGS 4x4 vybavené nástavbou Straßmayr Typ STP 1008/4000 Joystick určené na výspravu komunikací tryskovou metodou. Celá oprava probíhá pomocí jednoho zařízení, které ovládá operátor joystickem z kabiny vozidla. Dále je možné aplikovat materiál na výtluky i mimo kabinu řidiče za pomoci dálkového ovládání, které dále nahrazuje kdysi náročnou manuální aplikaci. A díky výměnnému systému jej lze během pár hodin přestrojit na vozidlo pro zimní údržbu komunikací.
kolegové ze společnosti bes využívají k údržbě silnic nejmodernější technologie
Z dalších novinek naší společnosti bych rád připomenul novou zakázku výstavby deseti km Labské cyklostezky. Společnost BES dále zahájila pod vedením stavbyvedoucího Ing. Petra Nagyho a Ing. Martina Sládka práce na rekonstrukci silnice III/00412 a III/11816 Dobříš–Višnová pro objednatele Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje. Kompletní rekonstrukce silnice bude provedena v celkové délce 6,5 km v celé šíři vozovky. V rámci této akce proběhne kompletní oprava konstrukční vrstvy vozovky za pomoci studené recyklace o výměře zhruba 37 000 m2, na které spolupracujeme ve sdružení s kolegy z MIR, oblast střední Čechy. Na stavbě zpracujeme zhruba 11 000 tun obalované směsi, kterou vyrobí naše obalovna Líchovy, a pokládku budeme zajišťovat vlastní kapacitou. Kamenivo pro stavbu bude vyrábět a dodávat náš kamenolom Štileček, rekonstrukce bude probíhat pět měsíců.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Ivan Škripeň
ředitel výstavby modernizace VD Gabčíkovo
Inženýr Škripeň, původem z Piešťan, vystudoval odbor ocelové konstrukce na Stavební fakultě Slovenské technické univerzity. Značnou část své profesionální kariéry mezi lety 1978 a 1990 věnoval výstavbě soustavy vodních děl Gabčíkovo. A na tuto významnou stavbu se vrátil po letech coby ředitel výstavby Modernizace plavebních komor. V rámci Metrostavu působí od roku 2001, kdy se stal ředitelem organizační složky v Bratislavě.
Jak jste se dostal k vodním stavbám?
Byla to náhoda. A možná trochu i osud. Když jsem v roce 1965 končil studium na vysoké škole, jih Slovenska sužovaly ničivé povodně a já začal pracovat jako stavbyvedoucí na rekonstrukci hrází na Dunaji od Bratislavy po Štúrovo. Začátek mé kariéry je tak přirozeně spjatý s vodními díly.
Jaké byly největší výzvy, kterým jste čelili během výstavby VD Gabčíkovo a na co se muselo dávat pozor?
Elektrárna a plavební komory jsou postaveny v náročných hydrogeologických poměrech. Vodopropustné štěrkopísky sahají do hloubky až 400 m a hladina podzemní vody se nachází jen jeden až dva metry pod úrovní terénu. Právě proto se vodní dílo muselo vybudovat v otevřené stavební jámě hluboké 35 m, kterou bylo potřeba utěsnit po obvodu podzemními stěnami do hloubky 50 m a injektáží dna v hloubce 60 m pod úrovní terénu.
Do Metrostavu jste nastoupil v roce 2001. Čím vás tehdy oslovil?
Metrostav je univerzální společnost, která se dobře stará o své zaměstnance a zákazníkům vychází velmi vstříc. Díky Metrostavu jsem měl možnost se maximálně podílet na velmi zajímavých projektech a já na oplátku poskytuji své mnohaleté zkušenosti.
Jaké byly vaše pocity, když jste dostal nabídku pracovat na obnově plavebních komor?
Popravdě jsem měl v plánu vycestovat na pár let do USA, ale když přišla nabídka pracovat na tomto projektu, cítil jsem zodpovědnost. Zároveň jsem to vnímal jako projev důvěry, který by nebylo vhodné odmítnout. Když už jsem měl to štěstí být při tom, když to celé začalo v roce 1978, tento další milník jsem si nemohl nechat ujít.
Jak s odstupem času stavbu hodnotíte?
Vodní dílo vydrželo bez větších zásahů 30 let a i to svědčí o kvalitě původní stavby. Samozřejmě plavební komory se dostaly na hranici své životnosti a jejich modernizace byla již nevyhnutelná. Od svého spuštění se plavební komory napustily asi stotisíckrát. Ocelové konstrukce a jednotlivé části díla se přirozeně opotřebovaly, překvapila nás však pevnost betonových konstrukcí, které se zachovaly ve velmi dobrém stavu. Už tehdy se počítalo s využitím nejmodernějších technologických postupů. Přece jen je to stavba celoevropského významu a po modernizaci by plavební komory VD Gabčíkovo měly lodní dopravě na Dunaji sloužit dalších 30 let. Nynější modernizaci a postup prací ovlivnil covid-19, válka na Ukrajině, ale i skutečnost, že rekonstrukce s sebou nese nepředvídatelné problémy, se kterými se na začátku nepočítalo.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Praha otevřela nové P+R u metra B
Řidiči, kteří přijíždějí do hlavního města, mohou nově u stanice metra v Nových Butovicích zaparkovat v krytém parkovišti P+R.
V pátek 23. června byl za účasti vedení města a zástupců zhotovitelského sdružení firem Trigema Building a Metrostav DIZ parkovací dům slavnostně zprovozněn (snímky). Od prosince 2021 jej budoval tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6, má 379 míst a nabídne i nabíječky pro elektroauta. Architekti se snažili budovu odlehčit a přizpůsobit městskému okolí. Hlavní část parkovacího domu schovává extenzivní střecha a za pár let by měl objekt parkovacího domu zakrýt závoj popínavých rostlin zasazených podél téměř celého obvodu budovy.
SpotujeM ve Skupině
SpotujeM ve Skupině
Favorité aplikace SportujeM
O půlnoci 11. června doběhla Májová výzva do svého cíle a my jsme tak mohli uzavřít historicky první akci aplikace SportujeM a začít vyhodnocovat. Nejvíce svými výkony přispělo těchto 10 sportovců: Marek Bernát, Rostislav Šíša, Tomáš Homolka, Petr Kopička, Hana Kadlecová, Lucie Marková, Petr Půta, Marie Frantlová, Václav Šuser a Matouš Tůma. Nejvíce zaměstnanců se zapojilo ze společností Metrostav, Metrostav DIZ, Metrostav Development, Subterra a Metrostav Infrastructure.
Mgr. Pavlína Mertl
aznamenali jsme, že celkový čas aktivit všech účastníků dosáhl na konci Májové výzvy 258 dnů, 15 hodin a 53 minut. Celkově bylo zaznamenáno 5426 aktivit, vzdálenost při sečtení sportů byla 65 045 km a společně jsme v součtu aktivit pokořili převýšení 687 786 metrů.
Děkujeme všem, kteří se zúčastnili historicky první Májové výzvy a společným pohybem přispěli ke splnění cíle, který jsme z 10 000 bodů navýšili na 11 264! Finanční dar 20 000 Kč putuje do žateckého Klokánku a stejnou částkou jsme díky vám podpořili i stavbu sportoviště pro hendikepované děti z centra Prointepo v Hradci Králové.
Patříte mezi ty, kteří se ještě nepřihlásili? Nevadí! Připravujeme Prázdninovou výzvu, kterou odstartujeme 14. července. Zaregistrovat se můžete již nyní na www.sportujemveskupine.cz, kde najdete všechny informace a návody.
Číslo
číslo
Tolik tun váží dolní vrata plavební komory VD Gabčíkovo na Slovensku, kde kolegové z divize 8 letos dokončují modernizaci plavebních komor.
Proměna krytého bazénu v Karviné
Kompletní náročnou rekonstrukci a dostavbu má za sebou krytý bazén v Leonovově ulici v Karviné, která je součástí městské části Hranice. Původní bazénové haly by dnes návštěvníci nepoznali. Stavbaři z divize 1 je totiž pod vedením stavbyvedoucího Ing. Václava Dronského kompletně vybourali až na nosné železobetonové konstrukce, a to včetně nosných konstrukcí střech.
Divize 1
Proměna krytého bazénu v Karviné
Kompletní náročnou rekonstrukci a dostavbu má za sebou krytý bazén v Leonovově ulici v Karviné. Původní bazénové haly by dnes návštěvníci nepoznali. Stavbaři z divize 1 je totiž pod vedením stavbyvedoucího Ing. Václava Dronského kompletně vybourali až na nosné železobetonové konstrukce. Navíc vznikly dvě přístavby, takže obyvatelé města budou moci část letošního léta sportovat po pětatřiceti letech v moderních bazénech, využívat wellness i spoustu vodních atrakcí.
Martina Vampulová, foto Drahoslav Ramík
ůvodní krytý bazén byl v provozu od roku 1988 a jeho rekonstrukce už byla v důsledku provozních problémů nezbytná. V prosinci 2020 se jí ujal Ing. Václav Dronski se svým týmem, který zakázku zahájil bouracími pracemi. Následovala sanace zbývajících železobetonových konstrukcí. „Co bylo nejnáročnější? Asi bourání původních střešních konstrukcí,“ vzpomíná stavbyvedoucí. Kromě nové bazénové haly, v níž se nachází bazén s nerezovou vanou, která nahradila tu původní keramickou, vznikly ještě další dvě přístavby. Na severní straně se nachází nová wellness zóna, na západní pak přibyl rekreační zážitkový bazén. Původní velký bazén, který je umístěn v prostřední části objektu, bude sloužit výhradně plavcům a má parametry pro mezinárodní plavecké závody. Návštěvníci budou mít také k dispozici dvě terasy, první z nich najdou u plaveckého bazénu, tu druhou pak u rekreačního. Jsou orientovány na jih a návštěvníci zde budou moci odpočívat a slunit se.
Technici během rekonstrukce také vyměnili kompletně všechny technologie, horkovodem a výměníkovými stanicemi pro vytápění počínaje přes novou trafostanici a dieselagregát vysokého napětí, nové rozvody vzduchotechniky včetně jedenácti nových jednotek až po rozvody ÚT, ZTI a technologie pro bazénové atrakce jako čerpadla, filtry, dmychadla, dávkování chemie a akumulační jímky.
rekonstrukce a dostavba bazénů s vodními atrakcemi a wellness zónou je dokončena a brzy přivítá návštěvníky
zdvihací dno
Nové sportoviště není vybaveno jen moderními technologiemi či unikátním zdvihacím dnem jednoho z bazénů, zajímavé byly i některé postupy, které stavbaři v průběhu rekonstrukce používali. Původní železobetonové sloupy zkracovali pomocí vodní pily, děrovaná železobetonová pohledová stěna u restaurace byla velice náročná na bednění i správnou recepturu betonu. Složité na instalaci byly i skleněné prvky na fasádě včetně celoskleněné pokladny ve vstupním vestibulu.
Stavbyvedoucí Ing. Dronski musel pečlivě plánovat a koordinovat práce během tři zimních období, kterými stavba prošla, aby zakázka kvůli počasí nenabrala zpoždění. „Nebývale jsme se potýkali i se zabezpečením stavby proti zlodějům, kteří vždy kromě odcizených věcí způsobili i další škody,“ dodává stavbyvedoucí.
Unikátní technologie ze Švédska
Část relaxačního bazénu je variabilní, dvě kratší výukové plavecké dráhy se dají prohloubit snížením dna bazénu, které je vybaveno zvedací stěnou a perforovaným druhým dnem. Pomocí tří motorů se dají v bazénové vaně zvednout na libovolnou hloubku bazénu v rozsahu od 0 až 180 cm. Tato unikátní technologie, která byla vyvinuta a vyrobena ve Švédsku, bude využívána hlavně při výuce plavání malých dětí, případně k rozšíření kapacity brouzdaliště.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Lázně Třeboň: tři zakázky a prozatím hotovo
Slatinné lázně v Třeboni prošly výraznou modernizací. Tým Metrostavu DIZ, závod 6 pod vedením Michala Hryzáka dokončil v květnu poslední ze tří zakázek, které realizoval v lázeňském komplexu Aurora. V předchozích dvou projektech budoval venkovní wellness centrum a poté novou budovu pro Saunový svět. Zakázka se týkala rozšíření ubytovacích kapacit.
Blanka Růžičková, foto Jan Luxík
lavnostní otevření objektu se uskutečnilo 21. června (snímky). „Touto třetí etapou výstavbu v Třeboni končíme. Prozatím,“ říká v nadsázce Michal Hryzák. V této souvislosti by rád poděkoval svým kolegům nejen za aktuálně dokončenou stavbu, ale také za celé působení v komplexu třeboňských lázní: „Investor na závěr ocenil, že i přes nízký věk našeho realizačního týmu dokážeme v krátkém čase zvládat náročné projekty, a to ve vysoké kvalitě provedení.“
Práce na posledním projektu, konkrétně na přístavbě dvou ubytovacích křídel ke stávající budově „B“, byly zahájeny 11. května 2022. Dvě čtyřpodlažní budovy, které zde vyrostly, jsou založeny na velkoprofilových pilotách a železobetonových prazích. Dokončeny byly za rok, stavbaři je předávali 16. května. „Původní termín byl sice o měsíc kratší, ale kvůli nutné změně v založení stavby a nepříznivému počasí v jarních měsících jsme se dohodli na prodloužení,“ připomíná Michal Hryzák.
EKONOMICKÝ PROVOZ
Nová křídla budovy jsou umístěna západním směrem do lázeňského parku. Pro hosty jsou zde připraveny tři kategorie ubytování: jednolůžkové a dvoulůžkové pokoje a čtyři apartmány s výhledem na Novohradské hory. K pocitu pohody by mělo přispět instalované stropní vytápění. „Něco takového jsme realizovali poprvé. Výhodou tohoto systému, který v létě funguje jako chlazení s cirkulací dochlazované vody, je větší užitná plocha a variabilita. Celkově se jedná o ekonomický a komfortní provoz,“ vysvětluje vedoucí projektu. Jeho tým zde stejně jako u předchozích dvou staveb spolupracoval s firmou Památky Tábor. Za Skupinu Metrostav se na projektu a realizaci pilotového založení stavby podílela také společnost Pragis. „Opět musím potvrdit, že spolupráce v rámci Skupiny funguje skvěle,“ shrnuje zkušenosti z poslední stavby Michal Hryzák.
První část modernizace Lázní Aurora zahrnovala rozšíření stávajícího vnitřního wellness centra na přilehlé venkovní pozemky. V následující zakázce, projektu Saunový svět, vyrostla nová dvoupodlažní budova se saunami, parní lázní a vířivkami.
Slatinné lázně Třeboň
Jsou vyhlášené rašelinné lázně pro léčbu revmatického onemocnění. Kromě léčebných pobytů nabízejí relaxační volně prodejné wellness procedury včetně slatinných koupelí a zábalů. Tradice využívání slatiny z okolních hojně zásobených nalezišť sahá až do středověku.
Gočárova galerie nabídla první ochutnávku
Tři roky od zahájení přestavby hlavní budovy Winternitzových automatických mlýnů, kterou ve sdružení realizovali kolegové z divize 9, byl 22. června slavnostně zahájen provoz krajské galerie ve svém novém sídle. S tvůrcem budovy architektem Josefem Gočárem se identifikuje i v novém názvu – Gočárova galerie.
Divize 9
Gočárova galerie nabídla první ochutnávku
Tři roky od zahájení přestavby hlavní budovy Winternitzových automatických mlýnů, kterou ve sdružení realizovali kolegové z divize 9, byl 22. června slavnostně zahájen provoz krajské galerie ve svém novém sídle (foto). S tvůrcem budovy architektem Josefem Gočárem se identifikuje i v novém názvu – Gočárova galerie.
RED s využitím tiskové zprávy, foto Pardubický kraj
etrostav je lídrem zhotovitelského sdružení Společnost pro obnovu Automatických mlýnů v Pardubicích, dalším členem je společnost Chládek a Tintěra Pardubice. Galerie se otevírá přes léto ve zkušebním provozu, na ten běžný najede po „Velkém otevření Automatických mlýnů“ v září. To se k ní připojí i další účastníci ojedinělého projektu v jednom areálu.
Sdružení firem, které na rekonstrukci pracovalo, má k regionu vztah. „Pardubice jsou místem, kde naše firmy mají své sídlo a pobočku, a proto si velmi vážíme toho, že jsme měli možnost pracovat na tak významném projektu. Automatické mlýny jsou nejen historickou památkou a jedním ze symbolů města, ale představují i nedílnou součást našeho kulturního dědictví. Jejich rekonstrukce byla náročným úkolem, chopili jsme se ho s velkým úsilím a věříme, že jsme tak společně vytvořili místo pro zlepšení kulturního života v Pardubicích,“ uvedl během slavnostní akce Ing. Martin Sirotek, ředitel divize 9.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Skupina Metrostav je sdružení společností s dlouholetou a úspěšnou historií ve všech oborech stavebnictví, za kterou stojí především práce našich lidí. Jsme vyhledávaným a stabilním zaměstnavatelem, který drží slovo.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v České republice a v Evropě stejně jako menší projekty v regionech.
Moderní technologie, nové trendy a hlavně týmová práce
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně).
Příspěvky a péče o zdraví
Na stravování přispíváme 85 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. Na podporu zdraví nabízíme také Multisportku za zvýhodněnou cenu.
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na zájezdy od CK Čedok, VIP program v Datartu, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice červenec 2023
Mistr
Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde například o stavby v Praze (v pozemních stavbách hledáme mistra na monolity; dále na mosty a železnice na projekty Praha–Bubny, Dvorecký most, Branický most) a do Prahy přivítáme i mistra do elektrostřediska. V regionech přivítáme mistra na stavby v Karlových Varech.
Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, vaši odpověď předáme příslušným manažerům.
Technik kvality a technik BOZP
Naše týmy kvality, bezpečnosti práce a požární ochrany se rozrůstají společně s rostoucím počtem nových zakázek. Aktuálně máme ve Skupině Metrostav otevřeno několik zajímavých pozic v této oblasti. Podívejte se, co zrovna nabízíme ZDE, a přidejte se do našich týmů. Uvítáme zkušené kvalitáře/kvalitářky a bezpečáky/bezpečačky stejně jako čerstvé absolventy/ky.
Geodet/ka
V Praze stavíme několik mostů, po České republice máme několik dopravních staveb a na ně přivítáme nové geodety a geodetky. Podívejte se na vaši novou příležitost ZDE. Na jednu z pozic přijmeme i absolventy SŠ!
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Podpořili jsme nadějné mladé pianisty
Metrostav se stal již několikátý rok v řadě hrdým partnerem soutěže Mladí pianisté hrají na klavír Steinway & Sons. Letošní ročník akce (foto), která je určena talentovaným klavíristům do 12 let, proběhl na konci května v Gymnáziu a Hudební škole hl. města Prahy na Žižkově. Soutěž ve spolupráci s GMHS každoročně pořádá Pražský hudební institut v čele s ředitelkou Alžbětou Kerberovou.
Letos se přihlásilo celkem 62 dětí, které soutěžily v šesti kategoriích rozdělených podle roku narození. Sedmičlenná odborná porota v čele s profesorem Františkem Malým, vedoucím klávesové katedry HAMU, udělila letos celkem 10 prvních míst. Absolutním vítězem se stal Oliver Přidal ze ZUŠ Iši Krejčího v Olomouci (pedagog Ludmila Uhlířová). Podrobné výsledky včetně záznamu najdete na www.mladipianiste.cz.
Všech 10 výherců vystoupí 11. listopadu na matiné vítězů a na semináři profesora Ivana Klánského, patrona soutěže. Všechny děti obdržely dárky od partnerů soutěže a rodiče i podporovatelé malých klavíristů mohli letos celou akci opět sledovat díky streamování.
Mgr. Pavlína Mertl
Vzpomínka na pana profesora Šejnohu
S lítostí oznamujeme, že dne 20. června navždy odešel prof. Ing. Jiří Šejnoha, DrSc., uznávaný odborník v oboru nelineární mechaniky, mechaniky kompozitů a spolehlivosti konstrukcí. Jeho práce byla spjata také s Metrostavem.
Mimo jiné totiž působil jako vedoucí výzkumného centra CIDEAS (2005–2011). V rámci tohoto centra řešil spolu s Metrostavem problematiku požární bezpečnosti tunelových ostění. Řada našich zaměstnanců měla příležitost s ním spolupracovat.
V letech 1998 až 2000 působil jako prorektor ČVUT pro výstavbu. Byl členem vědeckých rad fakulty, ČVUT, Ústavu teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, členem komisí pro obhajoby disertačních prací, habilitačních komisí a komisí pro jmenování profesorem. Byl členem České společnosti pro mechaniku, International Society for Computational Engineering a v roce 1998 byl zvolen členem Inženýrské akademie České republiky. V rámci spolupráce s praxí vypracoval řadu posudků významných stavebních konstrukcí.
Profesor Šejnoha obdržel mnoho ocenění a přednášel na zahraničních univerzitách. Byl vynikající učitel, vědec a inženýr. Měl mimořádnou schopnost vystihnout podstatu problému a najít optimální řešení. Přitom vynikal přátelským a lidským přístupem ke studentům i kolegům na fakultě i v praxi. Navždy zůstane v našich vzpomínkách. Čest jeho památce.
RED
Sloupek odborů
Rekreační střediska ZO OS Stavba Metrostav
Základní organizace nabízí k pobytům nejen pro nadcházející léto svá rekreační střediska. Jak na Trnávce, tak v Pasekách nad Jizerou jsou ještě volné pokoje zejména pro druhou polovinu léta.
Kapacity v Trnávce jsou na červenec již naplněny zejména z důvodu konání tradičních dětských táborů. V srpnu je ovšem ještě několik volných termínů a pokojů k dispozici. Paseky nad Jizerou stále nabízejí možnost ubytování i během července.
Odkazy na rekreační střediska (kde najdete i rezervační kalendáře) naleznete na našich webových stránkách: www.odborymetrostav.cz.
Ing. Petr Půta
Připravujeme budoucí techniky pro praxi
V rámci dlouhodobé spolupráce se středními školami nabízíme studentům možnost absolvovat povinné odborné praxe. Letos jsme napříč společností Metrostav a dceřiných společností (například Metrostav DIZ a jeho závodů; Metrostav TBR) umístili 60 zájemců jednak do přípravy a jednak do realizace.
Hlavním cílem je poskytnout studentům vhled do běžného pracovního života ve stavebnictví – například při přípravě tabulek pro podání nabídek, práci s harmonogramy a výkresy, komunikaci se subdodavateli u dodávky prací nebo kontrolu dodržování BOZP na staveništi (konkrétní úkolové zaměření praxe je odlišné v závislosti na umístění jednotlivce).
Délka praxe je stanovena školou na dva týdny. V některých případech nabízíme možnost další spolupráce formou dlouhodobé brigády.
Závěrem trocha čísel: z celkového počtu bylo 66 % studentů a studentek z pražských středních škol a na praxe se dostavili studenti z 16 různých vzdělávacích institucí.
Jitka Kovaříková
Pozvánka na Metrostav Handy cyklo maraton
Srdečně vás zveme na slavnostní zahájení 11. ročníku Metrostav handy cyklo maratonu, který odstartujeme z Löwitova mlýna nedaleko centrály na Palmovce v úterý 25. července 2023 v 8.30 hodin, po společném fotografování v 8.10 hodin.
Skupinu Metrostav budou reprezentovat následující týmy: Peloton naděje Metrostav, Subterra Cycling Team, Skupina Metrostav a Subterra. Oslavy cíle proběhnou v sobotu 29. července od 12 hodin na ostrově Štvanice, kde se můžete těšit na doprovodný program.
Podporujeme týmovou spolupráci mezi handicapovanými a zdravými cyklisty.
Ing. Tereza Wagner
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Letní sportovní hry 2023
Sportovní centrum Nymburk patřilo 15. až 16. června Metrostavu a jeho dceřiným firmám – uskutečnil se tu 21. ročník Letních sportovních her. Soutěžilo se v disciplínách: tenis, volejbal, nohejbal, štafetový běh, vrh koulí a nově závod dračích lodí!
Fotoreportáž
Letní sportovní hry 2023
RED, foto archiv Metrostavu
Sportovní centrum Nymburk patřilo 15. až 16. června Metrostavu a jeho dceřiným firmám – uskutečnil se tu 21. ročník Letních sportovních her. Soutěžilo se v disciplínách: tenis, volejbal, nohejbal, štafetový běh, vrh koulí a závod dračích lodí.
Hry ve čtvrtek ráno zahájil Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel Metrostavu. Akce se zúčastnilo 130 sportovkyň a sportovců, hladký chod her zajišťoval desetičlenný organizační tým vedený Ing. Kateřinou Hainzovou, vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti.
Atraktivní novinkou byly závody dračích lodí, které se uskutečnily v pátek. Nově bylo zařazeno také vyhodnocení výsledků aplikace SportujeM.
I přes slunečné a teplé počasí byly výkony sportovců obdivuhodné a soutěživou atmosféru nepokazila ani lehká letní přeháňka.
Kolem pátečního poledne došlo na vyhlášení výsledků a velké gratulace. Vítězem letošních her je tým D5 + MTS TBR + MTS Norge, stříbro vybojovalo družstvo D6 + závod 06 DIZ a bronz tým D8 + závod 08 DIZ. Nejvíce bodů v aplikaci SportujeM nasbíral František Petroušek z Metrostavu TBR. Ceny úspěšným týmům předal generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran. Děkujeme všem účastnicím a účastníkům a těšíme se na vás příští rok!
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
9_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Budovy nových ubytovacích kapacit lázeňského domu Aurora.
Budovy nových ubytovacích kapacit lázeňského domu Aurora.
Interiéry a vybavení nových ubytovacích kapacit lázeňského domu Aurora.
Interiéry a vybavení nových ubytovacích kapacit lázeňského domu Aurora.
Interiéry a vybavení nových ubytovacích kapacit lázeňského domu Aurora.
Interiéry a vybavení nových ubytovacích kapacit lázeňského domu Aurora.
8_Divize 1 – Fotogalerie
Obyvatelé Karviné mají nyní k dispozici moderní objekt určený pro vodní radovánky a další relaxaci.
Obyvatelé Karviné mají nyní k dispozici moderní objekt určený pro vodní radovánky a další relaxaci.
Interiéry převlékáren a dalšího zázemí pro plavce.
Interiéry převlékáren a dalšího zázemí pro plavce.
Velký bazén je umístěn v prostřední části. Pro interiér se využívá špičkových materiálů například pohlcujících hluk nebo zabraňujících uklouznutí.
Na severní straně areálu se nachází nová wellness zóna.
Na severní straně areálu se nachází nová wellness zóna.
1_Lázně – Fotogalerie
Císařské lázně po rekonstrukci – vstupní hala.
Císařské lázně po rekonstrukci – vstupní hala.
Císařské lázně po rekonstrukci – schodiště.
Císařské lázně po rekonstrukci – pohled na strop schodiště.
Císařské lázně po rekonstrukci – reprezentativní prostory.
Císařská lázeň – luxusní koupelna o čtyřech místnostech, která měla sloužit císaři Františku Josefovi I.
Císařské lázně po rekonstrukci – reprezentativní prostory.
Císařské lázně po rekonstrukci – pohled z Festivalového mostu.
13_Fotoreportáž – Fotogalerie
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
Letní sportovní hry Metrostavu 2023
- 1029091.svg
- 1029092.svg
- 1029094.svg
- 1029110.svg
- 1029120.jpg
- 1029121.svg
- 1029122.jpg
- 1029144.pdf
- 1029145.svg
- 1029146.jpg
- 1029147.jpg
- 1029148.jpg
- 1029152.jpg
- 1029153.jpg
- 1029154.jpg
- 1029155.jpg
- 1029156.jpg
- 1029157.jpg
- 1029158.jpg
- 1029159.jpg
- 1029160.jpg
- 1029161.jpg
- 1029162.jpg
- 1029163.svg
- 1029165.jpg
- 1029166.jpg
- 1029167.jpg
- 1029169.svg
- 1029170.jpg
- 1029171.mp4
- 1029172.svg
- 1029310.jpg
- 1029311.svg
- 1029344.jpg
- 1029345.jpg
- 1029346.jpg
- 1029347.jpg
- 1029348.jpg
- 1029349.jpg
- 1029350.jpg
- 1029410.jpg
- 1029411.jpg
- 1029412.svg
- 1029414.jpg
- 1029415.jpg
- 1029416.jpg
- 1029417.jpg
- 1029418.jpg
- 1029419.jpg
- 1029421.svg
- 1029422.jpg
- 1029426.jpg
- 1029428.jpg
- 1029445.jpg
- 1029446.jpg
- 1029447.jpg
- 1029448.jpg
- 1029449.jpg
- 1029450.svg
- 1029451.jpg
- 1029452.jpg
- 1029453.jpg
- 1029454.jpg
- 1029455.jpg
- 1029456.jpg
- 1029457.jpg
- 1029458.jpg
- 1029459.jpg
- 1029460.jpg
- 1029461.jpg
- 1029462.jpg
- 1029463.jpg
- 1029464.jpg
- 1029465.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007