Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

12-13

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

23. července 2021

ročník 33

Geologický průzkum metra D končí

V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 vedený ředitelem výstavby Ing. Miroslavem Filipem a vedoucím projektu Ing. Štefanem Ivorem více než dvouletý geologický průzkum v lokalitě PAD4 na trase metra D.

Lenka Svobodová, foto Petr Adámek

J

sme rádi, že se nám podařilo dodržet náročný harmonogram díla. Naši raziči skončili veškeré fyzické práce v červnu, teď jen odborníci vyhodnocují provedené průzkumy a provádějí laboratorní zkoušky u vzorků odebraných z posledních průzkumných vrtů geotechnické zarážky,“ popisuje situaci Ing. Ivor z divize 5.

Průběh zakázky (foto) potvrdil důležitost průzkumu zejména ve vztahu k připravovaným ražbám v nejsložitějším úseku stavby metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, kde má nová linka těsně podcházet provozovanou trasu C. Ověřil také vhodnost použití navržených chemických injektáží pro zlepšení vlastností horninového masivu a minimalizaci snižování hladiny podzemní vody. Prokázal, že cíleným použitím chemických injektáží lze sedání nejen částečně upravovat, ale i nadloží a okolní nadzemní zástavbu mírně nadzdvihnout a tím snížit možná rizika. Potvrdil však také, že úspěšnost chemických injektáží v blízkosti vyraženého díla klesá, protože ovlivňují jeho konstrukce. Aby se deformacím ostění zabránilo, je proto při injektážích nutné snižovat jejich tlak i množství.

nová linka metra bude těsně podcházet trasu C a jde tak o velmi složitý úsek

„Byla to velmi zajímavá stavba i proto, že jsme se při ní setkali i s běžně neprováděnými polními zkouškami horninového masivu in situ v geotechnické zarážce,“ doplňuje Ing. Štefan Ivor.

„Ke složitosti prací přispěla nutnost svislé dopravy rubaniny, betonu i výstroje z více než 116 m dlouhé štoly přes 30 metrů hlubokou šachtu s vnitřním průměrem pouhých 7,6 metru. Komplikací byla i blízkost tunelů provozovaného metra a inženýrských sítí, z nichž největší, 1 200 mm potrubí, které přivádí do Prahy vodu ze Želivky, procházelo jen asi pět metrů od naší průzkumné šachty. Potěšilo nás však, že speciální stroje, které jsme navrhli a pořídili, se spolu se zkušenými posádkami při ražbách osvědčily a dobře splnily svou práci. Jsem rád, že u nás dobře fungovala i spolupráce a koordinace všech zúčastněných od investora přes dozor, projektanta i geologa až po údaje z geotechnického monitoringu, což je při takto složitých dílech nesmírně důležité,“ uzavírá geologický průzkum trasy metra D za Metrostav Ing. Filip. Práce menšího rozsahu v lokalitě PAD1b, které samostatně řídila divize 8, skončily po doplnění závěrečné geologické zprávy už letos v květnu.


Stavba linky D se blíží

Trasa metra D bude měřit 10,6  km a nabídne celkem deset stanic, z toho dvě přestupní. Odlehčí příjezdu do Prahy po dálnici D1 a po Strakonické ulici i příjezdům přes Kunratice, Libuš a Krč.


Nová linka pražského metra začne u stanice Náměstí Míru na provozované trase A, ve stanici Pankrác (vizualizace) zkříží trasu C a bude pokračovat až na jižní okraj metropole do Písnice. 

První část linky D – z Pankráce do stanice Olbrachtova – vybuduje mezinárodní sdružení složené ze společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG. Vydání pravomocného stavebního povolení očekává magistrát optimisticky už letos koncem léta.

V další etapě díla se trasa prodlouží do Nových Dvorů, později až do Depa Písnice. Jako poslední bude vybudován úsek metra D z Pankráce na náměstí Míru.

Vizualizace Metroprojekt

Krátce Aktuálně

Nové sportoviště v Plzni již v provozu

V pondělí 12. července byl slavnostně otevřen moderní sportovní areál Prokopávka v Plzni (foto), který v dubnu předali po rekonstrukci stavbaři divize 1. V objektu vznikla nová sportovní hala, malá tělocvična a prostory pro wellness, venku vyrostlo nové umělé fotbalové hřiště.

Málo krve, naši dárci pomáhají

V pátek 30. července se v centrále naší společnosti uskuteční další pokračování akce Daruj krev s Metrostavem. V letních měsících bývá krve vždy nedostatek, situace je ale letos horší než v jiných letech. Všem, kdo se připojí, děkujeme!

Úspěšná realitní transakce Metrostav Development

MINT I. rezidenční podfond SICAV podepsal koncem června akviziční dohodu na první etapu Vysočanského mlýna (vizualizace) s naší dceřinou společností Metrostav Development. Jedná se o první společnou transakci, v jejímž rámci MINT získá do svého portfolia přes 200 nových bytů k pronájmu v nově vznikajícím komplexu.

 

Metrostav 12-13/2021, Metro
Metrostav 12-13/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 12-13/2021, BeMo
Metrostav 12-13/2021, Ptáme se
Metrostav 12-13/2021, Fotosloupek
Metrostav 12-13/2021, Jižní Morava
Metrostav 12-13/2021, Letní příloha
Metrostav 12-13/2021, Číslo
Metrostav 12-13/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 12-13/2021, Divize 8
Metrostav 12-13/2021, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 12-13/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 12-13/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 12-13/2021, Fotoreportáž
Metrostav 12-13/2021, Metro

Metro

Metrostav 12-13/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12-13/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 12-13/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12-13/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12-13/2021, Jižní Morava

Jižní Morava

Metrostav 12-13/2021, Letní příloha

Letní příloha

Metrostav 12-13/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 12-13/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 12-13/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 12-13/2021, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 12-13/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12-13/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 12-13/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

1

Sending statistics …

Rendering Krátce Aktuálně (177056): (2/2) (0 ms)

Rendering Metro (177091): (3/6) (20 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4368/item202110.svg

 i4368/item202121-small.jpg

 i4368/item202113.svg

 i4368/item202120.svg

 i4368/item202122-small.jpg

 i4368/item202123-small.jpg[p2]

 i4368/item202130-small.jpg[p2]

 i4368/item202129-small.jpg[p2]

 i4368/vth498197-1.jpg (2x)

 i4368/vth498198-1.jpg (2x)

 i4368/vth498199-1.jpg (2x)

 i4368/vth498200-1.jpg (2x)

 i4368/vth498201-1.jpg (2x)

 i4368/vth498202-1.jpg (2x)

 i4368/vth498203-1.jpg (2x)

 i4368/vth498204-1.jpg[p1]

 i4368/vth498205-1.jpg[p1]

 i4368/vth498206-1.jpg[p1]

 i4368/vth498207-1.jpg[p1]

 i4368/vth498208-1.jpg[p1]

 i4368/item202121-medium.jpg[p3]

 i4368/item202122-medium.jpg[p3]

 i4368/item202123-medium.jpg[p3]

 i4368/vth498209-1.jpg[p1]

 i4368/vth498210-1.jpg[p1]