Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Nové sportoviště v Plzni již v provozu

V pondělí 12. července byl slavnostně otevřen moderní sportovní areál Prokopávka v Plzni (foto), který v dubnu předali po rekonstrukci stavbaři divize 1. V objektu vznikla nová sportovní hala, malá tělocvična a prostory pro wellness, venku vyrostlo nové umělé fotbalové hřiště.

Málo krve, naši dárci pomáhají

V pátek 30. července se v centrále naší společnosti uskuteční další pokračování akce Daruj krev s Metrostavem. V letních měsících bývá krve vždy nedostatek, situace je ale letos horší než v jiných letech. Všem, kdo se připojí, děkujeme!

Úspěšná realitní transakce Metrostav Development

MINT I. rezidenční podfond SICAV podepsal koncem června akviziční dohodu na první etapu Vysočanského mlýna (vizualizace) s naší dceřinou společností Metrostav Development. Jedná se o první společnou transakci, v jejímž rámci MINT získá do svého portfolia přes 200 nových bytů k pronájmu v nově vznikajícím komplexu.

BeMo

Odborně vedená sanace je klíčem k šetrné rekonstrukci

Oddělení sanace konstrukcí a staveb společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) se připravuje na významné balíčky zakázek, které budou vypisovány veřejnými zadavateli v Německu na sanace různých dopravních staveb – od železničních objektů po silniční projekty i vodní cesty.

Rainer Angst, Robert Dostál, foto archiv BeMo

C

ílem je vhodnou rekonstrukcí prodloužit životnost těchto objektů o desítky let. Výhodou oproti komplexním rekonstrukcím jsou bezesporu menší investiční náklady, které se obejdou bez nutnosti velkých dopravních omezení, což snižuje nároky na stavební kapacity jak mate­riálové, tak i lidské.

První větší zakázku obdrželo oddělení sanace konstrukcí a staveb na železničním projektu Stuttgart 21. Další velké pole působnosti představují sanace průmyslových a veřejných objektů. Je jen málo firem, které mohou složité rekonstrukce provádět takovýmto odborným komplexním způsobem. Došlo také k dohodě o úzké budoucí spolupráci s dceřinou společností Subterra.

Oprava v průmyslovém závodě

Společnost BeMo byla v lednu 2019 přizvána k vyhodnocení poškozených železobetonových sloupů v jednom průmyslovém závodě. Při této obhlídce bylo možné identifikovat čtyři sloupy, které bylo nutné opravit.

výsledky analýz tvoří základ pro zjištění skutečného stavu a pro správnou koncepci oprav

S přihlédnutím k souboru předpisů musí být před každou statickou opravou skutečný stav stavebního objektu nebo stavební části zdokumentován a porovnán s plánovaným stavem. Podchycení skutečné situace vyžaduje několik destruktivních a nedestruktivních analýz. Ty ve vlastní laboratoři společnosti BeMo provedl vyškolený personál s licencí na elektronickou analýzu. Na základě těchto znalostí je možné vypracovat koncepci opravy. Vznikl seznam výkonů na odpovídající stavební výběrové řízení. Mezi ně patří vestavba elektronické hadicové váhy na monitorování sedání dosavadní ocelové konstrukce v průběhu provádění stavební činnosti (na snímku je zachycen senzor el. hadicové váhy), vestavba pomocného sloupu pro zajištění konstrukce v oblasti opravovaných železobetonových sloupů a obnova nosných vlastností sloupů pomocí opravy betonu.

Proběhlo již vyhloubení šachet a zhotovení základů. Stavební základ v místě opravy byl stabilizován metodou Mixed–in–Place, čímž vznikly základy, na nichž bylo možné zhotovit opěrné sloupy. Realizace nouzových sloupů se uskutečnila v souladu s harmonogramem výstavby a v současnosti se provádí oprava betonu na opěrných sloupech.

Ptáme se...

Ing. Martin Kafka

vedoucí oblasti energetika Metrostavu DIZ

Do Skupiny Metrostav přišel v roce 2017 akvizicí Metrostavu DIZ, kam již před 22 lety nastoupil na profesní dráhu specializace v segmentu klasické energetiky a poslední roky působil jako obchodně‑technický ředitel.

Můžete stručně představit činnosti segmentu energetika?

Lze říct, že se v oblasti Energetika zaměřujeme na generální dodávky investičních technologických celků cílených na ekologizace, modernizace a rekonstrukce klasických energetických zdrojů a výstavbu nových zdrojů. Zejména pak zařízení na energetické využívání odpadů (ZEVO), plynové zdroje, zdroje na biomasu, případně na jiná alternativní tuhá paliva. Co nás ale odlišuje od ostatních, respektive posouvá nad úroveň standardu českého dodavatelského prostředí v tomto segmentu, je naše kompetence. Léta budované znalosti a zkušenosti, často i exkluzivní know-how, široké portfolio úzce spolupracujících technologických partnerů z celého světa a schopnost koordinace všech klíčových i doprovodných částí EPC projektů, počínaje obchodní a technickou přípravou a konče úspěšnou realizací, nás v posledních letech posunuly do role lídra na českém trhu a v očích klíčových investorů do postavení stabilního a vysoce kvalifikovaného partnera.  

Čemu aktuálně věnujete velkou pozornost?

V dnešní době jsme svědky velkých dynamických změn, které mají nemalý vliv na energetický mix v Evropské unii, zejména pak odklon od uhlí k nízkoemisním a obnovitelným zdrojům. Průběžně se na to připravujeme a s využitím našeho širokého portfolia know-how věřím, že se požadavkům trhu dokážeme velmi pružně přizpůsobit. Mezi naše aktuální priority řadíme projekty v oblasti spalování odpadů, konkrétně ZEVO Mělník, a projekty PPC zdrojů zejména v rámci skupiny ČEZ. 

Disponujete referenčními zkušenostmi použití nejmodernějších dostupných technologií (BAT). Jaké to třeba jsou?

Dovolím si stručný komentář. Pojem BAT je v poslední době z mého pohledu někdy mediálně přeceňovaný. Již před mnoha lety jsme pochopili jednu zcela zásadní pravdu: v energetice nelze z dlouhodobého hlediska uspět, pokud nebudete stále technologicky napřed oproti technickému standardu, který se mění pod vlivem environmentálních a legislativních požadavků vládních institucí. Výzkum, vývoj, inovace a spolupráce se špičkovými technologickými partnery a instituty světového významu vždy byly, jsou a stále budou nedílnou součástí a nezbytnou podmínkou udržitelnosti naší oblasti. De facto ve všech našich projektech BAT byly použity.

Které konkrétní zakázky v energetice aktuálně běží?

Zajímavých projektů máme celou řadu, nicméně i s ohledem na nedávné tiskové prohlášení ČEZ o akceleraci jeho nové strategie, respektive o provozu severočeských pánevních elektráren, lze zmínit, že v těchto lokalitách, kde se dnes masivně investuje do ekologizací, zejména snížení emisí prachu, síry a rtuti, máme prakticky všude klíčové projekty buď v realizaci, nebo v přípravě.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 12-13/2021, Metro
Metrostav 12-13/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 12-13/2021, BeMo
Metrostav 12-13/2021, Ptáme se
Metrostav 12-13/2021, Fotosloupek
Metrostav 12-13/2021, Jižní Morava
Metrostav 12-13/2021, Letní příloha
Metrostav 12-13/2021, Číslo
Metrostav 12-13/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 12-13/2021, Divize 8
Metrostav 12-13/2021, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 12-13/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 12-13/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu
Metrostav 12-13/2021, Fotoreportáž
Metrostav 12-13/2021, Metro

Metro

Metrostav 12-13/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12-13/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 12-13/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12-13/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12-13/2021, Jižní Morava

Jižní Morava

Metrostav 12-13/2021, Letní příloha

Letní příloha

Metrostav 12-13/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 12-13/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 12-13/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 12-13/2021, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 12-13/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12-13/2021, Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Pět otázek k padesátinám Metrostavu

Metrostav 12-13/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Article BeMo waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (177059): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo (177092): (1/2) (8 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (177056): (2/2) (6 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4368/item202130-small.jpg

 i4368/item202129-small.jpg

 i4368/item202136-small.jpg

 i4368/item202135.svg

 i4368/item202137-small.jpg

 i4368/vth498197-1.jpg (2x)

 i4368/vth498198-1.jpg (2x)

 i4368/vth498199-1.jpg (2x)

 i4368/vth498200-1.jpg (2x)

 i4368/vth498201-1.jpg (2x)

 i4368/vth498202-1.jpg (2x)

 i4368/vth498203-1.jpg (2x)

 i4368/vth498204-1.jpg[p1]

 i4368/vth498205-1.jpg[p1]

 i4368/vth498206-1.jpg[p1]

 i4368/vth498207-1.jpg[p1]

 i4368/vth498208-1.jpg[p1]

 i4368/vth498209-1.jpg[p1]

 i4368/vth498210-1.jpg[p1]

 i4368/item202136-medium.jpg[p3]